Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [X360 @ 28.01.2010]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Ja siinä mielessähän ykkönen on ihan "must", sillä oman pelin valinnat vaikuttavat siihen, millaisia seurauksia niillä on jatko-osassa. ME on henkilökohtaisesti ehdottomasti boksin paras peli. Ohops, taisi näyttää edellistä ketjun sivua, no mutta enivei..

Tuo kansi on RUMA, toivottavasti tulee joku kunnon CE tästäkin, se on sitten varaan hankittava.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Noniin, kaikille sitä niin kovasti toitottaneille:

ME lähti tilaukseen, ensi viikon keskiviikkona arvioituna saan sen käsiini. Tulen sitten uudestaan tänne kertomaan kokemuksista.

Ja itsehän olen siis tosiaan täydellinen RPG-noob, eli en ole eläissäni suurinpiirtein ainoaankaan ropeen koskenut, paitsi Fableen ja mitä nyt on noita Fallouttejakin tultu tesmailtua.

Ei huolta, Mass Effect on erittäin toimintapitoinen ja suoraviivaisen kevyt roolipeli. Pelityyli riippuukin sitten pitkälti hahmoluokasta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Aloitin muuten tänään vissiin viidennen läpipeluun. Perskule näiden teidän mehuttelujen kanssa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Aloitin muuten tänään vissiin viidennen läpipeluun. Perskule näiden teidän mehuttelujen kanssa.

No shit, tuntui kuin olisi helvetti revennyt kun menin paljastamaan kokemattomuuteni Mass Effectistä. Ja sitä sitten seurasi "ai että kun on hyvä"-viestit. :D Että kyllä aikamoinen jötkäle saa peli olla vastatakseen teidän hehkutusta.:p
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Eilen tuli vihdoin litographia perille :cool:
Numerolla 61.
Sitten täytyykin alkaa metsästämään sopivan tyylisiä kehyksiä :confused:
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Ai ai ai, että on eeppisiä trailereita. Itse katsoin myös LIVE:stä jonkun vastatulleen trailerin, ja kylmät väreet meni kyllä selkäpiitä pitkin. 2010, tule jo...
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

view_320200_1_1250627132.jpg


Ei kyllä ole sopivin armori peliin. Toivottavasti ei ole mikään pelin paras armori, ettei heti pelin alussa pelaaja ole mikään tankki. Mielummin alussa ainakin olen kurat housussa kun vihuja on vastassa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Ei kyllä ole sopivin armori peliin. Toivottavasti ei ole mikään pelin paras armori, ettei heti pelin alussa pelaaja ole mikään tankki. Mielummin alussa ainakin olen kurat housussa kun vihuja on vastassa.

Mielestäni on varsin komea armor. Kyllä tuo päällä kelpaa ainakin muutamat Gethit lakoon pistää. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Paavin linkittämä traileri = E-E-E-Eeppistä!

Pelin ei edes tarvitsisi parantaa ykkösosasta ollakseen hyvä. Uskon kuitenkin että kaikenlaista viilaamista on tehty.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Olisi yksi toive Mass Effect 2:seen...

Mako joka voisi tähdätä alemmaksi! :D

Aika useasti se syö miestä kun tykki ei käänny alas, tai satut ajamaan jonkun nyppylän tai montun yli ja tykki laukaisee sen ammuksen johonkin avaruuteen.

Onko kellään mitään tietoa josko ajopeli saisi hieman uudistusta osakseen?
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Olisi yksi toive Mass Effect 2:seen...

Mako joka voisi tähdätä alemmaksi! :D

Aika useasti se syö miestä kun tykki ei käänny alas, tai satut ajamaan jonkun nyppylän tai montun yli ja tykki laukaisee sen ammuksen johonkin avaruuteen.

Onko kellään mitään tietoa josko ajopeli saisi hieman uudistusta osakseen?
Amen. Varsinkin aluksi kun ei tuota tajunnut, oli fiilis harvinaisen tyhmä. "Miks toi ei kuole vaik mä ampusin sitä!"
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Haha, jossei tosta muijasta tule yhtä ikimuistettavimmista naishahmoista niin olen yllättynyt. Muutenkin helkkarin hieno traileri, vaikka vähän tuntuu että edelliset trailerit on ollut samanlaisia.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Mahtava traileri. Minua miellyttää todella paljon se, että ME2:ssa on 10x enemmän asennetta kuin ykkösessä. Joka ei muuten jo yhteen maailman eeppisimmistä peleistä ole ollenkaan hullumpi lisämauste! ;)
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

Myönnän, että en ole yhtään seurannut ME2:sta käytyä keskustelua enkä tiedä mitä tuleman pitää.

ME1:n ensimmäinen läpipeluukerta oli minulla aika juosten kustu, kunhan juonen menin enkä assignmenteistä paljoa välittänyt. Normal vaikeustasolla peli tuntui olevan kohtuullisen helppo vaikka en edes osannut myydä tavaraa (ja ostaa uusia megavempeleitä), joten turvauduin vain vastustajien tiputtamiin varusteisiin. Nyt olen puoli vuotta myöhemmin ottanut uuden yrityksen ja pistin vaikeustason suosiolla hardcorelle. Olen myös kolunnut kaikki mahdolliset sivutehtävät yms. Tällä kertaa peli alkaa jo vähän muistuttaa sitä mistä kaikki tuntuu menneen pähkinöiks. (Tosin vieläkin liian helppo ollakseen 'hardcore', ainoastaan Benezian tappelu tuotti hetken päänvaivaa ja sen jälkeen on saanut spectre-aseet yms megarensselit joilla perusvihut tippuu ajattelemattakin)

Nyt olen siis vasta alkanut kiinnostua kakkosesta ja toivoisinkin, että muutamia asioita parannettaisiin niin pelistä tulisi minusta todella hyvä:

- Grafiikka, okei ei se huonoa ole, varsinkaan hahmot, mutta jotenkin tekstuurien tietynlainen kliinisyys vaivaa ja varsinkin se nopea-hidas lataus, peli pyörii jo useita sekunteja ennenkuin kaikki tekstuurit tulevat edes näkyviin. Pieni asia mutta silti todella ärsyttävä.

- Hahmoille vähän enemmän persoonaa, joka näkyisi taisteluissakin. Ykkösessä oli käytännössä ihan sama ketä ottaa mukaan kunhan muutamat perustaidot (first aid, decryption, electronics..) löytyy. Ketään ne ei tuntunut ennen spectre-aseita saavan hengiltä muutenkaan. Tähän ainakin nuo muutamat aiemmin postatut videot näyttäisivät tuovan parannuksen.

-Sitten se itseäni eniten harmittanut asia, eli yksilöllisempiä paikkoja. Pääjuonessa paikat ovat erilaisia, mutta sivutehtävien tekeminen tietyllä tavalla alkaa puuduttaa, kun joka kerta tietää seuraavan rakennuksen ulkoa vaikka ei ole siellä ikinä käynytkään. Tämähän selittyy levytilan puutteella, mutta ehkä pelin jakaminen kahdelle levylle auttaisi.

Ei ykkönen huono peli ole millään mittarilla, päinvastoin, mutta esim näillä muutamilla parannuksilla kakkosesta voisi tulla ainakin minulle se x360 peli.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [X360 Hype]

^Kannattaa vielä ME2:sta odotellessa ottaa se insanity-rundi, joskaan ei sekään mikään extra-vaikea ole kun hahmo on täyttä terästä ja aseet on parasta mahdollista.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom