Vastaus: MAG FAQ
1. Pelin suosituimpaan pelimuotoon sabotageen (32vs32) pelaajamäärät ovat aina tähän päivään asti olleet kellon ajasta riippumatta riittävät pelien suht nopeaan alkamiseen. Pelin suurin pelimuoto domination (128 vs 128) onkin sitten asia erikseen, ja esim aamupäivisin suomen aikaan voi olla työn ja tuskan takana saada pelimuotoa käyntiin. Pelissä on kuitenkin multique ominaisuus, millä voit jonottaa kaikkiin mahollisiin peleihin yhtä aikaa, joka takaa kyllä peleihin pääsyn.
Suomalainen porukka tosiaan kokoontuunkin sitten nykypäivisin vähän epäsäännöllisemmin, mutta mitä foorumeita seurannut, niin on siellä nämä muutamat sankarit, jotka vähän väliä (lähes joka vkloppu) ovat jonkunmuotoista peli-iltaa järjestämässä.
2. Escalation, jos haluat Tamsenin, joka on kenties se kaikkein paras ase pelissä. Mikään ylivoimainen ase se ei kuitenkaan ole, joten ilmankin pärjää vallan mainiosti.
3. Pelimekaniikassa on hirvittävät erot battlefieldiin. Ohjaus on täydellisin mitä räiskintä peleissä olen törmännyt konsoleilla, kun se bäfässä on yksi huonoimmista. Magissa ei ole minkäänlaista viivettä ohjauksessa, aim assistanttia ei myöskään ole, ja tähtäysnopeus on säädetty oikein, kun vaihtaa hip-fireltä tähtäimeen. Grafiikat on magissa huomattavasti huonommat, ei ole hajoilevia paikkoja, mutta vastapainona 12vs12 peleille on tarjolla vähintään se 32vs32. Ajoneuvot ovat sivuroolissa magissa, ja ne käytännössä toimivatkin vain liikkuvina spawneina tai pienenä tulitukena. Yhtäkään lentävää härveliä ei ole pelaajan ohjattavissa.
Sitten se varottava sana, mihin pitää olla valmis, jos magia aikoo rueta pelaamaan. Spawni ajat ovat pitkät. Eli jos olet tuudittautunut siihen, että voit spawnoilla ympäri kenttää muutaman sekunnin odotusajoilla -> unohda se. Magissa spawn-time on 20s kello, joka juoksee koko ajan (eli pahimmassa tapauksessa joudut odottamaan 20s ennen uutta elämää.) Tämän lisäksi spawnit eivät todellakaa ole aina actionin keskipisteessä, vaan sinne pitää lähteä suunnistamaan uudella innolla. Tämän vuoksi pelissä toimiva "herättäminen" näyttelee poikkeuksellisen tärkeää roolia, koska sillä saa kuolettavasti haavoittuneen soturin takaisin sotatantereelle heti.
Toinen varottava sana on se, että pienillä leveleillä olet käytännössä vapaata riistaa pelikentillä Loistat vastustajien tutkassa kun joulukuusi -> sinä et nää ketään. Vastustajilla on noobituubi-silencer recoil-vähennykset -> sinulla on kusisin rynkky. Vihollisella on 120hp -> sinulla 100hp. Vastustajalla on räjähdyksen/myrkynkestävyys -> sinulla ei.
Lyhyesti sanottuna sinä kuolet -> vihut ei. Peli on hyvin armoton ensimmäiset parikymmentä tuntia, siis varsinkin jos joudut pelailemaan yksin, ilman apua konsolifin:stä. Jos pelin hankit, niin herättele ihmeessä peliseuraa tuolla magin ketjuissa, niin konkarit opettavat sinulle nopeasti, miten pääset peliin sisään.
Itse olen pelannut peliä aktiivisesti aina bäfän julkkariin asti. Bäfä menetti hohtonsa omalla kohdallani 55h pelitunnin jälkeen ja tätä on jaksanut hakata yli nelinumeroisen summan tunteja yhteensä, joten siitä voi tehdä jonkunlaisen johtopäätöksen kumpi parempi bäfä vai mag
1. Paljonko pelillä on keskimäärin pelaajia nykyään? Arvio riittää.
2. Kannattaako minun ostaa jokin lisä-osa? Mikä?
3. Onko pelimekaniikassa paljoa ero verrattuna esim. Battlefieldiin?
1. Pelin suosituimpaan pelimuotoon sabotageen (32vs32) pelaajamäärät ovat aina tähän päivään asti olleet kellon ajasta riippumatta riittävät pelien suht nopeaan alkamiseen. Pelin suurin pelimuoto domination (128 vs 128) onkin sitten asia erikseen, ja esim aamupäivisin suomen aikaan voi olla työn ja tuskan takana saada pelimuotoa käyntiin. Pelissä on kuitenkin multique ominaisuus, millä voit jonottaa kaikkiin mahollisiin peleihin yhtä aikaa, joka takaa kyllä peleihin pääsyn.
Suomalainen porukka tosiaan kokoontuunkin sitten nykypäivisin vähän epäsäännöllisemmin, mutta mitä foorumeita seurannut, niin on siellä nämä muutamat sankarit, jotka vähän väliä (lähes joka vkloppu) ovat jonkunmuotoista peli-iltaa järjestämässä.
2. Escalation, jos haluat Tamsenin, joka on kenties se kaikkein paras ase pelissä. Mikään ylivoimainen ase se ei kuitenkaan ole, joten ilmankin pärjää vallan mainiosti.
3. Pelimekaniikassa on hirvittävät erot battlefieldiin. Ohjaus on täydellisin mitä räiskintä peleissä olen törmännyt konsoleilla, kun se bäfässä on yksi huonoimmista. Magissa ei ole minkäänlaista viivettä ohjauksessa, aim assistanttia ei myöskään ole, ja tähtäysnopeus on säädetty oikein, kun vaihtaa hip-fireltä tähtäimeen. Grafiikat on magissa huomattavasti huonommat, ei ole hajoilevia paikkoja, mutta vastapainona 12vs12 peleille on tarjolla vähintään se 32vs32. Ajoneuvot ovat sivuroolissa magissa, ja ne käytännössä toimivatkin vain liikkuvina spawneina tai pienenä tulitukena. Yhtäkään lentävää härveliä ei ole pelaajan ohjattavissa.
Sitten se varottava sana, mihin pitää olla valmis, jos magia aikoo rueta pelaamaan. Spawni ajat ovat pitkät. Eli jos olet tuudittautunut siihen, että voit spawnoilla ympäri kenttää muutaman sekunnin odotusajoilla -> unohda se. Magissa spawn-time on 20s kello, joka juoksee koko ajan (eli pahimmassa tapauksessa joudut odottamaan 20s ennen uutta elämää.) Tämän lisäksi spawnit eivät todellakaa ole aina actionin keskipisteessä, vaan sinne pitää lähteä suunnistamaan uudella innolla. Tämän vuoksi pelissä toimiva "herättäminen" näyttelee poikkeuksellisen tärkeää roolia, koska sillä saa kuolettavasti haavoittuneen soturin takaisin sotatantereelle heti.
Toinen varottava sana on se, että pienillä leveleillä olet käytännössä vapaata riistaa pelikentillä Loistat vastustajien tutkassa kun joulukuusi -> sinä et nää ketään. Vastustajilla on noobituubi-silencer recoil-vähennykset -> sinulla on kusisin rynkky. Vihollisella on 120hp -> sinulla 100hp. Vastustajalla on räjähdyksen/myrkynkestävyys -> sinulla ei.
Lyhyesti sanottuna sinä kuolet -> vihut ei. Peli on hyvin armoton ensimmäiset parikymmentä tuntia, siis varsinkin jos joudut pelailemaan yksin, ilman apua konsolifin:stä. Jos pelin hankit, niin herättele ihmeessä peliseuraa tuolla magin ketjuissa, niin konkarit opettavat sinulle nopeasti, miten pääset peliin sisään.
Itse olen pelannut peliä aktiivisesti aina bäfän julkkariin asti. Bäfä menetti hohtonsa omalla kohdallani 55h pelitunnin jälkeen ja tätä on jaksanut hakata yli nelinumeroisen summan tunteja yhteensä, joten siitä voi tehdä jonkunlaisen johtopäätöksen kumpi parempi bäfä vai mag