Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mercenaries

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
<NewsFlash>

Han Solo ja Indy palkkasotureiksi 23.01.2005

LucasArts on vahvistanut, että elokuvissa Harrison Fordin esittämät Han Solo ja Indiana Jones ovat pelattavina hahmoina Mercenaries-toimintapelissä. Keräämällä kaksikymmentä "kansallisaarretta" aukeaa PS2:lla pelattavaksi Indy ja Xboxilla Han Solo. LucasArtsin mukaan molemmat hahmot kyllä löytyvät molemmista versioista, mutta ei paljastanut keinoa niiden avaamiseksi.

Pandemic Studiosin kehittämä Mercenaries sijoittuu lähitulevaisuuden Aasiaan ja pelaaja ohjaa palkkasotureista muodostuvaa erikoisyksikköä terrorismin vastaisissa tehtävissä. Juuri Pohjois-Amerikassa julkaistu peli saapuu Eurooppaan jo ensi kuun 18. päivä.

Pelin toiminnantäyteiset kotisivut: http://www.lucasarts.com/games/mercenaries/

Vastaus: Mercenaries

Hieman olen jenkkiversiota pelaillut.
Peli on hyvin arcademainen, mutta toisaalta taas perhanan hauska. On aina kiehtovaa pistää kaikkea palasiksi , rakennukset sortuvat, räjähdykset ovat näyttäviä ja autot lentävät kivasti kun niitä singolla posauttaa. :)
ihmeellistä on vain se, että puita ei saa mitenkään jaskaksi vaikka tankilla päälle ajaa.
Tehtäviä taas voi suorittaa hieman Rachet & Clankin tapaan soveltamalla erinäisiä aseita jokaiseen tilanteeseen, mitä eteen tulee. Esimerkiksi jos vihollisjoukkoa on paljon, voi sinne käydä nakkaamassa merkkisavun jolloin tykkituli suuntautuu sille alueelle. sitten tarvii vain katsoa kun äijät lentää ja rakennukset tuhoutuvat. :p

paljon en ole pelannut mutta hauskalta kyllä vaikuttaa.

Pitkällisen odottelun jälkeen Mercenariesin jenkki-kiekko tipahti pari päivää sitten postiluukusta ja muutamien pelituntien jälkeen voi sanoa ainakin seuraavaa:

+ Graffa ajoittain ihan hienoa (erit. räjähdykset yms.)
+ Äijä tottelee ohjauskäskyjä juuri niinkuin pitääkin
+ Vaikeustaso on kohdallaan (TJEU: 1st Ace Contract - ilman FAQien apua)
+ Musiikki on erinomaista
+ Tehtävät riittävän monipuolisia

Hilpeä peli. Olen tuota nyt hakannut viimeiset puolitoista viikkoa, kun käyttelin viimeisetkin vuosiloman päivät pääsiäisen ympärillä ja pleisteissönin seurassahan aika kului ihan mukavasti.

Harmittaa vain kun heti loman ensimmäisenä päivänä oma pleikka sanoi naps eikä suostunut sen jälkeen enää käynnistymään. Yksintein heittelin sen huoltoon ja samalla reissulla on yhä. Mutta pikkuveli ystävällisesti lainasi omansa ja pelaaminen jatkui.

Mutta, nyt iski taas totuus silmille kuin märkä rätti: noi latausajat on jotain aivan järkyttävää. Itse pelailen kaikkia mahdollisia pelejä kovalevyltä, sikäli kuin HDLoader sen mahdollistaa, ja Mercenariesiakin olin tosiaan ehtinyt räimiä hyvän matkaa ensimmäistä maata. Sujuvaa ja railakasta menoa. Mutta pikkuveikalta lainattu kone on uutta slim-malia, johon tuo kovo ei sujahdakaan sisään, joten jouduin pitkästä aikaa kokemaan sen riemun, jonka suoraan DVD:ltä pelaaminen aiheuttaa. Jatkuvaa lukupään liikettä ja lataustauot pitkiä kuin nälkävuosi. PS2:n komponenteissa on kyllä etsitty huonointa mitä rahalla saa.

Mutta, itse peli on hulvaton. Harmittaa vain kun on suorittanut joitain überkenkkuja tehtäviä suututtamatta ihan kaikkia kansoja, ja sitten lähtee pidättämään jotain pelikorttia, niin eikös se kohde kerää vahingossa räimästyn singonammuksen naamariinsa ja potkaise tyhjää. Raatojahan ei periaatteessa AN:lle palautella, joten ei muuta kuin tehtäviä suorittamaan uusiksi. Niinpä koko ristijengi onkin vankilassa, ruuduista puuttuu enää muutama numerokortti (ruutujätkässä olikin vähän tekemistä).

Se täytyy vielä sanoa, että Mercenariesissa on onnistuttu hyvin toistamaan iso osa siitä, mikä GTA3:ssa toimi, eli päätehtävät, joita suorittamalla pelissä pääsee eteenpäin, ja paljon sellaista pikkusälää, jonka ansiosta maisemia viitsii tutkailla muutenkin kuin vain siirryttäessä paikasta toiseen. Pelialue on valitettavasti aika pieni, jotenkin olisin odottanut, että kun Ristiässä oli napattu, niin alue olisi laajentunut hiukan joihinkin suuntiin, mutta vielä näin ei käynyt.

Pelimekaniikka toimii ihan mukavasti, ajoneuvot tuntuvat erilaisilta ja niitä on helppo ohjata (varsinkin kun GTA:t on huolella tahkottu läpi), äijä juoksee ja hyppii kevyesti (vaikka spurtti puuttuu) ja kamera toimii ihan mallikkaasti - suurimman osan aikaa. Välillä kuva pysähtyy hetkeksi kun jotain välianimaatiota näytetään, ja sen jälkeen onkin vähän aikaa ihan pihalla, kun täytyy hakea lisää vihulaisia tähtäimeen.

Peli on siis kaikille GTA-henkisten hurmehippojen ystäville sopiva välipala. Toivottavasti tälle tehdään jatko-osa, jossa on tehty vielä hiukan hienosäätöä pikkiriikkisten pelattavuusongelmien korjaamiseksi. Ties vaikka seuraavassa jaksossa olisi jo juoni.

Kiva, että jollekin muullekin on Mercenaries kolahtanut :p . Minä en tästä osannut odottaa
kummoistakaan tekelettä, joten M on ollut minulle kevään varsinainen positiivinen yllättäjä - mitä
taas Project Snowblind ei ole ollut, vaikka sitä siltä vähän odotin.

Ylös Bottom