Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lotus Challenge

XShava

KonsoliFIN Alumni
Lotus Challenge olisi myös ilmestynyt. Onko ketään jo hommannut.

Itse pääsin testaamaan ja tuntui erittäin Realistiselta, heh. Ja miksikö ?

Ajelin siis kisaa ja tiukassa mutkassa törmäilyjen saattelemana auto pyörähti muutaman voltin jälkeen katolleen. Manailin johtoaseman menetystä ja jäin odottelemaan auton palautumista radalle.

Aikaa kului, kaasuttelin, renkaita kääntelin ja ihailin lommoja siinä joutessani. Aikaa kului lisää ja tekoäly kuskit pääsivät maaliin ja peli päättyi. Toisin sanoen auto katolleen ja kisa on siinä ;)

No ei muuta kuin uusi kisa pystyyn. Yhdessä mutkassa huomasin sivusilmässä jotakin tiellä. Jarrut päälle ja peruuttaen katsomaan. He, siinähän tekoäly makasi katollaan ;) Tuuppasin pikkasen ja pyörähti oikein päin. Lähti ajamaan ja meni vielä voittamaan vaikka hyvää hyvyyttäni hieman autoin hädässä olevaa.

Äkkiseltään jäi päälle ihan hyvä fiilis pelistä.
 
hehe.. kuulostaa erittäin hyvältä.. pitää nyt vaan päättää kumman hommaa.. burnoutin vai tuon.

burnoutin ongelma on kyllä se että vaikka siinä on hienot kolarit niin autolla voi aina jatkaa matkaa jne. (mielestäni)

toi lotus näyttti kyllä hyviltä kuvissa kun sitä pällistelin eilen kaupassa.. pitää nyt odottaa että se burnout tulee myyntiin ja sitten päättää kumman ostaa.
 
Heh, tässä tuleekin mieleen Amiga-ajat kun kaikkia kolmea Lotusta tuli väännettyä... ne oli ajopelien aatelia ainakin vauhdintunteen suhteen :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake
Heh, tässä tuleekin mieleen Amiga-ajat kun kaikkia kolmea Lotusta tuli väännettyä... ne oli ajopelien aatelia ainakin vauhdintunteen suhteen :)

Joo, tosin tässä äkkiseltään tuo vauhdintuntu puuttui kokonaan. Ohjattavuutta(Herkkyys) sentäs pysty säätämään mieleisekseen.

No testasin vain pari kertaa kisaa joten paha ruveta faktaa latelemaan ilman syventävää pelaamista.
 
Kävin testaamassa pelikaupassa ja en nyt tiedä oikein mitä sanois.. kohtalainen.. outo ohjattavuus, en kyllä kaatunu kertaakaan katolleen.. täytyy testata uudelleen joskus mutta kyllä Burnout tuntuu vahvemmalta..
 
Ei tuo Lotus oikein automerkkinä kiinnosta,
en pidä oikein tuollaisista "pikkukopperoista" tyyliin Elise.
Onhan Lotuksella toki Esprit, mutta ei oikein riitä.

Jos nimi olisi Ferrari Challenge, niin peli olisi jo kotona.

Taitavat nuo WRC ja Burnout päätyä minun ostoskassiini.
 
Joo eipä kiinnosta tuo peli, kokeilin demoa kerran ja petyin pelattavuuteen melkoisesti... GT3 on mielestäni kuin toiselta planeetalta! Ainakin sen demon graffakin oli tosi karua.
Toivottavasti se WRC sentään olis pelattava, siis vähintään CMR 1-2.0:n tasoa! :)

ps. Amiga-ajat kyllä muistetaan, Lotusta on pelattu useita tunteja
 
Hommasinpa Lotus Challengen ja se olikin positiivinen yllätys.

Toimii muuten Momolla erittäin hyvin.:D
Lähes kaikissa arvosteluissa on moitittu pelattavuutta ja näin ehkä onkin padilla, mutta Momolla ajo on todella mahtavaa.

Ja kyllä siitä vauhdintuntuakin löytyy kun saa alle 400km/h kulkevan formulan.

Jotka omistavat Momon niin suosittelen lämpimästi!!
 
No ihan mainio peli tuo minusta oli hintaansa (29.90) nähden eikä pelattavuudessakaan ole mitään vikaa kunhan vaan ottaa sen tavallisen ajotavan käyttöön.

Ja uramoodit molemmilla kuskeilla oli ihan kivat. Tuli Stuntman mieleen muutamasta kohtauksesta :)

Wanhoilla Lotuksilla tulee ajeltua ihan nostalgiamielessä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Lähes kaikissa arvosteluissa on moitittu pelattavuutta ja näin ehkä onkin padilla, mutta Momolla ajo on todella mahtavaa.

Ajettavuudessa häiritsee eniten se etteivät auton osaa käyttäytyä kurveissä kuin yhdellä tavalla: wanhat autot puskevat keula edellä ulos jos vauhtia on liika ja esim. Esprit lähtee lapasesta nättiin nelipyöräluisuun ulos radalta. Edes yrittämällä kaasun ja ohjauksen kanssa kikkailemalla ei saanut Esprittiä normaalin peräluisuun. Todellisuus paljastuu kun katsoo ajon replayna. Aika törkeän näköistä kun englantilaisella kiviaitojen reunustamalla maalaistiellä auto kimpoilee laidasta laitaan kuin superpallo. Kaikki assistantit oli pois päältä, eli ei ABSia eikä luistonestoa.

Jännittävyyttä peliin on yritetty tehdä siten että suhteellisen suoralla moottoritiepätkällä ratti alkaa täristämään kun nopeus kohoaa tarpeeksi suureksi, näin peli muuttuu haastavaksi kun ohjaustuntuma katoaa.

Muutamalla radalla on jyrkkä neulansilmä, mikä on käytännössä U-käännös moottoritiellä. Tavallisen rata-ajon tekniikkaa ei voi käyttää, sillä Esprit tempautuu täysjarrutuksessa satunnaisesti jommalle kummalle puolelle sivulluisuun. Kokeilin saman useamman kerran: ajan ihan suoraan, ratti suorassa ja sitten jarrutus. Ilmeisesti riittävän suuresta nopeudesta tehty jarrutus laukaisee tuon efektin.

Rattina mulla on Logitech Force GT

Ihan kiva peli grafiikan, ratojen ja kaiken muun suhteen, mutta ajettavuus oli kummallinen. Sanoisko arcademainen mitä on yritetty tehdä jännittäväksi. Positiivinen kokemus siinä suhteessa, että muita kilpailijoita ei ole vaikea ohittaa, kunhan onnistuu pysymään vain radalla. Radat on sijoitettu aika monenlaisiin ympäristöihin ja se tekee pelin mielenkiintoiseksi. Vauhdintuntuakin saa kun valitsee sen englantilaiseen maalaismiljööseen sijoittuvan radan :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spacedeep
Muutamalla radalla on jyrkkä neulansilmä, mikä on käytännössä U-käännös moottoritiellä. Tavallisen rata-ajon tekniikkaa ei voi käyttää, sillä Esprit tempautuu täysjarrutuksessa satunnaisesti jommalle kummalle puolelle sivulluisuun. Kokeilin saman useamman kerran: ajan ihan suoraan, ratti suorassa ja sitten jarrutus. Ilmeisesti riittävän suuresta nopeudesta tehty jarrutus laukaisee tuon efektin.


Eiköhän oikeakin auto käyttäydy noin yli 200km/h tehdyssä lukkojarrutuksessa.
Minun mielestä käyttäytyminen on realistisempaa verrattuna lähes kaikkiin muihin ajopeleihin ja niissä jarruttaminen on lastenleikkiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vähän off-topic (itse en ole peliä kokeillutkaan) ...

...mutta, se tosiasia autoista että lukkojarrutuksen suuntaan vaikuttaa monta asiaa, miten on painopiste, tienpinta, tien kosteus yms.

Eli jos vaikka vasen rengas saa ensin "napattua kiinni" tiestä ja oikea vasta sekunnin myöhemmin, auto kääntyy vasemmalle päin, eikä mene suoraan kuten useimmissa peleissä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
Vähän off-topic (itse en ole peliä kokeillutkaan) ...
Eli jos vaikka vasen rengas saa ensin "napattua kiinni" tiestä ja oikea vasta sekunnin myöhemmin, auto kääntyy vasemmalle päin, eikä mene suoraan kuten useimmissa peleissä...

Näin minäkin sen lopulta päättelin, eli auto ei tässä pelissä olekaan koko ajan samanlainen tai optimaalinen. Siihen on siis lisätty tiettyä satunnaisuutta mikä vastaa ehkä enemmän todellisuutta.

On tullut varmaan pelattua vähän liikaa Ferrari Challengea, auto on säädettävissä halutunlaiseksi, jopa todella vaikeaksi ajaa. Toisaalta siinä ei ole lainkaan satunnaisuutta tuovia elementtejä vaan oletusarvoisesti rata ja auto pysyvät koko ajan samanlaisena. Siinä nimittäin lukkojarrutus kovastakaan nopeudesta ei saa autoa vikuroimaan jos ajetaan suoraan ja ollaan radalla.

Tai sitten Ferrarin jarrut on paremmat kuin Lotus Espritin :D
 
Ylös Bottom