Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Luetteloa suomenkielisistä peleistä lapsille +3v olis pop

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaska67
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jaska67

New Member
Hei!

Toivon asiallista palautetta luettelomielessä peleistä jotka on suunnattu lapsille.

Kun edes valikot olis suomeksi niin meidän 6v ja 3v pärjäisivät varmasti hienosti.

Onko mitään tarjolla..

Jaska

Vastaus: Luetteloa suomenkielisistä peleistä lapsille +3v olis pop

Googlauksella ja suomen xbox sivustoa tutkimalla en mitään löytänyt.

Lasten pelejä kyllä löytyy useampiakin, mutta käsittääkseni missään ei ole edes suomenkielisiä valikoita.

Xbox.comin kautta löytyisi rajatuin hakuehdoin seuraavaa: Xbox 360 -koko perheen pelit ja myös lapsille soveltuvat Xbox 360 -tasoloikkapelit.

Osa listatuista peleistä on jo julkaistu, osa vasta tulossa ja osa on saatavilla vain Xbox Live -verkkopalvelun kautta latauspelinä. Suomenkielisistä valikoista en Thillin tavoin miekään löytänyt pikaotannalla suoraa tietoa, mutta niitä arvatenkin löytyy ainakin joistain koko perheen julkaisuista. Lisätietoja ikärajoista ja itse pelistä saat kuitenkin noiden linkkien takaa.

Niin ja tervetuloa foorumille. :)

Tuossahan noita näyttäisi olevan.

Tuli tästä topicista mieleen omat lapsuuden ajat, kun aloittelin pelaamista C64:lla ja myöhemmin sitten Nintendolla. Kaikki pelit oli englanniksi ja hyvä että osasin lukea silloin. Sitten piti vaan välillä pyytää vanhemmat tai sisko tulkkaamaan sanoja, jotta pääsi pelejä pelaamaan. Loppujen lopuksi ei ollenkaan hullumpi juttu, herätti ainakin pienessä pojassa aidosti kiinnostuksen opetella englantia.

Hyvä että peleihin on nykyään saatu valikot suomeksi, niin oppimiskynnys ei ole ihan niin kohtuuton :D

Itselleni tuli mieleen tuo Harry Potter ja Feeniksin Kilta [7+], muistan että koko peli olisi ollut suomenkielinen, mutta valikot vähintään.

Harry Potter ja Feeniksin Kilta on todellakin täysin suomennettu, puhetta myöten.

The Simpsons -videopeli on tekstitetty suomeksi, mutta en tiedä onko se ihan pienille soveltuva...

Kyllähän noita tekstitettyjä pelejä on myös mm. urheilu- ja autoiluosastoilla (esim. NHL0x ja Need for Speed -sarjan pelejä). Eri juttu sitten kiinnostaako ne lapsia.

Hei!

Toivon asiallista palautetta luettelomielessä peleistä jotka on suunnattu lapsille.

Kun edes valikot olis suomeksi niin meidän 6v ja 3v pärjäisivät varmasti hienosti.

Onko mitään tarjolla..

Jaska

Mä ehottaisin kokeilemaan Dirt ralli peliä. Tosin joudut olee vieres laittaas pelit päälle et sit ei kannata jos etsit peliä jota lapset osaisi ihan itsekseen pelata. Tuo suomen kieli kun on aika harvinaista peleissä. Tai siis ainakin X360 peleissä. Meidän 6v tyttö tykkäs kovastikin ajella rallia. TDU:ta se tykkäs kans "pelailla".

Hei!

Onko mitään tarjolla..

Jaska

Kyllä lapsille sopivin peli on Viva Pinata : Party Animals. Kokeile tuota ja tykkäävät varmasti, ainakin mun lapset pelaili tuota aikoinaan monia monia tunteja.

Kiitos vastauksista.

Olen kyllä ihan äimän käkenä jos joku myy peliä 3v+ ja se on englanninkielinen..

Viva pinata vois ollaihan ok.. kolmevuotiaalle..

eipä ihmisillä taida omakohtaista kokemusta olla suomenkielisistä pienien lapsien peleistä.. eikä niitä paljoa olekkaan ainakaan 360 versioina..

oliskos jotain englanninkielistä tosi simppeliä peliä kolmevuotiaalle noissa perus xbox peleissä joita voi tällä360 versiolla pelata??

Jaska

Olen kyllä ihan äimän käkenä jos joku myy peliä 3v+ ja se on englanninkielinen..

Playstation puolella on hieman paremmin huomioitu myös muut kuin englanninkieliset lapset ja täysin suomeksi (ml. ääni/puhe) olevia pienille lapsille sopivia pelejä löytyy iso liuta PS2:lle, ja muutama myös PS3:lle.

Lego star wars tai Lego indy

Nää on hyviä, helppo oppia.

muutama kohta saattaa olla johon jää jumiin jos ei oo iskä kertomassa mitä pitää siirtää mihinkin kohtaa että ovi aukeaa, nämä kyllä saattaa hoksata lapsi itsekkin.

Nuo ikärajat eivät ole sama kuin Legojen suositusikäraja tukehtumisvaaroineen, vaan ihan samanlaiset kuin leffojen ikärajat.

Vivendi (pian Activision Blizzard) ilmoitti juuri seuraavaa:
Crash ja Spyron konsoliversiot (Wii, PS2, PS3, Xbox360) lokalisoidaan pohjoismaisille kielille.
Crash Bandicoot: Mind over Mutant ja Legend of Spyro: Dawn of the Dragon ovat tulossa lokakuussa.
Ainakin aikaisempien pelien ikäraja on ollut 7+.

Minun puolitoistavuotias poika pitää eniten PGR4:stä, pelaa tosin muitakin autopelejä innoissaan. Arcaden puolella on semmoisia pelejä, joissa selviää kielitaidotonkin ja muistaakseni Xbox originaaleissakin oli ladattavissa joku spyro.

Meidän mukulat tykkää noista Lego-peleistä kuin hullu puurosta. Ja mikä ettei, hyviä pelejä kaikin puolin ja onpa isikin ne läpi pelannut. Hyvän lasten pelin tunnistaa siitä että niitä jaksaa aikuinenkin pelata.

Suomenkieltä ei ole, mutta eipä niitä kyllä jää kaipaamaan. Puhe on sitä muminaa ja kaikki olennainen on kielirajat ylittävää "symbolikieltä"

Eipä sillä, tuskin 3-vuotias mistään suomenkielisistä valikoista mitään ymmärtäisikään :)

Kiitos vastauksista.

Nuo ikärajat kertovat pelkästään pelin sisällön sopivuudesta kullekin ikäryhmälle. Ne eivät puutu pelin helppouteen, tekstityksiin jne..

Kyllä lapsille sopivin peli on Viva Pinata : Party Animals. Kokeile tuota ja tykkäävät varmasti, ainakin mun lapset pelaili tuota aikoinaan monia monia tunteja.

Nyt on konsolissa ollut Kung Fu Panda ja muksut tykkäsivät siitäkin kovasti.

Ylös Bottom