Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Toivottavasti mitään moninpeliä tähän tee. Tuntuu siltä, että nykyään joka peliin väännetään sellainen. Co-op ehkä menisi, mutta muuten tavallinen DM, TDM jne ei.

Luin nyt ton vikan Mass Effect kirjan. Nyt on ainakin tietoisesti lataantunnut tätän peliä varten :)

En näe mitään syytä moninpeliin, eikä sellaisesta ole puhuttukaan. Co-op tosiaan voisi mennä vielä, mutta en tiedä onko siihenkään tarvetta. On kuitenkin sen verran juonivetoisesta pelistä/pelisarjasta kyse.

Samaa mieltä kyllä tuosta, etten tajua mikä pakko tunkea tuota moninpeliä mukaan. Se on kuitenkin yleensä rajallisilta kehitystiimeiltä sitten yksinpelistä pois ja toisaalta tuntuu että siinä saadaan hyvä ns. tekosyy myös typistää yksinpeliä. Itse kun olen kasvanut aikanaan ns. yksinpelisukupolvessa ja siinä milloin pelejä pelattiin joko yksin tai samalla koneella, niin en kaipaa nettipelejä oikeastaan olllenkaan boxille. Moninpeli toimii vain hyvässä peliseurassa. Eli pelkästään hyvä peli ei riitä. Yksinpelissä taas pelkkä hyvä peli riittää. Ja koska hyvää peliseuraa on rajallisesti netissä, niin on luonnollista että itselleni yksinpeli vie voiton. Samalla myös useimmissa yksinpeleissä pystyy pelaamaan vaan sen aikaa kun tahtoo ja monipelissä usein voisi joutua pelailemaan vähän "ylipitkään", kun on kartta tms. kesken.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Kiitos ei Deathmatchille ja Capture the Flagille. Mass Effect on tarinavetoisena yksinpelinä parhaimmillaan ja toivottavasti myös pelinkehittäjät tämän tajuavat.

Se on niin paljon pelistä tai oikeastaan pelimekaniikasta kiinni sopiiko johonkin peliin moninpeli. Esim. Call of Duty- tai Halo-sarja ilman moninpeliä olisi kuin lihapullat ja muusi ilman lihapullia...
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Kaikista helpoin tapa pilata Mass Effect on tehdä siitä puoliväkisin moninpelattava.
Korjaavat vain ykkösen epäkohdat ja heittävät eeppistä juonta kehiin niin kelpaa kyllä!
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Kaikista helpoin tapa pilata Mass Effect on tehdä siitä puoliväkisin moninpelattava.
Korjaavat vain ykkösen epäkohdat ja heittävät eeppistä juonta kehiin niin kelpaa kyllä!

Näinhän tuo on kuullut olevankin. Toiv. siis menee tuohon suuntaan. Laajentavat ilmeisesti myös esim. sitä miten omaa joukkuetta/joukkoa kasataan. Olisi ehkä ihan hauskaa jos 2:ssa saisi tiimin vähän isommaksi kerralla. Vähän tyhmää, että menet planeetalle ja sitten vain pari heeboa kuudesta voi tulla mukaan. Toki ymmärrän että sitä kautta sitten ehkä saadaan pelitasapainoa kuntoon ja ehkä enempiä pelikertoja, mutta toivoisin että jatkossa tulisi ns. eeppisempiä/massiivisempia taisteluitakin. Esim. joku "minä"+5 hengen ryhmäni vs 50 vihollisen joukko-osasto.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Esim. joku "minä"+5 hengen ryhmäni vs 50 vihollisen joukko-osasto.

Olishan se hienoa, mutta toivottavasti eivät mene tollasta tekemään. Tai jos tekevät niin tekoälyn on sitten pare olla sitä luokkaa että ne npc hahmot osaavat pitää itsestään huolta. Muuten se on äkkiä sellanen skenaario jossa olet yksin niitä muita 50 vihua vastaan.

Tossa ykkösessäkin välillä nuo tiimikaverit juoksi päin seiniä ja ampu välillä ties minne :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Olishan se hienoa, mutta toivottavasti eivät mene tollasta tekemään. Tai jos tekevät niin tekoälyn on sitten pare olla sitä luokkaa että ne npc hahmot osaavat pitää itsestään huolta. Muuten se on äkkiä sellanen skenaario jossa olet yksin niitä muita 50 vihua vastaan.

Tossa ykkösessäkin välillä nuo tiimikaverit juoksi päin seiniä ja ampu välillä ties minne :)

Kyllä vain, mutta ajoittain taas tiimikaverit pelasti oman henkikultani. Samoin tyttöystävällä oli/on tapana heittää tiimikaverit edelle lihamuuriksi ja ammuskelemaan vihuja ja sitten itse ampuu vihollisia selkään/kylkeen.

En koe mitenkään mahdottomana NPC-hahmojen AI:n kehittämistä sille tasolle, että tuollainen onnistuisi. Onhan noita pelejä useampiakin, joissa NPC tiimikavereista on oikeasti hyötyä. Myönnetään toki, että vielä paljon enemmän on pelejä joissa heistä ei ole hyötyä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Laajentavat ilmeisesti myös esim. sitä miten omaa joukkuetta/joukkoa kasataan. Olisi ehkä ihan hauskaa jos 2:ssa saisi tiimin vähän isommaksi kerralla.
Minä käsitin Caseyn puheet GameTrailersissa (olisikohan ollut vielä näissä extended cuteissa) siten, että pelin aikana tapaisi enemmän hahmoja, jotka voivat lähteä pelaajan mukaan (tästä puhuttiin ainakin romanssien yhteydessä). Näin ainakin muistelisin. Suurempi hahmokaartihan ei välttämättä takaa suurempaa mukana kulkevaa possea, vaan voihan se olla että suurin osa hahmoista taas lämmittelee Normandyssa/missä sitten lieneekään koko pelin ajan.

EDIT. Vaikkei varsinaisesti tähän kyseiseen ketjuun liitykään, vaan saman pelisarjan toiseen osaan ja sitä myöten ketjuun, niin tässä on kasaamani(vähän kokeilumielessäkin) pätkä Mass Effectin uuden DLC:n lupailua koskien:
http://www.youtube.com/watch?v=6aDYPEwf0XU

Video oli ihan tarkoituksella tehty provosoimaan kaikkien rakastamaa BW:n Evil Chrisiä, joka tulkinnasta riippuen vahvisti ME:n foorumilla uuden DLC:n olemassaolon videosta "innostuneena". ;)

Oli muuten yllättävän hankalaa nyhtää Movie Makerin hyväksymää videoformaattia irti tuosta GTTV:n flashplayerista (en ainakaan mistään löytänyt suoraa download nappia), mikä jätti videoon ikävät "arvet". Laatu on siis surkeaa kaikin puolin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Minä käsitin Caseyn puheet GameTrailersissa (olisikohan ollut vielä näissä extended cuteissa) siten, että pelin aikana tapaisi enemmän hahmoja, jotka voivat lähteä pelaajan mukaan (tästä puhuttiin ainakin romanssien yhteydessä). Näin ainakin muistelisin. Suurempi hahmokaartihan ei välttämättä takaa suurempaa mukana kulkevaa possea, vaan voihan se olla että suurin osa hahmoista taas lämmittelee Normandyssa/missä sitten lieneekään koko pelin ajan..

Juuei se mitään takaa, mutta siis ilmeisesti olisi enemmän vaihtoehtoja ja ei ehkä niin helppoa myöskään löytää/törmätä. Olisi mielestäni ihan kivaa, jos nämä kaverit eivät olisi ns. kaikki tyrkyllä, vaan voisi löytää todella sattumalta ja todella oudoistakin paikoista yksittäisiä kavereita.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Olisi mielestäni ihan kivaa, jos nämä kaverit eivät olisi ns. kaikki tyrkyllä, vaan voisi löytää todella sattumalta ja todella oudoistakin paikoista yksittäisiä kavereita.

Tässä olisi ideaa Achievementiinkin. :p

Itse haluaisin keskusteluista elokuvamaisempia. Ykkösessä tuijotettiin vain keskustelijoiden kasvoja, joitain poikkeuksia oli. Hahmot voisivat olla enemmän liikkessä keskusteluiden aikana. Tehdä jotain merkityksettömiä asioita, osoitella toisaan aseilla, osoittaa tunteitaan enemmän käsien liikkeillä jne.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Osahan näistä on kait "varmoja" tietoja, mutta nämä tahtoisin nähdä pelissä

paikat:

-Migrant Fleet
-Dark Space
-Omega
-Maa :)

Hamoista sitten:

-Paul Grayson
-Illusive Man
-Kahlee Sanders
-Collectors (rotu)
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Osahan näistä on kait "varmoja" tietoja, mutta nämä tahtoisin nähdä pelissä

paikat:

-Migrant Fleet
-Dark Space
-Omega
-Maa :)

Hamoista sitten:

-Paul Grayson
-Illusive Man
-Kahlee Sanders
-Collectors (rotu)
TaiZuuni keulii Massa Effect -tiedoillaan ja nyybät ihmettelee, että mistä ihmeen Collectorseista tämä mies pauhaa. ;)

Ei vaan; toki itsekin toivon kyseiset paikat ja hahmot näkeväni. GameStopista löytyvä juonikuvaus vähän viittaisi Collectorseihin ja Casey melkeimpä vahvisti Illusive Manin tässä kuuluisassa GameTrailersin haastiksessa. Melkoinen pettymys tosiaan olisi, jos ei Omegaan päästä vierailemaan, vieläpä kun peliin on tummempaa otetta lupailtu.

Pari uutta Massa 2 wallpaperia taas saatavilla, mutta eipä noista oikein mitään johtopäätöksiä voi vedellä, paitsi että synkkää on:
Mass Effect Community - Downloads
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Poijjaat perkkele!

Uusi concept artti: Mass Effect Community - Downloads

Chris Priestlyn kommentti fanien "Shepard!" -huutoihin:

I expected a bunch of "SHEPARD!" comments and I'm not really allowed to discuss the wallpapers in detail yet, but I can say:

It isn't just the military that shave heads. Many prisons do as well.

Make of that what you will.

Nyt se on sitten "varmistettu". Shepard on vankilassa (ja vapautumassa sieltä hyvää vauhtia).

Olen muuten melkeimpä varma, että ainakin tuon concept artin alareuna on oikea ME2 in-game screenshotti, ensimmäinen sellainen. Vahvasti muokattu näyttämään concept artilta vain. Ja siellähän se default Shepardin kupoli paistaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Herätys pojat! Ensimmäinen KUNNON in gamella varustettu semi making of traileri tässä.

Nousi kyllä selkäkarvat pystyyn tuosta taustalla pyörivästä, tutusta ja turvallisesta ME teemasta. Eeppistä leivonnaista, nam!
Eikä pelikään hullummalta näytä. Nämä uudet vihut ovat ainakin meikäläisen makuun. Ja mitäs olette mieltä, oliko trailerin lopussa näkyvä planeetta kenties:
maa?
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Olen juuri lataamassa 720p versiota ja olen nyt vasta kerran katsonut tuon. Uskon, että tarkemmin katsoessa löytyyy PALJON paljastuksia ja yksityiskohtia, sillä uusia juttuja tuli niin nopeaa tahtia.

Täytyy kyllä sanoa, että olen uskomattoman positiivisesti yllättynyt. Minulle olisi milloin vain kelvannut jatko-osa "samaa vanhaa", mutta BioWarehan laittaa selvästi kakkosvaihteen silmään. Paljon enemmän peliuudistuksia kuin olisin ikinä voinut toivoa.

AIVAN USKOMATTOMAN SIISTIÄ JUMAPLIUTA!!1
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

siis mahtavalta fiilis jää tosta trailerista. Tuolla tavalla tehdän jatko-osa! Damn !
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Juuri näin!! Meni justiinsa odotuslistan kärkeen. Ykkönen toki oli myös jeppis kamaa, muuttaaa tää on sitä mitä halutaan!
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

*Kuola valuu* Missä mun kuolakuppi on? *lisää kuolan valumista*

M-A-H-T-A-V-A-A!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom