Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa
Kiitos onnitteluista..! Laskeskelin itsekin noita aikoja yhteen suurinpiirtein ja tulin samaan lopputulokseen että toiseksi sitä tultiin. Ocer taitaa olla samalla menetelmällä laskettuna kolmas aikojen puitteissa.. Onnittelut siitä
Itse onnistuin useaan otteeseen parantamaan aikojani.. Pelkästä tuurista ei ollut mielestäni kyse, koska ihan random AI-vastustajia vastaankin pääsin kohtuullisen hyviin aikoihin jatkuvasti... Kunhan vain jaksoi miettiä mitä nappia painaa missäkin kohdassa. Tärkeää oli tietää, kuinka nopean kierrosajan bob saa parhaimillaan ajettua.. Tällöin pystyi laskemaan päässä kesken pelin, kannattaako 1. tai 2. kierroksen jälkeen jatkaa pelaamista, vai poistuuko radasta päävalikkoon ja aloittaa radan uudestaan tuoreilla AI-vastustajilla. Tuo säästi rutkasti aikaa, jos kisa oli alussa jo pielessä, ei kannattanut jatkaa sitä loppuun saakka.
Homma meni siis niin, että esim. Indyssä (jossa olin Nordic 4.) oli parikin vaihtoehtoa miten pärjätä. Useimmiten onnistui se, että heti kisan alussa painoi 2 x ohitusnäppäintä jolloinka Bob ohitti ensimmäisen auton. Tuo ohituskomento piti antaa heti kisan alussa, mieluiten 0.000001 sekuntia sen jälkeen, kun kisa alkoi
Sitten 2 x kaasua, jolloin takasuoralla pääsi kahdesta seuraavasta autosta ohi, ohitusnäppäimellä pääsi kahdesta seuraavasta autosta ovaalin viimeistään viimeisessä mutkassa ohi ja tämän jälkeen tyhjää pääsuoraa kaasunäppäimellä.. Ennen maaliviivaa piti painaa ohitusnäppäintä, jotta Bob ajoi edellä menevän autoletkan kiinni, eikä hidastanut vauhtiaan niiden edessä menevien perään. Nopeimmalla kierroksellani Indyssä pääsin ohi koko loppuletkasta takasuoralla ja sitten olikin helppo tehtävä paahtaa voittoon ykkösenä 3 ja ½ kierrosta..
Toinen taktiikka oli ottaa töytäisy 1. kierroksella takasuoran jälkeisessä mutkassa. AI toimi joskus niin, että yksi autoista ajoi mutkan pitkäksi ja palatessaan ajolinjalle siitä sai puskun radan sisäreunaan jonka avulla pysty ohittamaan Audin jo ennen radan viimeistä mutkaa. Tuolla menetelmällä ekan kierroksen ajaksi sai 1.00.x sek. Tuohon taktiikkaan piti alussa painaa: kiihdytä + ohita + kiihdytä, jolloinka takasuoralla edellämenevä auto ohitettiin oikealta puolelta ja silloin sai kovan imun takasuoralle (vauhti 299 - 300km/h).
Joissain tilanteissa ohituskomennot piti siis antaa hyvissä ajoin, ennenkuin meni roikkumaan edellämenevien puskuriin. Tuo oli mun mielestä ratkaiseva havainto Le Mansissa, Tsukubassa ja Monzassa! Ridge Racer 7 -kokemus ja (Japanilaisen) pelilogiikan ymmärrys laskettiin tässä kyllä eduksi
Highspeedringin salaisuus ei mulle koskaan auennut ja jäin siinä Ocerin taakse ajassa. En ole varma, kannattiko sitä kolmatta autoa ohittaa vasemmalta vai oikealta puolelta? Jos Highspeed ringissä antoi "hidastus" komennon ensimmäisen auton ohituksen jälkeen, Bob ohitti edellä menevän vasemmalta puolelta shikaanin jälkeisellä suoralla ennen tunnelia edeltävää S-mutkaa, muuten ohi mentiin oikealta puolelta.
Se mielialanuolen "arvoitus" on edelleen avoin, mutta itse huomasin, että kun nuoli on suunnattu alaspäin, esim. Monzassa bobi ajoi helposti 1:56.x kierrosaikoja. Kun nuoli sojotti ylöspäin, parhaat kierrosajat jäivät 1:58.x tasolle.