Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Online

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Suurin epäkohta on minulle ainakin useamman pelitunnin jälkeen se, että kranaatille ei ole omaa nappia.

Monta kertaa käynyt niin, että kun on kranaattia kaivellut, kuolema on tullut.


Olisi myös hienoa jos aseita voisi vaihtaa esim. nuolinäppäimistä.

Ei yllä olevat asiat peliä huononna vaan parantavat. Omasta mielestä tuo tavaroiden/aseiden "käyttöliittymä" on huono moninpelissä.
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

b.) kaverit jotka tulee ja tainnuttaa sut...sit ne odottelee kunnes heräät ja tuikkaa tikarilla kylkeen..Se on vaan niin perseestä. Ei siinä jos antaa itsensä tulla yllätetyks, mut sitten pitää vielä mässäillä sillä..Olis kiva vaan ottaa tappio kuten mies ja herätä henkiin ja jatkaa peliä. Hieman vaan turhauttavaa...mut se nyt ei sinänsä oo pelin vika...:)

ps. Sori jos noihin on jo vastattu aikasemmin...

Nyt otan sellaisen mission että tainnutan jonkun vihun jonnekkin oikein syrjäisään paikkaan ja sitten ammuskelen sitä nukutus pyssyllä niin että se nukkuu koko loppu peliajan ja lopussa kun esim aika loppuu niin vasta sitten tapan sen saa nähdä lähteekö pelaaja kesken pelin pois turhautuneena?
:D
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Nyt otan sellaisen mission että tainnutan jonkun vihun jonnekkin oikein syrjäisään paikkaan ja sitten ammuskelen sitä nukutus pyssyllä niin että se nukkuu koko loppu peliajan ja lopussa kun esim aika loppuu niin vasta sitten tapan sen saa nähdä lähteekö pelaaja kesken pelin pois turhautuneena?
:D

noh noh...ei se oo kivaa..;)
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Sitten pari kysymystä:
1. Kun CQC:llä nappaa kaverin "kuristus" otteeseen, niin kuinka siltä silpastaan kaula auki tai edes taju kankaalle...? Menny vähän ohi ja vastaavia tilanteita on alkanu välttään kun ei osaa tehdä mitä pitäis...ampuu mielummin kaveria takaraivoon ja kuittaa kuoleman silleen..
2. Miten MGO:n kokemus/levelit kasvaa? Porukkaa tuntuu olevan vaikka kuinka korkeilla tasoilla tai ainakin tästä varotetaan kun on hyppäämässä peliin mukaan...Itse pelannut jo muutamia tunteja ja pisteitäkin on alkanu kertymään ihan kivasti aina sillon tällön, mutta silti junnataan 1 levelillä... JA miten levelin kasvu sitten käytännössä vaikuttaa? Kestääkö enemmän luoteja vai miten homma menee?

1. Tarvitset knife skill lvl 3 ja cqc lvl1, jolloin syleilyotteen jälkeen kolmiota painamalla pitäisi vastustajan kaulavaltimon aueta.
2. Tasojen noususta en oikein tiedä, mutta parhaiten kokemusta taitaa saada capture missioneista. Taitaa olla nuo tasot vaan näyttämässä kuinka tasokas pelaaja on ja kuinka kauan on tullut tatteja käänneltyä.

Toivottavasti tuohon sneaking missioniin tuotaisiin koko peliin mukaan myös alkuperäisen version asetelma, jossa Snaken piti kiikuttaa toinen kentälle asetetuista mikrofilmeistä maalialueelle, joita oli myöskin kaksi. Snaken kestävyys oli sitä suurempi mitä enemmän vastustajia oli eli max. 7vs1. Nykyisen 15vs1 olisi kyllä varmaan liikaa, mutta jos mukaan laitettaisi MG Mk. II niin kai sitä jotain mahiksia olisi.
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Missäköhän tuolla Konami ID-sivustolla pystyy sitä palautetta betasta antamaan?
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Tainnu olla noit tuplakuolemii tänään sit enemmänkin liikkeellä. Itellä kävi kanssa kaks kertaa putkeen silleen että kuolin normaalisti sitten pääsin siihen aseen valintaruutuun sitten kun olin valinnu aseet ja spawnasin omaan alotuskohtaan niin olinkin yhtäkkiä toisessa päässä ruutua ja joku puukotti mut hengiltä. En tiedä sitten jäikö se ruumis sinne mihin alunperin kuolin ja spawnas sinne eikä siihen mihin näin sen ite menevän. Ei onneks oo sattunut kovin usein niin ei haittaa paljoa.

Toi nukutus systeemi on myös harvinaisen ärsyttävä. Se tatin ravistelu sais herättää äijän jossain 10sekunnissa ylös niin sitä jaksais veivata. Nyt en edes jaksa yrittää joten jos äijä pökrää niin jätän sen suosiolla makaamaan ja katon vaikka hetken telkkua :p Ja tupla nukutuksesta sais suosiolla lähtee henki niin pystyis tulla takas peliin nopeemmin eikä jäädä kuorsaamaan koko erän ajaksi....

Tavaroiden valintasysteemi on myös vähän huono moninpeliin. Voi toimia jotenkin yksinpelissä mutta tossa se ei todellakaan ole käytännöllinen. Välillä kun haluaisi puukkoa käyttöön niin sitä etsiessä menee jo tilanne yleensä ohi. Sama niitten kranattien ja muiden kanssa. Kranatit onkin toimivimmassa muodossa kranatinheittimessä. Siinä sen käyttö on nopeeta, ainut huonopuoli onkin sen heittimen hinta, sen tosin ymmärtää koska jos jokaisella olis se niin pelistä lähtis ilo aika äkkiä.

Pääosumista vois myös ottaa tehoa pois. Se olis ihan ok että kiikarikivääriellä tippuisi ekalla, mutta rykyillä ja muilla saisi lähteä vaikka max 50% energiasta yhestä osumasta.

Haulikkoon taas saisi lisätä reippaasti tehoa tai edes kantamaa. Alko jo naurattaa kun äijään piti eka päästä veitsen kantamalle ja siitä sitten sai pumpata kolme laakia ennenkuin vihu lähti vaihtoon. Olis ollu nopeempaa vain tökkästä veitsellä tainnuksiin..... psp versiossa haulikko sentään heitti vihollisen voltilla maahan niin sen käyttäjää tartti jo hieman varoa, tässä jos näkyy joku haulikko kädessä niin tietää että voi juosta rauhassa päin.

Pistooliin voisi myös lisätä tehoa sen verran että yksi lipas tiputtaisi vihollisen mistä suunnasta tahansa. Se teho voisi olla vaikka sama jokapaikkaan kuin se on tällä hetkellä selkään.

Vaihtoehtoisesti tohon peliin voisi tulla joku "hc" muoto missä olis vaikka vain puolet energiasta jolloin porukka tippuis vähän helpommin.
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Kiitoksia vastauksista....
Pitää vielä ihmetellä miten tuo puukkohippa sitten oikein luonnistuu...

Musta pääosumat on ihan ok, mut tosiaan sais muuten tippua kyllä porukka ehkä inasen helpommin...aina joutuu melkein lippaallisen tyhjentään ennen kun porukka tippuu, jos siis ei päähän satu osumaan..

Ja toisaalta olis jees jos jossain vois kerätä takaisin energiaa...esim. kun oot hienosti selvinny kolmen vihulaisen saarrosta ja energiapalkki näyttää puolta senttiä, olis kiva jos vois mennä johonkin "tukikohtaan" kerään energiaa takas.
Nykyisellään tietää että kuka tahansa mistä ilmansuunnasta tahansa kun ampuu vaikka varpaaseen niin henki lähtee...

Emmä tiä...Helvetin hauskaa se on noinkin...=)
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Suurin epäkohta on minulle ainakin useamman pelitunnin jälkeen se, että kranaatille ei ole omaa nappia.

Monta kertaa käynyt niin, että kun on kranaattia kaivellut, kuolema on tullut.


Olisi myös hienoa jos aseita voisi vaihtaa esim. nuolinäppäimistä.

Ei yllä olevat asiat peliä huononna vaan parantavat. Omasta mielestä tuo tavaroiden/aseiden "käyttöliittymä" on huono moninpelissä.

Oletko katsonut optionseista niitä muutamaa vaihtoehtoa tähän väliin. Yksi näistä on ainakin sellainen että kun kerran napauttaa nopeasti niin vaihtuu ase seuraavaan kolmesta paikasta.
Nämä paikat kannattaa mielestäni laittaa näin:

sniputtajilla:
snipu (main)
pistooli (secondary)
kranaatti (support)

sbmg ja rifle:
kivääri(main)
kranaatti(support)
pistooli(secondary)

ja niille jotka tykkäävät noista CQC, niin varmaan kannattaa puukko tai jotain olla kakkosena tai pistooli kummalla sitten seikkaileekin.

Näin ainakin olen helposti pystynyt vaihtamaan kranaattiin tarvittaessa, eikä aseen vaihto lippaan loppuessakaan mikään kamalan hankala temppu ole vaikka kahdesti tuota vaihto näppäintä joutuu näpäyttämään.

Eilen muuten tuli saatua Submachine gun skilli kolmoseen, P90 siis ampuu jälleen asteen verran tarkemmin ;). Saisi kyllä olla 6 paikkaa noille skileille kun joutui nopeasta juoksusta luopumaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Eilen oli kyl ihan ok matsit tuola Otaconin Konsolifin-servulla ja sai sielä sentään jonkun verran tappojakin :D :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Täytyy sanoa, että yllätti kuinka uskomattoman mietitty kokonaisuus toi online-puoli on asetuksineen, hakufilttereineen ja auloineen. Jos tämä Konami ID sähläys PSN:stä erillisine nimineen antoi vaikutelman, että taas nähdään kuinka pihalla japanilaiset on online-puolella, niin sinne verkkoon hypätessä unohtuu kyllä tällaset ajatukset aika täysin.
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Saako kranaatteja mitenkään muuten, kun siitä asevalikosta selaamalla? Vähän turhan monimutkaista, kun on tiukempi tilanne. Muutoin beta kyllä tosi hyvä ja MGS pelimekaniikka saatu yllättävän hyvin nettipeliksi laitettua. Kontrollit kylläkin todella monimutkaisia, mutta toisaalta, kun noilla oppii pelaamaan, niin pelaaminen todella monipuolista. ;)
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Saako kranaatteja mitenkään muuten, kun siitä asevalikosta selaamalla? Vähän turhan monimutkaista, kun on tiukempi tilanne. Muutoin beta kyllä tosi hyvä ja MGS pelimekaniikka saatu yllättävän hyvin nettipeliksi laitettua. Kontrollit kylläkin todella monimutkaisia, mutta toisaalta, kun noilla oppii pelaamaan, niin pelaaminen todella monipuolista. ;)

Eikös niistä asetuksista voi säätää sitä valintaa? Esim. että kun napautat R2 niin saat support-weaponin (eli siis kranaatit) käyttöön. Itselläni ne on niin, että R2:n näpäytys vaihtaa aina puukon käteen. :)
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Saako kranaatteja mitenkään muuten, kun siitä asevalikosta selaamalla? Vähän turhan monimutkaista, kun on tiukempi tilanne. Muutoin beta kyllä tosi hyvä ja MGS pelimekaniikka saatu yllättävän hyvin nettipeliksi laitettua. Kontrollit kylläkin todella monimutkaisia, mutta toisaalta, kun noilla oppii pelaamaan, niin pelaaminen todella monipuolista. ;)

3 slotin järjestelmä ja näin asetukset niin ase vaihtuu yhdellä R2 napautuksella kranaatiksi ja kahdella siitä takaisin konekivääriksi.

Viper7 sanoi:
sbmg ja rifle:
kivääri(main)
kranaatti(support)
pistooli(secondary)

En tajua tuota kontrollien monimutkaisuudesta puhelua, ne ovat kuin suoraan Residen evil4:sesta tai grawista, perustoimintoihin on vain lisätty CQC, akrobatiaa ja muuta kivaa.
Kenties lisänappien tai kontrollien monipuolisuus sekoittaa ihmisten pään tai jotain?

sniputtajien kannattaa varmaan pitää se pistooli kakkosessa sillä tuo kivääri ei ole mikään lähitaisteluiden teho ase vaikka kyllä sillä tarvittaessa saa puukottajan kumoon.
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Ja nyt varmaa kfin-servut jo pystys, joten varokaa minua :cool: Pelaan Zhonas nimel
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Saakos tätä enää ladattua kun ei ainakaan tunnu näkyvän storessa?
 
Vastaus: Metal Gear Online Beta

Huomasinkin, ettei tota servuu viä ollutkaan ollenkaan :( Voisitte perustaa KFIN-klaanin, jollei sellasta vielä ole...
 
Ylös Bottom