Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Rising: Revengeance

Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Näytä liitetiedosto 8288

Ensimmäinen META KIE jossa on kunnon pelattavuus ja joka tuntuu peliltä? Check.

Sanokaa miun sanoneen, dis is gonna be gud.

[video=youtube;gV1BMUg4NsA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gV1BMUg4NsA[/video]
25 minuuttia Risingista. Tiedän mitä kehtaan pelata Dark Soulsin jälkeen!
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Mielestäni esim. MGS4:n ja MGO2:n pelattavuus oli erinomainen. Kyse on vain, että pelattavuus ja ohjainkontrollit eroavat hyvin pitkälti totutusta. Toki MGS4:ssä on paljon kömpelöitäkin puolia, mutta kaiken kaikkiaan, ohjaimet mukaanlukien, pelattavuus on aivan loistavaa. Ja mielestäni MGS:t ovat aina tuntuneet upeilta ja henkilökohtainen mielipiteeni on edelleen, että MGS4 on paras peli jota on ikinä kentis tehty.

Mitä pelikuvaan tulee:

-Kohdassa 4:50 pelattavuus näyyttää mahtavalta. Viholliset oikeasti reagoivat miekkaan yhdestä osumasta. Muutenkin ulosanti näytti hyvältä.
-Kohdassa 10:33 on edellisen vastakohta. Miekka joka lävistää 10 metrin halkaisijalta terästä ei saa edes rivivihollista tuhottua kuin vasta monen monen iskun jälkeen..
-Kohta 16:03. Raiden on autosta 3 metrin päässä ja mäiskii vihollista. Kuitenkin 100 sentin pituinen miekka katkaisee mystisesti auton monesta kohtaan.
-22.33. miten tuntuu,että nyt liioiteltiin. Vähän.

Saapi nähdä mitä tulee tästä teoksesta. Aikaa on. Onneksi.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Riippuu varmaan siitä, että mitä liittää sanaan pelattavuus. Omakohtaisesti MGS:n ja vastaavien epäloogisuudet on olleet sitä suurinta lietepaskaa. Joku polvenkorkoinen laatikko etkä saatana pääse yli vaan pitää kiertää joku pelitilanne tyyliin sokkelo tai muuta vammaa. Tämmöistä on turha meikäläiselle lähteä perustelemaan sillä, että "nokun se kuuluu tän pelattavuuteen / tää on tämmönen peli". MGS oli tämän ylhäältä päin kuvatun settinsä kanssa melko kaukana hyvästä gameplaysta. Pakkovaikeutettua jörssiä.

Hyvä peli, mutta kunnon kameralla olisi ollut parempi. Stealth-sanaa kun sovittaa ensimmäiseen MGS:ään tulee mieleen lähinnä joku naurettava leegopalikoiden takana piilottelu ja Pacman teki tämän jo muinoin ja vieläpä paremmin.

METAL GEAR SOLID
Handicapped Hide and Seek
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Riippuu varmaan siitä, että mitä liittää sanaan pelattavuus. Omakohtaisesti MGS:n ja vastaavien epäloogisuudet on olleet sitä suurinta lietepaskaa. Joku polvenkorkoinen laatikko etkä saatana pääse yli vaan pitää kiertää joku pelitilanne tyyliin sokkelo tai muuta vammaa. Tämmöistä on turha meikäläiselle lähteä perustelemaan sillä, että "nokun se kuuluu tän pelattavuuteen / tää on tämmönen peli". MGS oli tämän ylhäältä päin kuvatun settinsä kanssa melko kaukana hyvästä gameplaysta. Pakkovaikeutettua jörssiä.

Hyvä peli, mutta kunnon kameralla olisi ollut parempi. Stealth-sanaa kun sovittaa ensimmäiseen MGS:ään tulee mieleen lähinnä joku naurettava leegopalikoiden takana piilottelu ja Pacman teki tämän jo muinoin ja vieläpä paremmin.

METAL GEAR SOLID
Handicapped Hide and Seek

Tuota. Puhuin lähinnä MGS4:stä, mikäli olet kyseistä pelannut. Kyseisessä kaikki vietiin uusiin sfääreihin niin grafiikoiden kuin tarinan ja pelattavuuden suhteen. En tiedä miten voit puhua MGS1:stä tai vastaavasta jos niistä ajoista on on jo 13 vuotta. Kuulostaa, että senkin pitäisi olla jotain aivan maagista.

Kuitenkin:
Metal Gear Solid saavutti heti ilmestymisensä myötä suuren suosion maailmanlaajuisesti. Peliarvostelijat kehuivat pelin hyvin laadittua pelimekaniikkaa, elokuvamaisia välianimaatioita ja monimutkaista juonta. Metal Gear Solidia pidetään yhtenä PlayStationin parhaimmista peleistä, ja se myös teki Metal Gear -sarjasta maailmanlaajuisesti tunnetun. Peliä on myyty maailmanlaajuisesti yli kuuden miljoonan kappaleen verran.
Kyseinenkin on maailman legendaarisimpia pelejä ja nauttii kulttisuosiota. Et taida olla kyseisen sarjan fani, mutta jo maailmanlaajuiset arvostelut jokaisesta MGS:stä kertoo, että ammattilaiset arvostelijasta riippumatta on ylistänyt sarjan jokaista peliä. Kyseinen oli ps1:n kuin kaiken muunkin edelläkävijä. Toivottavasti vertauksesi Pacmaniin oli vain huono vitsi.

En sano "nokun se kuuluu tän pelattavuuteen / tää on tämmönen peli", vaan ettet ymmärrä sarjaa ja sen sisintä luonnetta.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Kuitenkin:
Kyseinenkin on maailman legendaarisimpia pelejä ja nauttii kulttisuosiota. Et taida olla kyseisen sarjan fani, mutta jo maailmanlaajuiset arvostelut jokaisesta MGS:stä kertoo, että ammattilaiset arvostelijasta riippumatta on ylistänyt sarjan jokaista peliä. Kyseinen oli ps1:n kuin kaiken muunkin edelläkävijä. Toivottavasti vertauksesi Pacmaniin oli vain huono vitsi.

En sano "nokun se kuuluu tän pelattavuuteen / tää on tämmönen peli", vaan ettet ymmärrä sarjaa ja sen sisintä luonnetta.

Kyllä MGS:t ovat olleet kovaa valuuttaa melodramaattisine ja välillä täysin urpoinekin stooreineen, mutta ei niitä mieli tee pelata uudestaan ilman kunnon taukoa. Snake Eaterin myötä mukaan tullut olkakamera paranti elämän laatua pelaajilla ja pelaajan läheisillä. Pacman-vertaus ei välttämättä edes ollut mikään heitto. Jos tapahtumia tarkastelee niin kysehän on juuri nurkan takana piilottelusta ja sitten kun nähdään niin juostaan karkuun, tehdään jotain älyvapaata laatikkoäksöniä tai kaideroikkumisia. Sitten ydinsiilon vartijat päättävät että "kissa se vain" vaikka olisivat bonganneet jäpikän telamiinat vyöllä ja rynsesteri kädessään ja palaavat alkuasetelmiin. Aika simppeliä, mutta se on näiden tekijöiden pelillinen ratkaisu sallia pelaajien yrittää uudelleen.

Ja mitä tulee siihen että ammattilaiset olisivat pelkästään ylistäneet sarjan jokaista osaa jääköön omaan arvoonsa.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Tuon truth behind rising -pätkän jälkeen palasi luottamus melko paljon, vaikka vieläkin harmittaa tuo pelikonseptin muuttuminen ja fox-enginen vaihtaminen platinumin omaan. E32010:n trailerissa liikkuminen ja taistelu näytti paljon sulavammalta, kuin uudella moottorilla. Lisäksihän tuo juoniasetelman muuttuminen harmittaa, vaikka uskon, että peli vastaa aika hyvin myös kysymyksiin, mitä tapahtui kakkososan ja nelosen välissä. Odotellaan lisää...
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Stealth-sanaa kun sovittaa ensimmäiseen MGS:ään tulee mieleen lähinnä joku naurettava leegopalikoiden takana piilottelu ja Pacman teki tämän jo muinoin ja vieläpä paremmin.

Jännä, mutta minusta taas MGS on niitä harvoja (muitakin on) pelejä/sarjoja, jotka voivat rinta rottingilla käyttää sanaa "stealth" pelien(sä) markkinointiin. Yleensä stealth on meinaan aika köykäinen kuorrutus pelimekaniikan keskellä ja homma sujuu paremmin muilla keinoilla (ts. kun hiiviskely on keskinkertaisesti toteutettu, niin siihen ei haluta tuhlata aikaa - siis ammutaan kaikki ja/tai juostaan karkuun).

Taas kerran osa tuntuu sekoittavan "realismin" ja "pelimekaniikan". Stealth-pelit tai jaksot toimivat silloin, kun oikeasti voit tietyllä hiippailumeiningillä suorittaa halutut tehtävät, eikä tule sellainen olo että homma on tehty liian huonosti. MGS-peleissä on aina ollut toimiva hiippailumekaniikka. On tavallaan sivuseikka onko kyseessä laatikko, camo-puku, varjoissa kökkiminen tai hiiviskelylistimiset. Kaikki pelit ovat "naurettavia" jos niitä aletaan jotenkin vertaamaan reaalimaailmaan tai siihen miten joku "oikea sotilas" toimisi tietyissä tilanteissa (harvemmin varmaan menisi laatikkoon ryömimään). Lyhyesti: MGS-fanit eivät välitä jos pelit ovat välillä tahattomankin koomisia tai jotenkin yliampuvia. Tai "epärealistisia". Kunhan kokonaisuus on balanssissa ja pelit laadukkaita.

Sekin on jännä, että MGS-keskustelu jämähtää lopulta aina tähän samaan "mää tykkään" vs "mää en tykkää" osastoon, varsinkin kun Rising nimenomaan ei kuulu todelliseen MGS-maailmaan. On jonkun toisen ketjun paikka ruotia vanhoja pelejä. Vastahan MGS-setti julkaistiin uudelleen, joten sinne vain kommentoimaan jos pelit maistuvat tai eivät maistu.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Make it Right. Maanantaina olisi tulossa jotain uutta matskua.

[video=youtube;paUIfhjSUx0]http://www.youtube.com/watch?&v=paUIfhjSUx0[/video]

Corrupted transmission incoming from operative’s implant. Data integrity compromised. Recovery initializing on 4/30/12.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

First recovered video segment from agent Raiden's severed arm. Warning: Subject's personal memories may have become entangled due to trauma.

[video=youtube;deoifD7rYks]http://www.youtube.com/watch?list=UUwkUBN7foWU9GcY5cFmso-Q&feature=player_detailpage&v=deoifD7rYks[/video]

Ja lisää videoita on tulossa.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Ei saakeli, että näyttää kovalta. Pelattavuus on sata varmasti vimpan päälle, eikä tarvitse katsoa tunnin välivideoita ;) Me likes, just take my money.

[video=youtube;K_iAzKbco_U]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=K_iAzKbco_U[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Loistavaa!

Peli näyttää kehittyneen oikeaan suuntaan. Nyt miekka oikeasti tekee vahinkoa ja Raiden ninjailee kuten esikuvansakin. Täytyy odottaa mielenkiinnolla :) Parasta on vieläpä se, että pelistudiolla on vielä aikaa vaikka kuinka hioa peliä :) Routan postaama video oli kuitenkin loistavaa katsottavaa. Toivottavasti tarinakin olisi mielenkiintoinen ja täten toisi peliin lisää syvyyttä.

Onko kenelläkään tietoa MGR:n moninpeliominaisuuksista? Itselleni MGO2 oli rakas ja erityinen. En varsinaisesti odota "perinteistä" onlineräiskintää, kuten MGO2 jokseenkin oli, mutta jotain uudentapaista?
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Ei saakeli, että näyttää kovalta. Pelattavuus on sata varmasti vimpan päälle, eikä tarvitse katsoa tunnin välivideoita ;) Me likes, just take my money.

Aamen. Huojennuin itse välittömästi kun tuli julki, että PlatinumGames astui ruoriin. Ei voi tulla muuta kuin pelattavuudeltaan viimeiseen asti hiottua, ja sitä kautta äärimmäisen koukuttavaa settiä. Ja kyllähän sen kehittäjän heti tuosta gameplay-materiaalista tunnistaa, lause "Bayonetta with robots" kävi väistämättä mielessä. :D Kun em. peliin ei sitä jatko-osaa mitä ilmeisimmin saada, niin otan tästä kaiken irti.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Gamescom:ssa näytetty traileri, ensimmäiset 3 minuuttia on samaa kuin edellisessä trailerissa.

[video=youtube;1CU687VjXWo]http://www.youtube.com/watch?v=1CU687VjXWo[/video]

Julkaisupäivä on 19. helmikuuta Jenkeissä ja 21. päivä sitten Japanissa ja Euroopassa.

Konami
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

[video=youtube;CDQ8AjVscDQ]http://www.youtube.com/watch?v=CDQ8AjVscDQ[/video]

En tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Miekka heiluu niin hervottomasti ja maagisesti vasta viimeinen isku pilkkoo vastustajat. Noihin sinisten sisäelimien puristeluihin turtui jo tässä vaiheessa, mitenkähän käy jos koko peliä erehtyy pelaamaan.

Ei jatkoon.
 
Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

En tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Miekka heiluu niin hervottomasti ja maagisesti vasta viimeinen isku pilkkoo vastustajat. Noihin sinisten sisäelimien puristeluihin turtui jo tässä vaiheessa, mitenkähän käy jos koko peliä erehtyy pelaamaan.

Ei jatkoon.

Ehdottomasti itkeä! Ei todellakaan jatkoon...
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Kyllä tässä melkein itku tulee, kun miettii mitä sieltä on tulossa. MGS kuitenkin on aina ollut se lempipelisarja. Toivottavasti pelattavuus ei ole samanlaista kuraa kuin jossain ninja gaidenin demossa, vissiin uusimman. Usko ei oikein riitä tälläisen mättämisen toimivuuteen, koska omasta mielestä mikään ninja mättö peli ei ole vielä toiminut. Ajatuksena kaunis, muttei vaan toimi.

Jossain trailerissa oli muistaakseni vaihtoehto, jossa sai päättää että meneekö vain tappamaan tyypin vai eteneekö hiljaisesti. No "hiljaisessa" tavassa hypätään niskaan ja ruho miekan kanssa palasiksi. Hiljaista... Mielestäni pitäisi olla edes vaihtoehto kunnon hiipimiselle.

Kuitenkin pakko tämä ostaa, koska Metal Gear -leima. Toivottavasti tarina edes olisi hyvä, mikä sekin epäilyttää. Uusimmassa trailerissa Raiden vaikuttaa kauhealta kovikselta:
[New & Official] Metal Gear Rising: Revengeance - Jack the Ripper Video - YouTube Toivottavasti tuolle kuitenkin löytyy jokin selitys, vaikka että Raidenin pää olisi enemmän pipi kuin aiemmin...


EDIT: Hyvältähän tuo demo tuntuikin ja näytti myös.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Juuri niin rautanen peli tulossa, kuten odottaa sopi. Vaikka demo pitkä ollukkaan, niin pääsi jo sinuiksi tuohon taistelu systeemiin. Pirun hauskaa ja toimivaa. Ainut mikä vähän ihmetytti, oli se, että miksei tässä ole "väistö" nappia. Juosta vain ympyrää väistääkseen niitä iskuja. Vai tulisiko se ominaisuus sitten pelin edetessä niinkuin esim. tuo seinillä juoksentelu. Tosin se nyt tuntuu vähän hölmöltä idealta.

Pelimoottorihan on sama kuin aikaisemmissakin Platinumin peleissä, eli näyttää hyvältä ja pyörii 60fps, nam nam.

Ennakkotilaukseen lähti ja mätkintäkuumetta voi lievittää DMC:llä jahka se perille löytää.

Mut hei, ei oo pakko pelata jos peppu tulee kipeeksi.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Ainut mikä vähän ihmetytti, oli se, että miksei tässä ole "väistö" nappia.

Väistö onnistuu painamalla X ja neliö pohjaan ja vasenta tattia johonkin suuntaan. Mielestäni huomattavasti mielekkäämpi vaihtoehto on käyttää parrya (vasen tatti vihollisen suuntaan ja neliö pohjaan, kun vihollinen on lyömässä).
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Väistö onnistuu painamalla X ja neliö pohjaan ja vasenta tattia johonkin suuntaan. Mielestäni huomattavasti mielekkäämpi vaihtoehto on käyttää parrya (vasen tatti vihollisen suuntaan ja neliö pohjaan, kun vihollinen on lyömässä).

Nonni sitähän minäkin, että onhan tässä oltava väistöliike. Mutta kun hätähousu olen, niin tutoriaalit skippasin vaan kylmästi :)

Huomenna ajatuksen kanssa uudestaan.
 
Vastaus: Metal Gear Rising: Revengeance [PS3/X360 Hype]

Nonni sitähän minäkin, että onhan tässä oltava väistöliike. Mutta kun hätähousu olen, niin tutoriaalit skippasin vaan kylmästi :)

Huomenna ajatuksen kanssa uudestaan.

Se tässä vähän ongelma onkin, kun tutoorialiassa ei oikein käsitellä pärryä. Se vaan tulee semmoisena boxina "X + LS". That's it.

Hieman petyin juuri siihen että peli käyttää samaa nappia lyömiseen ja torjumiseen. Ja sitten ei oikein kerrota milloin se torjunta toimii ja milloin se ei toimi, jne... Pari kertaa sain tojuttua tietty, mutta sellaista säheltelyä se oli. En vaan osaa, mutta en taida peliä tämän takia ostella. Pelattavuuden tulee olla selkeää. Ei ole ainakaan minusta kovin hyvä idea tunkea kahta toimintoa jotka kummatkin ovat tärkeitä samaan nappiin.

Harmi. Muuten loistavan oloinen peli.
 
Ylös Bottom