Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect: Andromeda

Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Kovasti tuli mieleen No Man's Sky tuosta puheesta, jota EA:n lavalla just sanottiin. Ihan mainiohkon näköistä, vaikka kovin vähän kuvaa lopulta tuli nähtyä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Kovasti tuli mieleen No Man's Sky tuosta puheesta, jota EA:n lavalla just sanottiin. Ihan mainiohkon näköistä, vaikka kovin vähän kuvaa lopulta tuli nähtyä.

Joo. Tätä menoa taitaa olla turha toivoa julkaisua 2017 alkuvuodesta. Mutta, "delayed game is eventually good" jne.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Mahdetaanko tässä säästää itse pelikuvaa kunnon julkistustilaisuuteen, jossa lyödään luu kurkkuun? Nythän se on ollut tällaista fiilistelyä, tunnelman rakentamista, pientä sneak peekiä siellä täällä - ja omalla kohdalla toimii vähän turhankin hyvin. Sinälläänhän tämä ei haittaa jos menee 2017 loppupuoliskollekin, sillä onhan tässä Deus Ex vielä tulossa tänäkin vuonna, eikä sitä yhdellä pelikerralla kokonaan koeta.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Kyllähän tuo mahtavala näytti vaikka tuosta vielä mitään sen kummempaa kuvaa saanut. Fiilis nousi heti kattoon ja upean näköistä meininkiä ja tunnelmaa. Jotenkin koominen tuo koko E3-messu. Hirveä hype ainan ennen niitä ja sit päällimäisenä käteen jää aina vaan kasa lyhyitä trailereita. Jengi kerääntyy johonkin isoon saliin kattoo scriiniltä jotain trailereita ja kuuntelemaan jonninjoutavaa lässytystä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Redditin käyttäjä Audemus77 on koonnut kätevän listan jossa tietoa mitä pelistä tällä hetkellä tiedetään. Boldasin tärkeämpiä/kiinnostavampia seikkoja.

EA Play Trailer

-The new ship is called the Tempest. It's small enough to land on planets
-Asari, Salarians, Krogan etc are all in Andromeda
-The Mako has a boost feature
-Biotics are back
-You can switch shoulders during combat
-Facial animations are smoother/more detailed
-There is more than one Ark
-Before leaving, the Arks were located above Earth
-Passengers on the Ark have been kept in some kind of stasis during the journey. Female character is first to wake up

Mac Walters (YouTube Live at E3)

-Characters are a huge focus, Frostbite allows them to create more detailed characters
-The dialogue system will be familiar but they want to push the envelope with new mechanics
-There will be an 'evolution' of the morality system
-The protagonist's name is Ryder
-The woman at the end of the EA Play video is a FemRyder
-The goal of this game is to move forward. There will be callbacks to the trilogy however
-Ryder has a family. This family ties into the storyline (Maybe siblings, parents etc)
-ME3 multiplayer was a surprising success but they understand that fans didn't like how it tied into the single player, aims to improve this
-Development in the game is in the final stretch, they only want to show stuff that's totally finished and polished
-The Mako is the only vehicle in the game

Polygon and IGN interviews with Mac Walters/Aaryn Flynn (Article 1) (Article 2) (Article 3)

-Mass Effect 3's ending and your decisions won't affect Andromeda
-Relationships and romances will be more realistic
-Friendships and romances will take into account character temperaments. Some may be harder to talk to.
-Romance won't be limited to checking in a few times, then getting a romance scene.
-Mass Effect Andromeda is a story about becoming a hero
-The characters will be much younger and untested, drawing from themes of feeling out of depth or like an outcast
-Humanity are the aliens this time, it's the story of a stranger in a strange land
-BioWare are aiming for a character that is more than just a typical space marine, someone who recognises the impact their presence is having
-Instead of your character already knowing a lot about the Galaxy like Shepard, you're going to be discovering all of this stuff with them
-You won't have the kind of support Shepard would have. You're not exactly a Spectre this time
-The story of the game will be more personal this time, even though the scale is still grand
-The trilogy will act as a foundational background, but won't be a focus. There will be explainations for new players on what Krogans are, what mass effect field are etc.
-The trilogy was about a cinematic, grand, space opera with a titular character. With Andromeda they want to move away from this
-Instead of saying "You are this person" it's about saying "This is your role and this is the way you can play it"
-Andromeda will still be a human centric story, as it gives the player a foothold in the alien narrative
-In ME1, humans found themselves to be the underdogs in a larger galaxy, and this is ultimately a core theme of Mass Effect, not just the trilogy
-BioWare kept trying to solve the vehicle problem in the trilogy, but this time they've made it a core focus and tried to fix it early in development
-The online component will have no impact on the main story this time. There will be more positive ties between the singleplayer and multiplayer
-The core elements of branching dialogue, relationship building, exploration etc will remain intact
-Andromeda will feel like you're playing Mass Effect for the first time, as the setting/characters are new and unfamiliar, yet nostalgic to returning fans

Yanick Roy (Twitter Feed) (Interview Translation)

-RPG elements are of course still there, allowing the player to control the story their way
-BioWare aren't worried about moving on from Shepard, they believe that as long as all the core elements of Mass Effect are there, people will play it
-There will be companions with 'loyalty' missions and new ways to get to know them
-The multiplayer will be similar to ME3's but with more freedom, dynamic gameplay and 'chaos'
-There will be more customisation than we've seen before. We can "own" our environments
-Andromeda is their biggest game ever. Exploration is a major factor, similar to what they tried to achieve in ME1
-Planets will have essentially one biome, inspired by planets from things like Star Wars
-There will be different ways to communicate with the races of Andromeda. Diplomacy, aggressiveness, combat etc
-The order in which you do quests/talk to people may also influence opinion of you and humanity
-We will be able to choose male/female, but they want to go a little bit further with this. More details to come soon
-The female Ryder isn't exactly the default face. There is a bit of a twist this time around but they can't say more yet
-The protagonist's role will be vast, their goal is to find a new home for humanity and the other races accompanying them, requiring a character of many qualities
-There will be references to the trilogy, but not so much as to flood new players with information
-The way the translators will understand the languages of the Andromeda species will be explained

Aaryn Flynn (PlayStation Access) (Inside Playstation)

-The trip to Andromeda has taken a really really long time (hundereds of years)
-The game draws parallels to today's space exploration advancements/themes
-The N7 character has nothing to do with Shepard
-New species. Some old, some new, some completely mysterious
-Your choices will affect the other species in Andromeda
-Planetary exploration is essentially the same mechanic as ME1, but much MUCH bigger/better with more freedom
-There's much more to the Tempest than meets the eye
-The 'Ark' is a huge part of the story, not just where Ryder wakes up (Uusi "Citadel"?)
-Main character will be human, you can choose to play as a male/female Ryder
-There is a sense of continuity in the Mass Effect universe, despite starting fresh in a new Galaxy
-Mass Effect Andromeda is story/characters first, then with a large focus on seamless loading, exploration
-Frostbite has forced them to rebuild everything from the ground up, it's a clean slate in more ways than one
-Mass Effect VR is a possibility

**Apologies if a lot of this has already been said before. That said, if you hear anything else, let me know. Cheers!**

EDIT: New Info (Various Sources such as Twitter and news websites)

-Same-Sex romances are still there
-Info about the collectors edition is coming this fall
-As the game runs Frostbite, the PC hardware requirements will be similar to that of Battlefront and Inquisition
-More news may be coming in weeks instead of months.
-Codex entries will be detailed and in-depth as usual.
-Armour/Prop references should be coming soon. Keep an eye on @GambleMike's and @ConalPierse's Twitter feeds

NEW [Kotaku Article]

-BioWare want to bring back the awe of exploration and meeting new aliens for the first time
-The twist of Andromeda is that this time you don't really have any right to be there. The natives are going to be saying "Who are you?"
-The team is trying to blend the cinematic, linear missions of before with a richer, more open world experience. "We don’t want you to feel like you’ve landed on the planet with one objective and then leave the planet. We want you to spend some time there.”
-The game is bigger in almost every way
-BioWare want us to guess, scour for clues, keep us hungry for details (Hence this post, goddamnit BioWare)
-The [T-shirt Mac Walters was wearing at E3](https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/ifuetq8hxixjptrvmmjg.jpg) is a vague clue (I'm assuming the AI stands for ARKCON Initiative)
-BioWare are determined to nail the ending this time. This one's important so I'll quote it for you guys:
***-“I think it’s fair to say we are very sensitive on the project about our ending. And there's a lot of internal focus testing on it as well,” Walters said. “That’s probably something we’re more aware of and we’re paying more attention to it for sure. It’s changed in that regard.”***

NEW [GameSpot Article with Aaryn Flynn]

-The aim of the EA Play trailer was to showcase the new characters and complement the previous trailers
-EA's other games drowned out the time for Andromeda, gameplay previews will come later
-Everything from the trailer is directly from the game. No CGI, no concepts.
-Squad combat is there, cover based combat is there, moment-to-moment gameplay is there
-A lot of the trilogy developers are working on the new IP. The current team is a mix of old and new
-The rumors of tensions at the studio are mostly true, but it's not really hurting development in any meaningful way
-It's not true that gameplay features are being stripped out to meet the release date. Only modest changes along the way
-Aaryn is confident they will hit their Q1 2017 deadline
-They understand that fans are nervous and they're eager to calm our concerns ASAP
-They're happy to respond to questions about how the game plays
-The phrase "both main characters" was used, indicating the possibility of the "pick the guy or girl" theory
-"Actually with the first trilogy we had male as deafult, so we should balance that out as best we can"
-Andromeda may or may not be the first in a new trilogy, the team is open to the idea
-The backlash from the ME3 ending hit the team deeply and they took a lot of lessons from it. Releasing the extended cut was a "cathartic moment for the studio"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Mitä tulee tuohon hahmoon ja "with a twist", olisiko siinä mahdollisuus suunnitella vanhemmat joiden perusteella tuo kone tekee sen pelaajan hahmon tms.? Kerran on puhetta Ryderin perheestä. Ei sinällään ihan huono idea vaikka lienee jo toteutettu Fallout 4:ssä (en ole sitä pelannut, nähnyt jotain screenshotteja).
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Muuten vaikuttaa ihan hyvältä tuon listankin perusteella, mutta tuo päähenkilön nimi vain häiritsee, kun tulee heti vain mieleen se GTA San Andreaksen gangsta, ja muutenkin vois olla tällaisen eeppisen avaruuspelin päähenkilöllä vähän eeppisempi nimi.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Tässä kun viime päivät olen katsellut tuota E3-videota, niin koko ajan selvemmin tulee mieleen ME1:n trailerit ja mainokset. Kovasti puhutaan samasta uuden ja ihmeellisen löytämisestä ja uudenlaisesta kokemuksesta. Puhdasta starttia siis haetaan, mikä onkin selvää kun ME2-3:ssa Reapereiden ja muun käsikirjoituksen myötä tarina eteni kuin ansaan ja umpikujaan. Nyt saattaakin olla niin, ettei mitään galaksia uhkaavia antagonisteja ole tulossa Andromedaan tai sen jatko-osiin, mikä on hyvä erityisesti ME3:n tarinan ongelmat tuntien.

Mitä tulee tuohon hahmoon ja "with a twist", olisiko siinä mahdollisuus suunnitella vanhemmat joiden perusteella tuo kone tekee sen pelaajan hahmon tms.? Kerran on puhetta Ryderin perheestä. Ei sinällään ihan huono idea vaikka lienee jo toteutettu Fallout 4:ssä (en ole sitä pelannut, nähnyt jotain screenshotteja).

Voihan se olla mahdollinen, ja ihan mielenkiintoinenkin hyvin toteutettuna. Muuten kun puhutaan kokemattomasta hahmosta, niin ehkä perheestä sitten löytyy johtajia tms. joiden avulla pelihahmon tarina lähtee käyntiin esim. jonkinlaisen retkikunnan johtajana/jäsenenä.

Muuten vaikuttaa ihan hyvältä tuon listankin perusteella, mutta tuo päähenkilön nimi vain häiritsee, kun tulee heti vain mieleen se GTA San Andreaksen gangsta, ja muutenkin vois olla tällaisen eeppisen avaruuspelin päähenkilöllä vähän eeppisempi nimi.

Minä tykkään nimestä. Kuten Shepard, se on riittävän geneerinen jotta omaan hahmoon voi samaistua.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype] [Q1/2017]

Voihan se olla mahdollinen, ja ihan mielenkiintoinenkin hyvin toteutettuna. Muuten kun puhutaan kokemattomasta hahmosta, niin ehkä perheestä sitten löytyy johtajia tms. joiden avulla pelihahmon tarina lähtee käyntiin esim. jonkinlaisen retkikunnan johtajana/jäsenenä.

Miettisin tässä jotain sellaista, että tyyliin pelattaisiin hieman vanhempina jotka ovat heränneet matkan aikana tekemään *jotain* tms. Heidän tekemisensä sitten heijastuisi siihen miten muut Arkin asukkaat suhtautuvat pelaajahahmoon syystä tai syyttä jne. Jotain tuollaista pientä. Tuskin tulee toteutumaan, mut hauskahan sitä on ideoilla leikkiä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Mässy kuvaa PlayStation Meeting -tapahtumasta:

[video=youtube;t1hBNALUk4w]https://www.youtube.com/watch?v=t1hBNALUk4w&feature=youtu.be&list=PL3a3tkp S9DNRUbHcBYrvv9GKtFlFoSqH7[/video]
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Tasoloikkaa ahtaassa putkessa, ja vielä rakettirepulla - voi pyhä Sylvi - tähänkö on Mass Effectin kanssa tultu?

Trailerin tarkoitus on ilmeisesti promotoida 4k-resoluutiota, sillä oikein mitään muuta sillä ei ollut tarjota. Odotukset nähdyn perusteella laski kyllä aika lähellä nollaa, mutta taitaa itse peli olla vielä aika vaiheessa. Tuskin tulee aikataulussa ilmestymään.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Tasoloikkaa ahtaassa putkessa, ja vielä rakettirepulla - voi pyhä Sylvi - tähänkö on Mass Effectin kanssa tultu?

En olisi tästä huolissani. Jonkun verran katsellut YouTubesta pohdintavideoita pelistä ja niissä esim. nuo Vaultit, josta tämä lyhyt pätkä puheen mukaan selvästi on, on mainostettu olevan "raidien" tapaisia loottitehtäviä ja tutkimusmatkailua. Ei varmaan tarvitse pelätä, että Mass Effect muuttuisi joksikin CoDin tapaiseksi avaruusputkijuoksuksi...
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Tasoloikkaa ahtaassa putkessa, ja vielä rakettirepulla - voi pyhä Sylvi - tähänkö on Mass Effectin kanssa tultu?

Kova ennustaja ämmä oot, jos 2min pätkästä vetää tuon johtopäätöksen.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

En olisi tästä huolissani. Jonkun verran katsellut YouTubesta pohdintavideoita pelistä ja niissä esim. nuo Vaultit, josta tämä lyhyt pätkä puheen mukaan selvästi on, on mainostettu olevan "raidien" tapaisia loottitehtäviä ja tutkimusmatkailua. Ei varmaan tarvitse pelätä, että Mass Effect muuttuisi joksikin CoDin tapaiseksi avaruusputkijuoksuksi...

Riskinä on ehkä ennemmin se, että tällaisista vähäsisältöisistä täytetehtävistä muodostuu suurin osa pelin sisällöstä. Dragon Age Inquisitionin tapaan (itse en sitä pelannut, mutta sitä on syytetty tästä).

Katsotaan nyt, vielä en vilkaissut videota.

edit: jooh, eihän tuo nyt oikein vakuuta kuin kuvanlaadultaan.

+ FOV on paljon laajempi kuin ME2-3:ssa. Tosin ammuntanäkökulmaa ei nähdä.
- Tasohyppely vaikuttaa lähinnä turhalta ajanhukalta. Miksi ei tehdä kenttiä joissa informaation löytämiseen tarvitaan ajatteluakin eikä vain väistämättä kehnosti toteutettua juoksemista infopisteiden välillä.
- Visuaalinen ja äänimaailma vaikuttavat Geth-teeman kierrätykseltä. Ei vakuuta, jos kyseessä on pelin pääpahiksien olemus. Eikö toisessa galaksissa voisi olla edes hieman persoonallisempaa luolastoa?
- Animaatiot välinäytöksessä näyttävät selkeästi heikommilta kuin aiemmissa lyhyissä pätkissä, eikä ääninäyttelykään herätä tunteita. Tarvitaan huomattavasti persoonallisempia esityksiä, jotta hahmoista jäisi jotain mieleen.

Tämä oli toki vasta lyhyt pätkä, mutta BioWare saa näyttää N7-päivänä jotain paljon parempaa jotta hypeä nousisi edes vähän. On tämä edelleen day 1 ostos, jos siis arvosteluembargoa ei ole ja PC-portti toimii heti julkaisussa hyvin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Ei tuo pätkä mitään kiinnostusta herätä ja ääninäyttely on aika hiton karseaa yhdistettynä kasvojen eleettömyyteen, mutta ei sitä kyllä pre-alphalta nyt voi odottaa mitään kauhean kaunistakaan. No okei, ehkä ääninäyttelyä, mutta toivottavasti se saadaan aiempien osien tasolle. 4K-töllöstähän tuo pitää katsoa, koska perus HD-monitorilla tuo on ihan... surkea.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Tekijä esittelee pelin ja kertoo miten PlayStation Pro on auttanut toteuttamaan heidän visioitaan. Sieltä nousee HDR esille laajemman väriskaalaa mahdollistajana. Hämärää voidaan kuvata nyt paremmin, kuten myös tunnelmallisia kirkkaan sävyjä. Fantasia tarvitsee värinsä. En vaihda silti vielä televisiota. :D

 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Tekniikkademosta hieman tärkeämpiin tarinallisiin paljastuksiin ja muihin juttuihin...

Alla oleva video vetelee yhteen niitä pieniä tiedonmurusia, joita sieltä ja täältä ympäri internetin eetteriä silloin ja tällöin putkahtelee. Kaikenlaista pientä mielenkiintoista esillä ja lisäksi aletaan olla aika lähellä "julkaisupäivän virallistamista". Peliin kuuluvien kirjojen julkaisupäiviksi on "vahistunut" 21. maaliskuuta 2017 ja BioWaren tietäen tuo on erittäin lähellä pelin julkaisua, ellei jopa juurikin se päivä. Kyseessä on muutenkin tiistai, päivä, jolloin EA tunnetusti julkaisee pelinsä Atlantin takana. On siis hyvin todennäköistä, että me täällä Suomessa pääsemme käsiksi tähän avaruuseepokseen maaliskuun 23. päivä ensi keväänä...

[video=youtube;xIZO3r_sI0s]https://www.youtube.com/watch?v=xIZO3r_sI0s[/video]
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

Markkinointikampanja alkaa vihdoinkin näyttää elonmerkkejä, kun N7-päivä eli 7.11. lähestyy. Uusi video paljastaa lähinnä sen, että peli sijoittuu Maan ajanlaskussa aikaan 600 vuotta alkuperäisen trilogian jälkeen, eli laskujeni mukaan myöhäiselle 2700-luvulle (Reaper-invaasio tapahtui vuonna 2186). Ja tämä satojen vuosien matka kuluu ilmeisesti jonkinlaisessa kryounessa, joten teknologia ei sinä aikana kehity eivätkä hahmot vanhene.

[video=youtube;SPkv7DmeM1A]https://www.youtube.com/watch?v=SPkv7DmeM1A[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [Hype - Q1/2017]

N7-päivän kunniaksi uusi traileri ja Andromeda Initiative -video, sekä (tylsä) kansitaide, deluxe edition yms. Pelikuvaa lupaillaan joulukuun The Game Awardseihin.

Kommentteja heti kun (jos) Tampereen ratikkakeskustelu päättyy...

edit: vähän kylmäksi kyllä jättää. Pahis(?) ei herätä suuria intohimoja, vaikka toisaalta uudet maailmat näyttävät hienoilta.

Lisäksi ME2 ja 3 ovat nyt takaisinpäin yhteensopivia Xbox Onella.

[video=youtube;pyZw_oqk7Q8]https://www.youtube.com/watch?v=pyZw_oqk7Q8[/video]

[video=youtube;MjfIPkv4WDY]https://www.youtube.com/watch?v=MjfIPkv4WDY[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom