Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Max Payne PS2 hatuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jack
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
J

Jack

Guest
En ole kehuttua PC-versiota pelannut, mutta PS2-versio nyppii.
- Kontrollit ovat huonot. Liikkuminen ja tähtääminen on hankalaa. Välillä hahmo juoksentelee itsestään eteenpäin ja sitä saa toppuutella taaksepäin kuin pillastunutta hevosta.
- Ruudunpäivitys on toisinaan hidastetuissa taisteluissa surkeaa - kuva nykii ja välillä Max ilmestyy johonkin ihan muualle kuin oli tarkoitus- välillä vain kehnoa.
- Kuva on tumma ja ei mitenkään viimeistellyn näköistä.
- Tallennuspaikkoja ei voi itse valita.
- Kaiken surkeuden huippu on kolmannen osuuden alussa oleva labyrintti, jossa huonoja kontrolleja on entisestään huonennettu ja jota saa tahkota kymmeniä kertoja ja kuunnella ääliömäistä uikutusta. Max putoaa itsestään, vaikka kontrolleihin ei koskekaan. Luulin palavassa talossa hortoilun ilman mitään näkyvyyttä olevan jotain ylittämättömän huonoa, mutta olin väärässä.

Kaiken kaikkiaan peli vaikuttaa pelkältä huonosti suunnitellulta rahastukselta.

Syy ei ole pelissä, vaan huonosti tehdyssä käännöksessä.
Itselläni on Maxin Xbox-versio ja se toimii kuin unelma.
Ei nyi, ruudunpäivitys on sulavaa myös hidastuksissa ja
tallettaa voi milloin haluaa.

Pelit-lehden nrosta 2/2002 voi lukea Remedyn Petri Järvilehdon kommentit pelin kääntämisestä. PS2-käännös oli huomattavsti vaikeampi arkkitehtuurin erilaisuuden, muistin vähyyden ja jonkun valaisuefektin tuen puutteen takia. Sitä ei meinattu ensin edes kääntää, mutta työllä ja tuskalla se saatin ulos. Nauttikaa. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan harvester
Eikös siitä sanottu että ps2n tekniikan ansiosta siihen tulee efektejä joita ei pcllä ole.
Yksi niistä on ainakin se "nykimisefekti". Kuulemma aika hiano...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan harvester
Eikös siitä sanottu että ps2n tekniikan ansiosta siihen tulee efektejä joita ei pcllä ole.

Ei..? Vai tarkotatko sitä, että se valaistusefekti piti muuttaa, kun ps2 ei tukenut alkuperäistä? Tuohan on siis juuri päinvastoin niin, että pc:llä on tuo efekti, mutta ps2:lla se piti toteuttaa muuten.

Vähän olen kyllä pettynyt siihen, et tuokaan ei tue näppistä ja hiirtä, ku totuus kuitenkii on, et tollaset pelit toimii niillä paremmin , ku padillä. Eihän sitä kannata hyödyntää sitä usb:tä ei. Väännetään vaan väkisin padille kaikki ja ihmetellään, ku pelattavuutta haukutaan...Minä ainakii hankkisin hiiren ja näppiksen jos pelit niitä vaan tukis... Tosin kyllähän tossa Paynessä mättää vähän muukin, mut olispahan ees vähän parempi pelattavuus.

Mulla on tuo pc-versio ja siinä ei haittaa nykiminen eikä ruudunpäivitys vaan ihan muut jutut. Peli on kyllä mielestäni tylsyyden huippu! Lahdataan samanlaisia vihollisia samalla tavalla, juostaan eteenpäin lineaarisesti, lahdataan taas vihollisia, katotaan huonoa sarjakuvaa, lahdataan ja juostaan ja lahdataan. Siinä se. Peli viehättää ehkä puoli tuntia bullet timen ja muiden pikkukikkojen ansiosta, mutta niihin kyllästyy nopeasti. Myöskään ympäristö ei ole yhtään interaktiivinen. "Siellä" olon tuntua ei ole. Mutta meni vähän off-topic, sori. PS2-versio on tosiaankin vielä paaaljoon paskempi. En suosittele kenellekkään!

Ylös Bottom