Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Läpi meni ja omalla kohdalla oli aika pettymys. Pitkän aikaa odotin sitä että peli/tarina alkaisi "kunnolla", mutta jossain kohtaa tajusin, että ei tämä tästä muutu erilaiseksi. Olen kova Life is Strange pelien fani, mutta tämä oli jostain syystä mielestäni liian tylsä ja pelissä tapahtui liian vähän. Mutta rauhallisempien tarinapelien ystäville voin kyllä suositella.
Tape 1 ja Tape 2 taputeltu maaliin. 13 tunnin siivu.
Olin ensimmäisen puoliskon jälkeen enemmän mehuissani kuin jälkimmäisen puoliskon jälkeen. Kyllähän tässä oltiin synkkien teemojen äärellä, mutta tällä kertaa Don't Nod ei onnistunut tiristämään kyyneleen kyyneltä. Jotenkin tuntui, että pelaamista oli vielä vähemmän kuin ekalla puoliskolla. Hiipimiskohtaukset olivat toteutettu laiskanpulskeasti ja muutamat seurueen ratkaisut lähinnä ärsyttivät.
Sen verran olen hövelillä päällä, että annetaan koko keitokselle kuitenkin 4/5 arvosana. Hienot hahmot, tarpeeksi hyvää tarinankerrontaa, ensiluokkaiset ääninäyttelyt.
Pettymys oli minullekin.
Isoimpana se täysin päälle liimattu yliluonnollinen aspekti joka lisää peliin vaan kasan kysymyksiä joihin ei saada vastauksia.
Tämä olis ollut niin paljon parempi jos tuo olisi kokonaan dumpattu ja keskitytty vaan siihen maanläheisempään draamaan ja tuo olisi ollut ihan helppo toteuttaa pienillä muutoksilla tarinaan. Siis todella pienillä.
Meillä oli jo Corey pahiksena ja se oli aika psyko jo ennen kuin abyss jotenkin otti sen valtaansa.
Joten sen sijaan, että mimmeillä oli traumat siitä kun Corey joko työnnettiin sinne monttuun tai se monttu vaan itse otti sen niin Corey olisi voinut tappelun seurauksena jäädä sinne mökkiin ja palaa elävältä.
Se kun alunperinkin meni sinne juurikin sen takia kun oli raivoissaan siitä, että Kat poltti sen tilan. Corey siis ihan itse käytti termiä "my ranch" joten se oli vaan rahan perässä ja sekosi täysin kun suunnitelma menikin savuna ilmaan.
Ja sen sijaan, että se monttu muka halusi, että mimmit ei enää näe toisiaan ja unohtaa kaiken niin ne olisi vaan voineet ihan luonnollisesti ajautua erilleen tuon jälkeen ja unohtaa asian sillä joskus ihmisen aivot ihan automaattisesti blockaa jotkut traumat ja sitten jonkun triggerin kautta ne palaakin takaisin mieleen ja tässä se olisi ollut se Katin paketti.
Sekin ärsytti kuinka "nykyajassa" kaikki oli niin peloissaan siitä laatikon sisällöstä vielä senkin jälkeen kun oli selvää, että se oli Katilta
Mä arvasin jo tuossa vaiheessa mitä siellä todennäköisesti on ja mutisin vaan, että miksette nyt perkele avaa sitä.
Lopusta:
Mulla sekä Autumn, että Nora lähti baarista pois joten avasin sen yksin ja tavallaan tunsin vaan paremmuuden tunnetta kun kuitenkin olin varma siitä mitä siellä on.
Olin tavallaan oikeassa sillä kun sitä laatikkoa käänteli niin kuulosti siltä, että siellä on vaan yks tavara ja oletin siellä vaan olevan joku ryhmä valokuva, mutta se olikin täynnä tavaraa. Hui kuinka pelottavaa.
Sitten peli loppuu siihen kun Swann hyppää itsekin sinne monttuun, koska ilmeisesti Kat onkin ollut siellä kokoajan jotenkin elossa.
Mä oletin, että mä sain tuon lopun, koska jäin yksin baariin, mutta tänään katsoin videon jossa tyypillä oli kaikki vielä lopussakin paikalla ja silti tuo sama kohta tulee lopputekstien jälkeen.
Niin ja sitten vielä sekin typeryys kuinka Coreyn monttuun lentämisen jälkeen Kat vaan haihtui ilmaan kuin kuollut jedi eikä kukaan reagoinut siihen sanallakaan.
Sitten ihan peli mekaniikoista on pakko mainita kaikki "collectiblet" jotka tässä koostuu kuvattavista eläimistä, kasveista, kauppojen kylteistä ja vaikka mistä.
Mutta koska hahmo käyttää videokameraa niin sun pitää kuvata ihan jokaista kohdetta 5 sekuntia jotta se lasketaan.
Mä lopetin noiden keräämisen jo siinä vaiheessa kun ihan ekan kerra juteltiin Autumnin ja Noran kanssa sillä tuo pätkii pelaamista ihan jatkuvasti.
Onneksi noista ei ole pakko välittää ellei metsästä trophyja. Ainakin oletan, että noihin on joku pysti sidottu.
Sitten toinen oli dialogi valinnat sillä tässä on usein niin, että ensin sulla on vaikka kaks vaihtoehtoa valmiina, mutta kun toisen dialogi etenee niin niitä voi ilmestyä vielä yksi tai enemmän lisää joten tuokin meni siihen, että mä odotan viimeiseen hetkeen saakka ennen valintaa jos siihen kuitenkin tulee vielä uus vaihtoehto joka taas hidastaa kokemusta.
Oli tämä ihan ok tälleen ps+ extran kautta pelattuna, mutta jos tästä olis edes 20e maksanut niin sekin olis ollut liikaa.