Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MadWorld

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zoukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MadWorld

Yllättävä uusi tieto MadWorldista: pelin tarinaa ja skenaarioita on ollut kehittämässä Yasumi Matsuno, joka tunnetaan parhaiten FF Tacticsin, Vagrant Storyn ja Final Fantasy XII:n tuottajana.

Tämän lisäksi Gamespotin ylistävä previkka lupaa överiksi vedettyä toimintaa ja vastustajia sekä vaikuttavia pomomättöjä. Jää nähtäväksi, vastaako hype todellisuutta - pelitoimittajilla on tapana innostua tämänkaltaisista peleistä kohtuuttoman paljon.
 
Vastaus: MadWorld

Yllättävä uusi tieto MadWorldista: pelin tarinaa ja skenaarioita on ollut kehittämässä Yasumi Matsuno,
Matsunohan paljasti jo muutama vuosi sitten, että hän on osallisena jonkin Wii-pelin kehityksessä. Ilmeisesti kyseessä on sitten juurikin MadWorld.

joka tunnetaan parhaiten FF Tacticsin, Vagrant Storyn ja Final Fantasy XII:n tuottajana.
Ehkä kuitenkin ohjaaja/tarinan kirjoittaja/pelisuunnittelija olisi parempi nimitys. On nimittäin ollut vain Vagrant Storyssä tuottajan roolissa (listatuista peleistä, toimi tuottajana myös FFTactics Advancen kehityksessä).
 
Vastaus: MadWorld

Matsunohan paljasti jo muutama vuosi sitten, että hän on osallisena jonkin Wii-pelin kehityksessä. Ilmeisesti kyseessä on sitten juurikin MadWorld.
Ei Matsuno koskaan suoranaisesti itse sanonut tekevänsä mitään Wiille (tai millekään muulle nykykonsoleista). Hän vain esiintyi 2006 syksyllä muutaman muun Japanilaisen pelisuunnittelijan kanssa eräässä Nintendon Wii-promovideoista kehumassa laitetta, minkä länsimainen pelimedia tulkitsi muotoon "Matsuno kehittää Wiille OMG!" Sittemmin tyypistä ei Hitoshi Sakimoton epämääräistä "we're still working on stuff together..." -heittoa ja joitain EGM:n hajanaisia huhuja lukuunottamatta olekaan kuultu mitään, joten onhan tämä Madworld-yhteys aika yllättävä, varsinkin kun pelin tyyli/maailma/asetelma on jotain ihan muuta kuin mitä Matsunolta on totuttu näkemään. Toivottavasti tämä on sitten vain ollut Matsunolle joku sivutyö omaa, uutta rope-eeposta valmistellessa..

Ja kyllähän Matsunon alunperin piti kaiken muun ohella olla myös FFXII:n tuottaja, mutta käsikirjoittaja/pelisuunnittelija ovat tosiaan ne miehen merkittävimmät tittelit.
 
Vastaus: MadWorld

Paremmin Xboxiin keskittyvistä artikkeleista ja kirjoistaan tunnettu Dean Takahashi haastatteli Sega of American pj Simon Jeffreyä MadWorldin ja Segan Wii-tarjonnan tiimoilta. Jeffrey mm. kehuu MadWorldin huumoria sävyltään "Monty Python -tyyliseksi". Lisäksi Sega toivoo laajan Wii-tarjontansa auttavan heitä maailmantalouden hankalassa tilanteessa, ja Jeffrey sanoo, että Wii on tämän sukupolven PS2:

S. Jeffrey sanoi:
The Wii has become this generations version of the PlayStation 2, reaching all parts of the market and selling tens of millions of units
 
Vastaus: MadWorld

Aika yllättävää että pelissä on jaetun-ruudun kaksinpeli!:D

Kiinnostuin juuri kunnolla MadWorldista.

Alunperin ainoastaan graafinen tyylittely vaikutti mielenkiintoiselta, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä, että ehkä pelistä itsessäänkin vaikuttaisi syntyvän ihan potentiaalinen tekele. Co-oppina tuo voi oikeasti olla melko viihdyttävä peli, vaikka olisikin varsin päätöntä nappienhakkaamista, joten pitääpä laittaa seurantaan.
 
Vastaus: MadWorld

Bikini Zombi Slayers (ilmestyy 27.2.) on kuulemma pelattu kolmessa tunnissa läpi. Sen voisi vetästä cooppi välipalana ja sitten siirtyä siitä suoraan pelaamaan MadWorldia cooppina.
 
Vastaus: MadWorld

Eurogamerin arvostelu

God Handin ystävät tulevat taatusti rakastamaan, sillä alun totuttelun jälkeen vaikeusaste ilmeisesti nousee radikaalisti, aina epäreiluun asti. Saa nähdä mitä itse ajattelee arvostelun parin viimeisen kappaleen alleviivaamista huonoista puolista, jotka kuitenkin moni voi nähdä pelkästään hyvinä.
 
Vastaus: MadWorld

Aina vaan tahtoo olla wii-pelien kanssa tuo arvosana-asteikko kauhean laaja, vaikka olisikin kyseessä pirun hyväkin tekele. Jokatapauksessa itse olen peliä seurannut jo kauan, ja suoraan sanottuna tuo ign:n 9 ei ollut yllätys. On lupa odottaa hyviä arvosanoja tältä peliltä :)

Julkaisupäivää vain en nyt muista, milloin on meillä?
 
Vastaus: MadWorld

Aina vaan tahtoo olla wii-pelien kanssa tuo arvosana-asteikko kauhean laaja, vaikka olisikin kyseessä pirun hyväkin tekele. Jokatapauksessa itse olen peliä seurannut jo kauan, ja suoraan sanottuna tuo ign:n 9 ei ollut yllätys. On lupa odottaa hyviä arvosanoja tältä peliltä :)

Julkaisupäivää vain en nyt muista, milloin on meillä?
27 maaliskuu 2009 uskoisin mutta Wikipedia sanoo että March 20, 2009.
 
Vastaus: MadWorld

Aina vaan tahtoo olla wii-pelien kanssa tuo arvosana-asteikko kauhean laaja
Eurogamer on tiukempi pisteidenannon kanssa, joten joku 7/10 heiltä tarkoittaa käytännössä jo melkoisen hyvää peliä (ei suinkaan "vain" tyydyttävää, kouluarvosanameiningillä). IGN sortuu helpommin ylilyönteihin. Ihan hyviä numeroitahan tuo on kauttaaltaan saanut. sellaista 8-9:n luokkaa + tuo EG:n seiska.

Ja ei, "pirun hyvät" pelit eivät jaa niin hirveästi mielipiteitä Wiilläkään. Niin tekevät vain ne pelit, jotka ovat jossain siinä hyvän ja huonon rajamailla, jolloin arvostelija sitten laittaa pelin jompaan kumpaan kategoriaan riippuen siitä pitääkö Wiimotea jumalan lahjana pelaamiselle (= antaa monia pelin puutteita anteeksi) vai jaksaako siitä innostua aivan niin paljoa. Erikseen on sitten nämä WiiMusicit, joita osa inhoaa tulisesti ja toiset pitävät niistä. Pirun hyviä ne eivät silti ole millään tasolla.
 
Vastaus: MadWorld

Eurogamer on tiukempi pisteidenannon kanssa, joten joku 7/10 heiltä tarkoittaa käytännössä jo melkoisen hyvää peliä (ei suinkaan "vain" tyydyttävää, kouluarvosanameiningillä). IGN sortuu helpommin ylilyönteihin. Ihan hyviä numeroitahan tuo on kauttaaltaan saanut. sellaista 8-9:n luokkaa + tuo EG:n seiska.

Ja ei, "pirun hyvät" pelit eivät jaa niin hirveästi mielipiteitä Wiilläkään. Niin tekevät vain ne pelit, jotka ovat jossain siinä hyvän ja huonon rajamailla, jolloin arvostelija sitten laittaa pelin jompaan kumpaan kategoriaan riippuen siitä pitääkö Wiimotea jumalan lahjana pelaamiselle (= antaa monia pelin puutteita anteeksi) vai jaksaako siitä innostua aivan niin paljoa. Erikseen on sitten nämä WiiMusicit, joita osa inhoaa tulisesti ja toiset pitävät niistä. Pirun hyviä ne eivät silti ole millään tasolla.

Sama ilmiö on havaittavissa kyllä esimerkiksi metroid prime 3:sen kohdalla, joka kieltämättä on huippupeli. Pitkä liuta 10, 9 ja 8 ja sitten tipahtaa suoraan arvosanaan 7 (2kpl) ja yksi arvosana numero 6. Keskiarvo 90. Minusta iso heitto. Samalla tavalla on käynyt kyllä esimerkiksi zack&wiki, no more heroes ja jopa boom blox peleissä.

Edit: Tässä yksi erittäin selvä oikeusmurha.
 
Vastaus: MadWorld

Tässä voi fiilistellä etukäteen katsomalla kontrollidiagrammia.

1113.jpg


(Toivottavasti hotlinkkaus zapperi.nettiin onnistuu)
 
Ylös Bottom