Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Just loppu yks peli ja tässä statsit.
Mulla siis menossa fantasy draft franchise...

Satoi vettä pelissä ihan törkeenä, huonontaa ainakin QB:n completion prosenttia...

Mun tiimi:
Points 31 (meni jatkoajalle, tilastot vain varsinaiselta peliajalta)
Total yards 332
Rushing yards 101
Passing yards 231

QB; 17/37, 224 jaardia, 1 TD, 1 intteri
RB; 22 attempts, 98 yards, 4,4 avg., 1 TD, 1 fumble, 5 btk
paras WR; 4 rec, 108 yards, 1 TD
Puolustus; 4 säkkiä, 0 intteriä, 0 forced fumbles, useampi maahan lyönti ja tackle for loss

CPU tiimi:
Points 31
total yards 373
Rushing yards 206 ( Mendenhall juos 86 jaardin TD:n, selittää isoa lukua)
Passing yards 167

QB; 10/22, 181 jaardia, 3 TD, 0 Int
RB; 18 attempts, 180 yards (tässä tosiaan se 86 yard td), avg 10, 1 TD, 0 fumbles, 5 btk
paras WR; AI jakaa palloa tasaisesti, eli monta tasoissa
puolustus; 3 säkkiä, 1 intteri, 2 forced fumbles ja myös useampi maahanlyönti ja TFL.

Eli jo statsienkin valossa aika mukavaa peliä :)



EDIT: äääh... tuli takkiin jatkoajalla. Vastustajan QB nakkas rissulle screenin ja se murti pari taklausta ja kirmas 68 jaardia pohjiin...
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

- CPU run defense blokin murto pari pykälää alaspäin

-Esimerkiksi DeSean Jacksonilla palauttanut preseasonin ja puolikkaan kauden aikana kaksi punttia ja yhden kickoffin pohjiin. Game speedinä mulla Slow.

Mä ainakin turhauduin jo näillä slidereilla kun Steven Jackson ja Frank Gore menivät pari kertaa pelin aikana noin viidestä kaverista "stiff armilla" läpi. Pitää varmaan muuttaa vielä jotain.

Mä oon jostain syystä ollut tosi huono palautuksissa tämän vuotisessa. Hyvä kun pääsen sinne 20 jaardiin aloituspotkuissa. Onko sulla joku tietty taktiikka?
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Mä ainakin turhauduin jo näillä slidereilla kun Steven Jackson ja Frank Gore menivät pari kertaa pelin aikana noin viidestä kaverista "stiff armilla" läpi. Pitää varmaan muuttaa vielä jotain.

Mä oon jostain syystä ollut tosi huono palautuksissa tämän vuotisessa. Hyvä kun pääsen sinne 20 jaardiin aloituspotkuissa. Onko sulla joku tietty taktiikka?


Nosta player skillseistä taklausta parilla ja laske CPU:n broken tacklesia entisestään vaikkapa arvoon "2".

Alotuspotkut on hankalia tässä, ite pääsen yleensä noin 25yd viivalle. Eipä siihen oikeen muuta ole kuin että saat ekan kaverin missaamaan ja sitten etsit aukon. Ite teen niin että meen 10yd viivalle suoraan ja sitten lähen viemään sivulle 45 asteen kulmassa, sieltä löytyy aukko jos siellä sellainen on. Ehkä joka viidennen kickoffin saan palautettua 30yd asti tai pidemmälle, eli ihan realistinen määrä...
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Tiger Woodsissa oli kattavat videot puheineen päivineen siitä, miten golfia pelataan. Tämän lisäksi pystyi sitten lukemaan US Golf Associationin sääntökirjan kokonaisuudessaan vaikka pelin aikana. Odotin tietysti samaa Maddeniltä, koska a) Saman firman peli ja b) en ole koskaan sarjaan tutustunut ja c) eikä minulla ole aavistustakaan, kuinka jenkkifutis toimii.

Menikö minulta pelin sisäinen opastusosio ohi, vai eikö sellaista yksinkertaisesti vain ole?
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Peliin tutustuminen, mukaanlukien säännöt, kestää aika tolkuttoman kauan... Perustasolle pääsee nopeasti ja sillä kyllä voi pelata peliä tai seurata töllöstä, mutta pelin kaikkien hienouksien sisäistäminen vie käytännössä vuosia. Sääntökirjakin kun on tässä pelissä tasoa raamattu :p

Netistä kyllä löytyy hyvin materiaalia aloittelijoille, wikipediasta pääsee perusasioista perille ;)
Pelissä ei siis tosiaan ole mitään varsinaista opasta aloittelijoille, mutta onhan siellä se practise-mode jossa voi hinkata vaikka koko päivän samaa hyökkäyskuviota.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Netistä kyllä löytyy hyvin materiaalia aloittelijoille, wikipediasta pääsee perusasioista perille

Ei siis pidä ihmetellä, miksi Madden-sarja ei ole täällä kovinkaan suuressa huudossa. Nykyaikana on jo lupa odottaa jonkinlaista opastusosiota urheilupeliin, koskapa sellainen nyt ainakin vaikka Tiger Woodsissa on.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Ei siis pidä ihmetellä, miksi Madden-sarja ei ole täällä kovinkaan suuressa huudossa. Nykyaikana on jo lupa odottaa jonkinlaista opastusosiota urheilupeliin, koskapa sellainen nyt ainakin vaikka Tiger Woodsissa on.

Minä olen sitten taas toisenlainen "todiste". Eli ilman Maddeneita ja NCAA-sarjaa en olisi oppinut pelin kiemuroita. Opetusasioiden puuttuminen johtuu siitä, että 99% pelin ostajista tuntee ne. Madden on sellainen peli, että se joko ostetaan (laji kiinnostaa) tai sitten. Ja ei taida kyllä NHL-pelissä mitään sääntöjen opetusta olla. Woods taitaa olla ainut missä on. ;)

Ja jos laji kiinnostaa, niin tässä pari parasta sivua mun mielestä:

Amerikkalainen jalkapallo – Wikipedia (ja kattavampi tietenkin: American football - Wikipedia, the free encyclopedia )

NFL Coach Stilo - The Experience & NFL Rulebook

Toivottavasti innostut lajista. Se on mahtava.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Minäkään en olisi oppinut jenkkifutiksen hienouksia ilman Maddenia. Katsoin Super Bowlin vuonna 2004 ja sen jälkeen ostin Maddenin ja jäin jenkkifutikseen koukkuun. Maddeniin olen jo kyllästynyt mutta jenkkifutista seuraan edelleen ahkerasti (käyn Suomessakin katsomassa matseja aina kun ehdin). NFL Game Passin olen jo ostanut ja pari preseason peliäkin katsonut. Täytyy varmaankin tutustua Hard Knocksiin jossain vaiheessa -- sitä en ole vielä katsonut ollenkaan.

Jonkinlainen opastusvideo olisi kyllä hyvä lisä Maddeniin eurooppalaisia markkinoita varten. Se on sitten toinen kysymys lisäisikö se myyntejä lajia tuntemattomien keskuudessa.

Fantasy football kiinnostaa minuakin. Tänä vuonna nfl.com:in fantasy on uudistunut ja minua ainakin kiinnostaisi kokeilla sitä. Tosin voin toki pelata myös ESPN:n liigassa.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Ainakin itselleni suurin pettymys on Be A Pro moden junnaaminen vuodesta toiseen paikallaan. Idea on ollut aina hyvä, mutta siitä ei vaan oteta kaikkea irti. Ne ketkä on pelannut UFC2010 tietävät sen ura-moden, samanlaista toivoisin tähänkin. Eli viikon aikana voisi treenata eri drillejä jotka antavat kehityspisteitä vapaaseen käyttöön, treenaaminen vaikuttaisi tietenkin staminaan. Myös ne haastattelut saisi tuoda takaisin.

Yksi hyvä uutuus on toimiva auto zoom, helpottaa kummasti juoksupeleissä aukon löytämistä...
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Ainakin itselleni suurin pettymys on Be A Pro moden junnaaminen vuodesta toiseen paikallaan.
Joo, mullekin se on ollut suuri pettymys aina. Maddenin versiossa on jotenkin "kädet sidottuina". Siinä ei voi kuin pelata ja käydä tiimiharjoituksissa. Olisi tosiaan niin helppo muokata siitä hauska moodi. Ei edes paljon tartteis lisätä off-field-asiaa, niin heti olisi viihdyttävämpi. Valmentajan palaute, juuri ne median kanssa kohtaamiset (myöhemmin useasti ja alussa vain hyvien pelien jälkeen), erilaisia harjotteita ja sellainen attribuuttisysteemi, missä voisi kehittää pelaajaa oman mielen mukaan otteluista saaduilla pisteillä. Aikookohan ne koskaan tehdä sellaisia? Nykyisellään sen voisi yhtä hyvin ottaa pois. :(
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Voi jumalauta että EA osaa tehdä hermot murskaavan comeback AI:n!!!!!
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

^ Joo... itekin manannut joskus :D

Hävisin eilen ihan helevetin törkeellä AI:n comeback kusetuksella... Ensin loukkaantu (fantasy draft) DeSean Jackson ja sitten 3rd & 3 tilanteessa Steven Jackson, samalla se fumblas ja AI palautti pohjiin. Aikaa jälellä noin 2min ja eroa sen TD:n jälkeen vielä 10 pistettä. Sitten peitin niiden onsiden, mutta kas kummaa kun heti ekalla kannolla Slaton fumblaa... Siitä vastustajan QB ekalla pystyyn kolmen(!!!!) mun DB:n väliin pommi ja rissu murtaa taklaukset. Sitten onnistunut onside ja potkulla tasoihin. Jatkoajalla takkiin ja sitten tarkistamaan loukkantumisien kestot, DeSean 8 viikkoa ja Steven 4 viikkoa.

Hermot meni kutakuinkin niin pahasti että rage-sammutus pleikkarille ja röökille :D
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

^

Tuo on niin tuttua huttua. Ottelut ovat usein mukavaa tiukkaa taistelua ensimmäiset kaksi quartteria mutta sitten tauolla tekoälyn pojjaat piikittävät jotain laitonta samalla kun omat jannut eivät edes kusella tajua käydä ja peli onkin muuttunut tasaisesta väännöstä aivan järjettömäksi eloonjäämis kamppailuksi kotisohvalla.

AI:n 2 minute drillit ne vasta silkkaa hubaa ovatkin varsinkin jos johdat parilla pointsilla... tai sama vaikka 7 pisteellä niin kyllä antaa cpu kuulua prkl!

Vaihtakaapas joskus controlleri vastustaja joukkueen puolelle kun huomaatte että kusetus alkaa. Itse tein näin kun ihmettelin että miten 5 blitzaajaa ei pysty kampeamaan 4 linjamiehestä ohi sitten millään ja aikaa olisi ollut. No, siispä vaihdoin itseni vastustajan saappaisiin ja otin heittopelin, siinä se EA vitutus ja kusetus oy:n kuminauha paljastui! Sain pyöriä kuupalla paljoa valehtelematta 15 sekuntia ihan miten vaan halusin, kyllähän sieltä aina joku rissu vapaaksi pääsee jos aikaa on.

Jotta tällai. Ilman comeback AI:ta ottelut olisivat erittäin viihdyttäviä ja jänniä jokaisen quarterin loppuun saakka.

Ei muuta, Nulkki kuittaa ja saattaa kärvistää hermot kohta uudestaan, EA its in a game, ja se on fakta
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Eilen päivitin pleikkarin firmwaren uusimpaan versioon kun se sitä halusi. Sitten Madden halusi päivittää itsensä versioon 1.02, päivitin sen. Jyräytin franchisen käyntiin ja aloitin Steelers - Bengals runkosarjapelin josta tuli varsinainen jännitysnäytelmä. Pelin jälkeen ajattelin että otan highlightsit talteen viimeisen kahden minuutin viimeiseltä draiviltani, joka alkoi vastustajan rähmäyksestä ja loppui hyökkäyskilpailun voiton tuoneeseen touchdowniin, lopputuloksena 34-38. Menin sinne highlightsien tallennukseen, valitsin rähmäyspelin katsottavaksi wire-kameralla ja painoin X:ää. Peli jynkkäsi itsensä jumiin niille sijoilleen.

Kiva.

Reilun vartin päivitysepisodin jälkeen oli ihan kiva pelata tuollainen jännittävä ottelu jenkkifutista. Oli selkeästi hienoin ottelu nykyisessä franchisessä, jossa kaikki aikaisemmat matsit on ratkenneet suuntaan tai toiseen käytännössä jo puoliajalla. Mutta eipä näitä pelejä vissiin erityisen vakaiksi ole tehty. :mad:
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Mitä mieltä pelin konkarit ovat, kannattaako tälläisen jenkkifutiksesta mitään ymmärtämättömän ostaa tämän vuoden versio Maddenista vai odotella vielä ensi vuoteen? Muutamista eri lähteistä olen lukenut, että uudistuksia aiempiin vuosiin verrattuna on tullut vähäisesti ja tämä olisikin jonkinlainen väliversio 10 ja 12 välillä. Näin opiskelijana rahatilanne on sellainen, että kahden peräkkäisen vuosimallin pelejä en yleensä osta.

Demosta pidin paljon, mutta se ei oikein kerro mitään sillä se oli ensimmäinen kokemukseni jenkkifutispeleistä.
 
Ylös Bottom