Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Matrix Collection jouluksi, 10 levyä (R1)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouko Luhtala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jouko Luhtala

New Member
Joulumarkkinoille ilmestyy Matrix-boxi joka sisältää alkuperäisen trilogian (Matrix, Matrix Reloaded ja Matrix Revolutions) lisäksi Animatrixin, Matrix: revisited, Matrix Reloaded: revisited ja Matix Revolutions: revisited-levyt. Tämän lisäksi on vielä kolme levyä lisämateriaalia siten että levyjen yhteismäärä on kokonaiset kymmenen.

Jokaiseen elokuvaan on äänitetty kaksi uutta kommenttiraitaa joista toinen on filosofeilta ja toinen mielenkiintoisesti kriitikoilta jotka vihaavat Matrix-trilogiaa. Itse elokuviin ei ole koskettu millään tavalla vaan kyseessä on ns. teatteriversiot.

Paketti tulee kahtena versiona. Tavallinen julkaisu sisältää vain levyt mutta erikoisversio lisäksi 80-sivuisen kirjan elokuvan teosta sisältäen mm. storyboardeja. Lisäksi mukana on Neo-patsas. Hintaa perusjulkaisulla pitäis olla n. 60$ eli n. 50.

---

Ollapa Matrix-fani. Kyseessä tuntuu olevan kyllä aika lailla uber-julkaisu jos edes puolet noista lisämateriaaleista on muutakin kuin mainosta. Luulisi ainakin että näin on sillä elokuvan mainostamiseen ei pitäisi enää olla suurempaa tarvetta elleivät veljekset sitten suunnittele jatkoa tuottoisalle trilogialleen, vaikkapa prequelin muodossa.

Vastaus: Matrix Collection jouluksi, 10 levyä (R1)

Ohoh, tuossahan on jo boxissa mallikkaasti matskua mukana, eikä hintakaan ole mitenkään hirvittävä, jos se tosiaan tuohon 50e tietämille asettuu. Tuo Neo-pysti kuuluu ilmeisesti tuohon kalliimpaan boxiin. Ainakin se vaikuttaa turhan tyylikkäältä tuohon halvempaan. Mitään käsitystä paljon tuolle "paremmalle" paketille mahtaa tulla hintaa, noin suurinpiirtein?

RavenX sanoi:
Tuo Neo-pysti kuuluu ilmeisesti tuohon kalliimpaan boxiin. Ainakin se vaikuttaa turhan tyylikkäältä tuohon halvempaan. Mitään käsitystä paljon tuolle "paremmalle" paketille mahtaa tulla hintaa, noin suurinpiirtein?

Kalliimman version hinnasta ei ollut oikein missään tietoa tai ainakaan minä en siihen törmännyt. Ja tuo Neo-patsas kuuluu tosiaan vain tuohon erikoisversioon, ilmaisin asian hieman epäselvästi ja nyt tuo on muutettu tuonne uutispuolelle selkeämpään muotoon.

Mutta jos hinnaksi pitää jotain veikata niin eiköhän se ole semmoset 20-30:a hintavampi kuin karvalakkimalli.

Minä taas luin toisaalta, että hinta pyörisi £50 luokissa, eli ~70e maissa. Sekä myös sellaista, että boksissa oleva Reloaded olisi pidennetty versio, sisältäen 55 minuutin edestä uutta materiaalia, lähinnä Enter the Matrix -pelissä nähdyt videopätkät.

Vaikka Matrix ja Animatrix löytyykin hyllystä, joutunee tuon boksin ostelemaan, kunhan tippuu inhimillisiin lukemiin. Tai sitten pyydän sen joululahjaksi :D

-Pjork

Saas nähdä miten tuo Reloaded toimii noilla lisäklipeillä.

Mielenkiintoinen paketti joka tapauksessa. Kaipa se pitää käsiin saada.

J. Pikkarainen sanoi:
Minä taas luin toisaalta, että hinta pyörisi £50 luokissa, eli ~70e maissa. Sekä myös sellaista, että boksissa oleva Reloaded olisi pidennetty versio, sisältäen 55 minuutin edestä uutta materiaalia, lähinnä Enter the Matrix -pelissä nähdyt videopätkät.
-Pjork

No tuo hinta kyllä kuulostaa kyllä helvetin alhaiselta jos se tuohon 50:oon jää.

Ja noista Reloadedin lisäyksistä: "Firstly, contrary to earlier reports, no extended cuts will be included. The Wachowski brothers are perfectly happy with the films as they are." <-- lähde: DVDAnswers.

Ihan hyvä ettei Enter The Matrixin klipsut tule elokuvaan, sen verran turhia olivat. Itseasiassa Matrix Reloadedkin on turha. :(

Minun lähteeni: DVDTimes :) ja sieltä tarkemmin:

Disc Three: Matrix Reloaded Extended Version (190 Minutes)
-New cut incorporating 55 minutes of footage shot for the 'Enter The Matrix' game

Tosin tiedä sitten kumpi on parempi. Reloaded oli jo sellaista kuraa, etten tiedä jaksaisiko sitä tunnin pidempää katsella (Tosin haluaisin ainakin kertaalleen). Hinta olisi toki hyvä olla tuon 50e ;)

-Pjork

Kyllähän tuon voisi poistaa, sitten joskus kun/jos hinta tippuu. Tosin ei tuo 50 euroa kallis ole tuollaisesta boxista, mutta kun noita boxeja on muutenkin jonossa ostoslistalla.

Ensimmäinen Matrix on tottakai mestariteos ja löytyy hyllystä jo DVD:nä, kuten myös Animatrix. Reloaded oli suuri pettymys ja sen olisi mielestäni voinut kutistaa puoleen tuntiin Revolutionin alkuun. Se oli mielestäni enemmänkin efekteillä leikkimistä, kuin oikea elokuva. Revolutionista diggasin ainakin leffassa, mutta jälkeenpäin kun ajattelee, olisin toivonut paljon parempaa lopetusta trilogialle. Kaksi viimeistä osaa olisi ehkä voinut jättää tekemättä, tai kirjoittaa kokonaan uudelleen. Mutta kyllähän tämä boxi täytynee hankkia, onhan siinä ainakin paljon extraa ja kyllä noita kahta viimeistäkin Matrixia voi aina joskus tiirailla pahemman puutteessa.

Taaskin olen erimieltä enemmistön kanssa, minusta jokainen osa aivan yhtä hyvä kuin muutkin. Jokainen täydentää toisiaan omalla osallaan, pakkohankinta, kiinnostaa jopa enemmän kun LOTR:in vastaava, jos on tullakseen. Sinänsä aika halpa paketti kun ajattelee paljon X-Files, kaudetkin maksavat, vaikka eihän tässä ole kuin kolme leffaa, ja boonarit :cool: Nyt kun ollaan saatu oikein filosofeja mukaan kommenttiraidoille niin ne pitää oikein katsoakin, harmi vaan kun Platon ei elä enään :) Voiskin kaivaa hänen kirjansa esiin ja lukaista hieman..

Sellanen kysymys vielä että mitä nuo revisited hommat on? Jotain dokkareita leffojen teosta?

Oli vähän sama asia sen pelinkin kanssa, muut valittivat pelistä loputtomiin, minä vaan tahkosin niin paljon kuin jaksoin, onneksi ne pelin klipit tulevat mukaan, peli muutenkin syvensi huomattavasti tapahtumia. Animatrixista puheenollen, ihan hyvä "leffa", muutamaa pätkää lukuunottamatta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sarine sanoi:
Sinänsä aika halpa paketti kun ajattelee paljon X-Files, kaudetkin maksavat

Laatu katsos maksaa :o

Sarine sanoi:
Sellanen kysymys vielä että mitä nuo revisited hommat on? Jotain dokkareita leffojen teosta?

Dokumentteja juurikin.

Sarine sanoi:
Animatrixista puheenollen, ihan hyvä "leffa", muutamaa pätkää lukuunottamatta.

No tästä ollaan kyllä samaa mieltä, erittäin laadukasta CGI-piirrettyä tarjolla, varsinkin ensimmäinen osa ja ne jotka kertovat koneiden noususta valtaan ovat loistavia.

Sarine sanoi:
Taaskin olen erimieltä enemmistön kanssa, minusta jokainen osa aivan yhtä hyvä kuin muutkin. Jokainen täydentää toisiaan omalla osallaan, pakkohankinta,

Edes joku on kanssani samaa mieltä.

noita boxeja tulee kahta erilaista matrix giftbox ja sitten toi joku matrix hyper box

toi hyper laatikko sisältää just kirjan ja neo figuurin jne jne. mutta toi 50 jää vaan toivomiseksi sillä tämä boksi maksaa kauppiaalle yli 70 ilman veroja eli boksista saa kaupanhyllyltä ostettuna maksaa 90-100
mutta sitten se karsittu malli on jotain 60-70

aika helvetin kallista hommaa...

xlt sanoi:

Indeed. Minä ainakin odotan, että tulee jossakin tarjoukseen. Sama juttu kuin star wars trilogia-boksin kohdalla.

xlt sanoi:
toi 50 jää vaan toivomiseksi sillä tämä boksi maksaa kauppiaalle yli 70 ilman veroja eli boksista saa kaupanhyllyltä ostettuna maksaa 90-100
mutta sitten se karsittu malli on jotain 60-70

Ja mikähän on xlt:n lähde?

DVDSoon ei nimittäin ainakaan ole kuullut tuosta 70:n sisäänostohinnasta tai sitten Kanadassa ei vain osata tehdä bisnestä:
perusedition 40 + postit
porvariedition 65 + postit

Noihin hintoihin voi toki tulli + alv napsahtaa päälle mutta silloinkin peruseditionin hinnaksi jää alle 60:a. Ja ainakin tänne päin Soonista on tullut helpostikin tullirajan ylittäviä boxeja ilman ongelmia.

Ja onko muuten tuo Star Wars boxi jonkun mielestä oikeasti NIIIIN kallis? Come on, 41:a kolmesta (= huimat 13 / elokuva)klassikko-mainetta nauttivasta elokuvasta jota monet ovat odottaneet DVD:lle todella kauan.

minun lähteeni on maahantuojan hinnasto. olikos se nyt sandrew metronome.
ja eihän toi star wars boxi edes ole kallis! passeli hinta...

xlt sanoi:
minun lähteeni on maahantuojan hinnasto. olikos se nyt sandrew metronome.
ja eihän toi star wars boxi edes ole kallis! passeli hinta...

Juuh, Suomessa hinnoittelu voi tosiaan olla erilainen. Noh, kukin toki itse valitsee mistäpäin maailmaa levynsä tilaa.

Ja tuolla Star Warsilla viittasin Lloopen viestiin jossa annettiin pientä vinkkiä SW:n kalliuteen.

Jouko Luhtala sanoi:
Jokaiseen elokuvaan on äänitetty kaksi uutta kommenttiraitaa joista toinen on filosofeilta ja toinen mielenkiintoisesti kriitikoilta jotka vihaavat Matrix-trilogiaa.

Taitaa tästä julkaisusta tulla ensimmäinen jonka ostan pelkkien kommenttiraitojen takia.

Jouko Luhtala sanoi:
Juuh, Suomessa hinnoittelu voi tosiaan olla erilainen. Noh, kukin toki itse valitsee mistäpäin maailmaa levynsä tilaa.

Ja tuolla Star Warsilla viittasin Lloopen viestiin jossa annettiin pientä vinkkiä SW:n kalliuteen.
Luin jostain lehden artikkelista (varmaan ProScreenin näytenumerosta), että suomen dvd-hinnat on halvimmasta päästä mutta suomalaisista tuntuu uutuuksienkin hinnat aivan liian korkeilta. Tähän sanottiin syyksi se et nykyisin on niin paljon leffoja myynnissä poistohinnoin ja tähän hinnanalennukseen joudutaan päätymään uusienkin elokuvien kohdalla, kun niitä ei millään saa myytyä pois varastosta..voi toki olla et ymmärsin artikkelin jotenkin väärin :rolleyes:

Ruthless sanoi:
Luin jostain lehden artikkelista (varmaan ProScreenin näytenumerosta), että suomen dvd-hinnat on halvimmasta päästä mutta suomalaisista tuntuu uutuuksienkin hinnat aivan liian korkeilta. Tähän sanottiin syyksi se et nykyisin on niin paljon leffoja myynnissä poistohinnoin ja tähän hinnanalennukseen joudutaan päätymään uusienkin elokuvien kohdalla, kun niitä ei millään saa myytyä pois varastosta..voi toki olla et ymmärsin artikkelin jotenkin väärin :rolleyes:

ei uskois etta hinnat on halvimmasta paasta kun ihmiset tilaa ulkomailta huomattavasti halvemmalla

Ylös Bottom