Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey

New Member
OHJEET:

Hahmo: Mario

Kart: Standard MR

Ajat ilmoitetaan muodossa:

Best Time: x:xx:xxx
Best Lap: x:xx:xxx

Ensimmäinen kierros:

Mushroom Cup: Cheep Cheep Beach
Flower Cup: Delfino Square
Star Cup: Airship Fortress
Special Cup: Bowser Castle

Shell Cup: SNES Mario Circuit 1
Banana Cup: GBA Bowser Castle 2
Leaf Cup: SNES Koopa Beach 2
Lightning Cup: N64 Banshee Boardwalk

:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Todella hyvä idea, mutta mites millä kuutioisilla ajetaan ja monta kierrosta? Ja tarkoitatko, että noita kaikki ratoja vai vain yhtä noista? Ja eikös sitten kannata aina editoida se oma paras aika viestiin?
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Miksei saa ajaa haluamallaan hahmolla? Ja mitä tarkoitat "sneikkauksella?"
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

\o_ Mukana!

Sama kartti kaikille on ihan hyvä juttu, pitäisi ainakin olla tasapuolinen.

Mutta toimiiko sneikkaus muka tässäkin? :eek:
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

maklar sanoi:
Todella hyvä idea, mutta mites millä kuutioisilla ajetaan ja monta kierrosta? Ja tarkoitatko, että noita kaikki ratoja vai vain yhtä noista? Ja eikös sitten kannata aina editoida se oma paras aika viestiin?

Time Trialissa ei (mun tietääkseni) voi vaikuttaa kierrosmääriin tai kuutioihin.

Yhtä rataa viikko kerrallaan, ja tossa järjestyksessä.

Voi editoida, mutta f-zero Time Trialin perusteella updeittaaminen oli ihan hyvä juttu.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Parempi, et ajetaan samoilla hahmoilla ja karteilla, niin on mahdollisimman tasapuolinen.

Sneikkaaminen on mahdollista samaan tapaan kuin f-zerossa, en sit tiedä miten paljon se auttaa, vai auttaako ollenkaan, mut parempi jättää koko moska omaan arvoonsa.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Mutta mitä on sneikkaaminen?
Ja mikä valitaan ensimmäiseksi mapiksi? :)
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

No siis, must ois hyvä pelata tossa järjestyksessä. Ja sneikkaaminen on kiemurtelemista suoralla tiellä, jotta saisi miniturboja.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Tämä kisa tuli ehkä hieman liian aikaisin, kaikilla halukkailla ei varmastikaan ole vielä peliä hallussa. Niillä joilla on, ei välttämättä ole vielä halua osallistua, koska yksinpelin parissa on ilman Time Trial -kisojakin joksikin aikaa tekemistä. Lisäksi joulukiireet (minulla niiden lisäksi kertausharjoitukset) painaa hieman päälle, joten minä en ainakaan ole ennen tammikuun alkua kisassa mukana.

Sneikkaushan on F-Zero GX:ssä ilmeisesti jokin vika pelimekaniikassa ja huomattavasti vaikeampi tehdä kuin Mario Kartissa. MK:ssa se ei ole vika vaan ominaisuus, joka on ollut mukana kai MK64:stä(?) lähtien, joten pidän sneikkausta validina tekniikkana. Jos sitä ei kuitenkaan hyväksytä, kuka valvoo ettei miniturboja tehdä jo pari ennen itse mutkaa? Pitäisikö miniturbot bannata kokonaan? Sneikkauksen antama hyöty on erittäin suuri, sillä saa helposti useita sekunteja pois ajasta.

Sneikkauksessa miniturboja tehdään siis suoralla vuorotellen vasemmalle ja oikealle, jolloin auto ikään kuin kiemurtelee radalla ja etenee huomattavasti nopeammin kuin vain normaalisti ajamalla.

Melko havainnollistava video tekniikasta: http://media.putfile.com/Mario-Kart-DS-Snaking
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Niin no, mun mielestä kiemurteleminen suoralla radalla on hölmöä, eikä ollenkaan luonnollista. Mutta kyl mun puolesta se voidaan salliakin, nähdään sit miten hommat etenee, ite en ainakaan ryhdy moiseen. Hmmm. Ajankohdasta sen verran, että voidaanhan näitä ottaa uusia kierroksia milloin tahansa, ja aina pääsee mukaan viikkokisaan kun ehtii. Ei tässä viel mitään varsinaista megaturnausta kannata järjestääkään.

Miniturboista vielä sen verran, että jos radalla ei temppuile ylimääräisiä, vaan hakee parasta mahdollista ajolinjaa, niin luulis kyllä itse tietävän milloin tekee _ylimääräiset_ miniturbot ja milloin ei? Oisko sulla tuhnu heittää joku valaiseva kierrosaika sneikkauksen eduista, voisin testaa miten se suhteutuu omaan ajotapaan. Jos vaikka heittäisit jonkun tolla Standard MR + Mario kombolla? Vaikuttaako hahmovalinta ollenkaan lopputulokseen, vai onko kaikki kiinni kartista?
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey sanoi:
Jos vaikka heittäisit jonkun tolla Standard MR + Mario kombolla? Vaikuttaako hahmovalinta ollenkaan lopputulokseen, vai onko kaikki kiinni kartista?

Figure-8 Circuit:

Ajoin kerran normaalisti, kierrosaika 33-34 sek, kokonaisaika 1:41. Varsin vajailla sneikkaustaidoillani (myöskin yksi yritys) kierrosajaksi tuli noin 32 sek ja kokonaisajaksi 1:36. Tuo siis yhdistelmällä Mario + Standard MR.

Paras kart sneikkauseen on kevyt (mahdollisimman pitkät miniturbot), jolla on korkea handling (nopeasti takaisin reitille) ja matala drift (jotta "sneikkauskulma" on mahdollisimman loiva). Raskaalla hahmolla on ilmeisesti vaikutusta siis miniturbon pituuteen, ei muuhun. Jos joku tietää paremmin niin voi korjata.

Sneikkauksen kieltämisessä olisi kyllä siinä mielessä järkeä, että kisasta tulisi tasaisempi.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Ok, paras siis kaikkien pelata samalla hahmolla ja kartilla, kuten alkuperäisessä postauksessa seisoo. Imo Mario + Standard on hyvä vaihtoehto. Onko sneikkaaminen muuten edes mahdollista kaikissa radoissa? Luulis sen tarvitsevan aika paljon tilaa ja leveyttä, kuten just tossa figure-8:ssa.

Mitäs muut on mieltä, sallitaanko vai ei?
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey sanoi:
Onko sneikkaaminen muuten edes mahdollista kaikissa radoissa?
Jossain määrin sitä pystyy joka radassa tekemään, mutta kaikista suurin hyöty tietenkin tulee leveistä radoista. Esimerkiksi Rainbow Roadissa ei kyllä pitäisi pystyä sneikkaamaan oikeastaan ollenkaan, en tiedä sitten jos hommassa on oikein hyvä. Minä en ainakaan pysty.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Ok, no mulle kyllä sopii sneikkauksen salliminenkin, mutta voidaanhan vaikka sopia, että ajan yhteyteen pitää merkata esim. (S) jos on sitä käyttänyt...
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Kannatan sneikkauksen sallimista -- se ei kuitenkaan ole bugi tai mikään vastaava.
Eikö hahmon ja kartin valinta voisi olla avointa, joten saisi ajaa kenellä ja millä haluaa? Tarkoituksena kun on saada paras mahdollinen aika, joten eikö kaikkien keinojen pitäisi olla sallittuja...
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Välikysymys sneikkauksen kannattajille:

onko se teistä hauskaa?

Ei siis mitenkään arvostelleen toisten mieltymyksiä, ihan vaan mielenkiinnosta, kun itse en näe siinä mitään innostavaa, päinvastoin. Vai onko se vain sitä, että keinolla millä hyvänsä haetaan parasta aikaa?

Itse kyllä pitäisin kiinni tuosta sama hahmo ja sama masiina joka osallistujalle, pysyy homma riittävän yksinkertaisena ja vertailukelpoisena.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey sanoi:
Välikysymys sneikkauksen kannattajille:

onko se teistä hauskaa?
En voi puhua kaikkien puolesta, mutta minusta on. Eilen sen huomasin kun tein tuon aikavertailun. Vauhdin tunne on aika erilainen ja jotain tyydyttävää siinä on, kun onnistuu monessa boostissa peräkkäin. Pelkkä a:n pohjassa pitäminen tuntui tuohon verrattuna melko tylsältä köröttelyltä.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Jebs, tossa kannattaa huomioida, että tietyt radat sopivat paremmin GP tai VS -moodiin kuin Time Trialiin -> Figure-8 käyköön hyvästä esimerkistä. Tarkoitin kuitenkin tilannetta / rataa, jossa sneikkailu pitäis ikäänkuin väkisin ujuttaa mukaan, jotta sais edes yhden lisäturbon per kierros, samalla sotkien ns. "kauniin" ajolinjan.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Minulla ei edes ole tätä peliä, mutta en näe syytä kieltää MT:n käyttöä. MT:t ovat olleet MK64:ssä ja MKDD!!:ssä, myös SMK:ssa ja MKSC:ssa on vähän samantapaisia "boosteja". Ilman näitä pelit olisivat ainakin minusta paljon tylsempiä, ja pelien aika-ajopotentiaali suorastaan mitätön. MT antaa syvyyttä; tuskin porukka enää jaksaisi vääntää aikoja MK64:ssa ellei aina olisi mahdollisuus koittaa mahduttaa vielä yhtä MT:tä strategiaansa.
 
Ylös Bottom