Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia III

Tässä on kyllä ainakin omasta mielestä paras ajomalli mitä avoimenmaailman peleissä on nähty.

Mulla taas ei ole ihan yhtä mairittelevaa sanottavaa pelin autoilusta ja muutenkaan maailmasta. Bugitti jatkuvasti:



Muutenkin tämä oli hiekkalaatikkona poikkeuksellisen tylsä ja itseään toistava. Toisaalta tarinatehtävät brutaaliudellaan kolahtivat minulle lujaa.
 
Mulla taas ei ole ihan yhtä mairittelevaa sanottavaa pelin autoilusta ja muutenkaan maailmasta. Bugitti jatkuvasti:



Muutenkin tämä oli hiekkalaatikkona poikkeuksellisen tylsä ja itseään toistava. Toisaalta tarinatehtävät brutaaliudellaan kolahtivat minulle lujaa.


Millä alustalla pelailet tuota? Pelasin aikanaan ihan orkkis PS4:llä ja ei kyllä tullut vastaan mitään noin räikeitä bugeja. Tuon tylsyyden ja itsensä toistavuuden voi kyllä allekirjoittaa myös, sen takia tuo peli lopulta jäikin kesken.
 
Millä alustalla pelailet tuota? Pelasin aikanaan ihan orkkis PS4:llä ja ei kyllä tullut vastaan mitään noin räikeitä bugeja. Tuon tylsyyden ja itsensä toistavuuden voi kyllä allekirjoittaa myös, sen takia tuo peli lopulta jäikin kesken.

Boxilla pelailin. Viimeisimmät saavutukset olen näköjään napannut tammikuussa 2017, joten bugit on todennäköisesti liiskattu jo päivityksissä. Varsinkin nuo tuossa videollakin rellestäneet roskisautot olivat muistaakseni todella arvaamattomia siinä, miten ne käyttäytyivät.
 
Tämä peli on itselläni vieläkin kesken, alkoi nopeasti tökkiä tehtävien yksipuolisuus ja pienet bugit. Ainakin orkkis ps4sella pelatessa NPC:t ”nykivät” kummallisesti esimerkiksi kahviloissa. Komea peli kyllä, ja juonikin aika hyvä mutta alkoi liian nopeasti toistaa itseään. Ehkä tämä vielä joskus tulee läpäistyä. Pieni pettymys aikaisempiin Mafioihin nähden.
 
Tuli tämä ostettua vaikka etukäteen luin täältä, että moni on pitänyt peliä tylsänä. En tiiä onko vertailukohde oikea, mutta viime aikoina pelaamani Days Gone oli erinomainen peli vaikka siinäkin tehtävät oli pitkälti samanlaisia, mutta ei ne mun mielestä tylsäksi käynyt. Eilen tuli illalla jonkun aikaa pelattua tätä. Aika alussa oon kun en oo vielä päässy vapaasti seikkailemaan. Kivana yllätyksenä tuli, että pelissä kerätään
Playboy-lehtiä.
Helpolla aloin pelaamaan ja ainakin aluksi meinaa tuntua, että on liiankin helppo. Autolla ajaminen ja kontrollit tuntuu haastavilta ainakin näin aluksi, mutta se taitaa olla vain tottumis kysymys. Suojaan mennään X:llä ja kolmiolla hyppää suojan yli, tulee yritettyä X:llä hypätä kun useammassa pelissä se on niin. Cutscene kohtia on ainakin aluksi turhan paljon mun makuun.
 
Tuli tämä ostettua vaikka etukäteen luin täältä, että moni on pitänyt peliä tylsänä. En tiiä onko vertailukohde oikea, mutta viime aikoina pelaamani Days Gone oli erinomainen peli vaikka siinäkin tehtävät oli pitkälti samanlaisia, mutta ei ne mun mielestä tylsäksi käynyt. Eilen tuli illalla jonkun aikaa pelattua tätä. Aika alussa oon kun en oo vielä päässy vapaasti seikkailemaan. Kivana yllätyksenä tuli, että pelissä kerätään
Playboy-lehtiä.
Helpolla aloin pelaamaan ja ainakin aluksi meinaa tuntua, että on liiankin helppo. Autolla ajaminen ja kontrollit tuntuu haastavilta ainakin näin aluksi, mutta se taitaa olla vain tottumis kysymys. Suojaan mennään X:llä ja kolmiolla hyppää suojan yli, tulee yritettyä X:llä hypätä kun useammassa pelissä se on niin. Cutscene kohtia on ainakin aluksi turhan paljon mun makuun.
Kannattaa laittaa ajomallinnus simulaatiolle asetuksista, niin on mukava ajella kun lähtee perä sutimaan aina välillä, jos on tehokkaampi auto käytössä :)
 
Mun mielestä se simulation moodi oli muutenkin helpompi ajaa. Se oletuksena oleva on ihan kamala.
 
Itse tykkäsin tästä kovasti.. Hyvä tarina ja loistava fiilis.. Tehtävät kyllä toistaa itseään, mutta aikakausi ja autolla ajaessa soiva musiikki on kyllä täyttä rautaa..
 
Itse kokeilin pelin demoa tuossa vähän aikaa sitten ja vaikutti todella hyvältä tarinan, hahmojen ja ympäristön puolesta. Myös ajaminen oli todella hauskaa kun perä edellä mentiin mutkiin jenkkiraudalla. Toki tuossa demossa ei pääse niihin pahamaineisiin itseään toistaviin tehtäviin joten siitä ei voi sanoa mitään. Täytyy kuitenkin pelata läpi osana Mafia trilogian uudelleentulemista.
 
Useamman tunnin pelaamisen jälkeen joutuu todeta niin kuin monet, että tylsä ja itseään toistava peli. En ihan näin tylsäksi tätä osannu etukäteen odottaa. Myös musiikkiin kyllästyy tässä pelissä nopeasti vaikka joitain hyviä kappaleita löytyy. Välillä on pakko pelata jotakin muuta peliä jos tämän meinaa jaksaa loppuun asti pelata. Parhaimmat tehtävät on ne, joiden jälkeen saa alueen kokonaan vallattua. Tähän mennessä ne on ollu kaikki erilaisia. Tänään tuli sellainen bugi kun tulin autosta pois tehtävän aikana niin peli ei ymmärtänyt, että palasin takaisin autoon. Joutuu tuon tehtävän tekemään joskus alusta. Kerran myös auto jäi jumiin ettei auttanut muu kuin lopettaa peli.
 
Parhaimmat tehtävät on ne, joiden jälkeen saa alueen kokonaan vallattua.

Tai yleensäkin tarinatehtävät. Ne ovat kauttaaltaan vähintään viihdyttäviä. Kaikki muu on uuvuttavaa copy/pastea varsinkin, koska pelissä ei ole minkäänlaista pikamatkustusta edes alueelta toiselle.
 
Pelin jo omistavat saavat päivityksen tuohon Mafia 3: Definitive Editioniin ilmaiseksi, mutta peliin ei ole vissiin tehty mitään muutoksia vaan oikeuttaa saamaan lisärit ilmaiseksi.
  • If you own Mafia III on PS4, Xbox, or Steam, it will automatically upgrade to Mafia III: Definitive Edition at no cost.
 
Harva peli on alkanut yhtä mallikkaasti kuin tämä ja sitten osoittautunutkin todelliseksi pannukakuksi.

Harmi sinänsä. Melkein olisin toivonut, että tämä peli olisi kunnolla uudelleenrakennettu tähän trilogiaan tehden pelistä paljon lineäärisemmän, mutta tietenkään näin ei käy koska yksinkertaisesti paljon enemmän vaivaa kuin hyötyä uudelleenrakentaa peli tuolla tapaa.
 
Harva peli on alkanut yhtä mallikkaasti kuin tämä ja sitten osoittautunutkin todelliseksi pannukakuksi.

Harmi sinänsä. Melkein olisin toivonut, että tämä peli olisi kunnolla uudelleenrakennettu tähän trilogiaan tehden pelistä paljon lineäärisemmän, mutta tietenkään näin ei käy koska yksinkertaisesti paljon enemmän vaivaa kuin hyötyä uudelleenrakentaa peli tuolla tapaa.
Mulla ainakin oli se, että miellän mafian 30-40 luvun jenkkien isojen kaupunkien mafiaksi. Eli mafiat 1-2 oli sitä tyyliä. Tämä voisi olla tälläisenä itseään toistavana pelinä oikeasti ihan mukiinmenevä ja virkistävä open world..kun nimi olisi jotain muuta kuin mafia. Tämä ympäristö ei vain istu kahden ekan osan jälkeen.
 
Hienoa että voi palata pelin pariin jälleen, lisää tekemistä ja onko tosiaan HDR moodikin tullut? (Ei kai tuota alunalkain ollut?)
Edit: Joku Faster lisäosa ei ollut ilmainen.. hmm 2 muuta kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom