Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Onko kukaan muu huomannut, että mitä useamman kerran peliä pelaa läpi, sitä enemmän se alkaa vaikuttamaan eeppisimmältä peliltä ikinä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kysymys, joka on häirinnyt jo kauan. Jos siinä lopun mikrossa ei rämpytä kolmiota, voiko tulla game over? Itselle tulee aina sellainen rush, että en ole pystynyt jättämään nappia rauhaan, edes sen kerran kun oli ihan tarkoituskin.

Entä vikan vastuksen viimeisessä vaiheessa, pitääkö siinä vielä ohjaimeen kajota? Taisteleeko Snake siinä ihan ilman pelaajaa? En oikeasti tiedä kun MGS4sta eletään ne viimeiset tunnit. Häviää raja pelin, välivideon ja todellisuuden väliltä. Aivan loistava peli, moni muu peli ei kohdallani ole samaan pystynyt. Oikeastaan, yksikään epä-roguelike-peli ei ole saanut minua imettyä maailmaansa aikaisemmin, vaikka juuri Metal Gear-sarjassa ei unohdeta muistuttaan pelaajalle että "Tämä on vain peliä ja olet pelannut jo liikaa, sammuta se hemmetin laite, nyt."

Edit. pidennetty loppu kuulostaa kyllä aika kovalta, jos vielä pääsisi pari kyyneltä vuodattamaan ja antamaan Snakelle hyvästit viiimeisen kerran, siis vielä kerran. Kuulostaa ainakin hyvältä, kunhan ei vain jäisi huhuksi. Ehkä joku valokuvaus peli jossa ohjastetaan Otaconia tai Otaconilla Metal Gearia. :P
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kysymys, joka on häirinnyt jo kauan. Jos siinä lopun mikrossa ei rämpytä kolmiota, voiko tulla game over? Itselle tulee aina sellainen rush, että en ole pystynyt jättämään nappia rauhaan, edes sen kerran kun oli ihan tarkoituskin.

Entä vikan vastuksen viimeisessä vaiheessa, pitääkö siinä vielä ohjaimeen kajota? Taisteleeko Snake siinä ihan ilman pelaajaa? En oikeasti tiedä kun MGS4sta eletään ne viimeiset tunnit. Häviää raja pelin, välivideon ja todellisuuden väliltä. Aivan loistava peli, moni muu peli ei kohdallani ole samaan pystynyt. Oikeastaan, yksikään epä-roguelike-peli ei ole saanut minua imettyä maailmaansa aikaisemmin, vaikka juuri Metal Gear-sarjassa ei unohdeta muistuttaan pelaajalle että "Tämä on vain peliä ja olet pelannut jo liikaa, sammuta se hemmetin laite, nyt."

Edit. pidennetty loppu kuulostaa kyllä aika kovalta, jos vielä pääsisi pari kyyneltä vuodattamaan ja antamaan Snakelle hyvästit viiimeisen kerran, siis vielä kerran. Kuulostaa ainakin hyvältä, kunhan ei vain jäisi huhuksi. Ehkä joku valokuvaus peli jossa ohjastetaan Otaconia tai Otaconilla Metal Gearia. :P

Vikan vastuksen viimeisessä vaiheessa, voi tosiaan kuolla. Itselle kävi näin kun olin päihittänyt 3 ensimmäistä vaihetta ensimmäistä kertaa extremellä. Harmitti :o
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pidennetty loppuratkaisu MGS4:een olisi huikeinta mitä mikään viihdeteollisuuden muoto olisi ikinä tehnyt ja tulisi tekemään! Piste! Kojima on Jumala! Vittu!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pelit lehdeltä 85 pistettä. Pöyristyttävää.

Edit: Olis varmaan pitänyt pistää hymiö perään. Huumorilla enemmänkin pistin tuon jälkiliitteen, vaikkakin omasta mielestä ehkä olis vähän isommat pisteet ansainnut, vaikken ees peliä/konsolia omista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Niin, ja arvostelijana (tai ainakin toisena arvostelijana) toimi Xbox-mies Tuomas Honkala. Edelliset MGS:t arvosteli Sami Airaksinen, joka antoi MGS2:lle 91 ja MGS3:lle 92. Ihmetyttää, miksi ei hän voinut arvostella myös tätäkin? Mutta eihän 85 ole todellakaan huono arvosana, mutta pistää vaan miettimään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuossa Pelit-lehden arvostelussa valitetaan siitä, että pelin keskeyttäviä välivideoita on aivan liikaa. Minä ainakin olen aina pitänyt Metal Gear Solidien välivideoista, joten ainakaan itseäni ne eivät haittaa. Mitäs muut ovat mieltä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuossa Pelit-lehden arvostelussa valitetaan siitä, että pelin keskeyttäviä välivideoita on aivan liikaa. Minä ainakin olen aina pitänyt Metal Gear Solidien välivideoista, joten ainakaan itseäni ne eivät haittaa. Mitäs muut ovat mieltä?

Itse en voisi kuvitellakaan Metal Gear Solideja ilman pitkiä välivideoita ja codec keskusteluita. Vähän itseänikin ihmetyttää, että Xbox ja Halo mies Honkala arvosteli PS3:n ensimmäisen todellisen yksinoikeus suurpelin. Eihän 85p huono ole mutta kyllä MGS4 omasta mielestäni ansaitsee vähintää 90p. Pelitin arvosteluun olisi voinut laittaa vaikka omat pisteet sarjan faneille.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

välivideoita oli ehkä omaan makuun hiukan liikaa kun niiden pituutta katsoo, mutta ei se pelaamisen laatuun vaikuttanut
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Aivan, Honkalahan se haukkui LBP:n täysin pystyyn joskus aikoja sitten siinä lähinnä naurua nostattaneessa artikkelissaan :D
Olipa hyvä valinta arvostelemaan MGS4.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nuo välivideot ovat paljon keskustelua aiheuttaneet ja jokaisella on oma mielipiteensä asiasta. Sarjan faneillehan ne ovat hieno juttu kaikkine sarjan yksityiskohtineen. Muille ne saattavat olla vähän turhan kuivia ja pitkiä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nuo välivideot ovat paljon keskustelua aiheuttaneet ja jokaisella on oma mielipiteensä asiasta. Sarjan faneillehan ne ovat hieno juttu kaikkine sarjan yksityiskohtineen. Muille ne saattavat olla vähän turhan kuivia ja pitkiä.

No mun mielipide on, että tässä osassa välivideot on toteutettu ehdottomasti parhaiten koko pelisarjassa. Osittain tämä johtuu tekniikan kehittymisestä, mutta suurin syy on Codec - keskustelujen vähentäminen ja videoiden keskittyminen entistä enemmän toimintaan (vieläpä tyylikkääseen sellaiseen).

Itselle MGS 2:n väli"videot" aiheuttivat melkoisen vastareaktion peliä kohtaan, mutta tässä jopa odotan innolla nähdä mihin suuntaan juoni kehittyy. Tällä hetkellä menossa tosin 5. actin alku joten vielä on aikaa Kojiman vetää överiksi... :D
 
Ylös Bottom