Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madcatz FightPad mietteet

Rutabaga

Member
Toipa posti ennen niiden saneeraussekoiluja Madcatzin FightPadin.
Ehdin jo erinäisiä kuukausia odotella ks. tuotetta saapuvaksi tänne pohjolan perukoille, ja nyt kun sillä pari erää SFIV:tä ehdin ottaa, niin päätinpä vähän kirjoitella tänne samankaltaisille ihmisille jotka hakevat korjausta 360:n kaameaan D-padiin.

Ohjain todellakin korjaa orginaali ohjaimen D-padin kaksi pahinta vikaa.
1. Ohjain ei rekisteröi suuntaa painettaessa (ottaen reunoihin kiinni).
2. Liian herkästi tapahtuva suunnanmuutos ylös, alas, vasen, oikea -suunnista niiden välimuotoihin.


Ohjainta voisi kokoa lukuunottamatta kuvailla "hennoksi". Se on kevyt ja kaikki liikkuva liikkuu minimaalisella voimalla.

Ohjaimen takapuolella ja sivuilla on pehmeää high grip muovia, joka varmaan tulee kärsimään pitkien pelisessioiden jälkeen hikisistä käsistä enemmän kuin ohjaimen muut osat. Muuten runko on kiiltävää muovia.

D-pad on valmistettu todella liukkaasta muovista. Tulee mieleen hieman kaiken maailman halppislelut. Vaan tässä tapauksessa aineen mahdollisesti halpa kustannuskulu on vain hyvästä, sillä se on hyvällä tavalla liukas.
Padi on melko korkealla ohjaimen pinnasta, kolmisen senttiä halkaisijaltaan ja se painuu melkein tuplasti enemmän alaspäin kuin orginaalin D-padia painettaessa. Lisäksi siinä ei ole yhtä selkeää "napsausta" kuin orginaalissa.
Yllä oleva saattaa kuulostaa melko huonolta. Tottahan se on että ensin D-pad tuntuu melko kummalliselta painella, mutta äkkiä siihen tottuu, ja heti ensimmäisestä pelistä lähtien Abelini teki Marseilles Rollinsa ja Change of Directioninsa ilman että olisi tehnyt mieli hypätä eteenpäin.
Ainoat ongelmat tuottivat F, D, DF -liikkeet, sillä ohjain tunnistaa viistoon painallukset juuri päinvastoin kuin orginaalipadi, mutta jälleen uskon tämänkin olevan totuttelukysymys, ja edelleen pelaan mieluummin tällä D-padilla.

Ohjaimen kuusi päänappulaa ovat isoja, tasapintaisia, sekä painuvat todella paljon helpommin pohjaan kuin orginaalissa. Tästä johtuen ohjainta voisi käyttää sillä tavalla miten joidenkin olen nähnyt pelaavan; ohjaimen oikea puoli jalan päälle, ja näppäimiä painellaan tikun tapaan sormen päillä.
Itselläni oli perinteisellä pädiotteella pieniä vaikeuksia painaa kahta lyöntiä yhtäaikaa (SFIV:ssä), sillä alapuolella olevat potkunäppäimet tulivat peukaloläskien tielle.
Totuttelua vaatii myös näppäinten sijoittelu suurelle alueelle. Orginaali padilla sai peukaloa pitää yhdessä kohdassa josta löytyi kaikki neljä painiketta, nyt niitä pitää pitää hakea 4,5 sentin alueelta, ja kun perusnäppäimet ovat siirtyneet pykälän verran vasemmalle niin tulee painettua B:tä A:n sijaan turhan usein.

Liipasimissa on saranat ulkosivuilla, joten sieltä päädystä ei niiden painaminen luonnistu.

D-padilla analogitikkua simuloidessa tulee siihen kummallisia aavepainalluksia; kun lopetat painamisen johonkin suuntaan, niin kursori lipuu vielä sekunnin verran samaan suuntaan minimivauhdilla.
D-pad D-padina tietysti toimii moitteetta.


Tässäpä nämä parin tunnin pelaamisen jälkeen kootut mietteet mieheltä joka pitää tappelupeleistä, eikä ole koskaan tottunut käyttämään tikkua, ja osti Xbox 360:n.

Enää en koske 360:n orginaali padiin taistelupeleissä.
 
Ylös Bottom