Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart 8 Deluxe

Vastaus: Wii U

Tartun tuohon yhteen lauseeseen dlc osalta Mario kartissa. On toki heti saatavilla, mutta Mario Kart deluxe sisältää kaikki dlc:t suoraan, joten ei niistä kannata maksaa erikseen, jos Switch jo löytyy.

Wii U:n Mario Kart 8:n saa halvimmillaan nykyään 40 eurolla (käytettynä toki vielä edullisemmin). Tuohon kun ostaa DLC:t päälle, niin kokonaispaketti on yhä halvempi kuin Switchin porttaus! Lisäksi mukaan saa kaikki Wii U -version edut, kuten Wiikake-ohjauksen, Mii-hahmot, tuen Wii-rateille, halutessaan tuen Classic Controller Pro -ohjaimille ym, mitä Switch-porttauksesta ei löydy.

Eli Wii U:lla saa halvemmalla parempaa. Tämän vuoksi porttauksista kannattaisi tehdä oikeasti parempia, etenkin jos sinne länttää "Deluxe"-lisänimikkeen. :)
 
Vastaus: Wii U

Kyllähän Switch porttauksessa toimii wiikakemainen ohjaus, kun erikseen myyvät rattiosatkin samaan aikaan julkaisussa? Vai miksi tuo rattiohjain olisi muutoin tarpeellinen?
Pro ohjaintukeako muka ei ole Switch versiossa? Onko siitä jotain linkkiä antaa?

Lisäksi Switch versiossa on Battlemode, tupla itemit yms. Ja toki oikeasti kannettava versio pelistä.

Switch pelit maksaa sen 59e ja jos Wii u versio on sen 40e+12e(? En löytänyt kunnolla tästä googlesta) DLC:stä päälle, niin eroa jää se 7e paremmalla sisällöllä.
 
Vastaus: Wii U

Kyllähän Switch porttauksessa toimii wiikakemainen ohjaus, kun erikseen myyvät rattiosatkin samaan aikaan julkaisussa? Vai miksi tuo rattiohjain olisi muutoin tarpeellinen?
Pro ohjaintukeako muka ei ole Switch versiossa? Onko siitä jotain linkkiä antaa?

Ei tuota ohjausta ole missään vahvistettu, ja ottaen huomioon että porttaus julkaistaan vähän yli kuukauden päästä, niin eiköhän se olisi jo tiedossa jos se olisi mukana.

Nuo Switchin rattipalikat näyttävät rumilta, ja en usko että niissä on yhtä hyvää tuntumaa kuin Wii-rateissa. Hintaakin on paljon enemmän. Noita Wii-ratteja on valmistettu todella laaja valikoima, löytyy Nintendon viralliset ja sitten löytyy valtavasti erilaisia third party -ratteja. Löytyy mm. tuplapaketteja joissa saa kaksi Wii-rattia vain vähän kalliimmalla kuin mitä yksittäiset ratit maksavat. Ja nuo ovat lähes poikkeuksetta olleet erittäin mukavia, parantavat pelituntumaa ja sopivat erityisesti Wii-ohjaukseen erittäin hyvin.

Ja toki Switch tukee omaa Pro-ohjaintaan (80 euroa lisähintaa bling!), mutta se siis ei tue Wii U:n Pro-ohjainta, eikä myöskään Classic Controller Prota, joka on minusta se paras pädiohjain. Molempia näistä saa huomattavasti halvemmalla kuin Switchin ohjainta. Tuskin linkkiä tarvitsee antaa, käsitit asian varmaan vain väärin?
 
Vastaus: Wii U

Juu siis ymmärsin ettei tukisi Switchin Pro ohjainta.

Mutta, miksi Nintendo toisi markkinoille itse rattiohjaimet samaan aikaan Mario kartin kanssa, jos ne ei olisi tuettuina? Se on sit ihan toinen juttu miltä ne käsissä tuntuu, kun en ole päässyt kokeilemaan. Ainakin nuo Nintendo originaalit ja joku kiinan halpisversio on omaan käteeni aivan kamalat ja pelaan mielummi ilman niitä.

20e näyttää pari maksavan Switchille:
https://www.gamestop.fi/Nintendo Switch/Games/87857
 
Vastaus: Wii U

Eikös tuo Switchin Pro-ohjain ole ihan sellainen että automaattisesti tukee kaikkia pelejä ja muutenkin sisältää kaikki samat innovatiiviset tekniikat kuin ne minipulikatkin? Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää.
 
Vastaus: Wii U

Mutta, miksi Nintendo toisi markkinoille itse rattiohjaimet samaan aikaan Mario kartin kanssa, jos ne ei olisi tuettuina? Se on sit ihan toinen juttu miltä ne käsissä tuntuu, kun en ole päässyt kokeilemaan. Ainakin nuo Nintendo originaalit ja joku kiinan halpisversio on omaan käteeni aivan kamalat ja pelaan mielummi ilman niitä.

Tämä alkaa nyt mennä ihan turhaksi Switch-tappeluksi. Katso nyt vaikka itse tuota laittamaasi Switch-rattien linkkiä: eivätkö nuo näytä juuri sellaisilta "Kiinan halpisversioilta"? Switch-ohjaimen koon vuoksi myös ratin koko on pienempi kuin Wiillä/Wii U:lla, ja sitten lisäksi niissä on tuo analogitatti todella tökerösti keskellä ohjainta, ja toimintanappien asettelukin näyttää todella kyseenalaiselta. Onko noita +/- näppäimiä tarkoitus edes käyttää jotenkin?

Ja edelleen, on täysin mahdollista että Switchillä tuo on ihan pelkkä kehikko analogitatilla pelaamiseen, koska mitään muuta ei ole vahvistettu eikä edes millään tavalla tuotu esille.

Katso sen sijaan tuota Wiin Mario Kart -rattia. Tuo on todella muhkea ja jämäkkä ratti, ja Wiikaken ristiohjain ja toimintanäppäimet ovat erinomaisilla paikoilla pelaamista varten. Ja noissa Wii-rateissa on tosiaan valtavasti valinnanvaraa, ei tarvitse ostaa samanlaisia ratteja kaikille pelaajille, ja voi vaikka kokeilla erilaisia ratteja.
 
Wii U

Eikös tuo Switchin Pro-ohjain ole ihan sellainen että automaattisesti tukee kaikkia pelejä ja muutenkin sisältää kaikki samat innovatiiviset tekniikat kuin ne minipulikatkin? Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää.
Ilmeisesti ei, koska johonkin peliin tuli vasta myöhemmin Pro ohjain tuki.


Tämä alkaa nyt mennä ihan turhaksi Switch-tappeluksi. Katso nyt vaikka itse tuota laittamaasi Switch-rattien linkkiä: eivätkö nuo näytä juuri sellaisilta "Kiinan halpisversioilta"? Switch-ohjaimen koon vuoksi myös ratin koko on pienempi kuin Wiillä/Wii U:lla, ja sitten lisäksi niissä on tuo analogitatti todella tökerösti keskellä ohjainta, ja toimintanappien asettelukin näyttää todella kyseenalaiselta. Onko noita +/- näppäimiä tarkoitus edes käyttää jotenkin?

Ja edelleen, on täysin mahdollista että Switchillä tuo on ihan pelkkä kehikko analogitatilla pelaamiseen, koska mitään muuta ei ole vahvistettu eikä edes millään tavalla tuotu esille.

Katso sen sijaan tuota Wiin Mario Kart -rattia. Tuo on todella muhkea ja jämäkkä ratti, ja Wiikaken ristiohjain ja toimintanäppäimet ovat erinomaisilla paikoilla pelaamista varten. Ja noissa Wii-rateissa on tosiaan valtavasti valinnanvaraa, ei tarvitse ostaa samanlaisia ratteja kaikille pelaajille, ja voi vaikka kokeilla erilaisia ratteja.
Siis mulla on Wii U, mulla on Mario Kart 8 ja siinä mulla on Wiikaket ja kaksi orkkis rattia ja yksi Kiinan halpis. Ja siis ne juuri tuntuu ihan kamalilta muovirimpuloilta. Todennäköisesti Switchin o ihan samanlaiset, mutta en mä ala kiitä haukkumaan, kun en ole päässyt koittamaan.

Switchillä olen 10-15h pelaillut yksittäisellä Joyconilla ja ei mitään ongelmaa nappien sijoittelun kanssa, vaikka ennakkoon kamalalta näyttikin. Mutta ei se ollut tässä se pointti, vaan että Switch versio tarjoaa tuon kehikon myös, toisin kuin aluksi sanottiin.

Analogitattikehikkoa varten Switchille on oma "levike" joyconille, joten ei noi sitä varten ole.

Se että sitä ei erikseen hehkuteta, ei automaattisesti tarkoita ettei sitä siinä ole.

Edit: kädet ei ole ainakaan tatilla ja puhutaan Mario kartista:
https://m.store.nintendo.co.uk/nint...-wheel-pair/11396104.html#c7IurTdXmf60WW0I.97
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii U

Mutta ei se ollut tässä se pointti, vaan että Switch versio tarjoaa tuon kehikon myös, toisin kuin aluksi sanottiin.

Analogitattikehikkoa varten Switchille on oma "levike" joyconille, joten ei noi sitä varten ole.

Se että sitä ei erikseen hehkuteta, ei automaattisesti tarkoita ettei sitä siinä ole.

Edit: kädet ei ole ainakaan tatilla ja puhutaan Mario kartista:
https://m.store.nintendo.co.uk/nint...-wheel-pair/11396104.html#c7IurTdXmf60WW0I.97

On tuo taas yksi sellainen asia, jossa Nintendo on mokannut viestimisen aivan kokonaan. Onko sitä vai eikö sitä ole? Kai se Nintendolla tiedetään, mutta eivät ole vaivautuneet varmistamaan asiaa.

Joka tapauksessa tuo kuva näyttää, kuinka hirveän pienet nuo Switchin versiot rattikehikosta ovat, ja miten näppäinasettelu on vain ihan pielessä. Wii-ratti on paljon järeämpi:
wii-wheel-stock490.jpg


Wii-ratissa molempien peukaloiden alla on kätevästi ristiohjain ja toimintonäppäimiä, lisäksi Wii-ratissa on liipaisin takana ja A-nappi keskemmällä. Noissa Switch-rateissa on pikkuiset napit oikealla, ei liipaisinta, ei isoa A-näppäintä, ei ristiohjainta, ratit ovat todella pienen ja halvan näköisiä, ja Switchille on olemassa pelkästään nuo pienet leluratit. Wii U:n Mario Kart 8:aan löytyy Nintendon Wii-ratin lisäksi niitä lukemattomia erilaisia third party-ratteja. Lisäksi Switchillä itse pelistä puuttuu kaikki ne muutkin ominaisuudet, mitä Wii U -versiosta löytyy.

Eli Wii U:n Mario Kart 8:ssa on enemmän ominaisuuksia, yleinen pelattavuus on parempi, ja vielä lisäksi Wii U:n Mario Kart 8 on halvempi DLC-pakettien kanssakin. Ainakin minulle tämä on selvä tapaus, Wii U:n Mario Kart 8 yksinkertaisesti näyttää monin tavoin paremmalta peliltä kuin Switch-versio.
 
Vastaus: Wii U

Miten saat Wii U versioon enemmän ominaisuuksia, kun Switch versiossa on muunmuassa se Battlemode, tupla itemit jne.

Yleinen pelattavuus on parempi? Onko sun mielestä paras ja tarkin tapa ajaa Wii U:lla noiden rattien kanssa? Mun makuun nimittäin se on todella epätarkkaa ja aikalailla typerän oloista (pelailen toki PS4:lla oikealla ratilla, joten vaikuttanee asiaan). Ihan tatilla ohjaten tuo kyllä niin paljon tarkempaa kuin olla ja voi.

Halvempi on joo, mutta puuttuu ominaisuuksia. (Esim kokonainen pelimuoto.) Joten 5-7e hinnan ero on ihan sama kuin Battlemode tuotaisiin DLC:nä.

Mun mielestä tuo Switchin ratti näyttää yhtä halpismuovilta kuin tuo Wii rattikin, miten sitä Wiin rattia voi pitää miltään osin laadukkaana tai hyvänä? Sehän on ohuinta, kevyintä ja huonointa muovia mitä varmaan pystyvät valmistamaan. Ei tuo Switch versio paremmalta näytä, mutta ei huonommaltakaan. Toki pienempi on, mutta laadullisesti käyttää ihan samalta.
Switchin Joyconin näppäilet istuu todella paljon paremmin käsiin kuin Wiimoten. A näppäin on kamalassa paikassa, ratin kanssa liipaisin on todella huonon oloinen. Wiimote istuu käteen hyvin kun se on oikeinpäin, mutta rattipelleilyyn se ei taivu. Ei se joycon mikään huippu ole, mutta luonnollisempi ja parempi.
Tatti+4nappia edessä+kaksi olkanappia, kyllä pitäisi riittää.

Mutta tämä lisätarvike keskustelu kuuluu johonkin lisätarvike keskusteluun. Ainut pointti kun oli alunperin se, ett Switch versiosta ei puutu nykytiedoilla mitään ominaisuuksia, päinvastoin siinä on niitä enemmän.
 
Vastaus: Wii U

Ainut pointti kun oli alunperin se, ett Switch versiosta ei puutu nykytiedoilla mitään ominaisuuksia, päinvastoin siinä on niitä enemmän.

No huh huh. Johan tuossa noita lueteltiin, sieltä vaan lunttaamaan. Switchiltä puuttuu Mii-hahmot, useita ohjausvaihtoehtoja ja niin edelleen, puhumattakaan niistä ominaisuuksista, joiden tila on yhä epäselvä, esimerkiksi se että onko Switchillä pelkkä analogitattiohjaus.

Wii U:lla on mukana se Battle Mode, ja Switchillä ei ole mukana tuota samaa moodia. Sen sijaan että Switchillä olisi lisätty uusia Battle-ratoja vanhojen rinnalle, niin vanhat on kokonaan poistettu. Kyllä tämänkin olisi voinut toteuttaa eri tavalla.

Lisäksi, koska minulla itsellänikin oli tästä väärää tietoa, niin on aiheellista selventää, että Switchin Mario Kart 8:ssa ei ole uusia ratoja. Tämä oli jonkinlainen huhu, joka vaikutti täydeltä itsestäänselvyydeltä, mutta tämäkin on saatu mutkan kautta päätellä kun Nintendo ei voi tällaistakaan asiaa suoraan kertoa.

Jos sinulla on jotain kummallista vihaa noita Wii-ratteja kohtaan, niin varmasti silti voit tunnustaa, että nuo Switchin miniratit eivät voi millään tavalla olla edes samantasoisia. Ja jos Wii U:lla ei käytä rattia, niin käsiin jää yhä varsin kelvollisen kokoinen Wii-ohjain. Se on yksi näistä monista pienistä asioista, joiden vuoksi Mario Kart 8 on selvästi parempi Wii U:lla.

Ja kyllä, minusta Wii-ratti on ylivoimaisesti paras tapa pelata Mario Kart 8:aa. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
 
Vastaus: Wii U

No huh huh. Johan tuossa noita lueteltiin, sieltä vaan lunttaamaan. Switchiltä puuttuu Mii-hahmot, useita ohjausvaihtoehtoja ja niin edelleen, puhumattakaan niistä ominaisuuksista, joiden tila on yhä epäselvä, esimerkiksi se että onko Switchillä pelkkä analogitattiohjaus.

Wii U:lla on mukana se Battle Mode, ja Switchillä ei ole mukana tuota samaa moodia. Sen sijaan että Switchillä olisi lisätty uusia Battle-ratoja vanhojen rinnalle, niin vanhat on kokonaan poistettu. Kyllä tämänkin olisi voinut toteuttaa eri tavalla.

Jos sinulla on jotain kummallista vihaa noita Wii-ratteja kohtaan, niin varmasti silti voit tunnustaa, että nuo Switchin miniratit eivät voi millään tavalla olla edes samantasoisia. Ja jos Wii U:lla ei käytä rattia, niin käsiin jää yhä varsin kelvollisen kokoinen Wii-ohjain. Se on yksi näistä monista pienistä asioista, joiden vuoksi Mario Kart 8 on selvästi parempi Wii U:lla.

Ja kyllä, minusta Wii-ratti on ylivoimaisesti paras tapa pelata Mario Kart 8:aa. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Mii hahmot on ainut joka uupuu. Näytä nyt jotain mikä ohjaustapa uupuu.
Joycon yksin (wiikake) (kaikki ainakin viittaa tuon liikeohjauksen mukanaoloa), pro ohjain (pro ohjain/classic controller), joyconit gripissä (gamepad tai wiikake+nuntsa). Se että vanhan konsolin ohjaimet ei ole tuettuja uudella konsolilla, ei tarkoita sitä että useita tapoja puuttuu, koska kaikki samathan on..

Battlemodessa on todella paljon eroja ja pelissä on muutenkin todella paljon uutta, vaikka osa vanhasta lähteekin pois. Miksi siis Wii U versio olisi ylivoimaisesti parempi, jos toisessa on jotain mitä Wii U:lla ei ole. Sisällöllisesti kokonaisuutena suunnilleen samaa, mutta osa sisällöstä eri:
https://www.mariowiki.com/Mario_Kart_8_Deluxe

Mutta erittäin iso uudistus on myös tuo helpotus moodi lapsille. Ainakin meidän 5v turhautui nopeasti juuri sen takia, ettei osannut ajaa. Nyt hänkin voi nauttia. Se on jo yksistään mulle syy ostaa uusi versio.

Lisäksi 720->1080 reso on erittäin tervetullut.

Kuten sanottu, niin olen pelannut Joyconeilla useita tunteja ja ei ne koostaan huolimatta mun käsiin ole läheskään yhtä huonoja, kuin wiikaket on poikittain. Sen vuoksi rattia en lähde haukkumaan, koska ei tuo koko häiritse yhtään Joyconeissa, niin miksi se huonommaksi menisi, kun siihen pistää isomman osan kiinni? Ja kun en ole koittanut, niin miten voin ne haukkua kuvan perusteella? Joyconit sen jo todisti, kuvissa kamalat, livenä todella hyvät.
On se joo pienempi, kuin Wiin versio, mutta ei siitä nyt juuri huonommaksi enää voi mennä. Varmaan suht samaa kuraa molemmat.

Wiin ratti systeemi olisi hyvä, jos se olisi tarkka, siinä olisi jotain tuntumaa, mutta sitä nyt ei vain pysty toteuttamaan huitomalla ilmaan. Kierrosajat on ihan toista luokkaa tatilla pelaten, kun saa tarkkuutta touhuun.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Huhuissa 1080p/60 fps, kun jalustassa. Myös kun tv-ruutu jaettuna kahdelle pelaajalle. Tippuu 30 fps kun pelaajia 3-4.

When docked, Mario Kart 8 Deluxe will run at 60fps in 1080p. It will hold that resolution when docked no matter what. When split-screen with two players, the game will maintain that 60fps in 1080p performance; but, it will drop to 30fps in 1080p when three or four players come in for split-screen local play.

Lähde: http://nintendotoday.com/mario-kart-8-deluxe-switch-performance/
 
Vastaus: Wii U

Ja kun niissä uusissa ohjaimissa on sitä uutta tekniikkaa, niin eikös se voi hyvin olla mahdollista että ohjaus on esimerkiksi reilusti tarkempi noilla Switchin ohjaimilla? Eikai tuota nyt voi mitenkään ennakkoon päättää kummassa tuo toimii paremmin? Kuulostaa kyllä minusta tuollainen ohjaimen kallistelu taas niin häröltä tavalta pelata autopeliä, että koko keskustelu tuntuu melko hämmentävältä.
 
Vastaus: Wii U

Samalla laillahan Switchin ja Wiikaken ohjaimet kallistelee tuon ratin sisällä, joten ei se yhtään sen ihmeellisempää ole kummallakaan. Switchissä tosin saattaa olla tarkempi tuntuma, tosin tuota ei olla taidettu vielä demonstroida videon kera.

Itse menen ihan Pro -ohjaimella. Se toki selittyy sillä, etten muutenkaan ole mikään autopeli harrastaja. Wii U:n Mario Kart 8 uppoaminen omalle kohdalle oli ihan täysi sattuma.

Täytyy muuten imutella nuo lisäsisällöt sille vielä kun kerkeää.
 
Vastaus: Wii U

Itse menen ihan Pro -ohjaimella. Se toki selittyy sillä, etten muutenkaan ole mikään autopeli harrastaja.
En kyllä usko että varsinkaan ne autopelejä enemmän pelaavat haluaisivat tuollaista ohjausta käyttää, kyllähän tuon on pakko olla reilusti epätarkempi. Hämärästi muistan joskus kokeilleeni PS3:n Wipeoutia liikeohjauksella, ja eihän se nyt toiminut lainkaan.
 
Vastaus: Wii U

En kyllä usko että varsinkaan ne autopelejä enemmän pelaavat haluaisivat tuollaista ohjausta käyttää, kyllähän tuon on pakko olla reilusti epätarkempi. Hämärästi muistan joskus kokeilleeni PS3:n Wipeoutia liikeohjauksella, ja eihän se nyt toiminut lainkaan.

Koko Move konsepti oli täysi susi. Varsinkin sisällön suhteen. Tänäkin päivänä kaduttaa, että menin tuohon buumiin mukaan, kun PS3 löytyi vielä talosta. Wiitä olen kokeillut kerran mäkihyppy pelin kera, eikä kokemus ollut kyllä hirveän miellyttävä. Tosin kyseessä saattoi olla yksi siitä valtavasta shaisse kasasta, jollaisia tuolle konsolille tehtailtiin ääretön määrä.
 
Vastaus: Wii U

Koko Move konsepti oli täysi susi. Varsinkin sisällön suhteen. Tänäkin päivänä kaduttaa, että menin tuohon buumiin mukaan, kun PS3 löytyi vielä talosta.

Ei se Movea vaatinut vaan ihan Dualshockia kallistelemalla ohjattiin. Varmaan toki vielä reilusti huonompi mitä tuo Wiin kapulalla on, mutta tuohan vain vahvistaa sitä että eri ohjaimilla ja erilaisilla teknisillä ratkaisuilla voi olla reilusti eroa, joten hankala kokeilematta tuomita noita Switchin kapuloita.
 
Vastaus: Wii U

Ei se Movea vaatinut vaan ihan Dualshockia kallistelemalla ohjattiin. Varmaan toki vielä reilusti huonompi mitä tuo Wiin kapulalla on, mutta tuohan vain vahvistaa sitä että eri ohjaimilla ja erilaisilla teknisillä ratkaisuilla voi olla reilusti eroa, joten hankala kokeilematta tuomita noita Switchin kapuloita.

Jaaha. Tuo oli itselle ihan uutta tietoa. Henkilökohtaisesti en välitä liiketunnistuksesta, ellei kyseessä ole tähtien sota -peli. Nintendolla ja etenkin Sonylla oli kaikki mahdollisuudet mennä ja tehdä tällainen jännittävä liikeohjauksella buustattu seikkailu, mutta ei.

No jaa. Kaipa tuo (tietääkseni) tulossa oleva uusi Red Steel on ihan hyvä korvike. Aikaisempia osia en ole pelannut, koska en omistanut ikinä Wiitä, joten saa nähdä miten tämä iskee. Wii U:lle tuota kakkos osaa ei taida saada eShopista?
 
Vastaus: Wii U

Mario Kartissa tuo liikeohjaus vielä ehkä jossain määrin voi toimiakin, kun pelimekaniikka on sellainen, ettei ohjaaminen itsessään vaadi sinänsä hirveästi tarkkuutta. Riittää melkein kun kääntää oikeaan aikaan oikeaan suuntaan ja loput sitten hoituu driftnapilla yms. Eipä tosin silti kertakokeilua enempää ole ikinä tullut Wiillä/WiiUlla Kartissa liikeohjausta käytettyä, huomattavasti luontevampi noilla perinteisemmillä ohjaustavoilla..
 
Ylös Bottom