Vastaus: Lost: Via Domus
No nyt täytyy sanoa että ei pituudella leuhkittu tämän pelin kanssa. Kävin päivällä ostamassa ja nyt on läpi. Luultavasti peliin meni n. 5-6 tuntia aikaa, mutta en sano silti että peli olisi mitenkään surkea.
Jotku tehtävät ovat monelle varmasti todella helppoja ja näin koin itsekkin tehtävät aluksi. Monta kohtaa on kuitenkin, että ilman internetin apuja tuskin olisin jaksanut pelata tai yrittää päästä niistä läpi omin neuvoin.
Peli oli minulle kuin piristysruiske koska muuten olen lähes poikkeuksetta pelannut räiskintäpelejä, tässä taisi räiskinnässä kuolla about 5 ihmistä eikä asetta pystynyt edes esille ottamaan kuin hyvin harvoin.
Tarina on omasta mielestäni ihan ok, mutta kun en Lost -sarjaa ole pahemmin seurannut niin jotenkin imeydyin peliin vieläkin enemmän. Pelattava hahmo ei kuitenkaan liity TV-sarjaan ollenkaan. Hahmojen naamat ja muutaman hahmon ääninäyttely on kyllä aika surkeita, mutta aina ei voi olla parasta.
Jokaisen pelissä pelatun episodin välissä tulee hieno kooste mitä on tehty ikäänkuin katsoisin sarjaa telkkarista (mitä tapahtui viime jaksossa). Gafiikat ja äänet ovat kyllä lisenssipelille ihmeen hienot, varsinkin vesi.
TV-sarjassa nähty musta pilvi itseäni hieman jo nauratti, mutta tässä se oli oikeasti pelottava joka johtui luultavasti hyvistä äänitehosteista. Pelissä oli muutenkin todella paljon vaihtelua ja niille jotka haluavat pelata pelin ilman mitään internetin apuja, olkaa hyvä vaan.
Pelin huonoiksi puoliksi laittaisin välillä olevat todella helpot tehtävät. Samalla checkpointteja on liian vähän ja kun äkkikuolema yllättää niin välillä joutuu myös katsomaan videon eli sama ongelma kuin Gears of Warissa. Välillä ukko jää kiinni pusikkoon, mutta se ei menoa haittaa.
Tämä peli onkin minusta todella hyvä vuokraus kohde. Jos olette pelistä kiinnostuneet, vuokratkaa se tai ostakaa 20e. Itselläni peli maksoi about 45-50e mutta en silti kadu sitä. Jos vaan et ole mikään perfektionisti niin tästä löytyy kyllä viihdettä sen 6 tunnin ajaksi.
PS. Saavutuksia sain 885 pistettä ja vain yhden 20 pisteen saavutuksen palasin myöhemmin pelin pelattuani huoraamaan ja se huoraus kesti n. minuutin.
PPS. Näin lopussa luultavasti rumimman räjähdyksen minkä olen aikoihin nähnyt, onneksi ei paljoa räjähdyksiä ollut.