Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xxhen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Taas pelasin tuota ja koen poliisit hankaliksi, koska ajoin suoraa tietä ja mua tulitetaan haulikolla niskaan. Myöskin kun vastustin pidätystä, minulta loppuivat kudit kesken tulitaistelun ja lataus oli niin hidasta että se koitui minun kohtalokseni.
Itse asiassa, se tuntuu todella pitkältä ajalta kun on sodan keskellä mutta muuten se käy kuin naps vain.

Tuleeko pelissä olemaan jotain upgradeja tätä varten?

Ei se tainnut tohon maailmanaikaan se aseiden lataus niin kovinnopeata ollakkaan jos vrt esim gta aikakauteen :)

Mutta mikset vaan karista niitä poliiseja :) ja pidätystä vastustaessa suojaudu auton taakse, juokse karkuun tms, ei tää oo mikään juokse ja tapa kaikki peli ja samalla pitäis toivoa ettei kukaan ammu sua? :D Selkeästi väärää kohderyhmää nyt :D

Tännehän on tullut oikea GTA vs. Mafia-palsta.

Sanon vain että GTA:t ovat maistuneet täällä erittäin hyvin. Ja nyt tämä Mafia 2 (ensimmäistä osaa en ole pelannut)... Tuntuu demon perusteella erittäin hyvältä. Tähtäintä tosin voisi siirtää alemmas ja ampuminen tuntuu vähän tyhjältä (siis ei tunnu iskevän kohteeseen "kovaa", animaatio antaa kyllä näyttää toista)

Kyllä tämä täytyy hankkia jossain vaiheessa

Jaahans.. Itseäni ei tämä demo ainakaan miellyttänyt yhtään. Autot tuntu menevän mutkissa vähän niinkuin ostoskärrit, ampuminen oli aika kökköistä, mutta silti ihan toimivaa, tosin framerate laski selvästi, kun ammuskeli haulikolla. Kyllähän tätä silti pelaisi, mutta ostaa taidan vasta alelaarista, tai käytettynä. Mieluummin pelaan gta:ta tai mafia ykköstä kuin tätä :)

Kukaan ei näyttänyt pitäneen demosta mun lisäksi... Tosi mahtava peli luvassa. Tuota demoaki jaksaa hakata monta kertaa putkeen (aina vaan "Retry Mission" sieltä START-valikosta).

Autolla ajaminen on erittäin mukavan tuntuista. Realism- ja Normal-asetuksilla en havainnut sen suurempia eroja, kuin että auto lähtee luisuun herkemmin tolla realistisella asetuksella. Sillä on nyt kuitenkin tullut enimmäkseen pelattua. Semmosella avoautolla on kyllä todella tyydyttävän tuntuista vetää paskarinkiä ja kuunnella kunnon 50-luvun rock 'n rollia radiosta. :P

Kaikki pienet yksityiskohdat on kivoja. Omassa asunnossa voi avata ikkunoita, hanoja, ja syödä jääkaapista kaikkea. Jopa omaan autotalliin voi viedä autoja ja sieltä sitten valita haluamansa itselleen. Playboy-lehtiki vaikutti ihan kivalta pikasella vilkaisulla. ;)

Ampuminen tuntuu melko ponnettomalta. Jos viholliset kuolee ja kuolinanimaatio on jo alkanut, ja ammut vielä tätä kaatuvaa kaveria, menee luoti vaan läpi. Tottunut GTA IV:n ja RDR:n Euphoria-animaatioihin sekä realistisiin osumareaktioihin. :(

Fysiikat myös bugaa välillä ihan kivasti. Esim. portaissa tapellessa tyyppi saattaa lentää ragdoll-fysiikoilla, mutta jää kumminkin makaamaan kuin tasaselle maalle, eli portaiden päälle ilmaan typerästi... Sen sijaan esim. autosta tyypin heittäessä ulos fysiikat toimii melko kivan näkösesti. Tappelusysteemi vaikuttaa myös melko menevältä. Tosin eikö tappelusta voi karata..?

Grafiikoista vinkumista en ymmärrä. Ihan tarpeeksi hyvältä tuo näyttää, enkä sahalaitojakaan nyt niin hirveästi erottanut, että niistä pitäisi erikseen mainita. Toki PC-versio näyttää reilusti paremmalta, mutta niin sopii odottaakin. Useimmat multiplatform-pelit menee PC:llä nykyään konsoleiden ehdoilla, mutta näin ei ole ei Mafia II:n tapauksessa.

Kontrollit vaikutti oudoilta aluksi, mutta niihin tottu. Koitin myös toisia kontrolleja kävelyyn ja siten ne toimi paljon paremmin, kun aseen lataus oli neliössä, toimintanäppäimeksi meni X ja suojautuminen tapahtui R1:stä.

Kokonaisuudessaan demosta jäi ihan positiivinen kuva, mutta silti oon hiukan pettynyt. Tää on kuitenkin esim. teknisesti (grafiikka, fysiikat, tekoäly - äänet sentään oli ihan hyvät, myös musiikit) sekä sivutehtävien paljoudessa niin paljon GTA:ta jäljessä, että tuntuu kuin pelais tyyliin jotain Driv3ria tms. 2000-luvun alkupuolelta. Toivottavasti tarina sentään pelastaa. Silti, ei tästä miksikään GTA:n kilpailijaksi ole, muttei tarviikkaan. Kunnon tarina ja ihan toimiva pelattavuus saa ainakin minut ostamaan tämän. Kunnon mafiapelejä ei oo ikinä liikaa.

Kukaan ei näyttänyt pitäneen demosta mun lisäksi... Tosi mahtava peli luvassa.

Kunnon mafiapelejä ei oo ikinä liikaa.
Et ole Execta-kuomaseni ainoa joka piti demosta.
Itse olen aina pitänyt mafiatyylisistä peleistä - kyllä, jopa Godfather oli minusta varsin mukavaa pelailtavaa.

Minua ei demossa häirinnyt muu kuin se, että se oli aivan liian lyhyt.
Autolla ajeleskelu ja Tommygunin laulattaminen oli juuri sellaista kuin sen pitääkin.
Vielä kun olisi päässyt kiikuttamaan hevosenpäätä sänkyyn Corleone-tyyliin.

Autoilla piti tietenkin seikkailla Realism-asetuksella, sillä mitä olisi fiftarityylin auto ilman sladittamista? :)

Ehdottomasti ostoon puutteineenkin, onhan tätä jo odoteltukin.

Mua rupee oikeasti jo kyllästyttämään tämä jatkuva oikea maailma (:D)/Mafia vs. GTA paska.
Peli on peli ja sen voi toteuttaa sillä tapaa ettei sen tarvitse olla realistinen.
Tämä peli ei kyllä ole kovinkaan realistinen sinänsä. Ajettavuus on ehkä vähän realismia vastaava. Hypetit yhdessä viestissä kuinka poliisit haihtuu vaatteita vaihtamalla ja myöskin kuinka hyvä on, kun niitä on paljon, kuten tuohon aikaan olikin. En usko että poliiseilta oikeasti katoo "most wanted" listalta mafioso, joka vaihtaa valkoisen paitansa mustaan. 2 poliisiautoa törmäilee toisiinsa kun ettii murhanhimoisinta makaronia koko Yhdysvalloissa..

Hyvä karistaa poliiseja suoralla tiellä, kun ne paukuttelee haulikolla ja auto jolla ajan, on älyttömän hidas ja surkea.

Tosi hyvä demo. Tunnelma on hieno ja autolla ajaminen rentoa. Tykkään myös peliin sijoittuvasta aikakaudesta. :) Ainoina miinuksina grafiikat ja ampuminen, tähtäin saisi olla alempana. Eiköhän tämä ostoon mene.

Demo oli sanalla sanoen surullinen kokemus. Aluksi pisti silmään epäselvä ja sahalaitainen grafiikka. Sitten ilostuin loistavasta ajomallista. Tämän jälkeen oli merkillepantavaa melkoisen eloton kaupunki ja aivan älytön pop-upien määrä. Tehtävään siirtyessä tuli ilmi munattomat aseet, melko hyvä, joskin kömpelön oloinen suojautumisjärjestelmä ja osittain katastrofaalisen huono framerate. Ja olihan se gangsterifiilis ihan kiva, mutta muuta fiilistä ei oikein irronnutkaan. Enemmän huonoa kuin hyvää.

Ei Mafia 2 varmasti huono peli ole, ehei, siinähän voi syödä leipää ja avata kylppärin ikkunankin, mutta omaan pelihyllyyni kyseinen teos tuskin demon vaikutelman jälkeen tiensä löytää. Tämä oli sellainen, sanotaan nyt seiskan arvoinen peli. Se on kuitenkin sääli, sillä hypetin peliä jo yli vuosi sitten jopa paremmaksi kuin GTA IV (mielestäni hyvä vertailukohta). Säästyypähän nyt rahaa syksyn peliostoksiin.

Jo nyt voin kuitenkin sanoa: vuoden suurimpia pettymyksiä.

Mua rupee oikeasti jo kyllästyttämään tämä jatkuva oikea maailma /Mafia vs. GTA paska.
Peli on peli ja sen voi toteuttaa sillä tapaa ettei sen tarvitse olla realistinen.
Tämä peli ei kyllä ole kovinkaan realistinen sinänsä. Ajettavuus on ehkä vähän realismia vastaava. Hypetit yhdessä viestissä kuinka poliisit haihtuu vaatteita vaihtamalla ja myöskin kuinka hyvä on, kun niitä on paljon, kuten tuohon aikaan olikin. En usko että poliiseilta oikeasti katoo "most wanted" listalta mafioso, joka vaihtaa valkoisen paitansa mustaan. 2 poliisiautoa törmäilee toisiinsa kun ettii murhanhimoisinta makaronia koko Yhdysvalloissa..

Hyvä karistaa poliiseja suoralla tiellä, kun ne paukuttelee haulikolla ja auto jolla ajan, on älyttömän hidas ja surkea.

Tuskin joo wanted listalta poistuu, mut parempi se on jos ajat kaupungilla, kolhaset poliisiautoa ni ei sua heti oikeasti ammuta kuten gta:ssa :D Ja ei sua oikeasti löydä heti pimeimmästä kellarikomesta, toisin kuin gta:ssa...tossa ne kadottaa sut, jää wanted päälle ja auton tuntomerkit, jos autoa vaihtaa ni wanted säilyy...toki siitäkin tilasta jotenkin on pois päästävä, muuten menis jo liiallisuuksiin, joten vaatteita vaihtamalla ihan selkeä ratkaisu tuohon.

Varsinkin jos menen ja ammun baarinpitäjän, juoksen karkuun musta mafia puku päällä, ja hyppään punaiseen avoautoon, poliisit tulee takaata. Ei ne paljon muita tuntomerkkejä ylös saa kuin musta puku, punainen avo...sit hommaan keltasen sadetakin ja sinisen avolavan, ei siinä paljon poliiseilla ole mahdollisuuksia napata kun ei edes naamaa ole nähnyt :)

Ja oikeassa olet, pelin ei tarvitse olla realistinen, mutta jos kaikki vedetään aivan pelleilyksi kuten gta:ssa, menee into jo siinä :)

Mainittakoon nyt vielä, että omalla listallani jo demon perusteella menossa game of the year listan kärkeen aika varmasti ja gt5 tulee tippumaan sieltä pois :)

Ja oikeassa olet, pelin ei tarvitse olla realistinen, mutta jos kaikki vedetään aivan pelleilyksi kuten gta:ssa, menee into jo siinä :)

Nyt tarkoitat varmaan saints row 2:sta, etkä gta4. Itse en ainakaan pysty mielipidettä allekirjoittamaan. Ja demon perusteella tulen pitämään myös mafiasta kuten kahdesta edellä mainitsemastani pelistä. Tekninen toteutus konsoliversioissa hieman kyseenalainen, mutta oikeanlaiset lasit päässä eivät tule häiritsemään. Kyseessä on konsolipelaajan lasit;)

tarkoitin tuolla "pelleilyllä" sitä et mitä vaan teetkin jopa aivan mitätöntä niin poliisit on ampumassa heti, siitä ei sakoilla selvitä kuten mafiassa.

samoin autolla ajo on ihan naurettavaa uusimmassa gta:ssa, ennen ne oli sentään kohdallaan siinä. jne tommosia pikkujuttuja, tuota mainitsemaasi peliä en ole ikinä pelannut, enkä edes videoita nähnyt :)

Demo tökki ja jumitti, mutta enpä tuota nyt pettymykseksi osaa sanoa silti. Vaikea tällaisesta hiekkalaatikosta on vetävää demoa varmasti tehdäkään. Visuaalisesti ajoittaista tökkimistä lukuunottamatta ihan jees, varsinkin tyyppien naamataulut näyttivät uskottaville. Kun nyt siitä GTA:sta jokaisessa viestissä puhutaan, niin olihan noi graffat kuitenkin ihan eri tasolla tässä. Tähtäyksessä ja räiskinnässä en huomannut mitään moitittavaa. Samojen replojen kuunteleminen kuoleman jälkeen ketutti kyllä hieman, jonkinlainen skippausmahdollisuus itse toimintaan olisi suotavaa.

Ennakkovarasin pelin Discshopista pari tuntia ennen kuin huomasin demon tulleen ladattavaksi ja eipä tuota tarvinnut perua.

Demosta:
Demo jumitti siinä kohtaa kun palavasta rakennuksesta poistutaan. Olisiko tuon pitänyt jatkua vielä? Joku tuossa häikkäsi, kun loukkaantunut kaveri ja raahaajansa jäivät sinne ylimpään kerrokseen seisoskelemaan, vaikka puheensa kuului koko ajan.

Demo tökki ja jumitti, mutta enpä tuota nyt pettymykseksi osaa sanoa silti. Vaikea tällaisesta hiekkalaatikosta on vetävää demoa varmasti tehdäkään. Visuaalisesti ajoittaista tökkimistä lukuunottamatta ihan jees, varsinkin tyyppien naamataulut näyttivät uskottaville. Kun nyt siitä GTA:sta jokaisessa viestissä puhutaan, niin olihan noi graffat kuitenkin ihan eri tasolla tässä. Tähtäyksessä ja räiskinnässä en huomannut mitään moitittavaa. Samojen replojen kuunteleminen kuoleman jälkeen ketutti kyllä hieman, jonkinlainen skippausmahdollisuus itse toimintaan olisi suotavaa.

Ennakkovarasin pelin Discshopista pari tuntia ennen kuin huomasin demon tulleen ladattavaksi ja eipä tuota tarvinnut perua.

Demosta:
Demo jumitti siinä kohtaa kun palavasta rakennuksesta poistutaan. Olisiko tuon pitänyt jatkua vielä? Joku tuossa häikkäsi, kun loukkaantunut kaveri ja raahaajansa jäivät sinne ylimpään kerrokseen seisoskelemaan, vaikka puheensa kuului koko ajan.

Demo jatkuu kyllä:

itelläkin äijiä ei näkyny mistään vaikka puhe kuului, mutta kun jatkat ulos niin tulee video missä äijät tulee autoon ja jatkuu siitä viel hetkisen.

videot jne voit skipata painamalla starttia ja x:ää

Demo oli sanalla sanoen surullinen kokemus. Aluksi pisti silmään epäselvä ja sahalaitainen grafiikka. Sitten ilostuin loistavasta ajomallista. Tämän jälkeen oli merkillepantavaa melkoisen eloton kaupunki ja aivan älytön pop-upien määrä. Tehtävään siirtyessä tuli ilmi munattomat aseet, melko hyvä, joskin kömpelön oloinen suojautumisjärjestelmä ja osittain katastrofaalisen huono framerate. Ja olihan se gangsterifiilis ihan kiva, mutta muuta fiilistä ei oikein irronnutkaan. Enemmän huonoa kuin hyvää.

Ei Mafia 2 varmasti huono peli ole, ehei, siinähän voi syödä leipää ja avata kylppärin ikkunankin, mutta omaan pelihyllyyni kyseinen teos tuskin demon vaikutelman jälkeen tiensä löytää. Tämä oli sellainen, sanotaan nyt seiskan arvoinen peli. Se on kuitenkin sääli, sillä hypetin peliä jo yli vuosi sitten jopa paremmaksi kuin GTA IV (mielestäni hyvä vertailukohta). Säästyypähän nyt rahaa syksyn peliostoksiin.

Jo nyt voin kuitenkin sanoa: vuoden suurimpia pettymyksiä.
Siis hyvää päivää. Jengi tekee "seiskan arvoinen peli" arvioita yhden 12 minuutin demon perusteella. Tehtävistä tai mistään muustakaan minkäännäköistä havaintoakaan. :D

Itse en ole vielä peliin koskenut (PS3 ollut telakalla 3kk, kyllä vapaa-aika on rajoitettua), mutta jossain vaiheessa tämä tullee hankittua uuden konsolin mukana ja villi veikkaus on että vie mennessään puutteistaan huolimatta. Ristiriitainen vastaanotto ja jengin kokemuksia ja perusteluita lukiessa oma vaakakuppini kallistuu kuitenkin vahvasti plussan puolelle.

Siis hyvää päivää. Jengi tekee "seiskan arvoinen peli" arvioita yhden 12 minuutin demon perusteella. Tehtävistä tai mistään muustakaan minkäännäköistä havaintoakaan. :D

Itse en ole vielä peliin koskenut (PS3 ollut telakalla 3kk, kyllä vapaa-aika on rajoitettua), mutta jossain vaiheessa tämä tullee hankittua uuden konsolin mukana ja villi veikkaus on että vie mennessään puutteistaan huolimatta. Ristiriitainen vastaanotto ja jengin kokemuksia ja perusteluita lukiessa oma vaakakuppini kallistuu kuitenkin vahvasti plussan puolelle.
Mikäs logiikka tuossa sinun vaakakupin kallistumisessa sitten on, jos et ole edes demoa testannut? Minä kun en saa arvostella vaikka olen testannut. Demon tehtävä on antaa mahdollisimman myyvä kuva pelistä, ja tämä ei sitä tehnyt. Demo seiskan arvoisesta pelistä, olen pelannut sellaisia ennenkin.

Siis hyvää päivää. Jengi tekee "seiskan arvoinen peli" arvioita yhden 12 minuutin demon perusteella.
Yleensä demon perusteella voi pelattavuutta arvioida melkoisen hyvin, mikä tässä tapauksessa on todella ala-arvoista luokkaa. Autojen ajomallinnus tappaa pelihalut melko pikaisesti. Samoin kaupunki on ihmeellisen tyhjän oloinen. Yksityiskohtia ja ihmisiä ja autoja on vähän.

Ehkä tää tulee kuitenkin hankittua, jossain vaiheessa, jos saa hyvät arvostelut ja kokoversio on paremmin toteutettu.

Ylös Bottom