Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart DS: Time Trials

Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Vai niin, kuvailepas SNES MK:n buustia, niin katotaan mitä tarkoitat sillä. Itselleni MK64 on ollut ainoa peli, jonka olen ikinä palauttanut kauppaan, alkuperäisen jälkeisissä kotikonsoleiden MarioKarteissa on kaikissa ollut sen verran löysä ohjattavuus (verrattuna originaliin), että tarkempi pelaaminen ei ole kiinnostanut...originalin puhtaus kadotettiin.

Voi olla, että tarkoitan sneikkauksella nyt vähän eri asiaa.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey sanoi:
Välikysymys sneikkauksen kannattajille:

onko se teistä hauskaa?

Ei siis mitenkään arvostelleen toisten mieltymyksiä, ihan vaan mielenkiinnosta, kun itse en näe siinä mitään innostavaa, päinvastoin. Vai onko se vain sitä, että keinolla millä hyvänsä haetaan parasta aikaa?

Itse kyllä pitäisin kiinni tuosta sama hahmo ja sama masiina joka osallistujalle, pysyy homma riittävän yksinkertaisena ja vertailukelpoisena.
Ei se mielestäni kovin hauskaa ole -- itse asiassa vasen peukalo kipeytyy välillä ihan hitosti. Mutta tarkoituksena on vain saada paras aika, ja sneikkailu auttaa todella sen saamisessa. Minulle käy vaikka kaikilla on sama kuski ja auto, kunhan se vain on kevyt tai keski-painava.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Minä laitan kyllä kaikki aikani sneikkauksta vastaan. Tai ehkä voisi olla, että olisi kaksi eri "sarjaa", joista toisessa saisi sneikata ja toisessa ei. En nyt tarkoita mitään monimutkaista järjestelmää, vaan laittaisi vaan ajat, ja ennen tietoja keertoisi onko sniikkaillut vai ei?
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Kaksi sarjaa olis kyllä kiva, jos jotkut välttämättä haluaa "sneikkailla". Itse en ainakaan ala mitään ylimääräistä häsläämään, saan pilattua kierrokseni liian helposti muutenkin. :)
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Eikö tuotuotuotuo yhteinen autovalinta poista tarpeen sneikkausta koskeville lisäsäännöille? Sneikkaus lienee mahdollista vain tietyillä autoilla/ajureilla, hm?
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

rapuparvi sanoi:
Eikö tuotuotuotuo yhteinen autovalinta poista tarpeen sneikkausta koskeville lisäsäännöille? Sneikkaus lienee mahdollista vain tietyillä autoilla/ajureilla, hm?
Itse asiassa sneikkaus on mahdollista kaikilla autoilla. Pelissä on kuitenkin vain muutama auto, joilla se onnistuu melko vaivattomasti. Tietääkseni yleisemmin sneikataan Luigin imurilla, Yoshin munalla ja Dry Bonesin tankilla.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

http://www.geocities.com/nonnbtplayerssite/rules

Tuossa on selitetty SMK:n boosteja.

Edelleen olen sillä kannalla, että MT:n käytön kieltäminen on virhe. Yhtä hyvin voisi minusta kieltää powersliden ja sienien käytön. Kun tekniikka on tarkoituksella peliin laitettu sitä varten, että sitä voisi käyttää ajamisen nopeuttamiseen, on minusta outoa kieltää sen käyttö. Tällöin minusta hyvät pelaajat kärsivät, ja kisoissa lienee tarkoituksena saada selville ketkä ovat hyviä.
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Saatan toki olla väärässäkin, mutta minusta ohjekirjasta (kyllä, luin sen bussipysäkillä) käy ilmi, että tuo olisi tarkoitettu nopeutukseksi, jota käytetään mutkien yhteydessä. Tosin eipä juttu minua enää pahemmin kiinnostakkaan (siis se sneikkailu, kisa kyllä kiinnostaa).
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

En usko kenenkään puusterin käyttöä halunneenkaan varsinaisesti kieltää.
Sneikkaushan(mun määritelmän mukaan) on kyseisen ominaisuuden niinsanottua _väärinkäyttöä_. Peli on juttujen mukaan tässä suhteessa epätasapainoinen; ainakin osalla autoista on mahdollista turboilla _ihan_koko_ajan_. Se ei selvästikään useimpien kisaan mukaan haluavien mukaan ole mielekästä. Kuten ei minustakaan.
Minä kyllä tykkään puustailla useammin, kuin vain kerran per mutka. Sitähän tällä ominaisuudella selvästi tunnutaankin tavoitellun: muutoinhan oltaisiin jatkettu samalla linjalla kuin GBA:n Super Circuitissa.
Uskon myös useimpien olevan samaa mieltä. Rajat on kuitenkin henkilökohtaisia: kuka hermostuu viiden boosin jälkeen, kuka vasta kymmenen, sadan... Rajanveto taas on hiton vaikeaa ja vittumaista. Joka onkin teh syy miksi mä maksan peleistä, sen sijaan että tekisin ne itse: odotan tekijöiden duunanneen tuotteestaan tasapainoisen kokemuksen.

En ole kuitenkaan vielä vakuuttunut, että sneikkailu "kovan" määrittelyn mukaan(ehto 1:puustinki mahdollista _ihan_koko_ajan_, ehto 2: tarjoaa nopeamman vauhdin, kuin vanilja-ajo) on mahdollista kaikilla autoilla. Kattava esitelmä aiheesta olisi siis poikaa. :)

Kovan määritelmän 1. ehto on hyvin ongelmallinen, tiedän. Pitäisi määritellä jotenkin paremmin... Vaikka että, "puustinki mahdollista n-kertaa Cheep Cheep Beachin laiturilla ENNEN mutkaa", tai jotain vastaavaa. Asia vaatii testailua ja tutkimista!
Miksi ei siis ihmiset vain postailisi tänne aikojaan kera selitysten, jossa analysoisivat ajonsa? Peli revittäisiin auki ja tutkittaisiin toden teolla tasapaino ynnämuu. Mahdollistaisihan sekin aikojen vertailun ja niitä vastaan pelailun, vaikkakin ilman kilpailun virallisuutta.
Sellaisen voisi sitten pitää vaikka tammi- helmi- maalis- huhtikuussa, koska nyt sitten pelin tutkimus saadaankin siihen pisteeseen, että se on mielekästämahdollista. Tai koska nyt sitten halutaankin. :)

Eli, AIKOJA ANALYYSEJÄ TISKIIN, JUMANKLAVITA!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Jebs, samoilla linjoilla, aikoja peliin ja (S) mukaan, jos on sneikkaillut. Jotain omaa kuvailua ajotyylistä voi myös sisällyttää viestiin. Homma alkakoon!

Mario + Standard MR.

Cheep Cheep Beach.

Aikaa ensi viikon sunnuntaihin asti.

:)
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey sanoi:
Jebs, samoilla linjoilla, aikoja peliin ja (S) mukaan, jos on sneikkaillut. Jotain omaa kuvailua ajotyylistä voi myös sisällyttää viestiin. Homma alkakoon!

Mario + Standard MR.

Cheep Cheep Beach.

Aikaa ensi viikon sunnuntaihin asti.

:)
Alkoiko nyt?
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Jebs, aikoja vaan ylös! Kuten rapu tossa turisi, niin otetaan vähän selvää pelistä ja jaetaan tietojamme :) Kunnon turnaus sit myöhemmin!
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Justin Bailey sanoi:
Jebs, aikoja vaan ylös! Kuten rapu tossa turisi, niin otetaan vähän selvää pelistä ja jaetaan tietojamme :) Kunnon turnaus sit myöhemmin!

Jeah, Rapu turisee hyvin :D
En kyllä yhtään ymmärrä, että miksi sneikkaus kiellettäisiin, itse en mokomaa ole pahemmin edes käyttänyt ja hämmästelin että sille on jo termi löytynyt xD
Millähän sitä meinaa valvoa ettei kukaan sneikkaa timetraijaleissa? Älkää käykö huutamaan mutta olen samaa mieltä niden kanssa joiden mielestä se on ominaisuus ei bugi. Periaatteessaahan sneikkailu on juuri timetraileija varten luotu, yksinpelissä sitä on yllättävän vaikea päästä käyttelemään, paitsi kun on maileja muita edellä niin sitten vaa "sneikkailemaan" ja kukaan ei saa kiinni.
Aloinpa muuten miettimään onko se sittenkin nintendolla miettimätön osa-alue... Nyt meni hankalaksi :D Ja syön siltä pään joka sanoo että väittelen itteäni vastaan, eikun sitähän mä teen ;D.

Faktaa: sneikkausta ei pysty valvomaan tällaisissa kisoissa, joten on turhaa sitä kieltää, opetelkaa sneikkaamaan ystävä hyvät :D.

Pitääpä alkaa noita Timetrialeita pelittämään ja sitten analyysiä peliin :)
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Miksi pirussa muka sneikkaus pitäisi kieltää? Eikö olisi sama sitten vaikka kieltää vaikka kaasun käyttö myös? Tarkoitan vain sitä, että koko sneikkaus termi on vain F-zerosta tullut ja sillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. MT on kuulunut Mario Kartteihin jo aikoja sitten. Sehän on vain miniturbon käyttöä niin useasti kuin mahdollista, ja jokainenhan aina käyttää sitä, kun on vain mahdollista. Se ei todella ole bugi tai mitään huijausta. Staff ghostitkin käyttää sitä.

Ai niin... Olen mukana kisassa, jos sellaisen aloitatte. ;)
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Hahmo: Mario

Kart: Standard MR

Mushroom Cup: Cheep Cheep Beach

Aikaa sunnuntaihin 11.12.2005 klo 24:00.

Ajosuorituksen analyysit / kommentit toivottavia, merkitse (S) jos sneikkailet.

:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Nyt kun mentiin tähän että kaikki on sallittua, niin kannattaako enää rajoittaa kuskia / kartiakaan? Olisi ehkä parasta jos kaikki ajelisivat sillä mikä itselle tuntuu parhaalta. Saataisi myös monipuolisempia strategioita!
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Noniin, avaanpa samantien pelin, että muutkin uskaltaa laittaa aikojaan:

Cheep Cheep Beach

Best Time: 1:46:224
Best Lap: 0:34:672
 
Vastaus: Mario Kart DS: Time Trials

Sienettömän kierroksen kanssa on kyllä pahoja ongelmia vielä... [edit: no nyt jo vähän paremmin]

Cheep Cheep Beach

Best Time: 1:45:935
Best Lap: 0:34:630
 
Ylös Bottom