Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Ei pelkän kellotaajuden perusteella pysty vertaamaan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
No jos sallitaan viisastelu niin voihan olla ett kysyj halusi vain tiet megaherzit eik aloittaa konsolisotaa niiden pohjalta, joka olisikin ihan turhaa.
CPU kellotaajuudet:
X-Box: 733 Mhz
Cube: 485 Mhz
PS2: 300 Mhz
Dreamcast: 200Mhz
MunPC: 700Mhz![]()
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Mitas prosessorityyppeja noissa kaytetaan?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
X-Box: Kustomoitu Celeron
GC: Kustomoitu IBM Power PC "Gekko"
PS2: Tunne-prossu
DC: Hitachin SH4
MunPC: Pena III
Niin... eiks ne nyt jotain kerro kuitenkin koska PC pelienkin konevaatimuksissa kerrotaa hertsitLainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Ei pelkän kellotaajuden perusteella pysty vertaamaan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CRAZY
Niin... eiks ne nyt jotain kerro kuitenkin koska PC pelienkin konevaatimuksissa kerrotaa hertsit![]()
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Eivt. "Oikeissa" tietokoneissa, eli sellaisissa, joita kytetn esim. raskaissa webbipalveluissa serverin, prossunopeutta trkemp on prossun tyyppi. Celeron tai PIII tai Athlon kun ei ole ainoa prossutyyppi, vaan se hallitsee vain kotikoneissa.
M en aiheesta mitn tajua, muuta kuin ett yks Sunin prossu vastaa tuplasti nopeampaa Intelin prossua noissa laitteistovaatimuksissa. Eli serverivaatimuksissa on esim. "2x450 Mhz Sun tai 2x900 Intel". Ja PS2 on lhempn Sunia kuin Inteli. Suurta nopeutta ei tarvita yllmainitun RISCin ominaisuuksien takia. Vrt. vesiletkuun: paksussa letkussa painetta (=nopeutta) tarvitsee vhemmn saman vesimrn siirtoon kuin kapeassa.
Intelhn hvi nykyn jopa AMD:lle samoilla prossutaajuuksilla, mutta myy enemmn isoilta kuulostavien Mhz-lukujen takia. Maksajat kun eivt usein tajua yht mitn tekniikasta, niin ostavat sit, joka kuulostaa hyvlt
Joku muu kertokaa sama asia asiantuntijakielell![]()