Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ei ole. Drago Pettrovich Madnar kuoli Metal Gear 2:ssa. Lisäksi Snake ei reagoinut nimeen mitenkään, vaikka itse tämän tappoi. MGS4:n Madnar on siis joku muu, tai kyse on juoniaukosta.

Tai sitten Snake on vain ihan oikeasti seniili.

Metal Gear Wikissä taas sanotaan, että Madnar selviytyi Zanzibar Landista, eri asia on onko tämä sitten totta, mutta siihen on aina mahdollisuus.

Ei ole. Drago Pettrovich Madnar kuoli Metal Gear 2:ssa. Lisäksi Snake ei reagoinut nimeen mitenkään, vaikka itse tämän tappoi. MGS4:n Madnar on siis joku muu, tai kyse on juoniaukosta.

Tai sitten Snake on vain ihan oikeasti seniili.

MGS Databasen mukaan kyseessä on sama Dr. Madnar, itsekin kyllä luulin hänen heittäneen lusikan nurkkaan Zanzibar Landissa.

Mitkäs kaikki tavarat tämä peli laskee health tavaroiksi?

kaikki jotka parantavat elinvoimaa, rationit, regainit, noodelit yms. Eli elinvoimaa voi kerätä vain odottamalla (spyche mittarista riippuen snake saa helttiä takaisin odottaessa, spycheä saa vaikka miestenlehtiä lukemalla tai pahvilaatikossa istumalla)

Nuo emotive ammot kyllä nostavat suupielet pystyyn :p, heittää yhden keltaisen savukranaatin vihollisjoukon keskelle ja odottaa että savu haihtuu, niin tulee aika hervotonta meininkiä: viisi sotilasta koittaa ampua toisiaan hengiltä nauraen samalla katketakseen ja ketkä jäävät tulituksesta henkiin pyörtyvät hetken kuluttua. :D

Nuo emotive ammot kyllä nostavat suupielet pystyyn :p, heittää yhden keltaisen savukranaatin vihollisjoukon keskelle ja odottaa että savu haihtuu, niin tulee aika hervotonta meininkiä: viisi sotilasta koittaa ampua toisiaan hengiltä nauraen samalla katketakseen ja ketkä jäävät tulituksesta henkiin pyörtyvät hetken kuluttua. :D

mitämitämitä!!??

Värilliset savukranaatit tuottavat erilaisia tunteita? Itse kun ei ole tullut käytettyä kuin MGOssa. Mahtavaa. Pakko kokeilla.

mitämitämitä!!??

Värilliset savukranaatit tuottavat erilaisia tunteita? Itse kun ei ole tullut käytettyä kuin MGOssa. Mahtavaa. Pakko kokeilla.
värit ovat samalaiset kuin nukutuspistoolissa ;)

esim. keltainen = nauru, punainen = raivo ja vihreä = pelko

kaikki jotka parantavat elinvoimaa, rationit, regainit, noodelit yms. Eli elinvoimaa voi kerätä vain odottamalla (spyche mittarista riippuen snake saa helttiä takaisin odottaessa, spycheä saa vaikka miestenlehtiä lukemalla tai pahvilaatikossa istumalla)
compressiä ei taidettu laskea mukaan?

Jos noita emotion-systeemeitä käyttää, lasketaanko niistä tappoja?

Kiinnostaisi vaan tietää, kun nyt on menossa toinen läpipeluukerta ja tasona Big Boss Hard. Mitään aikalimittiä en itselleni pistä, vaan rauhallisesti yritän sniikkailla ilman alertteja ja tappoja. Hitto että on kyllä hyvä peli! Act 1 juuri takana toista kertaa ja olikin huomattavasti vaikeampaa sniikkailla kuin räiskiä tiensä läpi.. :D

Jos noita emotion-systeemeitä käyttää, lasketaanko niistä tappoja?

Ei lasketa. Nehän ei aiheuta kuolemaa, ainoastaan tajuttomuuden (lopulta). Tosin noiden punaisten ja keltaisten aineiden sotilaille aiheuttama ikävä sivuvaikutus (halu tappaa/tulla tapetuksi) kyllä aluksi epäilytti, mutta ainakaan minun tilastoissani noita sotilaiden omia toilailuja ei laskettu tapoiksi.

MGS Databasen mukaan kyseessä on sama Dr. Madnar, itsekin kyllä luulin hänen heittäneen lusikan nurkkaan Zanzibar Landissa.
Jep, luin tuon sittemmin itsekin databasesta kun jäi vaivaamaan.

Tunnistin kyllä nimen kun se MGS4:ssä mainittiin, ja epäilin heti, että sama henkilö voisi olla kyseessä. Madnar kuitenkin otti aika monta nikitaa selkäänsä kakkosessa, eikä Snake nelosessa reagoinut nimeen mitenkään. Lisäksi kun ykkösessä ja kakkosessa Madnar oli Metal Gearien sunnittelija, mutta nelosessa yhäkkiä jonkin sortin kyberneetikko, ajattelin että pakkohan sen on olla joku muu.

Vähän turhalta kyllä vaikuttaa tuollainen nimien pudottelu. Olisi Kojima voinut edes jotenkin osoittaa että Snake tunnisti nimen. Outoa että se jätettiin itse pelissä noin epäselväksi, kun kuitenkin monet muut asiat selitettiin juurta jaksain.

Ei lasketa. Nehän ei aiheuta kuolemaa, ainoastaan tajuttomuuden (lopulta). Tosin noiden punaisten ja keltaisten aineiden sotilaille aiheuttama ikävä sivuvaikutus (halu tappaa/tulla tapetuksi) kyllä aluksi epäilytti, mutta ainakaan minun tilastoissani noita sotilaiden omia toilailuja ei laskettu tapoiksi.

Ah, no sepä hyvä. Pisti vain epäilyttämään siinä Act 1:n Frog-mätössä, kun niillä punaisilla emotion-ammuksilla laitoin menemään, kaverit haihtuivat ilmaan yhdestä osumasta. Ajattelin että lasketaan tapoiksi ja aloitin Frog-mätön uudestaan. Jos niitä ei lasketa tapoiksi, niin siinä vaiheessa täytyy sanoa, että Frogeja vastaan on keksitty juuri loistava lääke...

Ah, no sepä hyvä. Pisti vain epäilyttämään siinä Act 1:n Frog-mätössä, kun niillä punaisilla emotion-ammuksilla laitoin menemään, kaverit haihtuivat ilmaan yhdestä osumasta. Ajattelin että lasketaan tapoiksi ja aloitin Frog-mätön uudestaan. Jos niitä ei lasketa tapoiksi, niin siinä vaiheessa täytyy sanoa, että Frogeja vastaan on keksitty juuri loistava lääke...

:o Haihtuvat ilmaan? Taas yksi erikoinen yksityiskohta löytyi. Milläköhän tuokin on perusteltu? Ei ne mitenkään hermoheikoilta vaikuttaneet. ^D^

Niin ja luulen että nuo lasketaan tapoiksi kerran ne veivinsä heittävät. :P

:o Haihtuvat ilmaan?

Frogithan kuollessaan palavat sinisellä liekillä tuhkaksi ja kosketuksesta sitten tuhkat häviävät.

Itelle peli teki eilen reilut, olin pelannut siinä muutaman tunnin ja Act 3:n moottoripyörä pätkän kolmanteen osioon siirryttäessä peli heitti itseni Pl3eikan päävalikkoon. Siinä meni sitten muutamat peluu tunnit, tapot, kuristukset, hold upit yms. :mad:

Jep, luin tuon sittemmin itsekin databasesta kun jäi vaivaamaan.

Tunnistin kyllä nimen kun se MGS4:ssä mainittiin, ja epäilin heti, että sama henkilö voisi olla kyseessä. Madnar kuitenkin otti aika monta nikitaa selkäänsä kakkosessa, eikä Snake nelosessa reagoinut nimeen mitenkään. Lisäksi kun ykkösessä ja kakkosessa Madnar oli Metal Gearien sunnittelija, mutta nelosessa yhäkkiä jonkin sortin kyberneetikko, ajattelin että pakkohan sen on olla joku muu.

Vähän turhalta kyllä vaikuttaa tuollainen nimien pudottelu. Olisi Kojima voinut edes jotenkin osoittaa että Snake tunnisti nimen. Outoa että se jätettiin itse pelissä noin epäselväksi, kun kuitenkin monet muut asiat selitettiin juurta jaksain.

Kyllähän Madnar oli ekassa osassa tehnyt Bloody Bradin, joka oli jonkin sortin kyborgi.

Voi olla, että Snake luuli Madnarin kuolleen ja ajatteli Raidenin mainitseman Madnarin olevan joku muu saman niminen henkilö ja tämän takia ei reagoinut nimen kuullessaan.

Viime yönä tuli tuo pelattua läpi, melkoisen makoisa elämys, arvosanaksi Frog, mikä ei ilmeisesti ole kauhean hyvä.
Pelimekaniikka toimii erinomaisesti, octocamon avulla hiipiminen on kuin leikkiä.
Aseista en liiemmin välittänyt, olen aina pärjännyt tranq. gunilla, tosin Mosin Nagant varustettuna nukutuspanoksin oli aika herkullinen ase.
Erityismaininta Snaken "unelle" ja päälle heitettiin vielä MGS1 Solid Snake -head camo + Psycho Mantisin paluu, todella tyylikästä!
Täytyy vielä mainita pelin sisäisen iPodin nerokkuus, taisteluihin tulee hieman erilaista tunnelmaa jos laittaa soimaan esim. Sailorin tahi Sea Breezen, kaunottaret tanssimassa Oishii Two-han Seikatsun tahtiin ei myöskään ole paha lisä ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:

:o Haihtuvat ilmaan? Taas yksi erikoinen yksityiskohta löytyi. Milläköhän tuokin on perusteltu? Ei ne mitenkään hermoheikoilta vaikuttaneet. ^D^

Niin ja luulen että nuo lasketaan tapoiksi kerran ne veivinsä heittävät. :P

Databasessa lukee että kuollessaan näiltä tuhoutuu kaikki nanot heidän sisällään, ja tästä johtuen palavat tuhkaksi samantien.

Noniin tuli tämäkin ostettua ehin kyllä pelata vain 30min ni sit faija tuli kattoo formuloita :( No mutta todella hyvältä tuntui :) Mutta pari asiaa askarruttaa:

Onko tämä 720P vai 1080P ku pelikotelo väittää 720 ja telkku 1080?
Onko tässä jotain taskulampun tapaista esinettä?
Osaako Snake hypätä?

Ylös Bottom