Vastaus: Metal Gear Online
Dome.fi:
"Konami aloittaa Metal Gear Solid 4:n oheismoninpelinä ainoastaan PlayStation 3:lle julkaistun Metal Gear Onlinen alasajon jo ensi kuussa.
Operaatio alkaa MGO:n online-verkkokaupan sulkemisella, joka tapahtuu 21. maaliskuuta. Uusia pelaajarekisteröitymisiä ei oteta vastaan 24. huhtikuuta alkaen. Kyseisenä päivänä myös kaikki julkaistut laajennusosat ja muut kauppakohteet tulevat saataville ilmaiseksi.
Lopulta Metal Gear Online sammutetaan 12. kesäkuuta kello 23.59 Japanin aikaa, jolloin tulee kuluneeksi tasan neljä vuotta palvelun lanseeraamisesta."
Tossahan se ytimekkäästi tuli päivämäärineen. Pitäisi varmaan "pelaako tätä vielä kukaan?" sijasta kysyä "millon lopetitte? ja miksi tämä ei suurta suosiota saanut?". Peli itsessään oli mielenkiintoinen ja hyvä, mutta oliko vähäiset pelaajamäärät vai liiallinen moodien kustomointi syynä vierastamiselle? QCQ tappeluita, tai muita erikoisempia rajotuksia sisältäviä moodeja ei ehkä peruspelaajille ihan noin vaan tarjoilla. Call Of Duty porskuttaa menojaan, joka verottaa mm. MGO jengiä? Itsellä kiinnostus lopahti tästä muiden pelien myötä, sekä CoD on ollut kovassa kulutuksessa, enkä MGO:ssa koskaan pärjännyt mainittavan hyvin, mutta muistan kyllä viettäneeni laatuaikaa sen parissa. MGS4 saa tyyliin 19,90e, joten aika herkkua ihan täyden noobin käydä ostamassa se tohon hintaan ja kokea tuo MGO lisäosineen ilmasiksi, kuukaus tykitystä! Vois ehkä palata takas tonne hetkeks ja muistella mitä se oli.
Oletettavasti tarkoitat MGO2:sta, sillä MGO oli ps2:n MGS3:n verkkopeli
Mutta todellakin ikävää kuultavaa.
Omasta mielestä MGO2 oli paras verkkoräiskintä mitä on/oli, jossa yhdistyy puhdas taito ja taktinen pelaaminen. Pelaaja ei voinut mennä piiloon nurkan taakse regeneroimaan healthia, vaan healthia ei saanut takaisin. Tämä ei edes auttanut cämppimistä, sillä cämppijät pystyi kiertämään pienellä muutoksella reitissä, kun vain oppi tajuamaan parhaat cämppi paikat. Tähtäämiseen vaadittiin kertakaikkisen paljon taitoa myöskin, koska pelihän on 3rd shooting, jolloin nopea tähtääminen oli elinehto.
Mapit olivat mukavan vaihtelevia, ja myös eri pelityyleillä pystyi tekemään tulosta. Pelin parhaat sniperit tappoivat välittömästi kun joku eksyi aukiolle edes juoksemaan. Vihatut shotgunistit pystyivät hyvin hiipimään pelaajan lähelle ja viimeistelemään tämän. Assaulteilla pystyi viimeistelemään vastustajan niin kaukaa kuin läheltä ja SMGeillä oli omat etunsa kuten äänenvaimennin yhdessä aseessa ja yhdessä ylivertainen lipas. Ja puukottaminenkin oli tehty haastavaksi, joskin hyvä hiippailija onnistui tässä hyvin.
Pelillä oli omat ongelmansa, jotka häiritsivät omaa silmääni, kuten boxi-ihmis-boxi rämppäys, jossa vaikeutetaan vastustajan headshotteja piiloutumalla laatikkoon kun tämä aloittaa ammunnan tai CQC:n ja puukotuksen puutteellisuus, jotka tosin johtuivat emopelin epäloogisuuksista, kuten että pelaaja ei pysty puukottamaan edessä olevaa vihollista kuin äärimmäisen hitaasti ilman knife-skill 2:sta tai 3:sta tai CQC liikkeiden puutteellisuus joka rajoittui lähinnä kuristamiseen, joka menetti merkityksen kun puukolla oppi stunnaamisen jalon taidon.
Erityisesti useat pelimuodot sulattivat sydämmen. TSNE erityisesti, kuten myös kaikki BASE:sta, SNE:siin, BOMB:iin, RES:iin ja RACE:een. TSNE oli myös suosituimpia TDM:n ohella, joten peliseuraa löytyi. Muoto, jossa oli tärkeintä joukkuepeli ja taktikointi, eikä hätiköityihin ratkaisuihin ollut varaa.
Lagia peleissä esiintyi yllättävän vähän, mutta harmillisesti esim. suomalainen ei voinut perustaa huonetta, kun peli ei sitä tukenut.
Pakko tosiaan kokeilla kyseistä peliä. En ole mistään BF3 tai CoD ADHD-maailmasta saanu vastaavia kiksejä kun vetää parin killin streakin puhtaalla taidolla, tai kun on 1v1 TSNE:ssä ja ratkaisee voiton joukkueelle. <3