Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 kokemukset

Melankolistaja

New Member
Ajattelin laittaa tällasen ketjun pystyyn (NTSC-versiosta taisi tällanen jo olla, mutta omistetaan tämä nyt sitten PAL-versiolle), kun alkaa tuntua siltä, että aika moni jo omistaa ko. pelin (mukaanluettuna minä).

Ensivaikutelmat pelistä 3 tunnin pelaamisen jälkeen ovat aivan mahtavat. Viidakossa liikkuminen ilman tutkaa nostaa pelin vaikeusastetta huimasti ja samalla lisää taktista toimintaa. Itse aloitin normaalilla, mutta jo parin tunnin pelaamisen jälkeen alkoi tulla vaikeuksia.

Ja vinkkinä vielä MGS2 Raiden vihaajille: kannattaa valita "I like MGS2!" vaihtoehto, kun aloitatte uuden pelin. Koette hauskan yllätyksen.

Snake laskeutuu viidakkoon Raiden-maski päässä. :D Sai päivän naurut siinä vaiheessa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Heh, tuolle naureskeltiin myös ylläpidon illanvietossa, kun jenkkiversiota kokeiltiin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Loistava juttu minunkin mielestä. :D
Oletteko muuten löytäneet semmoisia Kermit-sammakon tapaisia lelusammakkoja viidakosta, jotka ampuessa rupeavat kurnuttelemaan?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

JuRka sanoi:
Loistava juttu minunkin mielestä. :D
Oletteko muuten löytäneet semmoisia Kermit-sammakon tapaisia lelusammakkoja viidakosta, jotka ampuessa rupeavat kurnuttelemaan?

niita ampumalla tais saada jotain extraa (64?)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Hyvä etten saanu slaagia heti pelin alussa juurin tuon takia :D
Mun pelihistorian ehkäpä pahin "huokaus helpotuksesta" mitä koskaan tapahtunu.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Joo, tuli tuota eilen n. kolmisen tuntia pelattua. Ja loistavan pelin on Kojima taas saanut aikaiseksi. Vaikeustaso on kyllä kieltämättä kohonnut. Itse aloitin suoraan hardilla ja on tullut jo muutaman kerran kärähdettyä. Ja eikun jatkamaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

JuRka sanoi:
Loistava juttu minunkin mielestä. :D
Oletteko muuten löytäneet semmoisia Kermit-sammakon tapaisia lelusammakkoja viidakosta, jotka ampuessa rupeavat kurnuttelemaan?
Kolme olen löytänyt 6 tunnin pelaamisen aikana, mutta vain yhtä olen ampunut, koska se oli sellasessa paikassa, ettei sinne Snake ylettynyt. Muut sammakot olen vielä jättänyt elämään ilman kurnuttelua. ;) Yritetään sitten tokalla läpipeluukerralla etsiä niitä vähän tarkemmin. (MGS3:n vastine Dog Tageille :confused: ) Pitäähän ne bandanat sun muut olla pelissä mukana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

zacharia sanoi:
No on kyllä huomattavan vaikeaa verrattuna MGS1 ja 2.

Damn......onko tosiaan?

Itse ostan sen huomenna, sattuupi sopivasti olemaan synttäripäiväkin. (aina mun synttäreillä tapahtuu jotakin: aikanaan PS2 julkaistiin japanissa 4.3, muistaakseni RE3 tai 2 tuli myös maaliskuun alussa ja tänä maaliskuuna vielä MGS3:nkin :))

No asiaan: itse haluaisin nauttia pelistä, enkä kirota sen vaikeutta. Olen kyllä läpäissyt kaikki MGS:ät, joten onko liikaa vaaraa, ettei tämä mene edes läpi?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Mac41 sanoi:
No asiaan: itse haluaisin nauttia pelistä, enkä kirota sen vaikeutta. Olen kyllä läpäissyt kaikki MGS:ät, joten onko liikaa vaaraa, ettei tämä mene edes läpi?
Vaikeus on vain hiippailussa. Vihollisten ohittaminen ilman räiskimistä on entistä vaikeampaa, mutta pyssyt laulaen peli mennee läpi siinä missä edellisetkin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Mahtava uutinen tuo vaikeustason kohotus. Toivottavasti Normal-levelkin toisi jo edes jotain vastusta, toisin kuin MGS2:ssa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Missä se "Snake Eater" laulu on? Mulla ei ainakaan ekakertaa peliä aloittaessa kuulunut sitä missään alku animaatioissa tai valikoissa???
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

juupajaapa sanoi:
Missä se "Snake Eater" laulu on? Mulla ei ainakaan ekakertaa peliä aloittaessa kuulunut sitä missään alku animaatioissa tai valikoissa???
Pelaa peliä eteenpäin, kyllä se sieltä tulee.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Nyt oon mäkin pelannut muutaman tunnin tätä peliä ja kyllä on upealta vaikuttanut. :)

Eniten harmittaa ohjekirjan irtoilevat sivut. :D Samantyylinen oli Killzonessakin. Ja yhessä vaiheessa painoin vahingossa start-nappulaa kesken näytöksen. Jäi vähän harmittamaan, kun en nähnyt, kuinka Snake siitä selvisi. :p

EDIT: Nonih.. Olihan siitä mukana tulleesta Traileri DVD:stäkin jotain hyötyä, siinä näytettiinkin, miten Snake selvisi siitä tilanteesta. Tosin vähän pätkittynä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Soitelkaapas sille tummaihoiselle Sigintille (tjsp.) aina välillä. Se kertoo välillä aika hauskoja läppiä. Kokeilkaa esim. soittaa sille, kun olette boxissa sisällä ja soittakaa niin kauan, että se alkaa puhua siitä boxista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Voi luoja miten hyvä peli,, tulee ihan vanhat kunnon muistot, kun ostin mgs2:n
Todella hienoja uusia ominaisuuksia on tullut. Vuoden peli sanon minä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Juu, tulihan se "Snake Eater laulu" sieltä, ja jälleen huippulaatua tämä uusi MGS!
Tässä pelissä vaan on otain joka pakottaa jatkamaan että pääsee näkemään mitä seuraavaksi. Hiiviskely vaan on paljon vaikeampaa ilman tutkaa ja viholisten näkökentän paljastavaa kiilaa. Tämä vaikeuttaa ennalta taktikointia ja muuttaa pelituntumaa melkoisesti edelliseen, kun pitää lymytä jossain heinikossa ja yrittää selvittää vartijoitten kulkureittejä, ja tuntuu että ne vartijat ei enää niin orjallisesti noudata sitä yhtä samaa reittiä partioidessaan.
Nostaa kyllä jännitystä melkoisesti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Juu kyllähän nuo vartijat on ikäänku käppäilemässä parempien yöunien jälkeen ku MGS2:ssa. Sen kummempia paljastamatta muutamia pelillisiä juttuja mitä kannattaa hauskuuden vuoksi hyödyntää:

- ensinnäkin, jos on mitään kokemusta kyseisistä peleistä niin kannattaa valita hard... saa paljon enemmän irti (tosin liikesensoria ja sonaria ei oo)
- opetelkaa ja käyttäkää CQC
- käyttäkää eläimiä ;) ja kaikkee mahollista... sitä kikkailua kyllä riittää

Muuten, onko jollakin jonkinlaista infoo tuosta European Extremestä ja sen vaikeudesta (vaatii ilmeisestikin läpipeluun)? Ainakin NTSC:ssä vihollisten tulivoima tuntu olevan vähän heikko, paitsi Extremellä se oli jo melko uhkaavaa. Pohdiskelen tässä vaan että pitäskö se PAL-versio hankkia jostain kun uus pleikkari ja GT pitäis kans hommata..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Mac41 sanoi:
No asiaan: itse haluaisin nauttia pelistä, enkä kirota sen vaikeutta. Olen kyllä läpäissyt kaikki MGS:ät, joten onko liikaa vaaraa, ettei tämä mene edes läpi?

Epäilen vahvasti. Itselläni ainut ongelma on tuo tutkan puute ja vihujen parantunut näkökyky. Eikä tuokaan haittaa joka paikassa. Pelissä on tiettyjä kohtia joissa nuo kiinteät kuvakulmat tuottavat ongelmia. Muuten on ollut ihan vanhaa tuttua MGS:ää. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Grandi sanoi:
- opetelkaa ja käyttäkää CQC
Mulle on tuottanut just vaikeuksia ton opetteleminen, varsinkin vartijoiden saanti kuristusotteeseen. Muutaman kerran olen onnistunut tuossa ja päässyt kuulustelemaan niitä, mutta useimmiten toi epäonnistuu. Olisko kellään mitään vedenpitävää vinkkiä, miten ne saisi joka kerta kuristusotteeseen, kun omalla osalla tahtoo käydä niin, että kun painan ympyrän pohjaan, niin Snake tyrmää vihollisen ja jos vain painaa ympyrää, niin Snake lyö? Olen myös koittanut pitää ympyrää vähän hennommin pohjassa muttei sekään tuottanut parempaa tulosta. :confused:

Tuosta Sigintistä vielä: Koikeilkaapa soittaa sille, kun teillä on eri asuja ja kasvomaalauksia päällä. (Kannattaa ainakin kokeilla, kun Uniform kohdassa on Naked.) :D

Taistelu the Endiä vastaan:
Olipas muuten pitkä kamppailu. Tota vois kutsua jo snipuhipaksi. :D Ja kun miettii vielä sitä taistelualuetta niin huhhuh... Meni tossakin kamppailussa joku tunti ja 10 min, kun aluks olin siinä vähän hukassa.
 
Ylös Bottom