Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Luottokortti asiat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Unreal-Hawk: Et sä vieläkään hankkinu oikeaa liveä? PSO:n kanssako toi ilmoitus tuli? Laitoikko "premium payments" päälle?

Ihan piraatti-Livellä pelaan :p No siis en pääse edes pelaamaan tolla accolla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble
Lueskelin tuossa Nordean VISA kortin ehtoja. Siellä internet käytöstä sanotiin näin: "Korttia ei saa kuitenkaan käyttää Internetissä ennekuin kortinhaltija on rekisteröinyt korttinsa verkkomaksukelpoiseksi Nordea Pankki Suomen verkkopankissa."
Mistä tuollaiset ehdot löysit? Nordeasta haettuun korttiin pätevät Luottokunnan ehdot näissä asioissa. Nordean tämänhetkisissä Visa-ehdoissa todetaan seuraavasti:

Kortinhaltija voi Luottokunnan kotisivuilla (www.luottokunta.fi) kulloinkin mainituin ehdoin käyttää Visa-korttiaan Internetin välityksellä tehtävien ostojen maksamiseen. Autovuokraamoilla ja hotelleilla on oikeus yleisen käytännön mukaisesti veloittaa jälkikäteen ilman kortinhaltijan allekirjoitusta laskuttamatta jääneet kohtuulliset polttoainemaksut, puhelin-, minibaari- ja ateriakulut, muut kortinhaltijan aiheuttamat kustannukset sekä veloitukset peruuttamatta jätetyistä hotellivarauksista.
Lähde: https://www.nordea.fi/Solo/1/terms/cards/VAL-1visa.ASP

Sieltä löytyvät linkit myös Nordean yleisiin korttiehtoihin, jotka koskevat esmes seuraavia kortteja: Nordea MasterCard, Nordea MasterCard Gold ja Nordea Visa Electron.

Ja nimenomaan Nordean korteilla ei saisi nykyisten ehtojen mukaan maksaa internetissä, jos kaupassa ei ole käytössä MasterCard SecureCode- tai Verified by Visa -järjestelmää. Ensinmainittu koskee Nordean korteista MasterCardeja, joilla maksaminen on tähän asti teknisesti onnistunut, ja jälkimmäinen Visa Electroneja, joilla maksaminen ei ole edes teknisesti onnistunut.

t. tero
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuli yksi kysymys vastaan, että rekisteröidyn nyt liveen ja käytän visaa, mutta visa meneekin tänä kuussa vanhaksi. Niin voinko jotenkin sitten muuttaa sitä visan numeroa sieltä livestä enää?
 
Hei mitens nyt? Mulla on kaikki tarvittavat tiedot (paitsi milloin kortti menee vanhaks) kun rekisteröidyn mutta rekisteröinti sanoo että kortti ei kelpaa (sammon visa electron, tulee myöhemmin, sain tunnukset jo). Mitäs teen vai pitääkö vaan odottaa että saan sen päivämäärän? Ja oliko joku että tilillä pitää olla rahaa ennen, kuin live voidaan aktivoida?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aRah
Tuli yksi kysymys vastaan, että rekisteröidyn nyt liveen ja käytän visaa, mutta visa meneekin tänä kuussa vanhaksi. Niin voinko jotenkin sitten muuttaa sitä visan numeroa sieltä livestä enää?
Minulla meni myös Liveen rekisteröidyn visan parasta ennen -umpeen nyt Marraskuussa. Laitoin tämän niihin tietoihin siellä rekisteröitysmisvaiheessa mutta ei siitä ainakaan vielä ole mitään tullut (viimeistään kuun lopussa tulee jos on tullakseen) ja kaikenlisäksi tässä uudessa kortissa taitaa olla samat numerot kuin vanhassakin. Joten jos uusi Visa on tulossa/tullut ja numero on sama niin eikai siinä mitään.. En kyllä oikein noita luottokorttiasioita hallitse kun omaa en omista. :p

Ja kyllä sen numeron pystyy tietääkseni muuttamaan sieltä account management -osiosta, sinne pääsyyn vaaditaan sitten luottokortin 4 viimeistä numeroa.
 
Joo mä huomasin sen tossa pari päivää sitten kun kattelin niitä asetuksia. Tuli muuten mieleen että pitäiskö siihen laskutus-osioon laittaa niistä vuosi tai kk-maksuista toinen, vai onko siinä vuosi valittu automaattisesti?
 
Hmm.. Pitäisikös se luottokortin vanhenemispäivämäärä käydä omatoimisesti päivittämässä uudestaan kun uusi kortti on jo? Pistääkö Live yhteydet solmuun jos sitä ei päivitä ennen kuin vanhenemiskuukausi menee umpeen?

:confused:
 
Onko kukaan kuullut uutisia niistä lipukkeista, tulevatko ne Suomeen ikinään, vai onko ne tulleet jo?
 
Vastaus: Luottokortti asiat

Herätetäänpä tämäkin aihe. Itse aion myös hankkia Xbox-Liven. Minulla on Sammon Visa Electron (Minulla ei ole riittäviä kuukausituloja että saisin oikean Visan. Lisäksi olen alaikäinen). Sellainen asia vain, että onko minulla mitään oikeuksia, jos kortin tiedot annetaan ulkopuolisille tai tililtä viedään kaikki rahat? Entä onko kauhean todennäköistä, että näin käy?

Minulla on tilillä sen verran, että en haluaisi nostaa sitä ja säilyttää kotonani. Ja opintotukikin maksetaan sille samalle tilille. Uuden tilin avaaminenkaan ei houkuttele, mutta voisin kyllä tehdä sen, jos ei muuta keinoa ole.
 
Vastaus: Luottokortti asiat

Finlandia sanoi:
Sellainen asia vain, että onko minulla mitään oikeuksia, jos kortin tiedot annetaan ulkopuolisille tai tililtä viedään kaikki rahat? Entä onko kauhean todennäköistä, että näin käy?

Eiköhän sitä Liveä voi aika turvallisesti käyttää, jos rahojen katoamiseen olisi edes kohtuullisen pieni mahdollisuus, ei kukaan käyttäisi luottokortteja. Ei tietenkään kannata tunkea niitä numeroja minnekkään epäilyttäville saiteille, mutta kyllä normaalit nettikaupat sun muut ovat luotettavia.
 
Vastaus: Luottokortti asiat

Kaverilla tuli ongelma: yritti käyttää uuden trial offerin, valitsi Unsubscribe Live, korttia (Visa Electron) ei hyväksyttykään. Kellään muulla samanlaista ongelmaa?
 
Vastaus: Luottokortti asiat

nordean visa electron käy jos kortin netti maksamis ominaisuus on aktivoitu,
aktivointi voidaan tehdä verkkopankissa tai pankissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Luottokortti asiat

pekka1982 sanoi:
nordean visa electron käy jos kortin netti maksamis ominaisuus on aktivoitu,
aktivointi voidaan tehdä verkkopankissa tai pankissa.

Ei välttämättä. Itselläni se ei vaikuttanut asiaan kun aikoinani asian kanssa tappelin.
 
Ylös Bottom