Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maahanmuuttokeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

Mielestäni ajatusmaailma, jossa jokaista terrorismia karkuun lähtenyttä henkilöä (Syyriassa on paukutettu Pariisin iskun verran kuoliaaksi jengiä 4.5 vuoden ajan joka ikinen päivä) epäillään lähtökohtaisesti terroristiksi, on niin totaalisen päätön, etten tiedä miten päin olisi.

Kuka näin ajattelee? Niin, ei kukaan.

Toisaalta taas tuo loputon sinisilmäsyys ja silmien sulkeminen faktoilta on jotain niin absurdia, etten tiedä mitä pitää tapahtua, että ihmiset heräävät. Miljoonien muslimien vyöryminen Eurooppaan ei nosta terrorismin uhkaa? Juu ei varmastikkaan.

Entäs sitten ne, jotka esimerkiksi lapsena saapuvat Eurooppaan ja radikalisoituvat täällä ollessaan? Se ei ole ihan pieni määrä, mitä Isiksen riveihin on Euroopasta taistelijoita lähteny, osa jo tappamaan oppineena tullu takaisin.

Ei toki kaikki pakolaiset ole mitään terroristejä, eikä varmaan edes varkaita. Mutta tänne tulleiden tuhansien ja tuhansien pakolaisten joukossa niitäkin voi olla aivan hyvin. Tai mistä sen tietää milloin nämä pakolaiset radikalisoituvat täällä, jos se elämä ei olekaan mitä tänne tullessa odotti? Joku suomalainen möhömahakin käy vaikka kuppilassa aukomaan turpaansa, niin ei aikaakaan, kun astellaan johonkin ostarille salkkujen ja aseiden kanssa ja huudellaan Allahia ihan vaan koska elämä vituttaa. Enkä edelleenkään haluaisi leimata kaikkia, mutta mistäs tiedät? Kun kerran selitellään, että "heidän kulttuurissa" tehdään sitä ja tätä, ei täällä kukaan heitä tunne niin hyvin, että voisi väittää jotain varmaksi.

Sitä paitsi kuvaamalla uimahallin katsomosta nuoria tyttöjä (Miettikää nyt jumalauta!!) nuo kuvaavat henkilöt jo osoittavat, etteivät pysty olemaan osa suomalaista yhteiskuntaa. Saman tien lentokoneella takaisin kotimaahan tai vaikka sillä avaruuskapselilla kuuhun. Ihan käsittämätöntä. Ennen sitä jaksoi suhtautua aika neutraalisti mamuihin, mutta enää ei jaksa.

Tänne on onneks suhteellisen vaikee saada aseita, mut kun tossa naapurissa Per-Håkan näytti mallia, mitä puukoillakin saa aikaan, niin... Kyllä mua ihan vilpittömästi huolestuttaa, mitä sit käy kun nämä afgaani-jonnet naapurissa alkaa saamaan kielteisiä turvapaikkapäätöksiä. Lähellä ei ole IKEAA, mut on sentäs koulu ja päiväkoti.

Jotenkin tarttis noi pommittelija-pojat saada eroteltua niistä jotka heitä yrittävät paeta. Vai onko se nyt niin että tänne tulee VAIN HÄDÄNALAISIA?

Tietenkin tarttis, ei kai kukaan maailmassa oo eri mieltä asiasta? Ja jälkimmäisestäkään ei kai ole epäselvyyttä, onko kukaan missään ollut sitä mieltä, ettei ole fyysisesti mahdollista, etteikö pakolaisten joukossa olisi joku epäilyttäväkin heppu?

Tää nykynen systeemi on aivan suolesta, tänne saa tunkeutua kuka vaan, eikä niitä voida edes palauttaa jos eivät halua. Vaikka ISIS-jannu tunnustaisi leikelleensä kupoleita irti kotimaassaan, hän saisi silti tilapäisen turvapaikan, tai jäisi muuten vaan hengailemaan tänne, kun ei karkottaakaan voida.

Jos näin on, niin todellakin pitää pohtia ratkaisuja & muutoksia palautuskäytäntöihin.

ja kyllähän nuo kuvaamistemput selvästi osoittavat siihen suuntaan, että näillä pakolaisilla ja muilla on ajatuksena elää täällä ihan samalla tavalla kuin olisivat eläneet alkuperäisessä kotimaassaan.

No ei millään pahalla, mutta vaikka kyse onkin iljettävästä ilmiöstä, niin ei jokainen nuori vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostunut perverssikään mies ole lapsivaimoa etsimässä.
En sitten tiedä, onko tällä mitään merkitystä, kun täysin tuomittavasta toiminnasta kyse, mutta aina välillä on ihan hetken aikaa hyvä muistaa, että aika huomattava osa muslimeista ei ole mennyt lapsen kanssa naimisiin, ei se ole mikään automaattinen toimintamalli kuitenkaan :rolleyes:

Jos näin on, niin todellakin pitää pohtia ratkaisuja & muutoksia palautuskäytäntöihin.

No niin tosiaan pitäis, neuvottelut vissiin käynnissä, mut ilmeisesti IRAQ & Afganistan eivät aio hyväksyä pakotetun paluun sopimusta. MIGRIN Päivi Nerg jo selosti että suunnitellaan erityisiä keskuksia noille pelleille jotka eivät suostu lähtemään itse. Siellä sitten "kannustetaan" poistumaan maasta. Hyvä idea jos ei noita soppareita saada tehtyä. Noi vaan sit täytyy olla aidattuja ja valvottuja alueita jossain korvessa. Joku tyhjilleenjäänyt sikala vois olla ihan hyvä tollaseen käyttöön pikkusen modattuna

Kuka näin ajattelee? Niin, ei kukaan.

Toisaalta taas tuo loputon sinisilmäsyys ja silmien sulkeminen faktoilta on jotain niin absurdia, etten tiedä mitä pitää tapahtua, että ihmiset heräävät. Miljoonien muslimien vyöryminen Eurooppaan ei nosta terrorismin uhkaa? Juu ei varmastikkaan.

Entäs sitten ne, jotka esimerkiksi lapsena saapuvat Eurooppaan ja radikalisoituvat täällä ollessaan? Se ei ole ihan pieni määrä, mitä Isiksen riveihin on Euroopasta taistelijoita lähteny, osa jo tappamaan oppineena tullu takaisin.

No jos mä olkiukkoilin, niin kuka sitten on esittänyt täysin sinisilmäistä ajattelua, jonka mukaan terrorismin uhka ei nouse tässä tilanteessa ollenkaan? Sama vastaus, ei kai kukaan?

Mulla on vähän erilainen suhtautuminen tilastoihin kuin huomattavalla osalla jengistä. Mä en ihan täysin ymmärrä miksi maahanmuuttokeskustelua tuntuu hallitsevan terrorismi- ja raiskausaspektit, jotka eivät kosketa 99 prosenttia maahanmuuttajista, eikä esimerkiksi työttömyys-, koulutus- ja muut asiat, jotka koskettavat huomattavasti suurempaa joukkoa.
Ymmärrän miksi ensiksi mainituista käydään keskustelua ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin niistä tuleekin käydä, mutta tuntuu vaan tosiaan kovin hallitsevalta. Tilastollisesti toki surullisen merkittävistä lukemista on kyse silti, kun maahanmuuttajat ovat yliedustettuina raiskauksissa ja ääri-islamistit terrori-iskuissa. Itsestäänselvyyksien toistelua, mutta näihin asioihin pitää puuttua rankalla kädellä.

Ja kyllä, tiedän että mainitsemistani yleisemmistä ongelmista käydään kyllä keskustelua myös paljolti. Välillä vaan ihan pikkaisen jää sellainen kuva, että jengi pitää maahanmuuttajia ihan vähän tilastoja herkemmin terroristeina tai raiskaajina. Mutta ehkä se kuva on vaan mun päässä :)

No jos mä olkiukkoilin, niin kuka sitten on esittänyt täysin sinisilmäistä ajattelua, jonka mukaan terrorismin uhka ei nouse tässä tilanteessa ollenkaan? Sama vastaus, ei kai kukaan?

Mulla on vähän erilainen suhtautuminen tilastoihin kuin huomattavalla osalla jengistä. Mä en ihan täysin ymmärrä miksi maahanmuuttokeskustelua tuntuu hallitsevan terrorismi- ja raiskausaspektit, jotka eivät kosketa 99 prosenttia maahanmuuttajista, eikä esimerkiksi työttömyys-, koulutus- ja muut asiat, jotka koskettavat huomattavasti suurempaa joukkoa.
Ymmärrän miksi ensiksi mainituista käydään keskustelua ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin niistä tuleekin käydä, mutta tuntuu vaan tosiaan kovin hallitsevalta. Tilastollisesti toki surullisen merkittävistä lukemista on kyse silti, kun maahanmuuttajat ovat yliedustettuina raiskauksissa ja ääri-islamistit terrori-iskuissa. Itsestäänselvyyksien toistelua, mutta näihin asioihin pitää puuttua rankalla kädellä.

Ja kyllä, tiedän että mainitsemistani yleisemmistä ongelmista käydään kyllä keskustelua myös paljolti. Välillä vaan ihan pikkaisen jää sellainen kuva, että jengi pitää maahanmuuttajia ihan vähän tilastoja herkemmin terroristeina tai raiskaajina. Mutta ehkä se kuva on vaan mun päässä :)

Aika paljon noi uudet maahantulijat on keppostelleet...(eikä siitä ole kun pari kuukautta kun tämä aalto alkoi) kyllähän se nyt väkisin vaikuttaa ihmisten asenteisiin. esim. juurikin Gerrard on hyvä esimerkki siitä, miten ne silmät aukeaa. Keppostelujen määrään nähden on kuitenkin ollut yllättävän vähän "rasistisia" hyökkäyksiä(Jos irakeesilauma ahdistelee sun vaimoa/tytärtä, ja kajautat niitä kansallisurheiluvälineellä kupoliin, kiljuu HS.fi rasistisesta hyökkäyksestä).

No esimerkiksi Iltalehessä oli heti joku "tutkija" väittämässä hölynpölyksi tietoja ISIS:n taistelijoista, jotka soluttautuneet pakolaisvirtaan. Tämä tutkija pitäis palkata tuonne Tornioon, kun selvästikkin on tutkinu jokaisen tulijan taustat? Miten muuten se voi tämmöstä väittää?

Valitettavasti edelleen suurin osa suomalaisista muodostaa mielipiteensä valtamedian (yle, iltalehti jne.) kautta. Nämä mediat yrittää edelleen ylläpitää sitä illuusiota Suomesta lintukotona, "eihän meillä täällä mitään nyt tapahtuis". Sensuroidaan ja jätetään julkaisematta tiettyjä uutisia, ulkomailta ja kotimaasta.

Ihmisten pitäis herätä tähän todellisuuteen, ehkä siksi on paljon keskustelua terrorismista ja raiskaustilastoista. Ite en kyllä jaksa raiskaustilastoista edes paljoa puhua, kun ne menee kuuroille korville tai sitten suvakit saa ne väännettyä jonkun ihmeen kautta kantaväestön syyksi. "Ei olla autettu kotiutumisessa tarpeeksi." Niin, kun ei sopeudu tänne, niin se on ihan normaalia sitten oirehtia tällaisella raiskauksen himolla.

Aika paljon noi uudet maahantulijat on keppostelleet...(eikä siitä ole kun pari kuukautta kun tämä aalto alkoi) kyllähän se nyt väkisin vaikuttaa ihmisten asenteisiin. esim. juurikin Gerrard on hyvä esimerkki siitä, miten ne silmät aukeaa. Keppostelujen määrään nähden on kuitenkin ollut yllättävän vähän "rasistisia" hyökkäyksiä(Jos irakeesilauma ahdistelee sun vaimoa/tytärtä, ja kajautat niitä kansallisurheiluvälineellä kupoliin, kiljuu HS.fi rasistisesta hyökkäyksestä).

Näinhän se on ja media on kyllä pehmitellyt uutisointiaan näistä kulttuurieroista johtuvista väärin ymmärryksistä.. Jos kotimainen Pekka karjala lippis päässä olisi ollut kuvaamassa pikkutyttöjä Oulun umahallissa niin tuskin olisi jätetty uutisoimatta. Tuskin asia olisi myöskään selvinnyt pelkän kyltin laitolla että vähäpukeisten pikkulapsien valokuvaus kieletty.

Kerta kiellon päälle vielä :D

Näetkö tässä mitään ristiriitaa?
Mun mielestä vaan kuulostaa aika raffilta suhtautua negatiivisesti (ei edes aika neutraalisti) jokaiseen ulkomaalaistaustaiseen henkilöön (oletan että et tunnista silmänräpäyksessä onko joku pakolainen vai esim. asunut koko elämänsä Suomessa), joka tulee kadulla vastaan.
En minäkään pidä Refugees Welcome -lakanoiden heiluttelua kestävänä tai fiksuna tilanteessa, jossa jokainen Euroopan maa joutuu kiristämään maahanmuuttoa. Saati että olisin paapomassa jokaista etnistaustaista ihmistä, mutta en mä oikein ymmärrä miksei voisi bussissa vieressä istuvaan heppuun suhtautua ihan neutraalisti ihonväriin katsomatta. Mun (ei-järkevässä) päässä maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ei ratkea sillä, että tänne jo päätynyt ihminen ei koe olevansa edes pienimmissä määrin tervetullut yhteiskuntaan. Mutta makunsa kullakin.

Uimahallissa kuvia ottavat heput aiheuttaa kyllä huolestumista ja noihin pitää puuttua viranomaistaholta nopeasti, eikä vain hyssytellä asiaa.
En toki suhtaudu negatiivisesti jokaiseen ulkomaalaistaustaiseen, mutta kyllä minun mielestäni varuillaan on hyvä olla. En minä luota moniin suomalaisiinkaan. Jos olen jossain missä on paljon selvästi ulkomaalaistaustaisia, niin olen kyllä huomannut, että lompakon, kännykän, avaimien yms. olinpaikkoja tulee tarkastettua paljon tiuhemmin, eikä se minusta ole mitään muuta kuin varovaisuutta. Korostan edelleen, että varmasti osalla on ihan aito tarkoitus kotoutuakin Suomeen ja voisin varmasti oppia luottamaan tällaiseen henkilöön ja jos oikein synkkaa, niin saada ko. henkilöstä hyvän ystävänkin, jos tutustuisin paremmin. Mutta kun kerran punttisalin henkilökuntakin sanoo, että ilmoituksia tavaroiden katoamisista pukuhuoneessa on tämän pakolaistulvan jälkeen tullut todella paljon enemmän ja tilanne on se, että sinne ollaan rakentamassa nyt lukolliset kaapit, niin uskaltaisitko sinä suhtautua kaikkiin ihmisiin niin sydämellisesti ja neutraalisti, että jättäisit 300e toppatakin ja puhelimen ja vaikka muutaman huntin käteistä taskuun, kun menet salille? :D Itse en jätä yleisiin pukuhuoneisiin yhtään mitään, vaikka tietäisin siellä olevan pelkkiä suomalaisia.

Keppostelujen määrään nähden on kuitenkin ollut yllättävän vähän "rasistisia" hyökkäyksiä

Mietinkin hetken, että miten meikäläinen elinaikani pahimmasta Euroopan kriisistä ja yhteiskunnan kahtiajakautumisesta aidosti huolestuneena voin olla jotenkin sinisilmäinen unelmahöttöilijä, mutta nyt sen huomasin! Teikäläisen mielestä rasistisia hyökkäyksiä on ollut yllättävän vähän, mun täytyy sanoa, että jokainen esim. vastaanottokeskukseen tehty isku on yllättänyt ihan täysin. Eli kyllä, olen naminamiodottanut sinisilmäisesti paljon parempaa :(

uskaltaisitko sinä suhtautua kaikkiin ihmisiin niin sydämellisesti ja neutraalisti, että jättäisit 300e toppatakin ja puhelimen ja vaikka muutaman huntin käteistä taskuun, kun menet salille? :D

En todellakaan, mä suhtaudun lähtökohtaisesti kaikkeen ja kaikkiin epäileväisesti, mutta se nyt menee ohi maahanmuuttokeskustelusta.

Mietinkin hetken, että miten meikäläinen elinaikani pahimmasta Euroopan kriisistä ja yhteiskunnan kahtiajakautumisesta aidosti huolestuneena voin olla jotenkin sinisilmäinen unelmahöttöilijä, mutta nyt sen huomasin! Teikäläisen mielestä rasistisia hyökkäyksiä on ollut yllättävän vähän, mun täytyy sanoa, että jokainen esim. vastaanottokeskukseen tehty isku on yllättänyt ihan täysin. Eli kyllä, olen naminamiodottanut sinisilmäisesti paljon parempaa :(

En todellakaan, mä suhtaudun lähtökohtaisesti kaikkeen ja kaikkiin epäileväisesti, mutta se nyt menee ohi maahanmuuttokeskustelusta.

Jos nyt vaikka vertaa näitä vastaanottokeskuksia vastaan tehtyjä hyökkäilyjä Ruotsiin, jossa ei enää vastaanottokeskukset saa vakuutuksia, kun niillä on taipumus leimahtaa, niin onhan niitä kohtuullisen vähän. Lähinnä tarkoitin näitä tapauksia et afgaanijonnet käpälöi baarissa--> saa turpaan pihalla

En sanonut että olet sinisilmäinen #unelma-höttöilijä, vaan että sun mielipiteet tuntuu olevan sinnepäin kallellaan. pahoittelen, tosta vois tosiaan jo kyllä loukkaantuakin. Nää aidot #unelma-ihmiset on kyllä jotain niin käsittämätöntä että HUH. Meillä duunissa on yks eukko, joka nielee ihan kaiken mitä paskaa sille syöttääkään, raiskauksetkin on suomalaisten naisten syytä jne

Ihan hyvä että näitä edes hiukan seurataan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015111620676427_uu.shtml

#unelma

Luultavasti muut turvapaikanhakijat käräyttäneet? Tänään olivat vissiin irakilaiset luvanneet et käräyttävät keskuudessaan olevat terroristirotat.

Mahtaneeko edes vaikuttaa turvapaikka-asiaan? Eihän jannua voi kotiinkaan lähettää varsinkaan jos siellä tulis ihan kunnon tuomio. Parempi että jatkaa keppostelua täällä

Pelkoa ja vihaa lietsovat toimivat terroristien agendan mukaisesti. Loppujen lopuksi se miten hyvin iskut onnistuivat on tästä kiinni. Ei kannata toimia heidän käsikirjoituksensa pohjalta.

raiskauksetkin on suomalaisten naisten syytä jne

Hiukan älyllisesti epärehellistä valittaa tällaisesta ja itse kuitenkin siirtää keskustelu rasistisista hyökkäyksistä hyyyyyvin nopeasti siihen, että kun ei suomalainen saa edes leipoa pakolaista turpaan sen jälkeen, kun tämä on mennyt ahdistelemaan naisia. Ja siten hiukan rivien välistä ilmaista, että kyllähän rasistisista rikoksista kuitenkin aika isokin osa taitaa olla ihan vaan maahanmuuttajien ja mokuttajien vika.
Sattuisiko se nyt teikäläiseenkään niin pahasti todeta ihan ääneen, että esim. vastaanottokeskuksiin hyökkäily on iljettävää ja rikollista toimintaa josta tulee saada Suomen lain mukaiset tuomiot? Vai ohitetaanko tällainen sillä, että "mutta kun Ruotsissa..."? Miten tämän toteaminen olisi keneltäkään pois?
Omassa optimiyhteiskunnassani asukkaat eivät vahingoita toisiaan ja moisesta toiminnasta saadaan rangaistus, oli tekijä sitten mitä porukkaa tahansa.

No esimerkiksi Iltalehessä oli heti joku "tutkija" väittämässä hölynpölyksi tietoja ISIS:n taistelijoista, jotka soluttautuneet pakolaisvirtaan. Tämä tutkija pitäis palkata tuonne Tornioon, kun selvästikkin on tutkinu jokaisen tulijan taustat? Miten muuten se voi tämmöstä väittää?

suvakit saa ne väännettyä jonkun ihmeen kautta kantaväestön syyksi. "Ei olla autettu kotiutumisessa tarpeeksi." Niin, kun ei sopeudu tänne, niin se on ihan normaalia sitten oirehtia tällaisella raiskauksen himolla.

Meinasin jo kirjoittaa tähän jonkinlaisen sepustuksen siitä, miten hemmetin oudolta ajatus "tutkijasta" (kauhean kivaa nykyään, että alan asiantuntijat on täysin yhdentekeviä, jos heidän näkemys ei tue omaa mielipidettä) joka laukoo absoluuttisia totuuksia kuulostaa, mutta sitten viestin loppu suvakki-uhriutumisineen palautti mieleen vanhan lupaukseni joten olkoon. Trööt prööt.

Maahanmuuttajien vyöry luo taloudellista toimeliaisuutta. Työllistää kantasuomalaisia ja tuo valtion rahaa kuntiin. Kaiken muun lisäksi vielä lieventää huoltosuhdetta eläköityvässä Suomessa. Mikäli Ruotsin esimerkkiin on luottamista: http://www.hs.fi/ulkomaat/a1447658611616

Hiukan älyllisesti epärehellistä valittaa tällaisesta ja itse kuitenkin siirtää keskustelu rasistisista hyökkäyksistä hyyyyyvin nopeasti siihen, että kun ei suomalainen saa edes leipoa pakolaista turpaan sen jälkeen, kun tämä on mennyt ahdistelemaan naisia. Ja siten hiukan rivien välistä ilmaista, että kyllähän rasistisista rikoksista kuitenkin aika isokin osa taitaa olla ihan vaan maahanmuuttajien ja mokuttajien vika.
Sattuisiko se nyt teikäläiseenkään niin pahasti todeta ihan ääneen, että esim. vastaanottokeskuksiin hyökkäily on iljettävää ja rikollista toimintaa josta tulee saada Suomen lain mukaiset tuomiot? Vai ohitetaanko tällainen sillä, että "mutta kun Ruotsissa..."? Miten tämän toteaminen olisi keneltäkään pois?
Omassa optimiyhteiskunnassani asukkaat eivät vahingoita toisiaan ja moisesta toiminnasta saadaan rangaistus, oli tekijä sitten mitä porukkaa tahansa.

No kyllä, vastaanottokeskuksiin hyökkäily tosiaan on iljettävää ja rikollista toimintaa? En kai muuta väittänyt? Meinasin että täällä meillä se on ollut vielä aika vähäistä(toivotaan ettei lisäänny)?

Jos Abdullah raiskaa vaimosi, onko se rasistinen hyökkäys(jostain syystä ahdistelut ja raiskailut kohdistuu kovin usein kantasuomalaisiin?)? Jos tämän jälkeen kerrot Abdullahille hyvin fyysisin sanankääntein että näin ei täällä toimita, onko se rasismia? Toki olettaen että myös naapurin Pertti saisi saman kohtelun.

12208544_175771522769249_6292606486358589938_n.jpg

No kyllä, vastaanottokeskuksiin hyökkäily tosiaan on iljettävää ja rikollista toimintaa? En kai muuta väittänyt?

Et toki, mutta tuolla aiemmilla sivuilla kun ollut keskustelua näistä iskuista, niin monilla tuntuu aina viesteissä poikkeuksetta uupuvan tekojen tuomitseminen (okei, tän voisi kuitata itsestäänselvyytenä, jollei: ) ja viestissä aina poikkeuksetta löytyvän mainintaa siitä, miten kansa on jo saanut tarpeekseen / rasistisia hyökkäyksiä on ollut aika vähän / sehän on vain yks lakana mikä hepulla oli päällä / tekijä oli varmaan vielä kännissä jne.
Olenko vähän hölmö, kun olen huomaavinani ihan sellaista pienenpientä epäilystä siitä, että ovatko teot tuomittavia kuitenkaan?

Mutta juuh kiitos vastauksesta, M.O.T.: on fyysisesti mahdotonta tuomita rasistiset rikokset ilman, että loppuun muistuttaa toisten olevani vielä pahempia. Vähän raskasta tämä. Mutta ehkä tämä riittää aiheesta, vähän turhaa jankkaamista meikäläiseltäkin.

Mutta niin, jos joku oikeasti raiskaisi avovaimoni (en ole vielä naimisissa) niin tässä järkyttävässä tilanteessa osaisin tuskin ajatella teon mahdollisia rasistisia motiiveja. Mitä ihmettä, miksi tällaista pitäisi pohtia? Minä en taaskaan ymmärrä, miten tämä nyt liittyy yhtään mitenkään mihinkään, mutta olen vähän hölmö ja kokematon tällaisessa maahanmuuttopoliittisessa diskurssissa, johon tämä tällainen korkealentoinen filosofinen pohdiskelu "mutta entäs jos..."-tyyliin tuntuu konkreettisena osana kuuluvan :confused:

Meinasin jo kirjoittaa tähän jonkinlaisen sepustuksen siitä, miten hemmetin oudolta ajatus "tutkijasta" (kauhean kivaa nykyään, että alan asiantuntijat on täysin yhdentekeviä, jos heidän näkemys ei tue omaa mielipidettä) joka laukoo absoluuttisia totuuksia kuulostaa, mutta sitten viestin loppu suvakki-uhriutumisineen palautti mieleen vanhan lupaukseni joten olkoon. Trööt prööt.

Teemu Sinkkosen näkemys siitä ETTEI turvapaikanhakijoiden mukana tule terroristeja aika hyvin kumoutui tossa perjantaina? Ton jälkeen vois varmaan todeta että toi ei ehkä ollutkaan nyt alansa asiantuntija?

Maahanmuuttajien vyöry luo taloudellista toimeliaisuutta. Työllistää kantasuomalaisia ja tuo valtion rahaa kuntiin. Kaiken muun lisäksi vielä lieventää huoltosuhdetta eläköityvässä Suomessa. Mikäli Ruotsin esimerkkiin on luottamista: http://www.hs.fi/ulkomaat/a1447658611616

Mistä valtio saa ne rahat jotka se antaa kunnille? Lieventää huoltosuhdetta? 100000 elätettävää lisää?

Ruotsin esimerkki: Talouden toimeliaisuutta kuvaavaa bkt:ta kasvattaa muun muassa julkisen sektorin kasvava kulutus. Ruotsin hallitus ilmoitti vastikään 11 miljardin kruunun eli noin 1,2 miljardin euron lainarahoitteisesta lisäbudjetista pakolaiskriisin rahoittamiseksi.

Nordea huomauttaa, että työttömyys Ruotsissa luultavasti kasvaa lähivuosina voimakkaan maahanmuuton seurauksena.

Viime viikolla julkaistujen työvoimaviranomaisen tilastojen mukaan yli 20 prosenttia ulkomailla syntyneestä työvoimasta on työttömänä. Yleinen työttömyysaste on 7,8.

Kuulostaa siltä että ruotsalaiset tosiaan tienaavat tällä. Lainaraha = P R O F I T

Et toki, mutta tuolla aiemmilla sivuilla kun ollut keskustelua näistä iskuista, niin monilla tuntuu aina viesteissä poikkeuksetta uupuvan tekojen tuomitseminen (okei, tän voisi kuitata itsestäänselvyytenä, jollei: ) ja viestissä aina poikkeuksetta löytyvän mainintaa siitä, miten kansa on jo saanut tarpeekseen / rasistisia hyökkäyksiä on ollut aika vähän / sehän on vain yks lakana mikä hepulla oli päällä / tekijä oli varmaan vielä kännissä jne.
Olenko vähän hölmö, kun olen huomaavinani ihan sellaista pienenpientä epäilystä siitä, että ovatko teot tuomittavia kuitenkaan?

Mutta juuh kiitos vastauksesta, M.O.T.: on fyysisesti mahdotonta tuomita rasistiset rikokset ilman, että loppuun muistuttaa toisten olevani vielä pahempia. Vähän raskasta tämä. Mutta ehkä tämä riittää aiheesta, vähän turhaa jankkaamista meikäläiseltäkin.

Mutta niin, jos joku oikeasti raiskaisi avovaimoni (en ole vielä naimisissa) niin tässä järkyttävässä tilanteessa osaisin tuskin ajatella teon mahdollisia rasistisia motiiveja. Mitä ihmettä, miksi tällaista pitäisi pohtia? Minä en taaskaan ymmärrä, miten tämä nyt liittyy yhtään mitenkään mihinkään, mutta olen vähän hölmö ja kokematon tällaisessa maahanmuuttopoliittisessa diskurssissa, johon tämä tällainen korkealentoinen filosofinen pohdiskelu "mutta entäs jos..."-tyyliin tuntuu konkreettisena osana kuuluvan :confused:

Tota KKK-hemmoa en kyllä pidä kovinkaan pahana(jos siis vaan seisoskeli hupussaan tuolla), mutta tollaset kivien ja varsinkin polttopullojen heittelyt pitäis kyllä saada estettyä.

Sori, tarkoitus ei ollut laittaa sinua ajattelemaan välttämättä sitä miten reagoisit jos avovaimollesi tapahtuisi jotain, vaan yleisemmin, ei välttämättä nyt edes raiskauksista:

Kantasuomalaiset potkii porukalla maahanmuuttajaa--> rasisteja?
Maahanmuuttajat potkii porukalla Kantasuomalaista--> rasisteja?

Miten 'todisteeksi' väitetystä tienaamisesta "Ruotsin esimerkin" mukaisesti kelpaa Hesarin juttu, jossa Nordea veikkaa, että pakolaiskriisi ehkä saattaisi kasvattaa bruttokansantuotetta joskus tulevaisuudessa, tosin hyvin epävarmasti? Varsinkin kun samaisessa jutussa puhutaan pakolaiskriisin rahoittamisesta velkarahalla? (No kieltämättä jutun lopussa mainittua kasvupotentiaalia on sitä enemmän mitä huonommin menee...)

Jo viime vuonna ainakin Ruotsin pääministerillä oli maahanmuuton talousvaikutuksista hieman toisensuuntainen näkemys, joka ei perustunut veikkaamiseen vaan käytännössä koettuun:

Huomiota herätti ennen muuta Reinfeldtin erittäin suora varoitus siitä, että maahanmuuton kustannukset kasvavat Ruotsissa lähiaikoina merkittävästi.

"Kustannukset jo nyt tänne tulleista ja tulevina vuosina tulevista ihmisistä ovat suuret. Niin suuret, että se rajoittaa edelleen liikkumatilaa julkisessa taloudessa", hän sanoi.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1408157436849

(Perustelemattomat heittosi kuntien tienaamisesta valtion rahalla ja huoltosuhteen 'lievenemisestä' tulivatkin jo aiemmissa viesteissä käsitellyiksi, joten ehkä niistä ei sen enempää.)

Aiemmin tässä ketjussa annettiin hyvä ohje, jota mielestäni kannattaisi itse kunkin soveltaa:
Vihapuhe ja populistiset heitot sekä turhat yleistykset eivät ole osa ratkaisua.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom