Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart 7 [3DS]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hforad
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hforad

KonsoliFIN Alumni
Peli: Mario Kart 7
Kehittäjä: Nintendo
Julkaisija: Nintendo
Alustat: 3DS
Julkaisupäivä: 2.12.2011
Genre: Ajopeli
Pelimoodit: Yksinpeli, verkkopeli (8 pelaajaa)

Seuraavalle Mario Kartille saatiin julkaisupäivä, joten ketjukin lienee paikallaan. Ennakkotietojen perusteella peli jatkaa hyväksi havaitulla linjalla maltillisin uudistuksin. 3D-ominaisuus on tietysti näkyvin muutos, sen lisäksi autoilla ajetaan nyt myös veden alla ja ilmalentojen aikana voi avata liitosiivet. Autoja pitäisi myös päästä kustomoimaan aiempaa enemmän.

Tuoreina hahmoina mukana ovat ainakin Lakitu ja Metalli-Mario. Uusista esineistä videoissa on näkynyt ainakin tulikukka.

Viimeisimpänä uudistuksena peliin on lisätty FPS-kuvakulma. Verkkopelistä ei vielä ole täsmällistä tietoa. Haamuja vastaan ajelu on päivänselvää, mutta verkkopelin kokonaispelaajamäärästä en löytänyt tietoa, oletettavasti kilvanajo onnistuu vähintään kahdeksan pelaajan kesken.

Mario Kartit ovat olleet itselle jo kauan pakko-ostoksia. Suosikeiksi ovat nousseet Mario Kart DS ja Double Dash. Joulunpyhille ei ole olemassa osuvampaa pelattavaa kuin leppoisa karttailu. Verkkopeliäkin on tullut etenkin DS-version kanssa aikanaan pelailtua, mutta liian taitavat sneikkaajat veivät innon aika tehokkaasti. Ja toivottavasti sinistä kilpeä on nerffattu oikein urakalla.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mario Kart 7 (2.12.2011)

Uusi traileri saapunut ihmeteltäväksi. Ratoja, hahmoja ja joitakin esineitä suht hyvin pääsee pällistelemään tällä videolla.

Olenko nyt ainoa tällä foorumilla joka tämän pelin on hankkinut?

No, sanotaanpa nyt pari sanaa tästä. Ensinnäkin itemit tuntuvat hiukan reilummilta kuin Wiillä. Tosin tulikukka kilpailee ärsyttävimmän esineen tittelistä blue shellin kanssa. Nimittäin siinä vaiheessa kun joku saa tulikukan, muuttuu kisa tuliseksi helvetiksi ja osumaa tulee osuman perään. Tulipallot ovat kuin vihreitä kilpiä, tosin ne katoavat kisasta nopeammin. Sininen kilpi on hiukan siedettävämpi. Suuren räjähdyksen se yhä aiheuttaa, mutta hallussa olevaa esinettä se ei vie. Lisäksi se kulkee matalammalla kuin ennen, eli se voi osua myös sen tiellä oleviin pelaajiin sen ollessa matkalla ykkössijalla olevaa kohti. Muuten itemit tuntuvat olevan aika samanlaisia kuin aiemmissakin peleissä. Turhautumista ne yhä saavat aikaan, mutta niiden takia häviämistä ei tapahdu niin usein kuin esim. Wiillä.

Wii-version temput ovat mukana pelissä, tosin ne suoritetaan vain oikeaa olkanäppäintä painamalla. Liitovarjot ovat ihan jänniä, mutta niissäkin on omat ongelmansa. Jos liitäessä heittää esim. punaisen kuoren edessä olevaa päin, kuori lähtee leijumaan epämääräisesti ilmassa pelaajaa kohti. Koska jotkut osiot on nimenomaan suunniteltu liitelyä varten, voi tällaisessa kohdassa osuman saanut pudota rotkoon tai pahempaa, hiekalle tai nurmikolle, jolloin joutuu matelemaan hitaasti takaisin radalle.

Muuten peli toimii kuten pitääkin. Yksinpeli oli aika helppo, ja kolme tähteä komeilee jo nimen perässä. Onlinessa tosin hermot on mennyt useaan otteeseen, ja 3DS:n sivussa olevan kytkimen siirtäminen off-asentoon on houkutellut.

Mitenkäs muuten, mahtaisiko täältä löytyä peliseuraa? Muistaakseni usammallakin oli suunnitelmissa MK7:n osto.

Täällä on ainakin yksi Mario Kart seiskan hankkinut. En ole kyllä vielä ehtinyt paljoa pelaamaan, vasta 50cc yksinpelikisat käynyt läpi ja muutaman 100cc kisan netissä kohtalaisen huonolla menestyksellä. Onko muuten Platformer sinulla tai muilla ollut ongelmia nettipelin kanssa? Olen nimittäin päässyt ajamaan nettikisoja ainoastaan liittymällä johonkin communityyn ja sitä kauttakin ollut ajoittain ongelmia. Worldwide-haun kautta en ole löytänyt ainuttakaan kisaa, peli vaan hakee aikansa pelaajia ja sitten tulee "communication error" - viesti. Nintendo Networkiin peli yhdistää kyllä joka kerta ongelmitta.

Muuten peli tuntuu aika tutulta ja laadukkaalta Mario-kartilta. Liitäminen on mukava lisä ja hyvin toteutettu, mutta se, ja vedenalainen ajelu muuttavat melko vähän tuttua kisailua...ja ehkä hyvä niin. Pidän tässäkin Kartissa eniten vanhoista snes/gba-versioiden radoista (esim. Rainbow Road SNES), joissa on kapeat radat ja paljon 90 asteen mutkia. Kisailu tuntuu vauhdikkaammalta tiiviimmillä radoilla. Peli muuten näyttää etenkin 3D-efektin kanssa loistavalta!

Otan kyllä mielelläni kisahaasteita vastaan, mutta en välttämättä vielä tässä vaiheessa tarjoa oikeasti hyville kuskeille tiukkaa vastusta...mutta häviämällä kehittyy :)

Onko muuten Platformer sinulla tai muilla ollut ongelmia nettipelin kanssa? Olen nimittäin päässyt ajamaan nettikisoja ainoastaan liittymällä johonkin communityyn ja sitä kauttakin ollut ajoittain ongelmia. Worldwide-haun kautta en ole löytänyt ainuttakaan kisaa, peli vaan hakee aikansa pelaajia ja sitten tulee "communication error" - viesti. Nintendo Networkiin peli yhdistää kyllä joka kerta ongelmitta.

Ei ole ollut ongelmia. World widessa olen pääasiassa pelaillut, ja ainoa "ongelma" mikä on tullut vastaan on että välillä kisan alkaminen kestää parikin minuuttia. Tosin tätä tapahtui Wiilläkin, eikä se ole pahemmin häirinnyt.

Pelailetko muuten kaukana tukiasemasta? Olen kuullut vähän muualtakin että jos yhteys tukiasemaan on heikko, niin yhteys saattaa katketa kesken pelin. Jos siis mahdollista niin kannattaa ehkä siirtyä vähän lähemmäs reititintä tai mitä laitetta ikinä käytätkin ja katsoa alkaisiko nettipeli toimia yhtään paremmin. Itse käytännössä istun reitittimen vieressä, joten yhteys ei ole juuri katkeillut.

Otan kyllä mielelläni kisahaasteita vastaan, mutta en välttämättä vielä tässä vaiheessa tarjoa oikeasti hyville kuskeille tiukkaa vastusta...mutta häviämällä kehittyy :)

Jos nyt saat tuon netin toimimaan niin sopisi varmaan joskus hiukan pelailla? :)

Arvostelukappaletta on tullut nyt muutamia päiviä pelailtua ja meno on maistunut ihan mukavasti. Itse en ole vielä nettipeliä päässyt kokeilemaan, mutta viikonlopun aikana olisi tarkoitus sekin testata - ollut vähän liikaa muita kiireitä. Arvostelu olisi tarkoitus saada ulos ensi viikon puolella, joten siinä sitten tarkempaa analyysiä pelistä.

Pelailetko muuten kaukana tukiasemasta? Olen kuullut vähän muualtakin että jos yhteys tukiasemaan on heikko, niin yhteys saattaa katketa kesken pelin.
Itseasiassa tänään olen kokeillessani ollut parin metrin päässä modeemista eli ainakaan etäisyys ei ole ongelma. Ongelmia on ollut lähinnä pelin hakuvaiheessa world wide sekä community-nettikisoissa. Nyt viimein onnistuin pääsemään myös World Wide-kisaan ja aina itse pelin alkaessa yhteys toiminut ongelmitta. Super Street Fighter IV 3D:n nettipelissä ei ole ollut ollenkaan ongelmia.

Jos nyt saat tuon netin toimimaan niin sopisi varmaan joskus hiukan pelailla? :)
Kyllähän se sopii, Friend Code foorumin kaikille halukkaille kisailijoille: 2492 - 4146 - 6306.

Lisätty. Itse laitoin oman koodini Friend Code-keskusteluun, mutta laitetaan nyt tähänkin. 2793-0836-1274
Jep, lisäsin koodisi. Yritin myös muutaman kerran liittyä peliisi, mutta ei onnistunut. Kertaalleen pääsin katsomaan meneillään olevaa kisaa mutta seuraavassa kisassa olikin sitten minä ja pelkkiä japanilaisia kuskeja. Pitääkö siis luoda oma community että pääsee kaverilistan kesken kisailemaan?

Jep, lisäsin koodisi. Yritin myös muutaman kerran liittyä peliisi, mutta ei onnistunut. Kertaalleen pääsin katsomaan meneillään olevaa kisaa mutta seuraavassa kisassa olikin sitten minä ja pelkkiä japanilaisia kuskeja. Pitääkö siis luoda oma community että pääsee kaverilistan kesken kisailemaan?

Outoa, yritin myös liittyä peliisi, mutta seura oli oudon japanilaista. Joko yritimme aina liittyä toistemme peleihin samaan aikaan kun toinen poistui tai sitten palvelu vaan failaa muuten jotenkin. Yhteisöjä voisi koittaa tehdä kyllä, mutta olisi kiva saada enemmän osallistujia. Jos siis vaikka Zanis Dust tarvitsisi hiukan kokemusta yhteisöjen luomisesta ja niissä pelaamisesta arvosteluaan varten niin sanohan vaan. ;)

Outoa, yritin myös liittyä peliisi, mutta seura oli oudon japanilaista. Joko yritimme aina liittyä toistemme peleihin samaan aikaan kun toinen poistui tai sitten palvelu vaan failaa muuten jotenkin. Yhteisöjä voisi koittaa tehdä kyllä, mutta olisi kiva saada enemmän osallistujia. Jos siis vaikka Zanis Dust tarvitsisi hiukan kokemusta yhteisöjen luomisesta ja niissä pelaamisesta arvosteluaan varten niin sanohan vaan. ;)
Konsolifin community olisi kyllä paikallaan ja arvostelun yhteydessä se olisi tosiaan kätevä luoda.
Onnistuihan se nettipeli viimein kaverilistankin kautta ja propsit Platformerille, vakuuttavaa menoa kärjessä! Useampi osallistuja on moninpelissä tosiaan välttämättömyys, varsinkin jos kuskit ovat eritasoisia.

Edit: lisätty Naatiska ja muut 3DS Friend code-ketjusta kaverilistalle. Ja edelleen ajoittain erroria pukkaa ja vaikeuksia liittyä nettikisoihin...kohtalaisen ärsyttävää.

Edit: En tiedä onko sattumaa vai ei, mutta nettiongelmat loppuivat samantien kun otin modeemin asetuksista UPnP:n pois päältä. PS3:n NAT-tyyppi muuttui huonommaksi, mutta Mario Kartin nettipeli tuntuu nyt toimivan ongelmitta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mario Kart 7 [3DS]

Itsekkin olisin valmis tulemaan kisaamaan milloin vain.

Tuo KFIN: in Community voisi olla ihan tarpeellinen. Minulta löytyy jonkin verran kokemusta Communityistä niin voisin sellaisen tehdä. Tietysti jos joku muu haluaa sen homman hoitaa niin mikäs siinä.

Edit: Minun koodini 3179 - 6094 - 3812

Niin, voisihan sen yhteisön jo tehdä. Jos ei nyt vielä saada suurta pelaajamäärää kasaan, niin ainakin se olisi valmiina sitä varten, kun pelaajia tulee lisää. Itselle kyllä käy, että Naatiska tekisi communityn. Lisäsin muuten Naatiskan Friend Codenkin.

Teinpä sitten Yhteisön, kun ei kukaan sitä vastaankaan ollut :cool:

Koodi 42-9711-4828-4602

150cc Grand Prix

All Items

Tervetuloa :)

Teinpä sitten Yhteisön, kun ei kukaan sitä vastaankaan ollut :cool:

Koodi 42-9711-4828-4602

150cc Grand Prix

All Items

Tervetuloa :)
Loistavaa! Lisään communityn tänään suosikkeihin ja toivottavasti saadaan joskus isommallakin porukalla KFIN-kisoja.

Tulipa tämä napattua ja kävin myös lisäilemässä itseni tuonne yhteisöön. Toivottavasti on sakki liikenteessä näin illemallakkin ja pääsee häviämään tosissaan paremmille!

Onkos tuolla KFIN communityssa vielä tapahtunut mitään? Itse olen pelaillut joululoman Zeldaa enkä ole kauhean aktiivisesti 3DS:llä pelaillut, joten en ole ollut oikein perillä MK7-tapahtumista. Onko tällä ylipäätään enää aktiivisia pelaajia vai onko jo siirrytty muihin peleihin?

Välillä olen käynyt kuikuilemassa onko pelaajia liikenteessä, mutta eipä tuolla muita näy. Eli ajankohtia pitäisi sopia erikseen.

Tuntuipa taas mukavalta kun olin ensimmäisenä ja kolme sientä varastossa. Salama vei sienet, sininen kilpi heitti nurmikolle ja takaisin radalle päästyäni tulee punaista kilpeä niskaan. Siitä toivuttuani ajeli joku vielä tähdellä päin. Kaikki noin viidessätoista sekunnissa. Muusta kuin viimeisestä sijasta ei ollut enää toivoakaan. No, sattuuhan näitä.:rolleyes:

Sitten taas vaihteeksi asiaan. Jos tuosta KonsoliFin communitystä nyt joskus tulee jotakin, niin sovittaisiinko ettei Wuhu Mountain Loopin puolet radasta skippaavaa glitchiä käytä kukaan? Olisi mukava kerrankin pelata koko kenttä läpi ilman että tarvitsee pelätä joutuvansa yhtäkkiä viimeiselle sijalle ellei käytä kyseistä glitchiä.

Ylös Bottom