Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Livestä kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaxor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Blaxor

New Member
Juu, eli oon tässä livestä kiinostunu kun olis hinku päästä nettiin pelaan ja olis pari kysymystä jotka on mietittänyt mua jotka kuuluu näin ->

Eli käykö se suurinpiirtein näin: Lyön tosta dsl boxista rj45 piuhan boxiin, lyön live starter kitin cd:n sisään ja asentelen(?), lyön luottokortti tiedot ja se on siinä vai?

Toimiiko live 512/512 DNA:lla? Kellään tietoa?

Ja sitten sellanen kysymys, kun oon 13v., ja tarttisin sen sammon visa electronin ilmeisesti niin meenkö vaan sammon konttoriin ja avaan tilin ja kortti seuraa 2vk. päästä? Tarvitaanko vanhempien suostumus tms.? Tähän kaipaisin selvennystä... Vai pitääkö olla tuloja että ees saa sellasen? Ja riittääköhän ikä...

Ja dsl boxina toimii zyxel prestige 600, toimiikohan tolla? Ja näkeekö rj45 kaapelista muusta kun avaamalla että onko pari- vai ristiinkytketty kaapeli? Tarviiko olla pari- vai ristiinkytketty kaapeli jos kytkee suoraan tosta dsl boxista xboxiin?

Kädestä pitäen jos joku osais neuvoa... :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Livestä kysymyksiä!

Blaxor sanoi:
Ja sitten sellanen kysymys, kun oon 13v., ja tarttisin sen sammon visa electronin ilmeisesti niin meenkö vaan sammon konttoriin ja avaan tilin ja kortti seuraa 2vk. päästä? Tarvitaanko vanhempien suostumus tms.? Tähän kaipaisin selvennystä... Vai pitääkö olla tuloja että ees saa sellasen? Ja riittääköhän ikä...

En tiedä tarviitko tuon ikäisenä vanhempien suostumusta, voi olla. Itsekin hankin Sammon Electronin ja se kävi kätevästi. Marssin vain pankkiin ja sanoin haluavani avata tilin ja haluan electronin. Asioinnissa meni noin 15 minuuttia ja kortinnumero tuli postissa paperilapulla parin päivän päästä. Kortin tuloon kesti 7 vrk. Mutta se numerohan siinä on tärkein. Tosin sen kortin päättymisajankohdan joutui itse päättelemään, koska sitä ei lukenut siinä lapussa. Se on kolme vuotta eteenpäin muistaakseni. Eli jos hankit kortin nyt joulukuussa, niin loppumisaika on 12/2007. Niin ja tilillä pitää tietääkseni olla jonkun verran rahaa, vaikka sieltä ei mitään veloitetakaan. Siis joku pari euroa riittää.

Ikää pitää olla vähintään 15v, että saa Electronin ilman vanhempien lupaa. Eli jompikumpi mukaan ja pankkiin niin saat Electronin.

Lisätietoa

Eli sisi jos ny meen iskän kaa vaik pankkiin niin saan sellase electronin?

Ja tutkein ton dsl boxin kaapelia nini näyttäs olevan ristiinkytketty mitä nettiä tutkein, käykö sellanen? Ja toimiiko tuo dsl boxi zyxel prestige 600?

Noni hain sitte samposta tilin, korttia pitös vaan sitte vielä ootella. Eihän tossa tarvi aktivoida mitään vaan pistää vaikka 1e tilille ja sitten siinä kortin päällä olevat numeroryökkiöt liveen niin pitäs toimii sillä?

Jos tilaisin vaikka tälläsen niin miten se veloitus sitten menee kun toi aika loppuu? onnistuuko esim. et pistän 60e tilille ja ne sitte velottaa siitä vai miten tossa maksetaan sitte vaikka koko vuodeksi taas tollane live aika? Ja tossa tulee siis se liven cd kans? Pakko vaan varmistua... Tähän liven maksu hommaan kaipailisin vielä selvennystä... Ja käykö muten silleen että kun laittaa sinne tilille sitte vaikka sen 7 euroo mitä nyt onkaan niin ne velottaa sen seitlä ja 1 kuukausi on sitte sillä maksettu vai pitääkö valita jotain tms.?

Eli tiivistettynä:
  • Tarvitaanko parikaapeli vai ristiinkytketty? Tarkoituksena siis suoraan kytkeä dsl boxista xboxiin.
  • Toimiiko zyxel prestige 600 ongelmitta?
  • Toimiiko dna 512/512
  • Mitä sen jälkeen sitten käytännössä tapahtuu kun tuo livetys aika umpeutuu? Milleen se maksu käy??

Sori että floodaan mutta pistän vähän selvempänä noi kun ei livegamerssiin tunnu menevän....

Yksinkertasesti: Tarviiko tohon dsl boxin ja xboxin välille suoran vai ristiinkytketyn kaapelin? Tarkotuksena sisi suoraan yhistää tosta dsl boxista xboxiin...

Ja toimiiko varmasti tolla sammon visa electronilla kunhan lyön sinne väh. 1e rahaa? Ja tarviiko tossa ootella jotain että se rekisteröidään maailmalle tms.? Kun luin vaan jostain..

Ja onko tossa xbox live starter kit + halo 2 paketissa jotain aikaa että koska toi 3kk homma umpeutuu? Vai alkaako se ajan kuluminen ihan siitä kun sen liveen syötän?

Ja mites tuo maksu tapahtuu kun tuo liven 3kk aika on umpeutunut? Velottaako mikkisofta mun tililtä sen sitte mitä esim. vuosi maksaa tai kuukausi vai miten tuo toimii?

Vastauksella alkaao lemaan hieman kiire...

Blaxor sanoi:
Yksinkertasesti: Tarviiko tohon dsl boxin ja xboxin välille suoran vai ristiinkytketyn kaapelin? Tarkotuksena sisi suoraan yhistää tosta dsl boxista xboxiin...

Liität äxboksin DSL-modeemiisi suoralla kaapelilla, eli samanlaisella kuin millä PC on nyt kytketty.

Ja toimiiko varmasti tolla sammon visa electronilla kunhan lyön sinne väh. 1e rahaa? Ja tarviiko tossa ootella jotain että se rekisteröidään maailmalle tms.? Kun luin vaan jostain..

Kokeile niin tiedät, eiköhän se noin toimi. Ensimmäinen velotus tililtäsi lähtee aikaisintaan vuoden ja kolmen kuukauden päästä. Kyllä mikkisofti osaa sitten ilmoitella jos kate puuttuu.

Ja onko tossa xbox live starter kit + halo 2 paketissa jotain aikaa että koska toi 3kk homma umpeutuu? Vai alkaako se ajan kuluminen ihan siitä kun sen liveen syötän?

Alkaa siitä hetkestä kun olet onnistuneesti syöttänyt 3 kk lipukkeen tiedot liveen.

Ja mites tuo maksu tapahtuu kun tuo liven 3kk aika on umpeutunut? Velottaako mikkisofta mun tililtä sen sitte mitä esim. vuosi maksaa tai kuukausi vai miten tuo toimii?

Voit etukäteen syöttää sen Live-paketin mukana tulleen 1 vuoden -lipukkeen sarjanumeron joka astuu voimaan siitä hetkestä kun 3 kk ilmainen käyttöaika on syöty. Myöhemmästä en tiedä, ehkä siinä saa valita kk- tai vuosimaksun kertaveloituksella.

Oke tosta maksuhommasta vielä, mitä sitten käy kun on toi 3kk ummessa eikä oo maksanu? Ja onko siellä joku homma mistä voi valita että miten sen seuraavan homman maksaa, eli maksaako kuukauden vai vuoden tms.? Ja kun sen on valinnut ja maksun aika koittaa niin sieltä tililtä menee automaattisesti se summa? Tähän kaivataan tyhjentävää vastausta.

Joo siis oon tänää menossa ostaa kaapelia vaikka live vasta tiistaina saapuukin. Joten, kattelin adsl reitittimen manuskaa ja siel oli et pitäs käyttää crossover eri ristiikytkettyä kaapelia, tän mallin manuskaa ei löytynyt mut kuulu sihen samaan "malli piiriin". Joten, pitäs hankkia 15m tota kaapelia nini tarttis tietää kumpaa tohon sitte pistetään, liitäntä tapana suoraan adsl boxista xboxiin. Luin täältä jotain et ristiinkytketyllä ei toiminut, elikkäs mitäs svittua tässä pitäs tehä? Kellään helppiä et mimmosta kaapelia sitä pitäs sitte ostaa?

Tällä hetkellä näyttäs olevan ristiinkytketty adsl boxin ja verkkokortin välillä jos asiaan vaikuttaa.

Ja tästä vois päätellä että boxiinki lyödään ristiinkytkettyä vai? Samallain siinäkin verkkokortti on....

Minulla tämmöinen tyhmä kysymys toisen topiciin (kun sen nimi oli juuri sopiva) eli voiko eurooppalaiset ja amerikkalaiset pelaajat pelata vastakkain Livessä? Minulle on väitetty ettei voi, mutta onko asia todellakin näin?

Hurja Guru sanoi:
Minulla tämmöinen tyhmä kysymys toisen topiciin (kun sen nimi oli juuri sopiva) eli voiko eurooppalaiset ja amerikkalaiset pelaajat pelata vastakkain Livessä? Minulle on väitetty ettei voi, mutta onko asia todellakin näin?
Riippuu pelistä. Tietääkseni Microsoftin peleissä yleisesti pystyy pelaamaan yli meren, mutta esim. ESPN -sarjan urheilupeleissä ei pysty.

Näihin palstoihinhan useasti tulee viestiä...

Kysymykseni liittyy rj 45-kaapeliin. Laajakaistani ja boksin välinen etäisyys on noin 18m. Voiko näin pitkän kaapelin kytkeminen jo haitata pelaamista? Eli toimisiko live vielä ongelmitta, vai voiko siihen tulle jo jotain häiriöä (lagimista ym.).

Onko muilla kokemuksia näin pitkästä tai pidemmästä etäisyydestä?
Toivottavsti edes jollain

Ylös Bottom