Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
On kyllä ainakin minusta outoa että tökkii nuin pahasti???? nimittäin minulla ei ainakaan ole hidastellut yhtään, tosin sen olen huomannut että pstwo:lla hidastelee enemmän kuin vanhemmalla pleikalla pelatessa. Tuon huomasin ainakin kun vertasin san andreasta niin siinä tökki enemmän kuin itselläni vanhan mallisella, sekä vanhempi tuntui myös lataavan kaiken nopeammin. Dunno mutta itselläni MGS3 pyörii kuin rasvattu.
Pelin suurin heikkous näyttää selvästi olevan suuntavaisto ja kamera.
Kamera on paska. Ei näe edes metriä eteenpäin juostessa, minne menee. Aina pitää katsoa R1 napista eteenpäin ja sitten juossa.
Toiseksi suuntavaisto. Sekosin yhdessä ruudussa totaalisesti. Hiivin hiljaa vartijoiden ohi ja pääsin puunrungolle. Rungon luota näin, että tie tekee mutkan ja sitten eteenpäin mentäessä se teki mutkan taas. sitten olinkin melkein ruudun alussa. Ja kun hälytys laukesi, ei paljoa ehdi katella ympärilleen minne menee, ja sitten olinkin taas ihan hukassa.
Äääh, vaikea selittää, mutta sekaisin todella olin. Ei tämä nyt missään nimessä MGS:ää voita.
Nyt on vain pakko todeta, että et vain osaa. Kamera on täysin sama - R:n lisäominaisuuksia lukuunottamatta - kuin kakkosessa. Eli olet tukeutunut minun tavoin liikaa tutkaan. Kannattaa opetella ainakin Anti-Personelin käyttö, siitä on todella paljon hyötyä. Myöskin Motion Detectorin käytön opettelu on suotavaa, mutta kannattaa muistaa, että se näyttää vain liikkeessä olevat sotilaat.
Suuntavaisto? Pelihän on putkijuoksua, miten tässä voi edes olla sellaista? Kartan käyttö on suotavaa. Taitaa kyllä olla aika saavutus saada hälytys Easyllä.
Niille, jotka miettivät pelin ruudunpäivitysnopeutta: Vika ei ole pleikkarissa, vaan peli todella takkuilee, tiedä sitten, jos jenkki-versio pyörisi sulavasti 60hz-moodinsa ansiosta.
Loistava peli, nyt kun alka päästä toiminnoista perille.
No itse ainakin huomasin selvästi heti, kun pelaaja päästettiin puikkoihin. Pudotus MGS2:n sulavuudesta on melko suuri. Samoin hidastumista on havaittavissa hieman suuremmilla alueilla, kuten siellä suuren lammen luona, missä ui krokotiilejä ja kaloja. Siellä kun katsot ympärillesi fps-näkymästä, huomaat miten epätasaisesti kuva liikkuu.
Tosin näin hienosta pelistä ei muuten jaksaisi valittaa, vieläkun myöhemmin tuota hidastelua ei edes huomaa. Esim. The Endin metsikkö on todella iso, ja siellä ei muistaakseni pätkinyt lainkaan.
16 tuntia takana. Tässä pelissä on kyllä entistä enemmän kestoa, muistan pelanneeni MGS2:n about samalla tarkkuudella (paikkojen tutkimisessa) jo 14 tunnissa läpi.
Ei muuten lähde yhtään tuo tukikohta, missä pitäisi etsiä Raiden ja nyysiä sen vaatteet raahamalla sen ruumista ympäri ämpäri...
Vaikea sanoa onko aika vaan kullannut muistot, mutta jotenkin (ainakin tähän astisista) Cobrat tuntuvat harvinaisen tylsiltä ekan MGS:än Vulcan Raveneihin ja Sniper Wolfeihin verrattuna.
The End oli ainoa jota edes vähän pohjustettiin, The Pain ja The Fear sentään näytettiin ennen tappelua ja The Fury vaan ilmaantui paikalle.
Minä huomasin kohtalaisen alussa kun tultiin eräälle sumuiselle suolle. Muualla en ole huomannut.
Olen pelaamassa tätä ihmeen rauhalliseen tahtiin, tässä vaiheessa vasta The Fearin pomotappelussa.
Täytyy kuitenkin nostaa taas Shinkawalle hattua hahmosuunnittelusta, juuri tällaiset epäluonnollisilla taidoilla höystetyt pahikset kuuluvat Metal Gear Solid-sarjaan mielestäni. Kunhan taas liian yliluonnolliseksi ei mennä.
Vaikea sanoa onko aika vaan kullannut muistot, mutta jotenkin (ainakin tähän astisista) Cobrat tuntuvat harvinaisen tylsiltä ekan MGS:än Vulcan Raveneihin ja Sniper Wolfeihin verrattuna.
Sama juttu täällä. Mielestäni Dead Cellistäkin löytyy enemmän karismaattisuutta kuin osasta Cobra Unitia. Fox-Hound on sen sijaan aina Fox-Hound, se "alkuperäinen" useimmille. Hahmot olivat enimmäkseen erilaisia ase-eksperttejä, joilla saattoi olla jotakin pientä mystiikanpoikasta mukana. Täten ne olivat astetta uskottavampiakin kuin täysin yliluonnolliset friikit.
Juu, minunkin mielestäni bossit olisivat voineet olla normaalimpeja. Ja Fear olisi voinut olla jotain muuta kuin Vamp.
CQCsä mulla oli alussa vaikeuksia saada vihollinen kuulusteluun kurkunviillon sijaan. Kamerakulmat on takkuillu oikeastaan koko ajan. Ryömiessä ei voi katsella ympärille, ja kun nousee polvilleen katsomaan, että minne pitää mennä, sata "kumiluodeilla" ampuvaa ääliötä on perässä.
Toisaalta Normal on vaikea vaikeusaste, mutta toisaalta liian helppo. Hiipiminen ilman, että jää kiinni, on tuskallisen vaikeaa. Sitten tulee alert, jota ei voi purkaa millään ilveellä. Toisaalta vihollisilla menee tunti, että ne saa tapettua Big Bos..Snaken. Usein on pitäny avittaa niitä kranaateilla, kun on ärsyttäny se, että jäi kiinni. (Siis räjäyttää itsensä kranaateilla).
Hyvää on se, ettei ne saa avustuksia ikuisesti. Kun tarpeeksi kauan murhaa niitä, ne vaan loppuu.
Siinäpä ne huonot puolet olivatkin. Kaikki muu on nerokkaan kaunista loistavuutta. Se, että jokaisen bossinkin voi läpäistä useammalla kuin yhdellä tavalla
(Esim. The Endin läpäisin häpeällisesti niin, että juoksentelin ympäriinsä, ammuin sen papukaija, jonka myös söin, ja odotin että sen stamina loppuu. SItten ammuin svd:ä, kun vihdoin löysin sen. En halunnut mennä sitä niin, mutta en kerta kaikkiaan tajunnut sitä.)
, on todella kannustavaa.
Historiallisena eepoksena peli on myös todella hieno. Tarkoitan siis MGS-historiaa. MGS1 ja 2 pelatessa mua kiinnosti hirveästi tämä legendaarinen Big Boss. Ja toisaalta myös Ocelotin osuus kaikessa on kiinnostavaa.
Sorrowin sanat "You will be killed by your own son"..viittaako se Solidiin? Oli miten oli, joitain tulevaisuuden viittauksia pelistä on hauska bongailla. En ole mennyt peliä vielä läpi, mutta en usko, että tässä selviää että miksi Snake meni ja perusti sen Outer heavenin (Outer heaven..Big Boss's dream! -Snake, MGS1)
Joo kyllä sen sulavuuden eron huomaa kakkosen ja kolmosen välillä heti pelin ekoilla sekunneilla kun hamoa pääsee ohjaamaan. Harmittaa vaan, kun aikoinaan minut hurmasi metal geareissa se Skull Suit, tai se sellanen puku mitä ne käytti. Se on niin hieno puku. Sinällään sitten vähän harmittaa kun on Snakella päällä kolmosessa vaan maastopuku. Ei sillä siis kuitenkaan niin kauheen suurta merkitystä ole, älkää käsittäkö väärin.
Noista bosseista... Aika surkuhupaisaa. Siis The Pain oli vielä kohtuullinen, mutta että Fury ja Fear... Ei näin. Sorrow ja The End olivat aika jänniä kuitenkin.
Nyt olen pelannut 17h 30 min ja olen siellä vesiputouksen alla. Illalla jatkan pelaamista. Jaa niin, kuinka moni pakeni vankilasta radion avulla? Siis ottamalla yhteyttä siihen numeroon jota Sorrow vilkutti siellä kidutus huoneessa? Ilmeisesti vankilasta voi paeta myös perinteisellä sänkytaktiikalla...
Joo kyllä sen sulavuuden eron huomaa kakkosen ja kolmosen välillä heti pelin ekoilla sekunneilla kun hamoa pääsee ohjaamaan. Harmittaa vaan, kun aikoinaan minut hurmasi metal geareissa se Skull Suit, tai se sellanen puku mitä ne käytti. Se on niin hieno puku. Sinällään sitten vähän harmittaa kun on Snakella päällä kolmosessa vaan maastopuku. Ei sillä siis kuitenkaan niin kauheen suurta merkitystä ole, älkää käsittäkö väärin.
Noista bosseista... Aika surkuhupaisaa. Siis The Pain oli vielä kohtuullinen, mutta että Fury ja Fear... Ei näin. Sorrow ja The End olivat aika jänniä kuitenkin.
Nyt olen pelannut 17h 30 min ja olen siellä vesiputouksen alla. Illalla jatkan pelaamista. Jaa niin, kuinka moni pakeni vankilasta radion avulla? Siis ottamalla yhteyttä siihen numeroon jota Sorrow vilkutti siellä kidutus huoneessa? Ilmeisesti vankilasta voi paeta myös perinteisellä sänkytaktiikalla...
No pukuja löytyy kyllä aika joka lähtöön, ja monet niistä ovat erikoisuudessaan ja ominaisuuksissaan aika mielenkiintosia (niiden pukujen saaminen onkin toinen juttu).
Bossitaistelut nyt saa ihan uuden merkityksen extremestä ylöspäin, varsinkin jos yrittää staminan kautta hakee.
juu ekan kerran vankilapako sujui radiokoodin kautta, keinoja tosin löytyy monia. Sänkytaktiikka toimi vähän heikosti kun kaveri vaan kurkisti sinne alle ulkopuolelta. Fake Death Pillillä tosin onnistuu, vähänniinku ketsuppipurkki MGS:ssä. Jos on sen radiokoodin ensin missannut, voi sen saada uudestaan heittelemällä sitä roskasafkaa takasin Sasakille. Siinä tulevan videopätkän aikana koodi näkyy siinä Sasakin pitelemässä valokuvassa.
CQCsä mulla oli alussa vaikeuksia saada vihollinen kuulusteluun kurkunviillon sijaan. Kamerakulmat on takkuillu oikeastaan koko ajan. Ryömiessä ei voi katsella ympärille, ja kun nousee polvilleen katsomaan, että minne pitää mennä, sata "kumiluodeilla" ampuvaa ääliötä on perässä.
Koitahan R1 pohjassa painaa L2+R2, jollon Snake tunkee päätänsä hieman, mutta yleensä juuri tarpeeksi näkyvyyden kannalta, puskasta. Tämä temppu ei kuitenkaan pienennä camo-astetta, eli on erittäin käyttökelpoinen. Tällä hetkellä olen The Endin pomotaistelussa ja tuntuu että turhautuminen iskee jo parin minuutin jälkeen...
Heh, ihanasti peli tuo brutaalisuutta itsestä esille.
Tähän mennessä pelin tyydyttävin kohta: koputan oveen ja vartija tulee hetken päästä avaamaan. Sillä välin olen ottanut haara-asennon oven eteen ja tähtään suoraan ovea kohti pään korkeudella. Kun vartija avaa oven, hädin tuskin kysymysmerkki ehtii ponnahtaa hänen päästään ennen veren pulppuamista :
No vihdoinkin pääsin pelin läpi 24,5 tunnin pelin jälkeen. Tuli muuten lähes joka paikka koluttua niin maan perusteellisesti että... Alkoi jo suru tulla pikkuhiljaa puseroon, kun ei legendaarista MGS tunnusmusaa oikeen kuulunut, mutta tulihan se sieltä lopulta. Lopun juonenkäänteet olivat aivan odottamattomia. Demo theatresta huomasin, että aika useaa välidemoa ei voi samalla pelikerralla nähdä:
Mitä eroa on muuten siinä loppudemon vaihtoehdoissa Snaken ja Ocelotin duelissa, kun on kohdat Snake wins ja Ocelot loses Itse sain ton Snake wins. Ja miten ton Ocelot loses -vaihtoehdon saa?
Ja sitten toinen spoileri koskien lopun paljastuksia:
Onkos jollekin selvinnyt vai missasinko itse sen, että kuka on The Bossin ja The Sorrow'n lapsi
Heh, ihanasti peli tuo brutaalisuutta itsestä esille.
Tähän mennessä pelin tyydyttävin kohta: koputan oveen ja vartija tulee hetken päästä avaamaan. Sillä välin olen ottanut haara-asennon oven eteen ja tähtään suoraan ovea kohti pään korkeudella. Kun vartija avaa oven, hädin tuskin kysymysmerkki ehtii ponnahtaa hänen päästään ennen veren pulppuamista :
Ei tuo vielä mitään. Itse harrastin sellaista hupia että ensin nukutin vartijan tainnutuspyssyllä, raahasin vähän syrjäisempään paikkaan ja sitten teloitin kaverin kuulalla kalloon ettei varmasti herää.
No ehkä saattaa olla pikkasen Offtopic , mutta mistä's pelin ostitte ja millä hintalapulla varustetulla? Megaswapissa oli 59.99 hintalapulla varustettu elikkä löytyskö mistään halvemmalla ja jos niin mistä?