Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG FAQ

Vastaus: MAG FAQ

1. Paljonko pelillä on keskimäärin pelaajia nykyään? Arvio riittää.
2. Kannattaako minun ostaa jokin lisä-osa? Mikä?
3. Onko pelimekaniikassa paljoa ero verrattuna esim. Battlefieldiin?

1. Pelin suosituimpaan pelimuotoon sabotageen (32vs32) pelaajamäärät ovat aina tähän päivään asti olleet kellon ajasta riippumatta riittävät pelien suht nopeaan alkamiseen. Pelin suurin pelimuoto domination (128 vs 128) onkin sitten asia erikseen, ja esim aamupäivisin suomen aikaan voi olla työn ja tuskan takana saada pelimuotoa käyntiin. Pelissä on kuitenkin multique ominaisuus, millä voit jonottaa kaikkiin mahollisiin peleihin yhtä aikaa, joka takaa kyllä peleihin pääsyn.

Suomalainen porukka tosiaan kokoontuunkin sitten nykypäivisin vähän epäsäännöllisemmin, mutta mitä foorumeita seurannut, niin on siellä nämä muutamat sankarit, jotka vähän väliä (lähes joka vkloppu) ovat jonkunmuotoista peli-iltaa järjestämässä.

2. Escalation, jos haluat Tamsenin, joka on kenties se kaikkein paras ase pelissä. Mikään ylivoimainen ase se ei kuitenkaan ole, joten ilmankin pärjää vallan mainiosti.

3. Pelimekaniikassa on hirvittävät erot battlefieldiin. Ohjaus on täydellisin mitä räiskintä peleissä olen törmännyt konsoleilla, kun se bäfässä on yksi huonoimmista. Magissa ei ole minkäänlaista viivettä ohjauksessa, aim assistanttia ei myöskään ole, ja tähtäysnopeus on säädetty oikein, kun vaihtaa hip-fireltä tähtäimeen. Grafiikat on magissa huomattavasti huonommat, ei ole hajoilevia paikkoja, mutta vastapainona 12vs12 peleille on tarjolla vähintään se 32vs32. Ajoneuvot ovat sivuroolissa magissa, ja ne käytännössä toimivatkin vain liikkuvina spawneina tai pienenä tulitukena. Yhtäkään lentävää härveliä ei ole pelaajan ohjattavissa.

Sitten se varottava sana, mihin pitää olla valmis, jos magia aikoo rueta pelaamaan. Spawni ajat ovat pitkät. Eli jos olet tuudittautunut siihen, että voit spawnoilla ympäri kenttää muutaman sekunnin odotusajoilla -> unohda se. Magissa spawn-time on 20s kello, joka juoksee koko ajan (eli pahimmassa tapauksessa joudut odottamaan 20s ennen uutta elämää.) Tämän lisäksi spawnit eivät todellakaa ole aina actionin keskipisteessä, vaan sinne pitää lähteä suunnistamaan uudella innolla. Tämän vuoksi pelissä toimiva "herättäminen" näyttelee poikkeuksellisen tärkeää roolia, koska sillä saa kuolettavasti haavoittuneen soturin takaisin sotatantereelle heti.

Toinen varottava sana on se, että pienillä leveleillä olet käytännössä vapaata riistaa pelikentillä :D Loistat vastustajien tutkassa kun joulukuusi -> sinä et nää ketään. Vastustajilla on noobituubi-silencer recoil-vähennykset -> sinulla on kusisin rynkky. Vihollisella on 120hp -> sinulla 100hp. Vastustajalla on räjähdyksen/myrkynkestävyys -> sinulla ei.

Lyhyesti sanottuna sinä kuolet -> vihut ei. Peli on hyvin armoton ensimmäiset parikymmentä tuntia, siis varsinkin jos joudut pelailemaan yksin, ilman apua konsolifin:stä. Jos pelin hankit, niin herättele ihmeessä peliseuraa tuolla magin ketjuissa, niin konkarit opettavat sinulle nopeasti, miten pääset peliin sisään.

Itse olen pelannut peliä aktiivisesti aina bäfän julkkariin asti. Bäfä menetti hohtonsa omalla kohdallani 55h pelitunnin jälkeen ja tätä on jaksanut hakata yli nelinumeroisen summan tunteja yhteensä, joten siitä voi tehdä jonkunlaisen johtopäätöksen kumpi parempi bäfä vai mag :)
 
Vastaus: MAG FAQ


Haaso sen sano,mutta tohon voin lisätä/alleviivata sen,et jos pelin hommaat ja yksin menet kentälle. Niin siitä ei mitään tule,et tiedä yhtään mistä se vihun pirulainen tulee ja mitä pitäisi tehdä. :)

Mutta jos pelin hankit(mikki olisi hyvä olla myös),niin huutele mietä kasaan. Eiköhän me joku saatto porukka saada sinne kentille auttamaan alkuun.
Uutta verta kentille kaivataan.

-KilliCat-
 
Vastaus: MAG FAQ

Kieltämättä MAGin vois kaivaa tuolta hyllystä takasin konsolin sisuksiin jossakin vaiheessa. Kunhan tulee jotain kunnon peli-iltoja taas, niin sign me up!
 
Vastaus: MAG FAQ

Kiitokset tiedoista ja vinkeistä. Ystävän luona tuli kokeiltua tuota peliä ja hyvältä vaikuttaa. Headset löytyy. Toivottavasti jos peli-iltaa tulee niin torstai on itselle ehkä mieluisin päivä.
 
Vastaus: MAG FAQ

Eiköhän tässä vielä joku peli-iltakin järjestetä, mutta viimeistään kuukauden päästä sitten on MAGin synttäribileet(äkkiä se kaks vuotta menee..:D).

Ps. Kyllä tätä peliä pystyy pelaamaan ilman peli-iltojakin... ;)
 
Vastaus: MAG FAQ

Terve kaverit on kertoneet minulle tästä pelistä ja kehottavat minua hankkimaan tätä. siksipä kysynkin onko MAGissä enää paljon pelaajia netissä vai kannattaako jättää peli ostamatta pelaajien vähyyden takia?
 
Vastaus: MAG FAQ

toniegypistä kirjoitti:
Terve kaverit on kertoneet minulle tästä pelistä ja kehottavat minua hankkimaan tätä. siksipä kysynkin onko MAGissä enää paljon pelaajia netissä vai kannattaako jättää peli ostamatta pelaajien vähyyden takia?

Vastaukseni: Päiväsaikaan ja aamulla näin joulun aikaan pelaavat lähinnä vain eurooppalaiset ja aasialaiset aikavyöhykkeiden takia, mutta illasaikaan n. kello kuudesta lähtien amerikkalaiset ja kanadalaiset rupee pelaamaan niin väki lisääntyy. Viikonloppuillat ovat aina niitä iltoja, jolloin väkeä on riittämiin. Ei tämä peli väkikadosta vielä kärsi. Itse pelasin tätä kaverilla viime vuonna, kun en vielä omistanut kolmosta. Sillon väkeä oli kyllä huomattavasti enemmän ja pelin lisäosa-pelimoodit olivat silloin paljo suositumpia, tänään ei. Ite oon nyt pelannu 4kk, kun vihdoin hankin kolmosen ja MAGin.
 
Ylös Bottom