Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lost Odyssey -peliapuketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moshrum
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

moshrum

New Member
Ei ollut vielä tämmöistä niin ajattelin tehdä kun itselläkin pikkukyssäriä ja kivempaa tämä on kun googlettaminen.

Eli kolmannen levyn alussa:

Miten palautan tuon Elmon Crownin noille ötöille tuolla Ice Cavernissa? Menee juttelemaan sille porukalle niin joutuu taistelemaan uudestaan sitä 4000hp -heppua vastaan.

Vastaus: Lost Odyssey -peliapuketju

Ei ollut vielä tämmöistä niin ajattelin tehdä kun itselläkin pikkukyssäriä ja kivempaa tämä on kun googlettaminen.

Eli kolmannen levyn alussa:

Miten palautan tuon Elmon Crownin noille ötöille tuolla Ice Cavernissa? Menee juttelemaan sille porukalle niin joutuu taistelemaan uudestaan sitä 4000hp -heppua vastaan.

En nyt kovin osaa selittää, mutta kun menet niihin random taisteluihin niin annat niiden ensin varastaa sinulta sen Elmon Crown. Tämän jälkeen menet juttelemaan Elmoneille niin tulee taas se taistelu, jonka jälkeen tehtävä on suoritettu.

Oma kysymykseni on lähinnä pelin läpipelanneille. Eli millä leveleillä nuo kuolevat saavat viimeiset taitonsa?

Oma kysymykseni on lähinnä pelin läpipelanneille. Eli millä leveleillä nuo kuolevat saavat viimeiset taitonsa?

Kaikki muut paitsi Tolten pääsevät tappiinsa tasolla 52, Tolten sen sijaan saavuttaa huippunsa tasolla 49. Tosin, jotta kaikki Tolten skillit saisi, täytyy suorittaa Royal Seal -sivutehtävä joka opettaa Toltenille pelin parhaimman hyökkäys-skillin.

Tuota olen käsittänyt niin, että tässä pelissä olisi jonkin sortin huutokauppa? Jos on niin missähän sellainen mahdollisesti sijaitsee? En ole ainakaan löytänyt vaikka olen mielstäni joka paikassa käynyt ja kaiken maailman heeboille jutellut.

Tuota olen käsittänyt niin, että tässä pelissä olisi jonkin sortin huutokauppa? Jos on niin missähän sellainen mahdollisesti sijaitsee? En ole ainakaan löytänyt vaikka olen mielstäni joka paikassa käynyt ja kaiken maailman heeboille jutellut.

Saman kaupungin lautin lähellä sijaitsevan asekaupan takaosassa, sinne tulee vain aarteet joita ei enää ole mahdollista saada.

Nyt on itselle tullut pieni ongelma. Eli tokassa levyssä (pistän varmuuden vuoksi spoiler-tageihin)
olen siellä Old Sorceresss Mansionissa, ja kysymys koskee niitä vihollisia random-battleissa. Eli miten ne Unidentified Life Formsit saa oikein kaadettua? Olen kerran saanut sellaisen tapettua, mutta aina kun ne jää viimeiseksi vastustajaksi mikään isku ei tunnu tehoavan (taijat tai miekaniskut). Eli mikä avuksi?:confused:

Nyt on itselle tullut pieni ongelma. Eli tokassa levyssä (pistän varmuuden vuoksi spoiler-tageihin)
olen siellä Old Sorceresss Mansionissa, ja kysymys koskee niitä vihollisia random-battleissa. Eli miten ne Unidentified Life Formsit saa oikein kaadettua? Olen kerran saanut sellaisen tapettua, mutta aina kun ne jää viimeiseksi vastustajaksi mikään isku ei tunnu tehoavan (taijat tai miekaniskut). Eli mikä avuksi?:confused:

Muistaakseni mokomiin tehosi semmonen konsti, että ei saa olla mitään elementtiä hyökkäyksessä, eli semmoset renkaat, että ei ole elementtiä ja muistaakseni nämä oli magic spirittejä niin niiden killeri tietysti auttaa. Myös Gamble-taika on kova jos sattuu jo löytymään (spirit magic)

Muistaakseni mokomiin tehosi semmonen konsti, että ei saa olla mitään elementtiä hyökkäyksessä, eli semmoset renkaat, että ei ole elementtiä ja muistaakseni nämä oli magic spirittejä niin niiden killeri tietysti auttaa. Myös Gamble-taika on kova jos sattuu jo löytymään (spirit magic)
Kiitoksia. Rupesi homma pelittämään.;)

Ihan vain pari kysymystä koskien Treasure Hunttia.

Eli mistähän mahtaa löytyä Sunken Town ja Sunken in the Sea of Baus. Olen kyllä sukellellut Sea of Bausin lähettyvillä, mutta en nähnyt yhtään mitään mikä voisi aarteeseen liittyä.

Ihan vain pari kysymystä koskien Treasure Hunttia.

Eli mistähän mahtaa löytyä Sunken Town ja Sunken in the Sea of Baus. Olen kyllä sukellellut Sea of Bausin lähettyvillä, mutta en nähnyt yhtään mitään mikä voisi aarteeseen liittyä.

Eli tarviit sen 3 lvl locatorin, mutta nuo pitäs näkyä ainaki kartalla (sekä sukelluksissa että pinnalla), mutta kuplia ei näy. Toinen ainakin sijaitsee
sen saaren itäpuolella, jossa grand staff oli
ja toinen muistaakseni on siellä
isossa sisäjärvessä jossain pohjoisella mantereella.

Nyt tuli kiperä paikka, joten kysytäänpäs viisaammilta neuvoa.. :)

Elikkäpäs...
Sellainen paikka kuin Temple of Enlightenment. Täällä olen päässyt sinne asti, kun Fu:n (muistaakseni sen niminen otus) kanssa tulee taistelu. Homma sujuu ihan ok sen ekan sinisen vihollisen kanssa, mutta kun se kutsuu kaksi muuta ensimmäisen kuoltua, niin homma tyssää. Tuntuu ettei mitään ehdi tekemään kunnolla, kun tulee jo turpaan.. :o Jos jollakulla olisi hyvä vinkki tähän, niin olisin kiitollinen.. :) Hahmoni ovat siinä tason 62 kieppeillä paitsi Mack on jonkin verran alemmalla tasolla.

Kiitos Straawberrylle vinkistä.. :) Tuli kuitenkin vedettyä läpi omalla taktiikalla.. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nyt tuli kiperä paikka, joten kysytäänpäs viisaammilta neuvoa.. :)

Elikkäpäs...
Sellainen paikka kuin Temple of Enlightenment. Täällä olen päässyt sinne asti, kun Fu:n (muistaakseni sen niminen otus) kanssa tulee taistelu. Homma sujuu ihan ok sen ekan sinisen vihollisen kanssa, mutta kun se kutsuu kaksi muuta ensimmäisen kuoltua, niin homma tyssää. Tuntuu ettei mitään ehdi tekemään kunnolla, kun tulee jo turpaan.. :o Jos jollakulla olisi hyvä vinkki tähän, niin olisin kiitollinen.. :) Hahmoni ovat siinä tason 62 kieppeillä paitsi Mack on jonkin verran alemmalla tasolla.

Itse vedin ne kaksi kaverusta ensin vähän heikommalle hapelle, että Wall laskee, Gamble toimi hyvin ja Sed (ei välitä suojista paskaakaan). All-powerus ja faster kaimiin ja sethiin ja niillä 3x comboa vaan ni menee hetkessä. Mutta eka tuo Fu nurin sittne ne sen apurit.

Noniin, tarvisin hieman jeesiä. Koskee kolmannen levyn puoliväliä.
Eli olisiko jotain strategioita tuota Living Ice-nimistä bossia vastaan? Ei tunnu millään kaatuvan, varsinkin kun Jansen ja Ming ovat oikeastaan ainoat kunnon damagea tekevät. Yleensä homma kusee siinä kolmannella tai neljällä vuorolla, kun bossi iskee sen All-Aquaruksen

Eli olisiko jotain strategioita tuota Living Ice-nimistä bossia vastaan? Ei tunnu millään kaatuvan, varsinkin kun Jansen ja Ming ovat oikeastaan ainoat kunnon damagea tekevät. Yleensä homma kusee siinä kolmannella tai neljällä vuorolla, kun bossi iskee sen All-Aquaruksen

Heti alkuun all-shield(us) ja all-barricad(us) helpottaa kummasti. Olettaen että kyseessä on pomo jossa oli mukana myös Cooke ja Mack, pistä Mack yksin eturiviin, käytä häneen hänen Wall-taitojaan ja muutenkin käytät hänellä vaan support-taikoja (Mack on kyllä turhin hahmo ikinä). Cookella voit supportaa Mingiä tai Jansenia, kummalla onkaan paremmat black magicit ja tykität täydellä teholla sitä mikä tehoaa parhaiten. Koska Cooke jää pelistä pois kun käytät hänen support skilliä, kannattaa pistää Jansenille tai Mackille jokin White-Black Accessory tai opettaa Mingille Cooken korkein White Magic taso. Jos ei vieläkään meinaa luonnistua, koita grindailla hetken ja opeta Mingille korkeimmat magia tasot kaikilta muilta hahmoilta.

Aluksi koko ryhmälle All-Shieldus ja maageille mielellään Spirit Magicin puolelta Mindus/Minda, joka lisää rutkasti taikojen tehoa. Kaikki muut paitsi kestävin hahmo (tässä tapauksessa muistaakseni Jansen) takariville, ja jos suinkin mahdollista, tärkeimmille hahmoille päälle vesielementin puolittavat tai absorboivat tavarat. Pomoa kannattaa luonnollisesti tykittää vastaelementin (maa) taioilla. Yksi hahmo kannattaa pyhittää parannustaikojen loitsimiseen, ja näitä kannattaa tehdä joka vuoro. Noilla pitäisi pärjätä, mikäli taika- ja tavarakokoelmasta moiset löytyvät. Erilaiset omia hahmoja buffaavat taiat (Mindus, Speedus, Powerus jne) ovat aina vaikeita bosseja vastaan elinehto, ja jos mahdollista, niin kannattaa koittaa pudottaa pomon attribuutteja Slowus-tyylisillä taioilla. Useimmat pomot ovat immuuneja kaikille status ailment -loitsuille, mutta joihinkin taas nämä tehoavat melko hyvin. Jos ei muu auta, niin kerää hieman kokemuspisteitä taisteluissa.

Kun Living Ice heittää reflect-loitsun päälle, lopeta taikojen käyttö välittömästi. Käytä Ground Bomb -esineitä, jos sellaisia omistat, ja anna Mackille (miksei myös Jansenille) Powerus, ja käytä 2 Hit Comboa. Muista siirtää Mack eturiville tässä vaiheessa taistelua, mikäli olet pitänyt Mackia takarivillä taistelun alkuosan. Ja tosiaan vastuksen reflect-statusta ei muistaakseni voi poistaa mitenkään, joten tässä vaiheessa älä todellakaan loitsi. Kunhan muistat parantaa hahmojasi joka vuoro, käyttää Ground Bombeja ja ylläpitää buffeja, niin taistelun pitäisi olla piece of cake.

Tarvitsisin apua kakkoslevyn alkupuolella, Toscan kylää koskien. Sain juuri ensimmäisen treasure huntin. Innin pitäjältä pitäisi saada vihje, jonka avulla löydetään "Virus"-taika Old Sorceress mansionista.
Kuitenkin olen jo nukkunut yön tuolla majatalossa (nukuin heti alkuun kun pääsin sinne paikkaan).
Nyt majatalon pitäjä kysyy vain että haluanko katsoa unia vai en (sen jälkeen kun sain vasta tuon treasure huntin auki)?

Missaanko tämän taian kokonaan vai voiko tämän vielä jälkeenpäinkin saada?

Tarvitsisin apua kakkoslevyn alkupuolella, Toscan kylää koskien. Sain juuri ensimmäisen treasure huntin. Innin pitäjältä pitäisi saada vihje, jonka avulla löydetään "Virus"-taika Old Sorceress mansionista.
Kuitenkin olen jo nukkunut yön tuolla majatalossa (nukuin heti alkuun kun pääsin sinne paikkaan).
Nyt majatalon pitäjä kysyy vain että haluanko katsoa unia vai en (sen jälkeen kun sain vasta tuon treasure huntin auki)?

Missaanko tämän taian kokonaan vai voiko tämän vielä jälkeenpäinkin saada?

Voi saada jälkeenpäinkin. Haluatko kenties jonkun spoilaavan vastauksen :D

Olen nyt ekan levyn aika alussa kun mennään sinne Vuoren päälle ekaa kertaa porukalla ja siellä tulee se "iso lintu" vastaan. Tuntuu aivan järkyttävän vaikealta. Jansen kuolee koko ajan ja sitten en enään pärjää kahdella lopulla tyypillä. Onko tähän jotain muuta kikkaa kuin se että koittaa nostaa leveleitä jotta kestäisi enemmän?

Jotenkin tuntuu että joka taistelu menee siihen että saan aluksi pari osumaa mutta loppu taistelusta menee siihen että parannan omia tyyppejä. Ja pikku hiljaa kaikki kuolee.. Onko kellään mitään hyvää neuvoa tähän tai yleensä isoissa taisteluissa pärjäämiseen?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Olen nyt ekan levyn aika alussa kun mennään sinne Vuoren päälle ekaa kertaa porukalla ja siellä tulee se "iso lintu" vastaan. Tuntuu aivan järkyttävän vaikealta. Jansen kuolee koko ajan ja sitten en enään pärjää kahdella lopulla tyypillä. Onko tähän jotain muuta kikkaa kuin se että koittaa nostaa leveleitä jotta kestäisi enemmän?

Jotenkin tuntuu että joka taistelu menee siihen että saan aluksi pari osumaa mutta loppu taistelusta menee siihen että parannan omia tyyppejä. Ja pikku hiljaa kaikki kuolee.. Onko kellään mitään hyvää neuvoa tähän tai yleensä isoissa taisteluissa pärjäämiseen?

Toi vastus on ilmeisesti aika monelle jonkinlainen koetinkivi, nimittäin mullakin moni kaveri on jäänyt neuvottomaksi mokoman linnun edessä. Mitään erityistä tyyliä tuohon ei taida olla, mutta mahdollisuuksia voi parantaa onnistuneilla Perfect-iskuilla ja bossiin sopivalla ase- ja tavaravalikoimalla. Muistaakseni sieltä vuorilta löytyi kaikenlaista kätevää erilaisista kätköistä. Kannattaa etsiä kunnolla, ja sitten aseistaa hahmot tilanteeseen sopivasti. Jos voit, niin heitä pari suojaloitsua Jansenilla muille hahmoille, ja hyökkäystaikojen ohella pidä ensisijaisen tärkeänä jatkuvasti virtaavan parannusmagian käyttöä. Seth ja Kaim pärjäävät hyökkäämisessä ihan hyvin, joten Jansenin voi melkeinpä pyhittää parannuskäyttöön. Taistelu venyy hieman, mutta ainakin säilyt hengissä.

Muistaako kukaan millä levelillä oli kun meni tuli toi ylisuuri punatulkku kohtaan. Itellä on kaikki nyt levelillä 14. Jos hoidan hyökkäysen vaan Kaim:in ja Seth:in avulla niin kannattaakohan käyttää taikoja vaan vai perus hyökkäystä?

Ylös Bottom