HideoMiyamoto
Well-Known Member
Monolith iskee taas, ollut mukana kenttien ja hahmojen suunnittelussa. Studion massiivinen osaaminen on näkynyt niin Zeldan avoimen maailman suunnittelussa, tietysti XB trilogia ja nyt Mario Kartissa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Vielä on testit ottamatta, mutta uskon että jatkaa siitä mihin Mario Kart 8 jäi. Eli hyvänä bilepelinä. En odota enkä usko pelin sisältävän kovin kummoista yksin pelattavaa sisältöä.
Mä en oikein saanut kiinni mitä porukka ajatteli että siellä open worldissa on, tai pitäisi olla? Omaan silmään se open world osuus näytti jo trailereissa tosi tyhjälle ja nyt kun somesta nähnyt klippejä niin voit ajaa rekalla tai ufolla, mutta varsinaisesti mitään tekemistä ei näytä olevan?Kyllä tämä jonkin sortin pettymys näin alkuun oli. Toki oli mahtavaa, kun päästiin jo tänään poikani kanssa yhdessä rälläämään, eli vetämään yksi cuppi sekä hiukan kokeilemaan yhdessä tuota open worldia. Pettymys oli kuitenkin nimenomaan tuo open world, koska ei siellä tosiaan kovin mielekästä ja mielenkiintoista tekemistä ollut. Ärsyttävää oli myös se, että samalla ruudulla yhdessä pelatessa katkaisee pelin hetkeksi ja sijoittaa molemmat pelaajat pelaajan yksi sijaintipaikkaan, jos pelaajien välinen etäisyys vähänkin enemmän kasvaa. Siis mitä hittoa Nintendo?! Eikö tosiaankaan pysty tuota split screeniä toteuttamaan open worldissa siten, että kumpikin pelaajaa voisi vapaasti tutkia maailmaa siihen suuntaan mihin haluaa?
Jotenkin jäi pelistä harmillisen paljon melkeinpä edellisen Mario Kartin DLC:n fiilis, mutta toki on samaan hengenvetoon todettava, että hiton hauskaahan meillä oli peliä pelatessa, ja tasaista skabailua oli viimeiseen kisaan asti. Ihan samaan tapaan kuin oli edellisenkin Mario Kartin kanssa. Kyllähän tätä paljon tulee varmasti iskä/poika kombolla pelattua, ja miksei myös yksin onlinessa, ainakin jonkin verran. Yksinpeli ei taida kyllä juurikaan innostaa. Olisin tähän jotain mielekkäämpää yksinpelipelattavaakin toivonut kyllä. No, eiköhän sitä sitten jo kuukauden päästä saa Donkey Kong Bananzan parissa kuitenkin. Ihan näppärältä vempeleeltä tuo Switch 2 sinänsä vaikuttaa, joten mielenkiinnolla odotan kyllä tulevia yksinoikeuspelejä. Ja mukavaa myös päästä nyt kokeilemaan kuinka hyvin Switch 1 pelit tällä pyörivät.
Itse odotin jotain sellaista enemmän Forza Horizon-tyyppistä meininkiä. Vaikkapa ihan joidenkin tuttujen hahmojen kanssa päristelyä esim. jonkinlaisten tarinatehtävien tai tarinaskabojen merkeissä. Esim. Forza Horizon vitosessa on ihan mukavia pieniä tarinatehtäviä eri automerkkeihin, tai tiettyihin autoihin ja niiden historiaan liittyen. Olisi luullut Nintendon keksivän jotain omaa mielikuvituksellista juttua vaikkapa hieman samanlaisen toteutuksen kautta. Mutta kun ei niin ei. Joskus Nintendo pettääkin yllättävästi - ainakin itseni. Toki myös yllättää positiivisesti, ja näin kuitenkin useammin sentään.Mä en oikein saanut kiinni mitä porukka ajatteli että siellä open worldissa on, tai pitäisi olla? Omaan silmään se open world osuus näytti jo trailereissa tosi tyhjälle ja nyt kun somesta nähnyt klippejä niin voit ajaa rekalla tai ufolla, mutta varsinaisesti mitään tekemistä ei näytä olevan?
Itse odotin että Mario kartiin tulee jotain lähes yhtä mullistavaa kuin mitä Breath of the wild teki Zeldoille. Jotenkin vain oli tuollainen oletus, koska miksi muuten siinä olisi iso avoin maailma. Nyt tuntuu että se avoimen maailman potentiaali on hukattu ihan täysin, toki en sitä kauheasti jaksanut tutkia, mutta tuo kertoo mielestäni siitä aika paljon jos sitä ei alkuunkaan jaksa pelata. Nettipeli kyllä on maistunut ja tuo uusi moodi on mielestäni mahtava.Mä en oikein saanut kiinni mitä porukka ajatteli että siellä open worldissa on, tai pitäisi olla? Omaan silmään se open world osuus näytti jo trailereissa tosi tyhjälle ja nyt kun somesta nähnyt klippejä niin voit ajaa rekalla tai ufolla, mutta varsinaisesti mitään tekemistä ei näytä olevan?
Mutta ei ole tarinallisuutta ja Nintendon pelimaailman persoonia oikein tuossa avoimen maailman tekemisessä hyödynnetty. Valtavasti hukattua potentiaalia mielestäni.Siis, onhan siellä vaikka kuinka tuollaisia minikisoja ja haasteita. Jotain tuollaista arvelinkin.
Okei, tuohan kuulostaa ihan hyvälle. En noita bongannut trailereilta.Siis, onhan siellä vaikka kuinka tuollaisia minikisoja ja haasteita. Jotain tuollaista arvelinkin.
Minä en taas ymmärrä että miksi tehdä edes open worldia jos ei ole mitään syytä tehdä open worldia. Kommentoin tässä toki vain sivustaseuraajana - mikä on monien mielestä aina pahin synti - mutta ikävästi vaikuttaa että on samanlaista settiä kuin "biggest map ever"-hehkutukset joissakin peleissä.Mä en oikein saanut kiinni mitä porukka ajatteli että siellä open worldissa on, tai pitäisi olla? Omaan silmään se open world osuus näytti jo trailereissa tosi tyhjälle ja nyt kun somesta nähnyt klippejä niin voit ajaa rekalla tai ufolla, mutta varsinaisesti mitään tekemistä ei näytä olevan?
Minä en taas ymmärrä että miksi tehdä edes open worldia jos ei ole mitään syytä tehdä open worldia.
Joskus asioita tehdään mainostamisen takia. Kun pelistä ensimmäisiä materiaaleja katsoin aikanaan, niin jo niistä kävi itselle selväksi, että tämä 'open world' tuntui jotenkin mainospuheelta. Ensiesittelymatskuissakin tuo open world näytti lähinnä sellaiselta pikkulisältä kisojen välille, joka salli ja tarjosi pelaajalle mahdollisuuden ajaa sen siirtymän radalta toiselle. En ollut näkevinäni noissa matkuissa mitään, joka olisi edes vähän vihjannut siihen suuntaan, että tätä olisi voinut oikeasti 'verrata' johonkin Need For Speediin tai vastaavaan avoimen maailman kaahailuun.Minä en taas ymmärrä että miksi tehdä edes open worldia jos ei ole mitään syytä tehdä open worldia.