Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Kyllähän tuo on tuurista kiinni miten tässä menestyy. Kolme kusipäätä on nyt 40 tasolla ja kaikille ohittaminen on yhtä vaikeaa. Perkele vauhti riittää kyllä antamaan pusuja edellä menevän perseelle mutta ohi ei pääse millään. Koko illan kierrättänyt Indy - ovaalia ja aikaa ei saa paremmaksi kun ukot junnaa hitaampien perässä. Ajolinja jos on että ulkokurvista pääsisi ohi, niin tehdään sellainen helvetin luikerrusliike sisäkurviin ja vauhti katoaa siihen. :mad:

E. Niin se tuuri tulee mukaan siinä, että välillä ohitukset saa sujumaan jouhevasti vauhtia hukkaamatta ja aika parantuu useilla sekunneilla. Sekaan vain mahtuu aina tilanteita joissa vauhti tyssää vielä tyhmemmän tekoälykuskin perään.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Ite olen vielä lvl 35 B-specissä. Yritän nyt kuumeisesti ajattaa yhtä kuskia Endurance kisoja, jos sen yksittäisen kuskin lvl vähän nousisi. Menoa haittaa tosiaan se, että vain päivällä voin pitää plekkaria päällä, joten 24h Endurancet jää toistaiseksi ajamatta.

Sain eilen tahkottua itseni indyssä sijalle 5 ja siinä kakkosradassa upeasti kakkoseksi (Nordic tilastossa). Huomasin jo jostain lvl20 tasolta, että yhdessä mun ukossa on potentiaalia paljon enemmän kuin muissa, se runttaa noista autoista käskystä ohi paljon herkemmin kuin muut kuskit. Parhaat ajat on syntynyt silloin, kun se pikkunuoli on keltaisella ja näyttänyt alaspäin, eli ilmeisesti sen pitäisi ajaa tasoaan huonommin?
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Mielenkiintoista.. mun ukot tuntuu olevan kuin yhdestä lahosta puusta veistettyjä. :rolleyes:

Onko hot/cool tyyppi?
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Täytyi itekin tätä kokeilla, kun lopulta sain yhden kuskin tahkottua 40 tasolle. Joillakin radoilla on tullut jopa ihan hyviä aikoja, mutta noi Marxgormin ajat tuntuu kyllä aika mahdottomilta. Hauskinta on, että Tsukuban ja Sarthen parhaat ajat tuli puolivahingossa, enkä niitä oo enää sen jälkeen saanu parannettua.

Pakko kyllä todeta, että ei tässä kilpailussa mitään järkeä ole. :)
Ensin pitää käyttää vahintään 200 tuntia yhden kuskin kouluttamiseen ja sen jälkeen pitäis varmaan saman verran tahkota noita kisaratoja. Ja tietty noita kuskeja pitäis olla enemmän, jos haluis menestyä...
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Mielenkiintoista.. mun ukot tuntuu olevan kuin yhdestä lahosta puusta veistettyjä. :rolleyes:

Onko hot/cool tyyppi?

Jos tarkoitat tuota mun "menestyjää", niin se on n. puolessa välissä hottia.. Kaverin nimi on muuten E. Toivonen.. Alkuun näyttikin että se on nimensä mukaan todella epätoivoinen.. Jossain alemmilla leveleillä Monzassa kun antoi E. Toivoselle ohituskäskyn hetkeä ennen pääsuoran jälkeistä shikaania, kaveri painoi kaasun pohjaan, teki ohituksen ja rysäytti täysillä shikaanin suoraksi ja rengasvalliin :D Käskyt siis menevät perille yllättävän hyvin ja yritystä riittää.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Onko muiden kisaajien parhaat ajat tekevät Bobit hot/cool tyyppiä? Onko tuolla pikkunuolella siinä kuskivalintaikkunassa mitään merkitystä sojottaako se ylös/alaspäin vai onko tasainen?
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Mun Bob on kans sellanen puolikuuma. Ja kyllä sillä nuolella selkeesti jotain vaikutusta on ainaki mun ukkoon. Tuntuu että parhaat ajat saa silloin, kun se nuoli osoittaa alaspäin. :confused:
Bob on ihan liekeissä varsinkin silloin, kun se tila on ikään kuin noususuunnassa alhaalta keskitasoon. :)
Jos nuoli taas osoittaa ylöspäin, niin silloin ainakin joillain radoilla jäädään monta sekuntia parhaista ajoista.

Edit: Eipä se vauhti taida sittenkään tuosta nuolesta olla kiinni, mutta joku siihen kyllä vaikuttaa. Eilen kun pelasin, niin tuli tosi hyviä aikoja, mutta tänään ei taas pääse lähellekään niitä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Millä tasolla Ocerilla on b-mies jolla ennätykset on saatu ? Kattelin tuolta tulosluettelosta että sinun B-Spec taso on vasta 35. Vahvistui vain käsitys että tuurilla tätä kisaa mennään, pääsin ensimmäisessä radassa toiseksi ja samat käskytykset / kuski ollut koko ajan, ja tasokin 40 eli kyvyt ei ole äijällä matkanvarrella parantuneet.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Millä tasolla Ocerilla on b-mies jolla ennätykset on saatu ? Kattelin tuolta tulosluettelosta että sinun B-Spec taso on vasta 35. Vahvistui vain käsitys että tuurilla tätä kisaa mennään, pääsin ensimmäisessä radassa toiseksi ja samat käskytykset / kuski ollut koko ajan, ja tasokin 40 eli kyvyt ei ole äijällä matkanvarrella parantuneet.

Itsekin sain eilen sunnuntaina yhden kuskin lvl 40. Overall b-spec level on 37. Toiseksi paras kuski on lvl 35 eikä sillä pääse samaan vauhtiin kuin tällä lvl 40 ukkelilla.

Kyllä tuo lvl 40 ukko paransi noita aikoja lähes joka kentälle. Le Mansin ajoi pohjat ja Tsukubaan pääs kakkoseks. Tää ilta olis aikaa vielä tahkota. Saas nähdä miten ukon käy.

Tuurista tässä ei kyllä ole kyse.. Sen verran meikäläinen on saanut jutun juonesta kiinni ;)

Ajelen siis nimimerkillä "Aromaa".
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Kyllä se munkin ukko on 40 tasolla. Keskityin vaan sen yhden kuskin kehittämiseen, niin yleinen b-spec taso jäi 35:een.

Onnittelut Aromaalle, taisit olla toisena kokonaistuloksissa. Eipä se tosin paljoa lämmitä, kun vaan yks pääsee jatkoon.

Kyllä sillä tuurillakin tietty osuus tässä kisassa on. Ainakin siinä kohtaa, kun yritti löytää sellaisen kisan, jossa on mahdollista tehdä hyviä aikoja. Toki se aina löytyy jos vaan käyttää tarpeeks aikaa. Tosin itse löysin esim. Indyssä vain kertaalleen sellasen kisan, jossa sain ekan kierroksen alta 1:1.3 ajan. Sen jälkeen en enää sitä saanut toistettua, vaikka kuinka yritin.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Kiitos onnitteluista..! Laskeskelin itsekin noita aikoja yhteen suurinpiirtein ja tulin samaan lopputulokseen että toiseksi sitä tultiin. Ocer taitaa olla samalla menetelmällä laskettuna kolmas aikojen puitteissa.. Onnittelut siitä :)

Itse onnistuin useaan otteeseen parantamaan aikojani.. Pelkästä tuurista ei ollut mielestäni kyse, koska ihan random AI-vastustajia vastaankin pääsin kohtuullisen hyviin aikoihin jatkuvasti... Kunhan vain jaksoi miettiä mitä nappia painaa missäkin kohdassa. Tärkeää oli tietää, kuinka nopean kierrosajan bob saa parhaimillaan ajettua.. Tällöin pystyi laskemaan päässä kesken pelin, kannattaako 1. tai 2. kierroksen jälkeen jatkaa pelaamista, vai poistuuko radasta päävalikkoon ja aloittaa radan uudestaan tuoreilla AI-vastustajilla. Tuo säästi rutkasti aikaa, jos kisa oli alussa jo pielessä, ei kannattanut jatkaa sitä loppuun saakka.

Homma meni siis niin, että esim. Indyssä (jossa olin Nordic 4.) oli parikin vaihtoehtoa miten pärjätä. Useimmiten onnistui se, että heti kisan alussa painoi 2 x ohitusnäppäintä jolloinka Bob ohitti ensimmäisen auton. Tuo ohituskomento piti antaa heti kisan alussa, mieluiten 0.000001 sekuntia sen jälkeen, kun kisa alkoi :D Sitten 2 x kaasua, jolloin takasuoralla pääsi kahdesta seuraavasta autosta ohi, ohitusnäppäimellä pääsi kahdesta seuraavasta autosta ovaalin viimeistään viimeisessä mutkassa ohi ja tämän jälkeen tyhjää pääsuoraa kaasunäppäimellä.. Ennen maaliviivaa piti painaa ohitusnäppäintä, jotta Bob ajoi edellä menevän autoletkan kiinni, eikä hidastanut vauhtiaan niiden edessä menevien perään. Nopeimmalla kierroksellani Indyssä pääsin ohi koko loppuletkasta takasuoralla ja sitten olikin helppo tehtävä paahtaa voittoon ykkösenä 3 ja ½ kierrosta..

Toinen taktiikka oli ottaa töytäisy 1. kierroksella takasuoran jälkeisessä mutkassa. AI toimi joskus niin, että yksi autoista ajoi mutkan pitkäksi ja palatessaan ajolinjalle siitä sai puskun radan sisäreunaan jonka avulla pysty ohittamaan Audin jo ennen radan viimeistä mutkaa. Tuolla menetelmällä ekan kierroksen ajaksi sai 1.00.x sek. Tuohon taktiikkaan piti alussa painaa: kiihdytä + ohita + kiihdytä, jolloinka takasuoralla edellämenevä auto ohitettiin oikealta puolelta ja silloin sai kovan imun takasuoralle (vauhti 299 - 300km/h).

Joissain tilanteissa ohituskomennot piti siis antaa hyvissä ajoin, ennenkuin meni roikkumaan edellämenevien puskuriin. Tuo oli mun mielestä ratkaiseva havainto Le Mansissa, Tsukubassa ja Monzassa! Ridge Racer 7 -kokemus ja (Japanilaisen) pelilogiikan ymmärrys laskettiin tässä kyllä eduksi :)

Highspeedringin salaisuus ei mulle koskaan auennut ja jäin siinä Ocerin taakse ajassa. En ole varma, kannattiko sitä kolmatta autoa ohittaa vasemmalta vai oikealta puolelta? Jos Highspeed ringissä antoi "hidastus" komennon ensimmäisen auton ohituksen jälkeen, Bob ohitti edellä menevän vasemmalta puolelta shikaanin jälkeisellä suoralla ennen tunnelia edeltävää S-mutkaa, muuten ohi mentiin oikealta puolelta.

Se mielialanuolen "arvoitus" on edelleen avoin, mutta itse huomasin, että kun nuoli on suunnattu alaspäin, esim. Monzassa bobi ajoi helposti 1:56.x kierrosaikoja. Kun nuoli sojotti ylöspäin, parhaat kierrosajat jäivät 1:58.x tasolle.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Hieman tässä jäi jossittelun varaan kun sain tosiaan pelin tyttikseltä joululahjaksi ja ehdin aloittaa B-Spec kuskin kehittämisen vasta vuodenvaihteessa. Hyvä tulos kuitenkin, kun lähtötilanne oli se, että mikä tämä B-Spec tila oikein on. Jospa ne vielä jostain syystä hylkäisi tuon Marxgormin... ;) Kumpa aikaa olis ollut vaikka vain viikko enemmän..
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

No joo, on kai se myönnettävä että taidosta se menestyminen lähes kokonaan oli kiinni :)

Kyllä niitä taktiikoita näköjään Indyssäkin sitten aika monta oli. Itse sain parhaat ajat siten, että otin juurikin imua takasuoralla, mutta sitten ohitin gtr:n ja audin ulkokautta. Ongelmaksi muodostui silloin se, että en onnistunut ohittamaan 2 viimeistä autoa 2. kierroksen takasuoralla puhtaasti, vaan bob jäi niiden perään jumittamaan. Aika olisi varmasti ollut paljon parempi, mikäli tuo ohitus olisi onnistunut.

Kyllä HSR:llä varmaankin nopein tapa olisi ollut ohittaa kolmas auto sisäkautta, kun muuten siinä menetti jonkin verran aikaa. Itse en vain tajunnut miten sen sisäkautta ohittamisen saisi onnistumaan. En tosin muista miten tuolla nopeimmalla ajallani ohitin, ehkä siinä mentiin vahingossa sisäkautta :D

Saman huomasin, että Monzassa parhaat ajat sai, kun nuoli oli alaspäin. Tosin paras aika mulla oli vain 1:57.3. Muilla radoilla en ainakaan noin selkeitä eroja huomannut. Tuo Monzan vauhti jäi eniten ihmetyttämään, kun sain siinä mielestäni ihan hyviä vetoja, mutta silti kokonaisaika jäi kolme sekuntia parhaista. Muilla radoilla kyllä tiesin, että parempiin aikoihin olisi mahdollisuudet, jos saisi kaikki osumaan kohdalleen.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Onneks olkoon äijät! Hienoja aikoja..

Hei eikös tuonne saksaan pääse kaksi nopeinta / alue? Eli kyy aromaa myös lähdössä? :) Onneksi olkoon mahtavasta palkinnosta jos näin todellakin on!!

Osallistujat, joilla on nopein kokonaisaika kullakin alueella [2] , kun kisa päättyy (23.59 (GMT) 31.1.2011), kutsutaan kilpailun toiseen vaiheeseen: Mercedes-Benz Driving Event -tapahtumaan.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Kyllä se taitaa valitettavasti vain paras olla pohjoimaista:

3.Osallistujamaat on jaettu ryhmiin alueittain. Alueet ovat seuraavat:

1.Iso-Britannia ja Irlanti – 2 parasta osallistujaa
2.Saksa ja Itävalta – 2 parasta osallistujaa
3.Ranska ja Sveitsi – 3 parasta osallistujaa
4.Portugali ja Espanja – 2 parasta osallistujaa
5.Italia – paras osallistuja
6.Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja – paras osallistuja
7.Kreikka, Tšekki, Venäjä ja Puola – paras osallistuja
8.Australia ja Uusi-Seelanti – 2 parasta osallistujaa
9.Etelä-Afrikka, Arabiemiraatit ja Saudi-Arabia – paras osallistuja
(kukin ryhmä muodostaa "Alueen").

Kultakin Alueelta yksi tai useampi osallistuja (edellä annetun määritelmän mukaisesti), joka on saavuttanut nopeimman kaikkien viiden kilpailun yhteisajan Kilpailun päättymispäivänä (eli Osallistumisajan päätyttyä) ("Alueelliset voittajat") pääsee Kilpailun viimeiseen vaiheeseen, Mercedes-Benz-ajotapahtumaan, jonka sisältö on kuvattu jäljempänä.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Saman huomasin, että Monzassa parhaat ajat sai, kun nuoli oli alaspäin. Tosin paras aika mulla oli vain 1:57.3. Muilla radoilla en ainakaan noin selkeitä eroja huomannut. Tuo Monzan vauhti jäi eniten ihmetyttämään, kun sain siinä mielestäni ihan hyviä vetoja, mutta silti kokonaisaika jäi kolme sekuntia parhaista. Muilla radoilla kyllä tiesin, että parempiin aikoihin olisi mahdollisuudet, jos saisi kaikki osumaan kohdalleen.

Monzassa mun nopein aika tuli sellaisella tyylillä, että alussa painoin yhden kerran kiihdytysnäppäintä (ohitin 1. auton pääsuoralla) ja annoin auton liukua pääsuoran jälkeiseen Variante del Rettifiloon. Siinä kun keula oli työntynyt 2. auton viereen, niin salamana ohitusnäppäintä. Tuolla yhdistelmällä pääsi myös 3. autosta ohi reilusti ennen Curva Grandea. Nissanin perään pääsi roikkumaan, kun painoi Variante della Roggian tietämillä ohitusnäppäintä ja Lesmo ykkösen jälkeen siitä mentiinkin heittämällä ohi. Ennen Lesmon jälkimmäistä mutkaa piti ehtiä painaa kiihdytysnäppäintä jotta sai hyvät vauhdit Serraglioon. Audista pääsi ohi heti Variante Ascarin jälkeen, ja Parabolicassa piti päästä mahdollisimman lähelle edellä menevää Ford GT:tä ja rinnalle pääsuoran jarrutuksessa, jotta ei joutunut Variante del Rettifilossa kolmen auton sumppuun. Johtoauton pystyi ohittamaan ennen Parabolicaa kierroksella 2., joten reilu kolme kierrosta pääsi tykittämään tyhjällä radalla noita 1:56.x aikoja.

800px-Monza_track_map.svg.png
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

No joo, on kai se myönnettävä että taidosta se menestyminen lähes kokonaan oli kiinni :)

Kyllä niitä taktiikoita näköjään Indyssäkin sitten aika monta oli. Itse sain parhaat ajat siten, että otin juurikin imua takasuoralla, mutta sitten ohitin gtr:n ja audin ulkokautta. Ongelmaksi muodostui silloin se, että en onnistunut ohittamaan 2 viimeistä autoa 2. kierroksen takasuoralla puhtaasti, vaan bob jäi niiden perään jumittamaan. Aika olisi varmasti ollut paljon parempi, mikäli tuo ohitus olisi onnistunut.

Kumma juttu jos takasuoralla bobi jäi noiden perään jumittamaan.. Siihen 2. kierroksen takasuoran ohitukseen tullessa piti painaa sitä ohitusnäppäintä jo edellisen kierroksen maalisuoran lopussa jotta se bobi uskalsi ajaa ne ovaalin kaksi ekaa mutkaa vauhdilla, eikä pudottanut niissä vauhtia edellä menevien kuskien vuoksi.. Tuolla tempulla oli hyvät mahdollisuudet päästä niiden takasuoralla porhaltavien AI-kuskien imuun ja heittämällä ohi.
 
Vastaus: Mercedes Benz SLS AMG B-Spec kisa

Joo, mulla oli Monzassa ihan identtinen taktiikka ja toteutuskin toimi. Joskus taisin päästä jopa ohi johtoautosta 2. kierroksella jo ennen tuota Variante Ascaria, mutta siitä huolimatta kokonaisaika ei mikään hyvä ollut. Silloin taisi olla se nuoli väärään suuntaa, mutta vaikka se nuoli osoitti mihinkä, niin ikinä ei mun bob päässy alle 1:57.3 kierrosaikoihin. Se ei vissiin vaan tykänny Monzasta :(
Tuota kolmen auton sumppua tuli kyllä muutaman kerran kirottua... :D

Indyssä painoin kyllä ohitusnappia ja pääsinkin jo toisen kierroksen toisessa mutkassa ohi kahdesta autosta, mutta ne viimeiset kaksi osui sitten aina jotenkin huonosti siinä takasuoralla, enkä vaan onnistunu tekemään puhdasta ohitusta.

Niin ja siitä HSR:n ajasta:
Yleensä ensimmäisen kierroksen lopussa (pääsuoran alussa) pääsin ohi GTR:stä, mutta sitten loppusuoran ja ovaalin joutui ajamaan ilman imuapuja. Tuolla kertaa edellä menevä auto oli kuitenkin sen verran lähellä, että sain pääsuoran lopussa ja ovaalin aikana hyvän imun ja pääsin myös ohi jo ennen seuraavaa jarrutusta. Ilmeisesti se oli vaan poikkeuksellisen hyvä AI-setti sillä kertaa, sillä siinä sessiossa ajoin ainakin kolme kertaa kymmenyksen tarkkuudella tuon saman ajan. Sen jälkeen en enää ikinä päässyt lähellekään...
 
Ylös Bottom