Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden 2004

OPA

New Member
Nyt kun on se aika vuodesta niin ajattelin kysyä, että tietääkö joku milloin kyseinen peli julkaistaan Suomessa? USA:n julkaisu on huomenna (14 elokuu). En löytänyt sitä fi.playstion.comin julkaisulistalta.
 
Jostain muistelen lukeneeni että julkaisupäivä olisi 12.9. Tiedä sitten kuinka hyvin tuo pitää paikkansa. Peli on tällä hetkellä kyllä ehdottomasti ihan odotuslistan kärjessä, jopa PES3:sta ja ESPN Hockey 2004:sta edellä. :D
 
Nostetaanpa tämä topic ylemmäksi.

Vajaa kausi franchise-moodia tullut tahkotuksi ja ehkä voi alkaa kirjoitella ensitunnelmia pelistä. Kokonaisuutena ehkä toistaiseksi ainakin pieni pettymys. Graafisesti hyvin lähellä viime vuoden versiota. Pelillisesti suurin uudistus on tietty tuo Owner Mode, joka ei ainakaan vielä mielestäni mitään ihmeellistä uutta ole tuonut. Ehkä kausien välillä tuon vaikutukset näkyvät sitten enemmän.

Itse pelissä tuntuu siltä, että kun aikaisemmin vaikeammilla tasoilla (itse pelaan all-prolla) heittopeli on ollut lähes ainoa etenemismahdollisuus, niin nyt on sitten tehty täyskäännös päinvastaiseen suuntaan. Juoksupelillä tuntuu tulevan ainakin itselläni jotain 5-10 jaardia joka yrityksellä ja pidemmätkään eivät ole mitään harvinaisuuksia. Heittopelissä puolestaan varsinkin pidemmät heitot päätyvät kohtuuttoman usein inttereiksi tai vähintään puolustajien katkoihin. Lyhyet screen-pelit tai nopeat heitot sentään toimivat kohtuu hyvin.

Osittain edellämainittu johtuu toki varmasti myös siitä, että pelaan San Diegolla, jonka riveistä löytyy yksi liigan parhaista RB:stä (Tomlinson) kun taas QB (Brees) on keskitasoa ja WR-osasto on Bostonia lukuunottamatta aika vaatimaton.

Täytynee koittaa venkslata AI-asetuksia heittopelin helpotuksen ja juoksun vaikeutuksen suuntaan, kun aiemmin on saanut tehdä toisin päin. Aika kohtuutonta on, että RB:lläni taitaa olla yrityskohtainen keskiarvo melkein 10 yd ja matsikohtainen melkein 200 yd.

Vähän nyt pelottaa, että Maddenin kohdalla törmätään ensimmäistä kertaa siihen muista EA:n pelistä tuttuun ongelmaan, että uudistukset ovat enää kosmeettisia. Katsotaan nyt kuitenkin vielä.

Muilla kokemuksia pelistä?
 
Itellä toka kausi loppumassa, ja playoffit edessä Ny Giantsilla. Lyhyesti sanottuna Paras Madden tähän asti (luonnollisesti). Varsinkin Owner mode on loistava lisä, jo syvälliseen Franchise moodiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Itellä toka kausi loppumassa, ja playoffit edessä Ny Giantsilla. Lyhyesti sanottuna Paras Madden tähän asti (luonnollisesti). Varsinkin Owner mode on loistava lisä, jo syvälliseen Franchise moodiin.

Onko myös parempi kuin NFl 2k3? Pitää ´vielä miettiä kumman ostan: Madden 2004 vai ESPN NFL Football... Onko Maddenissa onlinepeliä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FolioMies
Pitää ´vielä miettiä kumman ostan: Madden 2004 vai ESPN NFL Football... Onko Maddenissa onlinepeliä?
Osta molemmat, niin mäkin teen! Ei ole online mahdollisuutta Maddenissa.

...nyt pitää lähteä voittamaan Superbowl...
 
Joo, tuli oltua ehkä hieman liian kriittinen tuossa ensitunnelmia kirjoittaessa. Nyt on puolitoista kautta takana ja kokemukset ovat kyllä kohentuneet. Uusi playmaker systeemi on mielestäni erittäin hyvä. Aluksi ei tullut sitä juuri käytettyä vaan pelasin vanhasta muistista, mutta opettelun jälkeen on kyllä erittäin hyödyllinen, varsinkin puolustuksessa.

Toinen hyvä uudistus on mielestäni Franchisen alussa oleva training camp, jossa voi parantaa pelaajien attribuutteja.

Yksi asia, joka edelleenkin risoo on se, että potkujen ja punttien blokkaaminen vaikuttaa edelleenkin mahdottomalta. Itse olen aika paljon kolmea eri madden versiota tahkonnut ja saanut puntin blokattua kerran, potkua en koskaan. Omia puntteja tai potkuja ei ole blokattu koskaan. Eiväthän nuo mitään yleisiä toki ole oikeassa elämässäkään, mutta pitäisi niitä kuitenkin aina silloin tällöin tulla.
 
Joo. Itsekkin olen potkumaalin blokannut ehkä pari-kolme kertaa, ja silloinkin se oli tekoälyn ohjaama pelaaja ketä sen blokkas. Säkityksiä taas tulee ihan kohtalaisesti, ainakin All-pro vaikeustasolla. Yhdessä ottelussa sain Michael Strahanilla 4 "säkkiä", kun taas NFL 2K3:ssa ei oiken millään meinaa QB:n päästä käsiksi.

Tokalla kaudella se SuperBowlin voittokin irtosi, ja perkeleen Rams heti palkkasi mun puollustuksen valmentajan niitten päävalmentajaksi, ja omat pelaajat jotka olivat valittu Probowliin kävivät heti ahneiksi ja vaativat lisää palkkaa!

Nyt on kolmas kausi menossa, ja 9 matsia voitettu eikä yhtään häviötä! Pitäisi ehkä nostaa vaikeustasoa All-Prosta, All-maddeniin.

Täytyy kyllä sanoa pikku vinkiksi, että kyllä se on kivenkova puollustus millä ne pelit voitetaan; kun defensivebackit napsii joka pelissä pari syötönkatkoa, ja palauttaa ne Touchdowniksi, ei omalle tähti Quarterbackille jää paljon muuta tehtävää,kuin vedellä kentän sivulla energiajuomaa, otaa lungisti ja nostaa miljoona palkkaa!!!
 
NewsFlash

Kuvia seuraavasta Maddenista 14.04.2004

Jo yhdeksännen kerran Electronic Arts julkaisee uuden Madden-pelin amerikkalaisen jalkapallon ja hyvien urheilupelien ystäville.Kuvien lisäksi EA ei kuitenkaan vielä paljastanut muuta Madden NFL 2005:stä, mutta joitain uudistuksia on varmasti taas luvassa.

Madden NFL 2005 ilmestyy Pohjois-Amerikassa elokuussa ja syksymmällä Euroopassa kaikille kotikonsoleille ja PC:lle.
 
Pitkien pelisessioiden jälkeen huomaa, että peli kaipaa kipeästi takakenttäpelaajien tekoälyn parantamista. Joskus koneen ohjastamat (oman joukkueen) pelaajat tekevät takakentällä ihmeellisiä koukeroita ja näin menettävät mahdollisuudet blokata tulevia syöttöjä tai juoksuja. Joskus snapissa pelaajat eivät taklaa/blokkaa vastustajaa vaan seisovat tumput suorina ja katsovat vierestä kun oma quarterback säkitetään.

Suurin ja samalla ärsyttävin ominaisuus pelissä on tietokoneen "kuminauha" tekoäly. Monesti olen ollut kolmella tai jopa useammalla touchdownilla johdossa ja sitten kone saa hirveän boostin ja pahimmassa tapauksessa menee ohi. Tämä siis all-madden tasolla.

Muuten peli on melkein täydellinen. Tietysti pieniä uudistuksia kaipaa kun vuoden samaa peliä tahkonnut. Aiheista löytyy ns. toivelista täältä. Itse ainakin odotan uutta versiota vesi kielellä.
 
Ylös Bottom