Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuossa perjantai-aamuna meni Extremellä läpi, alerteja, continueita ja tappoja tuli kyllä ihan riittämiin, ainoana että rationeita en käyttänyt. Ideana olikin tosin kokeilla vähän kaikenlaista ja aikaakin sain uppoamaan +30h. Hommat jaksoivat säväyttää kyllä toisellakin pelikerralla, kun tuntuu että vaikeustaso oli juuri sopivan haastava, muttei missään vaiheessa epäreilu.

Big Boss -rankeilla leijuminen ei tosin hirveästi kiinnosta :) tätä kun pelaa ihan omaksi ilokseen: Tuntuu että jos lähtee tohon <5h leikkiin niin menee peli-ilo samalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tässähän menee koko idea, eikai kukaan oikeasti käytä tätä tapaa, sehän on oikeestaan jo huijaamista. Sitten voi tulla tänne kuvan kera leijumaan että tulipa pelattua ilman rationeita, hälytyksiä ja tappoja koko peli läpi. Ei näin.
Jos nyt ymmärsin ton ylimmäisen viestin oikein, mistä en ole ollenkaan varma :D

En ymmärrä logikkaasi. Tuohan on melkein sama, kun joutuisit epäonnistuttuasi pelissä aina aloittamaan pelin alusta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mitäs pahaa siinä jos loaddaa aina kun tulee hälytys tai tappaa jonkun vahingossa? Sehän on vähän kuin tulisi game over. Joutuuhan sitä pelaamaan kuitenkin saman huoneen uudestaan (tai saman matkan, riippuu missä olet tallentanut viimeksi).

MGS2:sessahan oli extremellä vähän saman tyyppinen moodi, jos huomataan tulee game over. Kaikkein hauskinta tietysti on jos laittaa hieman haastetta itselleen, esim yrittää mennän kaikki kohdat läpi ilman että nukuttaa/tappaa ketään ja että ei tule hälytyksiä. :)

Ainakin itse pelaan vähän tuohon tyyliin. Huomasin jo ensimmäisessä MGS pelissä miten pelistä tuli piinaavan jännittävä kun niitä vartioita yritti vältellä ilman suoraa kontaktia. Peli muuttuu heti jonkin sortin abstraktiksi puzzle peliksi. ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Hyvä vaan, että tallentaa voi kohtalaisen vapaasti menettämättä jo saavutettuja asioita, tällöin kaikki voivat pelata suunnilleen haluamallaan tavalla.

Eikös esimerkiksi MGS2:ssa Big Boss -rankin saavuttamiseksi täytynyt pitää tallennusten määrä alle kuuden tai jotain vastaavaa? Ovathan jotkut speedrunit vetäneet single sessionina, mutta kuusi tallennusta olisi jo tarpeeksi välttämään totaalisen turhautumisen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

SItähän se joskus aikanaan olikin ;)

Kyllä lähes jokaisessa järkevässä pelissä on ollut save-mahdollisuus muodossa tai toisessa jo pelien alkuajoista lähtien. Tietty jossain pasianssissa savettaminen on aika turhaa, mutta muuten sen pelinautinnon jakaa mieluusti vähän pidemmälle jaksolle kuin yhdelle kertaistunnolle.

En näe tuossa tilanteiden tallentamisessa muuten mitään ongelmaa, mutta mielestäni se on kuitenkin käytännössä sama asia kuin continuen käyttö. Siinä mielessä se on vähän huijausta. Mutta kuten todettua, niin tuskin kukaan pystyy saavuttamaan big boss emblemiä ilman sitä. Joko pitäisi sallia muutama continue ja laskea tilanteen lataaminen yhdeksi continueksi tai sitten antaa sen olla niin kuin se nyt on. Ei se helppoa ole nykyiselläkään toteutuksella.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

En ymmärrä logikkaasi. Tuohan on melkein sama, kun joutuisit epäonnistuttuasi pelissä aina aloittamaan pelin alusta.

No näin ne eliittipelaajat hankkii sen parhaimman rankin ;)

edit. muokattu :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

No näin ne tosipelaajat hankkii sen parhaimman rankin ;)

Hahahaaa, tälläisella mentaliteetilla en nimeäisi ketään "tosipelaajaksi" :D Elitiksi korkeintaan ;) Ja muutenkin tälläisestä touhusta on pelaaminen kaukana, touhu menee jo suorittamisen puolelle eikä siinä ole mitään järkeä saati iloa.

EDIT: Mutta sanottakoon nyt vielä sodan välttämiseksi että kukin pelaa peliä tavallaan, yksilöitä tässä ollaan, kukin vetää showtaan omalla tyylillään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Onkos muilla tullut vastaan Otaconin vähän oudompaa keskustelua ? :D
SM:ssa kun ruvetaa Ravenia muistelemaan, niin pirauttaa Otaconille monta kertaa, niin aikanaan se alkaa puhumaan kuinka hullu Snake oli kun meni tankkia vastaan pelkillä naateilla, sen jälkeen tulee kyllä sellaista dialogia jotai ei MGS pelissä uskoisi olevan " Youre the... SHIT ! " ja paljon muuta :D


Jep tämä tapahtuu noin kolme vai oliko neljä kertaa. Siis ei puhu samasta asiasta vaan jauhaa muista sen tappeluista:D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Eivät taida Konamistylessä hirveänä reagoida noihin nettitilauksiin. Viikko sitten tilasin, eikä ole tullut minkäänlaista ilmoitusta, että paketti olisi lähtenyt liikkeelle. :confused:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voi että tuo moottoripyörä kohtaus on vaikee mennä nonlethal tyylillä läpi...:D Vaikeusasteena Big Boss Hard, varmaan pelin vaikein kohta mennä nonlethal läpi. Advent Palace:kin meni kuin voita vetelis. :p Ja tosiaankin unmanned weaponeja saa tuhota ihan sydämensä kyllyydestä, ne kun ei lasketa kill counttiin. :)

EDIT: Kellään jtn vinkkiä tohon takaa-ajoon?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voi että tuo moottoripyörä kohtaus on vaikee mennä nonlethal tyylillä läpi...:D Vaikeusasteena Big Boss Hard, varmaan pelin vaikein kohta mennä nonlethal läpi. Advent Palace:kin meni kuin voita vetelis. :p Ja tosiaankin unmanned weaponeja saa tuhota ihan sydämensä kyllyydestä, ne kun ei lasketa kill counttiin. :)

EDIT: Kellään jtn vinkkiä tohon takaa-ajoon?

Vaikeehan se on, mutta itse menin sen
ampumalla Bizonilla (muutkin käy, mutta Bizonissa on eniten kuteja lippaassa ja nopea lataus ja riittävät tehot) kaikki mahdolliset lentävät hökötykset ja tainnutuspistoolilla kaikki ukot. Laita ihan perus tainnutusammuksia piippuun ja toivo parasta. Muutama kerta meni, mutta kun saa kk-miehiin onnekkaat head-shotit, niin ne kuukahtaa kerrasta ja frogsit tipahtavat kunhan vain osut. Sitten pomotaistelun alussa oletkin luultavasti lähes kuollut, joten Sailor soimaan ja piiloon makaamaan. Näin saat healthit täysille ja sitä ei lasketa health itemin käytöksi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Olettekos huomanneet että briefing kohdassa kun on radio (en ole varma onko jokaisessa) niin pystyy Mk2:lla r1 painamalla laittaa biisejä soimaan kun sen lähellä on... (octocamo heittää sen tainnutuskaapelin ja painaa sitä)..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Olettekos huomanneet että briefing kohdassa kun on radio (en ole varma onko jokaisessa) niin pystyy Mk2:lla r1 painamalla laittaa biisejä soimaan kun sen lähellä on... (octocamo heittää sen tainnutuskaapelin ja painaa sitä)..

Ensimmäisessä kerroksessa pystyy myös Codec puhelun tullessa painamaan kaukosäädintä (joka on pöydällä, siinä keskellä "huonetta") niin puhelun tilalla näkyy.. Tsekatkaapa itse ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voi että tuo moottoripyörä kohtaus on vaikee mennä nonlethal tyylillä läpi...:D Vaikeusasteena Big Boss Hard, varmaan pelin vaikein kohta mennä nonlethal läpi. Advent Palace:kin meni kuin voita vetelis. :p Ja tosiaankin unmanned weaponeja saa tuhota ihan sydämensä kyllyydestä, ne kun ei lasketa kill counttiin. :)

EDIT: Kellään jtn vinkkiä tohon takaa-ajoon?

Käytä Solar Gunia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Enään viiminen acti jäljellä Big Boss rankia havitellessa... =o

Edit: Noniin menihän se. Eipä jääny paljoa aikaa, 4:34 kului.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Meni muuten hieman aikaa totutella tohon "Here's to you" kappaleeseen. Se ei heti iskenyt, vaan kolmannella kerralla sitä osasi vasta arvostaa. Ja nyt sitä sitten kuuntelee MP3:sena ilokseen. Hyvä valinta loppu kappaleeksi ainakin nimen perusteella. Kojima vähän kuin sanoo että: "Tämä on teille fanit." ;)
 
Ylös Bottom