Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Megamassive iOS-peli

mud

Member
Olen pyörinyt noin 10 vuotta täällä Konsolifinin keskustelualueilla ja en olisi uskonut, että tällaisen viestin saan vielä joskus kirjoittaa.

Olen ollut melko aktiivinen konsolipelaaja ja peliscenen seuraaja. Noin yhdeksän kuukautta sitten sain idean mobiilipeliin ja kerroin ideasta veljelleni. Veljeni innostui myös ideasta ja oli vahvasti sitä mieltä, että tämä toteutetaan. Muutaman kuukauden suunnittelun jälkeen otimme härkää sarvista ja hankimme laitteet, jolla pelin pystyy toteuttamaan. Yhdeksän kuukauden suunnittelun ja toteuttamisen jälkeen saimme ulos iOS-pelin nimeltä Megamassive.

Megamassive on fysiikkaan perustuva "pulmapeli", jossa ohjastetaan hahmoa pelikentän lävitse mahdollisimman nopeasti. Hahmoa ei pysty suoraan liikuttamaan vaan hahmon liikkuminen tapahtuu olomuotoa muuttamalla (kivi, neste, kaasu).

iTunes linkki.

Klik

Minulla on x määrä noita pelin promokoodeja, joita voisin täällä luovuttaa. Hihkaiskaa, jos ne loppuvat, niin katsotaan löytyykö lisää :)

LYKJY339AAEN *meni*
7WW46LF9MTYM *meni*
MKWHFM4LT4FR *meni*
6AJWX9NWKE9W *meni*
6MET9FXJA694 *meni*

PA3NTRY6KARH *meni*
WLW9A9W7N7HL *meni*
4JP99YFJWFRA
E69PYK4RL3RY *meni*
NMKRJR9MNEPY

Aloitimme myös pienen "kilpailun", jossa pelaamalla kaikki pelin kentät kolmelle tähdellä saa nimensä pelin tukisivulle. Minua kiinnostaa myös kuulla kommentteja, kysymyksiä yms.

Tässä vielä pelin traileri.

[video=youtube;L1IIRs1o4gY]http://www.youtube.com/watch?v=L1IIRs1o4gY[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Kolme alinta on lunastettu. Itse sain noista tuon keskimmäisen. Laitan palautetta pienen testailun jälkeen. :)
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Jos kiinnostaa mitä kohta 5v pojankossikka tuosta pelistä tuumaa iPadilla paukutettuna niin nakkaa yv:nä koodia :)
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Kiitoksia, numero kaksi lunastettu (7WW46LF9MTYM).
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Nappasin koodin numero 1. Täältä myöskin kommenttia luvassa perjantain aikana, kunhan töihin pääsen.

Edit: laita tuo iTunes linkki suosiolla viestin alkuun. Itse ainakin tuen mielläni muita pelinkehittäjiä, mutta promokoodeista päättelin että haette vasta alustavaa palautetta.
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

... promokoodeista päättelin että haette vasta alustavaa palautetta.

Melko paljon olemme palautetta saaneet, mutta olisi kiinnostava kuulla myös kotimaista vähän enemmän pelaavan mielipidettä.

Heitin vielä muutaman promokoodin tyrkylle! Ilmoitelkaa kun käytätte niitä :)

PS. positiivia kommentteja saa kirjoittaa myös App Store arvioihin
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Ainakin omaperäinen idea pelillä ja ulkoasukin vaikutti varsin nätiltä. Meinasitteko julkaista tämän Angry Birds -tyyliin ilmaisena, mutta mainoksilla varustettuna ja samalla toisena vaihtoehtona on mainokseton, mutta maksullinen versio? Ja jos peli menestyy, niin ajattelitteko laajentaa Androidille? Muuten voisinkin ottaa yhden koodin, mutta käytän tosiaan Androdia, en iOS:ää. :)
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

En omista Applen tuotteita, joten en pääse testaan käytännössä. Silti pakko kommentoida videon perusteella et idea on huikee.. Ehkä fysiikassa viel snadisti jotain pientä tekemistä (vesi elementti lähinnä pisti silmään), mut tollaseks pienen budjetin peliks täysin kelpo. Tykkään jotenkin myös ulkoasusta. Ei muuta ku isoo peukkuu ja menestystä. Toivottavasti päästään joskus Androidillakin testaileen ;)
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

E69PYK4RL3RY käytetty. Kiitokset. Testailla illalla kun ehtii.
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Mitä noita koodeja käyttämään, tuetaan nyt 0,89€ verran yrittäjää :)

Laitetaan palautetta myöhemmin kun ehtii pelaamaan.
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Mitä noita koodeja käyttämään, tuetaan nyt 0,89€ verran yrittäjää :)

Mahtavaa!

Ilmaisversio on mahdollinen tulevaisuudessa, mutta mikään ei ole varmaa. Megamassiven toteuttaminen muillekin alustoille on myös suunnitelmissa, mutta tällä hetkellä pyritään siihen, että tarjotaan mahdollisimman kokonaisvaltainen kokemus iOS-laitteille.
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Terve, muutaman ensimmäisen tason ehdin kokeilemaan, mutta tulen ehdottomasti pitämään aktiivisesti pelattavissa peleissäni.

Näytin muutamalla työkaverille ja ansaitsitte jokusen latauksen. Peli-idea on vakuuttava. Tarpeeksi yksinkertainen kosketusnäyttölle, ei vaadi tutoriaalia vaikka ensimmäisessä kentässä kovasti halusinkin välkkyvään objektiin (lähtöpiste) vaikuttaa ja "bitesize" eli pystyy kahvilan jonossa pelaamaan.

Isot probsit että veljesi kanssa päätitte pelin toteuttaa. Tämän kaltaisista pienistä projekteista on aina mukava kuulla, kun valitettavasti suurin osa hukkuu massaan.

Palautetta:
Harkitkaa jonkinlaisen "tutoriaalin" laittamista intro kenttään eli korostakaa hieman vain jotain elementti painikkeista. Kuten sanoin kiinnitin huomioni välkkyvään objektiin ensin. Työkaverillani oli myös sama ongelma, joten pohjaan käytettävyystestiin tämän :)

Liittyen edelliseen pointtiin, nappuloista voisi yrittää tehdä vielä enemmän nappuloiden näköisiä. Nyt ne sulautuvat taustaan ehkä vähän liikaakin.

Kun pelaaja painaa Play ensimmäisen kerran päävalikossa (siis kun applikaatio avataan aivan ensimmäisen kerran), lähettäkää hänet suoraan intro kenttään. Tälläisellä pienellä muutoksella saatte useamman käyttäjän kokeilemaan itse peliä. Jokainen "ylimääräinen" askel aina vähentää pelaajien määrää. Jos keräätte käyttäjädataa, niin tietysti voitte tämän vahventaa, mutta oman kokemukseni pohjalta tässä voisi ainakin muutaman prosentin pelin käynnistäneistä pelaajista voittaa.

Pelin ikoni ei mielestäni oli parhaimmasta päästä. Musta yläreunassa hallitsee liikaakin. Hahmosta voisi tehdä isomman. Tai uutena ideana tehdä ikoni jossa on pelkkä vesipisara. No, ideat on halpoja ja kokeilemalla selviää.

Pieniä yksityiskohtia, jotka lisäisivät jo melko hyvin viimeisteltyyn ilmeeseen. Nämä ovat asioita joita on viime aikoina tullut itsekin pyöriteltyä. Laita yhteystietoja jos kiinnostaa enemmänkin jutella.

PS: Kolmen tähden suorituksen saaminen on melkoista tuskaa. Tykkään kyllä haasteesta, mutta en tule edes 10 ensimmäisen tason kohdalla vaivautumaan sillä ajat vaikuttivat mahdottomilta. En siis sano etteikö olisi mahdollista, mutta vaikutelma oli tälläinen. Esim. Angry Birdsissä voi kolme tähteä saada kohtuullisen helposti, mutta HC hinkkaajille on piste leaderboard, jota varten taso saakin hinkata sitten tosissaan.
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli


Kiitos kommenteistasi! Toit esille hyviä pointteja, josta osaan olemme kiinnittäneet jo huomiotakin. Kiinnostaisi vielä kuulla, että huomasitko itse INTRO-napin olevan nappi?

Kolmen tähden saaminen tosiaan vaatii pelimekanismin hyvää hallintaa ja reitin suunnittelemista etukäteen.
 
Vastaus: Megamassive iOS-peli

Kiitos kommenteistasi! Toit esille hyviä pointteja, josta osaan olemme kiinnittäneet jo huomiotakin. Kiinnostaisi vielä kuulla, että huomasitko itse INTRO-napin olevan nappi?

Kolmen tähden saaminen tosiaan vaatii pelimekanismin hyvää hallintaa ja reitin suunnittelemista etukäteen.

En kyllä huomannut, ei tullut pieneen mieleenkään :D. Ajattelin että se on elementti, joka vain viittaa siihen että ensimmäinen kenttä toimii Introna. Tosin eihän niitä muita kenttiä voi alussa valitakaan. En kyllä luottaisi siihen että pelaajat tuon hoksaavat, joten ehdottaisin vieläkin että ensimmäisellä kerralla painettaessa PLAYta pudotetaan pelaaja suoraan peliin, ehkä esittäen tuo intro tai sitten ei. Introissa, joissa ei oikeastaan voi tehdä mitään(pelata), menettää taas muutaman käyttäjän. Kysymys onkin että irtoaako introsta pelaajille tarpeeksi, jotta he pysyvät pidempään pelaamassa kuin ilman.

Keep up the good work.
 
Ylös Bottom