Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]
Peli meni läpi teho-PC:llä ja onhan se tekninen toteutus ihan toisesta
maailmasta kuin PS3:lla. Ikinä en ole nähnyt noin suuria eroja kahden version välillä. PS3:lla suunnilleen PS2-kamaa ja teho-pc:llä avoimen maailman Crysis.
Itse pelistä taas: erittäin hyvä, itse asiassa loistava. Mafia 2, jos mikä, on fiilistelypeli ja etenkin alun talvinen sota-ajan kaupunki on upea paikka, niin hengeltään kuin visuaaliselta toteutukseltaankin. Muutamassa kohdassa peli hieman junnaa(jatkuvaa ajamista) ja pari juonikuviota olisi ansainnut huolellisemman käsittelyn, mutta mitään muuta valittamsita en pelistä löydä. Hahmot ovat erittäin mielenkiintoisia, juoni ennalta-arvaamaton ja brutaali ja gameplay on ERITTÄIN hyvää. Loppupuolen suuret ammuskelut ovat erittäin upeita ja tunnelmallisia. Siitä plussaa pelille, että se ei ole jatkuvaa ampumista, jolloin ne varsinaiset ammuskelut ovat entistä nautittavampia. Itellä tais mennä parikin tuntia tarinassa, etten ampunut kertaakaan. Monipuolisuutta löytyy todella paljon ja 40-ja 50-lukujen Hollywood-leffafiilis on läsnä jatkuvasti.
Vito Scaletta on muuten poikkeuksellisen uskottava ja pidettävä pelihahmo. Onneksi hän ei vingu jatkuvasti tappamisen pahuudesta, että uskottavuus säilyy(toisin kuin John Marstonilla ja Niko Bellicillä).
Peli on täynnä uskomattomia yksityiskohtia ja vinkumien kaupungin elämän puutteesta saa mnut nauramaan: Empire Bay on eläväisin pelikaupunki mitä olen ikinä nähnyt. Todellista tekemistä siellä ei ole, mutta elämää on.
Mafia 2 on ensimmäinen todellinen avoimen maailman peli, jossa on hyvä juoni. Kannattaa ehdottomasti pelata, mutta oikealla asenteella. Tätä peliä pelataan loistavan tarinan, erinomaisen ja realistisen pelattavuuden, sekä suuressa 40-ja 50-luvun kapungissa fiilistelemisen vuoksi. Ja jos harkitsette pelaavanne ja teiltä löytyy sellainen pc, joka peliä pyörittää, niin pelatkaa pc:llä. Kyllä ne grafiikat sen verran merkitsevät, varsinkin kun pc:llä ne ovat välillä Crysis-tasoa.