Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

Onko se enää roolipelaamista jos tekoja suunnitellaan tietoisesti etukäteen jonkin lopputuleman välttämiseksi jo ensimmäisellä pelikerralla? Hauskempaa on toimia oman fiiliksen mukaan tilanteiden tullessa vastaan ja kestää seuraamukset. Näin siis pelimaailmassa, jossa kuka tahansa voi olla mustanaamio.

Kukin toki tavallaan, mutta oikein toteutettuna päähahmon tappaminen on tehokeinona erinomainen. Paitsi jos sitä osaa odottaa.

Sain hakkeroitua KonsoliFINin serveriltä tiedot tulevien päivien sisällöstä. Mukana oli jotain random-uutisia ja sitten tämä:

paavinarvio.jpg

Sain hakkeroitua KonsoliFINin serveriltä tiedot tulevien päivien sisällöstä. Mukana oli jotain random-uutisia ja sitten tämä:

paavinarvio.jpg

Oikeutettu määrä tähtiä ja näyttäisi siltä että KonsoliFINin graafikko on tällä kertaa ylittänyt itsensä.:)

hfroad sanoi:
Onko se enää roolipelaamista jos tekoja suunnitellaan tietoisesti etukäteen jonkin lopputuleman välttämiseksi jo ensimmäisellä pelikerralla? Hauskempaa on toimia oman fiiliksen mukaan tilanteiden tullessa vastaan ja kestää seuraamukset. Näin siis pelimaailmassa, jossa kuka tahansa voi olla mustanaamio.
Ei tässä ole kysymys kaiken etukäteen suunnittelusta, sillä se ei ole tarpeen. Eikä kenelläkään ole mitään tietoa miten tai missä mitään tulee tapahtumaan (paitsi peliä pelanneilla), vain se, että pelissä voi kuolla. Täten kysymys on enemmän pelimekaniikasta kuin juonellisesta ratkaisusta.
stammy sanoi:
Siinä on Paavilla tuima ilme. :D Ei tuota paremmin voi enää photoshoppailla.

Toivottavasti Poope ei nyt ODST-arvostelusta saamansa kritiikin jälkeen paukauttele mitään vajaita tähtiä, se olis oikein kauheeta.

Pahoittelut tapahtuneesta. Oletin että tuo kuoleminen olisi selvää kauraa kun siitä nyt viimeset 6kk ollaan kohistu ja puhistu foorumeilla ympäri suuren internetin, jopa täällä ollaan asiaa pohdittu monet kerrat.

Nostan kyllä hattua että joku on jaksanut pitää itsensä pimennossa näinkin pitkään, mutta silti vähän ihmettelen että miksi yleensä sitten tarvii heilua foorumeilla katsomassa keskustelua pelistä? Väkisinhän siinä spoilaantuu, se on melkee turha sanoa sitten että kiva ku spoilasit

Eipä tuon pitäisi vaikuttaa roolipelaamiseen millään tavalla. Oikeassa elämässä voi kuolla tai selviytyä, riippuen teoistasi. ME2:ssa voit kuolla tai selviytyä, riippuen teoistasi. Kuolemaa voi yrittää vältellä, kuten tosielämässä, mutta onnistutko siinä? Tai sitten voit tehdä ultimaalisen uhrauksen ja mestata itsesi ihmiskunnan pelastamisen alttarilla.

Roolipelaamista moinen paljastus ei vähennä yhtään. Se vain teroittaa pelaajalla, että nyt on tosi kyseessä ja pelissä on oikeasti panosta. Lähes jokaisen pelin kannessa lukee sankari lähtee huimaan seikkailuun, joka vaarantaa niin hänen kuin myös kaikkien ystäviensä hengen. Useimmiten kyseinen laini on pelkkää puppua ja markkinahypeä, mutta kakkosmassan pelaajan on otettava kyseinen lausahdus todesta. Roolipelaamiseksi homma muuttuu siinä vaiheessa, kun tiedostat kyseisen seikan ja toimit sen mukaan; suuntaan tai toiseen.

Kovasti olen odotellut, että Poope pitäisi taukoa pelaamisesta ja tulisi jakamaan jotain pientä fiiliksenmurusta myös tänne kuolevaisen ja köyhän kansan pariin. Ei ole näkynyt. -.-

paavigif.gif

<3

Vaasan Kivihaan sittarissa näemmä tätä jo tarjoiltiin. Pitänee tuossa reilun tunnin päästä sujauttaa koneeseen :)

Penteles teitä onnekkaita :)

Melko varmasti löytyis Turun Prismoistakin mut ei millää viitteis ny käydä ostaas kun on toi gamestopin vaihtotarjous päällä. Jos saisin sieltä rahat kouraan tai pelit takasin niin satavarmana hyppäisin bussiin ja menisin Prismaan

Kovasti olen odotellut, että Poope pitäisi taukoa pelaamisesta ja tulisi jakamaan jotain pientä fiiliksenmurusta myös tänne kuolevaisen ja köyhän kansan pariin. Ei ole näkynyt. -.-

Ei se Poope jaksa meidän takia vaivautua, siihen tarkoitukseen hän on valjastanut automaattisen vastaajan.

twitterscreen.png

EDGE:n arvostelu tuli ny sitten.

9

Ultimately, Mass Effect 2’s greatest strength is in tying its disparate pieces together, binding the gunplay and conversation systems into something that meshes, while creating an action-RPG that knows stats should be there, but that they should never get in the way of a good headshot. The result is a game that’s grown into its obvious potential. With the first instalment, BioWare built a universe of words – a deeply convincing multicultural sprawl you could read about without ever quite getting to touch. Here, you’re inside it from the start – and the view is often dazzling.
Review: Mass Effect 2 | Edge Online

Itse hieman petyin, sillä artikkeli oli melko lyhyt, epälooginen ja tylsää luettavaa. Ei sitä mitä EDGE:ltä odotin. Eikä arvosanakaan nyt ihan tyydyttänyt, olisivat saaneet pistää kympin.

Nyt on kovasti hämmentynyt fiilis, noi videot antoi ymmärtää ettei mitään ihan oikeita uudistuksia olisi juurikaan. :confused:
Eli siis ikävämpi homma niille jotka ovat tässä lämmitelleet ekan kanssa (kuten minä). Tosin ehkä olisi hölmöä ollutkin
odottaa mitenkään suuremmin erilaista kokemusta pelillisesti. Toivottavasti vaan pahimmista putkimaisuuksista olisi päästy eroon!

Toivottavasti vaan pahimmista putkimaisuuksista olisi päästy eroon!
Emt, mielipiteensä kullakin, mutta putkjuoksu Mass Effect ei kyllä todellakaan ole. Mitä Massa 2:n erilaisuuteen sitten tulee, ei se tietysti Mass Effectin peruskonseptista mitenkään eroa, kaikkea on vain parannettu yber-paljon.
---

Metacriticissä äsken käväisin, ja ME2:n Metascore on nyt tippunut 96:een 41 arvostelun voimin. Kuitenkin numero tuntuu koko ajan kiikkuvan siinä 96:n ja 97:n välillä - toivotaan, että arvosana vielä korkeammalle kipuaa. BioWare on sen ansainnut.

Saahan siinä valita missä järjestyksessä planeetoilla vierailee jne. mutta itse planeetoilla pelaaminen onkin sitten ihan puhdasta putkijuoksua suurimmaksi osaksi.. sitä tarkoitin.
En minä nyt mitään uber paljoa näe parannusta ainakaan videoiden perusteella, se onko joku minipeli hieman erilainen on aikalailla yhdentekevää. Taistelu ja suojautuminen ja toi hölmö juoksu
näyttävät olevan edelleen hämmentävän samannäköistä. Tosin lyhyen videon perusteella on vaikea sanoa.. yhtälailla vaikea väittää ettei kunnolla ole parannettu kuin että olisi uberisti parempaa.
(anteeksi mutta aavistuksen huvitti tuo kovin itsevarma vastaus kommenttiini vaikket sinäkään käsittääkseni ole peliä vielä itse pelannut?)
Lähinnä mietitytti ne suuret lupaukset taistelun huomattavista parannuksista. Kunhan nyt piti kommentoida millaisen fiiliksen videot jättivät.
:)

Saahan siinä valita missä järjestyksessä planeetoilla vierailee jne. mutta itse planeetoilla pelaaminen onkin sitten ihan puhdasta putkijuoksua suurimmaksi osaksi.. sitä tarkoitin.
(anteeksi mutta aavistuksen huvitti tuo kovin itsevarma vastaus kommenttiini vaikket sinäkään käsittääkseni ole peliä vielä itse pelannut?)
Lähinnä mietitytti ne suuret lupaukset taistelun huomattavista parannuksista. Kunhan nyt piti kommentoida millaisen fiiliksen videot jättivät.

En tietysti ole ME2:ta pelannut vielä, mutta ykkösosan kanssa olen viettänyt noin 120 gameplay-tuntia, ja taistelusysteemi on tullut melko tutuksi. Mitä itse olen saanut videoista ja revikoista irti, on juuri se, että BioWare ei ole keksinyt pyörää uudestaan -- vain hionut sen täydellisen pyöreäksi.

Itsehän en ole mitään eeppisiä määriä materiaalia pelistä katsonut spoilereiden takia, mutta juurikin joka osa-alue näyttäisi olevan otettu syyniin ja parannettu parhaan mukaan. Tämä on myös mainittu melkein jokaisessa arvostelussa. Eli jos perustasolla Massan taistelu oli kivaa, niin ME2:n pitäisi tyydyttää. Jos kaipaisi jotain normaalia RPG-systeemiä ala Dragon Age, ei tietysti Massa kaks tule olemaan yhtään sen mielekkäämpi.

Mitähän videota Predator on kattonu?

Kyllä mun mielestä esim nuo hahmoluokka-videot katsomalla näkee aika selkeästi (tai noh, saa ainakin semmosen kuvan) miten paljon taistelut on menny eteenpäin sitten ykkösen.

Eräät taas voisi ehkä pikkuhiljaa alkaa painelemaan siitä hypejunastaan niitä jarruja ja käydä laskeutumaan todellisuuteen.. vaikkapa ihan pelin julkaisun lähenemisen kunniaksi. :)

Eräät taas voisi ehkä pikkuhiljaa alkaa painelemaan siitä hypejunastaan niitä jarruja ja käydä laskeutumaan todellisuuteen.. vaikkapa ihan pelin julkaisun lähenemisen kunniaksi. :)
Omasta puolestani voin sanoa, että en varmasti! Huominenkin tulee olemaan varmaan oikein kauhia, jos ei hypetyksestä tykkää.
---

Laskeutuihan se Paavi sitten kuitenkin sieltä pilvilinnasta, ja tarjosi meille tämän ihQn videon Normandysta. <3
KonsoliFIN - Media - Mass Effect 2: Normandy (X360) -

Ite en kyllä spoilerien takia kattonut, mutta kertokaapas nyt joku rohkelikko, miltä purkki näyttää kakkosessa?

En mä spoilereitten pelossa kattonu oikeastaan kuin tuon "Mass Effect 2 minipelit" videon.
Onko se nyt niin rikollista jos en ole polvillani palvomassa, vaan otan hieman kriittisemmän asenteen? En ole silti väittänyt että olisin ihan oikeasti odottanut mitään suurta ja mullistavaa, onhan ekakin mun mielestä varsin kiva peli mutta lapiokaupalla siinäkin on parannettavaa. KOTOR FTW! edelleen.
Mutta kyllä mä Massa kakkosestakin varmasti nautin taas paljonkin, en vaan välttämättä osta heti vaan sitten hiukan myöhemmin kun ykkösen haamu ei enää kummittele mielessä. (pitäs vielä boksilla pelata hiukan matkaa sitä eteenpäinkin että saisi läpi silläkin vekottimella)
:D

What the hell? Paavi se vaan vieläkin siellä pelaa. Mahdetaanko edes tän vuorokauden puolella saada mitään fiilinkejä foorumille. Eihän tässä oo miekkonen vetäny ku joku ~11 tuntii putkeen. :D

EDIT. Jaa, on se jonkun videon sentään upannu.

EDIT2. Ja täytyy antaa myönnytyksenä, että jos mulla ois peli, niin ette te muakaan foorumilla näkis. :p

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom