Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maneater

P

Poistettu jäsen 3274

Guest
maneater-normalhero-01-ps4-20mar20-en-us


Julkaisu: 22.05.2020
Alustat: PS4, Xbox One, PC, Switch (loppuvuosi 2020)
Kehittäjä: Tripwire Interactive
Julkaisija: Tripwire Interactive

Toteuta hurjimmatkin voimafantasiasi ravintoketjun huipulla riehuvana meren saalistajana – jättiläishaina! Herätä halvaannuttavaa kauhua rannikkovesillä ja anna uimareille syy pysyä kylpyammeessa. Sukella rooliin merten hirveimpänä petona, tuunaa haitasi monilla erilaisilla lisäominaisuuksilla ja kehitä ruumiinosiasi parantaaksesi kykyjäsi. Piiskaa julmuutesi huippuunsa ja syö vimmaisesti vatsasi täyteen. Tutki uponneita hylkyjä, luuraa rämeillä tai uiskentele avomerellä saalista etsien. Nokkeluutesi ja kitasi avulla kehityt syödessäsi. Kaikki vastaantuleva on ruokalistalla, syö tai tule syödyksi!

Ominaisuudet:
- Syö, seikkaile ja kehity avoimessa roolipelimaailmassa
- Pelaa tarinamoodissa
- Tutki seitsemää suurta pelialuetta, kuten Meksikonlahden matalikkoa, turistirantoja, telakoita ja avomerta
- Avaa useita Evoluutiotasoja, jotka parantavat haitasi
- Metsästysporukat ja tapporahajärjestelmä – ihmiset ryhtyvät epätoivoiseen vastarintaan! Erilaiset metsästäjät hyökkäävät sinua vastaan varustautuneina pienistä jollista rannikkovartioston aluksiin



 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tänään on hai roolipelin julkaisupäivä, alkupään arvostelut ovat yllättävänkin hyviä. Ehdottomasti ostoon jossain välissä, näin erikoisia pelejä harvoin tehdään. Tuubista löytyy jo paljon videoita jos haluaa katsastaa minkälainen peli kyseessä.

 
Tämä on kuulemma saman toistoa alusta loppuun ja jokaisella uudella alueella on aikalailla samat tehtävät, mutta kyllä tämä menee tänään ostoon.

Varmasti hyvää viihdettä jos haluaa vähän kevyempää pelattavaa välillä:)
 
Tuli Xbox One X:lle hankittua ennakkoon ja peli ei petä. Olen ihan koukussa (hehe).

Pelasin muutaman tunnin yöllä ja pari aamulla. Jotenkin haluan tehdä ja kerätä tässä kaiken. Se on harvinaista. Ja pidän tuosta kertojasta tuossa todella paljon. Sieltä tulee välillä hyvää läppää, välillä faktatietoja pelissä esiintyvistä eläimistä. Tuo hain kehittäminen on todella hienosti hoidettu ja tuossahan on liuta mahdollisuuksia millaisen siitä kehittää. Ja tässä on oikeasti tarina! Meillä on nyt hai-rpg tarinalla! 40 euron hintalapulla en voi muuta kuin oikeasti suositella. Nousi yhdeksi kaikkien aikojen suosikkipeleistä heittämällä.
 
Itseääntoistavuus ei peleissä ole automaattisesti huono asia jos perus gameplay looppi on nerokkaasti tehty. Kuten Action RPG pelit (Diablo etc.) erittäin itseääntoistava mutta se perustuu sellaiseen koukkuun mikä toimii. Tästä pelistä en tietenkään osaa sanoa vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on hai tasolla 12. Mukavasti maistuu. Jotenkin alkaa vasta hupi kunnolla hain kasvaessa aikuiseksi ja kun saa auki eri ominaisuuksia. Ohjaus oli alkuun hieman hakusessa, mutta nyt sekin luonnistuu. Ja taistelut, ne oli kanssa pirun vaikeita, mutta kun oppii sen oikean taktiikan, niin johan sujuu. On tässä kyllä monta kertaa kuolo korjannut enkä ole varma rangaistaanko siitä mitenkään, paitsi tietenkin tehtävä alusta. Ja pienet yksityiskohdat tässä pelissä on upeita: taistelin alligaattoria vastaan ja tajusin, että taistelun tuoksinnassa olin syönyt siltä raajat. Tai kun toinen hai tuli ja sen kanssa tappelin, niin lopuksi siltä oli poissa evät ja pyrstö, silti se yritti viimeisillä voimillaan hyökätä kimppuun. Hauska peli tosiaan. :D
 
Jostain kierrosta syystä tämä pientä kiinnostusta alkanut nyt herättää :D Vielä ei uskalla rahaa sijoittaa mutta katsellaan mielenkiinnolla mitä pelaajat pelistä puhuu.
 
Jostain kierrosta syystä tämä pientä kiinnostusta alkanut nyt herättää :D Vielä ei uskalla rahaa sijoittaa mutta katsellaan mielenkiinnolla mitä pelaajat pelistä puhuu.

Oikeasti, jos yhtään kiinnostaa, niin osta. Itse kuullut pelkkää positiivista muilta pelaajilta ja arvostelutkin oikeasti ylitti omat odotukset aika paljonkin. Siis kelasin, että tällaisen pelin keskiarvo porskuttaa siellä 50-60 pojon tienoilla, olin siis itsekin epäileväinen oikeasti miten tämä oikein on toteutettu, mutta helvetti, noussut yhdeksi suosikeista. Ja tuo 40 euron hintalappu ei tästä ole paha todellakaan.

Jotenkin vaan saa sairasta nautintoa kun kiskoo kaljamahaisen auringonpalvojan rannalta veteen ja syö sen. Tai uimarilta vie käden tai jalan. :D
 
En ollu kuullu tällaisesta pelistä ennen tätä ketjua. Etukäteen vähän kiinnosti peli, koska se on erilainen, mutta jos se on saman toistoa niin taitaa jäädä ostamatta.
 
@BaDari Hyvä jos peli maistuu ja kyllä tämä on itsekkin pakko ostaa, kun nautin jopa Jaws Unleashedin pelaamisesta aikoinaan :)

Onkos sulla ollut mitään ongelmia pelin kanssa, kun parilla foorumilla porukat valitellut, että PS4 Pro ja One X tuulettimet huutaa perkuleesti ja masiinat ylikuumenee?

Vai menisköhän noi ongelmat pölyisten konsoleiden piikkiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
@BaDari Hyvä jos peli maistuu ja kyllä tämä on itsekkin pakko ostaa, kun nautin jopa Jaws Unleashedin pelaamisesta aikoinaan :)

Onkos sulla ollut mitään ongelmia pelin kanssa, kun parilla foorumilla porukat valitellut, että PS4 Pro ja One X tuulettimet huutaa perkuleesti ja masiinat ylikuumenee?

Vai menisköhän noi ongelmat pölyisten konsoleiden piikkiin.

No, en ole itse taas hetkeen Xbox One X:stä pölyjä putsannut, pitääkin hoitaa se huomenna, mutta ei mulla tuollaista tapahdu. Ihan normaalisti toimii. Ja kuitenkin pelannut useamman tunnin putkeen. Ei mitään ongelmia.

Edit. Oli pakko pistää äänet pois töllöstä, jotta kuulee varmasti, mutta oma boxi on kyllä hiljaa. :D
 
Nyt kaatui peli ensimmäistä kertaa. Stoppasi kesken kaiken ja palautui takaisin boxin aloitusvalikkoon. Onneksi pääsi jatkamaan siitä mihin jumahti.
 
Itsekin kelasin myös tämän eilen sisään. Hauskaa on ollut ainakin alussa. Tosin olen vasta kapinoiva teinihai.

Vedenalaiset kauniit maisemat ovat tehneet jo nyt vaikutuksen ja tykkään siitä, miten kaikki on tehty vähän kieli poskella.

Tuo toisto vähän epäilyttää. Tästä tulee sen osalta mieleen merien Far Cry.
 
Itsekin kelasin myös tämän eilen sisään. Hauskaa on ollut ainakin alussa. Tosin olen vasta kapinoiva teinihai.

Vedenalaiset kauniit maisemat ovat tehneet jo nyt vaikutuksen ja tykkään siitä, miten kaikki on tehty vähän kieli poskella.

Tuo toisto vähän epäilyttää. Tästä tulee sen osalta mieleen merien Far Cry.
Itseänikin mietityttää mahdollinen toisto. Muutenkin tämä tuo varsin paljon mieleeni Hungry Shark-pelin, joka löytyy mobiilipelin lisäksi ainakin Switchille ja PS4:lle. Käytännössä vaikuttaa siltä, että tämä Maneater olisi aika pitkälle 3D-versio tuosta Hungry Sharkista. Voi toki olla, että olen saanut väärän vaikutelman, mutta tältä on kuitenkin vaikuttanut trailereiden pohjalta.

Hungry Sharkia jaksoin muutaman kentän verran pelata PS4:llä, kunnes alkoi toisto kypsyttämään. Perusidea toki kyllä varsin hyvä, joten voi kyllä toimia vielä paremmin 3D-maailmassa, kun tulee enemmän monipuolisuutta pelaamiseen. Olisi itse asiassa mukavaa kuulla kommentteja sellaisilta pelureilta, jotka ovat mahdollisesti pelanneet näitä molempia hai-pelejä.
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFINin arvio on julkaistu aiemmin tänään.


Diggaan tuosta loppukappaleesta:
"Maneater on kuin pullaa söisi. Aluksi maistui hyvältä, mutta kun koko pitko työnnetään suuhun samalla kerralla, tulee siinä äkkiä mieleen, että elämässä voisi tehdä jotain muutakin. "
 
Tuli vastaan ikävä bugi. Peli ei ollutkaan tallentanut yhdessä kohtaa, joten palasin takaisin n. 15 minuuttia pelissä taaksepäin. Olin kuitenkin sinä aikana saanut pari aluetta täyteen 100%. Mutta, nyt kun vedin uudestaan ne parit tehtävät niin sain vasta nyt ne saavutukset niistä kun on tehnyt alueet 100%.

Hai on nyt Elder. Taso 25. 3 aluetta vedetty täyteen. Metsästäjäpomoja vedetty matalaksi 4. Olen arvosteluiden kanssa samaa mieltä, että peli helpottuu hain kehityksen myötä ihan helvetisti. Varsinkin, kun päivität niitä hain ominaisuuksia täyteen. Hauskaa on silti. Ehkä se on se, että olet nyt ultimaattinen tappokone. Enkä ole vielä saanut edes avattua hain kaikkia ominaisuuksia.

Toivon todella paljon, että tuovat tähän lisää pelattavaa DLC:n muodossa. Ja ehkä päivitys millä lisäisivät sitä vaikeustasoa myöhemmässä vaiheessa. Mutta joo, pidän tästä pelistä aivan hulluna. Loistavaa ajanvietettä.
 
Toivon todella paljon, että tuovat tähän lisää pelattavaa DLC:n muodossa. Ja ehkä päivitys millä lisäisivät sitä vaikeustasoa myöhemmässä vaiheessa. Mutta joo, pidän tästä pelistä aivan hulluna. Loistavaa ajanvietettä.
Ainakin päivittelevät Killing Floor 2:sta edelleen, niin ehkä tämänkin kohdalla on toivoa lisäpelattavasta.
 
Tämä näyttää riittävän hölmön erilaiselta muihin uutuuspeleihin nähden että haluaisin innostua, mutta jotenkin arvostelut ja pelivideot eivät vedä sitten kuitenkaan puoleensa. Harmi.
 
Tuli tänään pelattua 5 tuntia tätä ja @BaDari on kyllä oikeassa, että on ihan perkuleen hauska ja koukuttava peli :D

Jos joku tykkäsi pelata Jaws Unleashedia ja miettii tämän ostoa, niin voin kyllä suositella tätä.
 
Mutta onko peli 40 euron arvoinen vai kannattaako odotella aleja?
Vedänkin kysymyksen takaisin sillä tämähän saa fyysisenä painoksena. Eli eiköhän tämä kohta käytettynä löydy.
 
Ylös Bottom