Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials
En usko kenenkään puusterin käyttöä halunneenkaan varsinaisesti kieltää.
Sneikkaushan(mun määritelmän mukaan) on kyseisen ominaisuuden niinsanottua _väärinkäyttöä_. Peli on juttujen mukaan tässä suhteessa epätasapainoinen; ainakin osalla autoista on mahdollista turboilla _ihan_koko_ajan_. Se ei selvästikään useimpien kisaan mukaan haluavien mukaan ole mielekästä. Kuten ei minustakaan.
Minä kyllä tykkään puustailla useammin, kuin vain kerran per mutka. Sitähän tällä ominaisuudella selvästi tunnutaankin tavoitellun: muutoinhan oltaisiin jatkettu samalla linjalla kuin GBA:n Super Circuitissa.
Uskon myös useimpien olevan samaa mieltä. Rajat on kuitenkin henkilökohtaisia: kuka hermostuu viiden boosin jälkeen, kuka vasta kymmenen, sadan... Rajanveto taas on hiton vaikeaa ja vittumaista. Joka onkin teh syy miksi mä maksan peleistä, sen sijaan että tekisin ne itse: odotan tekijöiden duunanneen tuotteestaan tasapainoisen kokemuksen.
En ole kuitenkaan vielä vakuuttunut, että sneikkailu "kovan" määrittelyn mukaan(ehto 1
uustinki mahdollista _ihan_koko_ajan_, ehto 2: tarjoaa nopeamman vauhdin, kuin vanilja-ajo) on mahdollista kaikilla autoilla. Kattava esitelmä aiheesta olisi siis poikaa.
Kovan määritelmän 1. ehto on hyvin ongelmallinen, tiedän. Pitäisi määritellä jotenkin paremmin... Vaikka että, "puustinki mahdollista n-kertaa Cheep Cheep Beachin laiturilla ENNEN mutkaa", tai jotain vastaavaa. Asia vaatii testailua ja tutkimista!
Miksi ei siis ihmiset vain postailisi tänne aikojaan kera selitysten, jossa analysoisivat ajonsa? Peli revittäisiin auki ja tutkittaisiin toden teolla tasapaino ynnämuu. Mahdollistaisihan sekin aikojen vertailun ja niitä vastaan pelailun, vaikkakin ilman kilpailun virallisuutta.
Sellaisen voisi sitten pitää vaikka tammi- helmi- maalis- huhtikuussa, koska nyt sitten pelin tutkimus saadaankin siihen pisteeseen, että se on mielekästämahdollista. Tai koska nyt sitten halutaankin.
Eli, AIKOJA ANALYYSEJÄ TISKIIN, JUMANKLAVITA!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111