Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

mun kaveri sano että sony on myyny metal gearin yksinoikeuden!?
Onko tää teidän mielestä totta??:confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kirjoitan tämän nyt spoiler-tageihin, ettei kenellekään vahingossakaan tule juonipaljastuksia / vast.

Sain pelin pelattua juuri äsken läpi, tai no reilu tunti sitten, ja sen jälkeen katsoin YLI TUNNIN sitä ylipitkäksi venytettyä loppua. Päällimmäisiä tuntemuksia:

MGS4 on helposti kaunein peli mitä olen koskaan nähnyt. ...muitakin hyviä puolia on lukemattomasti, mutta jostain syystä ihmisen mieli tahtoo aina ensin miettiä negatiivisuuden kautta. Niin myös minä.

Pelit-lehdessäkin haukutut ylipitkät välivideot todellakin olivat välillä todella tuskallisia katsoa. Dialogi oli paikoitellen todella kökköä, ja muutamassa kohtauksessa tuli jopa myötähäpeän tunteita (mm. kun Otacon itkee itsensä tappaneen Naomin perään, ämmähän sai just mitä ansaitsikin... ja kun lopussa Big Boss ei vaan kuollut, aina kun luulin että NYT, niin vielä se köhii ja sanoo sitten Solid Snakelle jotain todella latteaa).

Kohtaukset olivat eittämättä juonen kannalta tärkeitä, ja ne olivat periaatteissa hemmetin hienoja, mutta niistä ainakin omalla kohdalla hävisi teho huonon ohjaustyöskentelyn takia. Kojiman olisi pitänyt vain kylmästi saksia niistä turhat pois.

Ja ne pomomatsit.... ainoastaan Screaming Mantis oli sellainen matsi (tähän ei nyt lasketa ollenkaan mukaan lopun Liquidia vastaan käytyä huikeaa taistelua, se oli kyllä eeppinen) jonka hyvillä mielin taisteli läpi. Mutta ne jälkipyykit... siis niiden kaunottarien "traagiset taustat". Ne oli niin päälleliimatun oloisia, ettei mitään järkeä!! Eihän niillä nyt ollut mitään tekemistä koko muun pelin tai MGS-saagan osalta.


Ja missä hitossa oli MGS-tunnari sieltä lopusta?! Odotin kovasti, että tuttu biisi tulisi soimaan, mutta ei. :(

Aika ristiriitaiset fiilikset kyllä jäi. Ei todellakaan "PARASTA IKINÄ", vaan hiton hyvä osiltaan ja hiton huono toisilta osiltaan...

No niin, vuodatus loppuu tähän. ehkä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Jeps tuli itsekin pelattua tämä läpi noin viikko sitten ja iski kyllä aika kovaa. Pelattavuus itsessään ei mielestäni ollut mitenkään häikäisevää, mutta hauskaa kuitenkin ja oikeasti etenemistyyli ramboilun tai sniikkailun suhteen on melko vapaa.

Usein peleissä ärsyttää kun 15+ tunnin jälkeen tulee max parin minuutin demo, kun haluaisi kunnon "palkinnon" suorituksesta, tämän pelin kohdalla ei ainakaan jäänyt videoiden määrän puutteesta viihtyminen kiinni! Itseäni eivät videot häirinneet yhtään, olisin voinut ottaa lisääkin. Otacon tosiaan oli hieman ärsyttävä parissa kohdassa, mutta muuten juoni ja sen kerronta oli mielestäni ihan hauskaa seurattavaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Otacon tosiaan oli hieman ärsyttävä parissa kohdassa

Mitä teillä on Otaconia vastaan? Minua enemmän ärsytti Snaken ja Raidenin emoilu. Otacon ei ole mikään sotilas, vaan tiedeholisti joka on sarjan aikana menettänyt Wolfin, E.E.:n, Naomin, tietää menettävänsä parhaan "ystävänsä";) (oli pakko, no ku muutkin tekee..) ja ilmeisesti Sunnykin oli valmis elämään verkon ulkopuolella. Sympatiaa hyvät pelaajat, eikä Otacon kuitenkaan mikään emo ole, toisin kuin Raiden. "Like a scene from the beauty and the beast!!1!!1"

Minua Raidenin ohella ärsytti Snake, jonka itsesääli ja muu nyyh nyyh kyynel "I'm no hero..."-shit. Ei MGS4 ole mikään shoujo-manga, vaan taktinen hiiviskely peli, perhana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itseäni taas kyrsii Snake patuna, ja ylikäheys mikä hänen ääneen on laitettu. (Tosin Dark Knightin katsottuna tuo ei ole paljon mitään.) Nuori-Snake on vaan niin monta x coolimpi puhuitte hahmon syvällisyydestä mitä tahansa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itseäni taas kyrsii Snake patuna, ja ylikäheys mikä hänen ääneen on laitettu.

Kait tällä oli sitä tupakoinnin vaaraa yritetty tuoda esiin.

Kyllähän ymmärtää miksi Snake on sillä mielellä kun on. Eihän kukaan paljon sotaa nähnyt varmaankaan sitä ihanoi, paitsi sotahullut.

Loppuratkaisusta:
Laitetaans tähän. Mielessäni on käynnyt että loppukohdan itsensä ampumatta jättäminen olisi ennemmin pitänyt jäättää pelaajalle. Muistoja pyörisi mielessä ja maailman pelastus. Pelaajan pitäisi ratkaista lopussa elääkö Snake vai kuoleeko. Laitettaisiin tosiaan pelaaja valitsemaan kohtalo painamalla X, tai jättämällä painamatta. Kuvastaisi liipaisinta. Ois ollu hieno feat imo.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

simma sanoi:
Loppuratkaisusta:
Laitetaans tähän. Mielessäni on käynnyt että loppukohdan itsensä ampumatta jättäminen olisi ennemmin pitänyt jäättää pelaajalle. Muistoja pyörisi mielessä ja maailman pelastus. Pelaajan pitäisi ratkaista lopussa elääkö Snake vai kuoleeko. Laitettaisiin tosiaan pelaaja valitsemaan kohtalo painamalla X, tai jättämällä painamatta. Kuvastaisi liipaisinta. Ois ollu hieno feat imo.
Hyvin saman tapainen tilanne oli jo MGS3:ssa, silloin kyseessä ei ollut oma henki. Olis ollu aika latteeta ainakin omasta mielestä käyttää samaa "vanhaa" ideaa uudelleen. Ja, jos olisi ollut tuollainen valinta käytössä niin Kojima ei olisi voinut tuoda 6kk päästä sitä jatko-osaa. ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mitä teillä on Otaconia vastaan?

Siis ainoastaan parissa kohdassa häiritsi, ei kokonaisuutena. Se pillitys rupesi siinä yhdessä videossa oikeasti käymään hermoille, varsinkin kun olin itse tyytyväinen, että siitä nartusta päästiin eroon. Snake ja Raiden ei ärsyttänyt muuten ollenkaan, paitsi hieman se Snaken jatkuva röhiminen, mutta tosiaan Dark Knightin jälkeen se ääni ei ollut enää mitään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kirjoitan tämän nyt spoiler-tageihin, ettei kenellekään vahingossakaan tule juonipaljastuksia / vast.

Sain pelin pelattua juuri äsken läpi, tai no reilu tunti sitten, ja sen jälkeen katsoin YLI TUNNIN sitä ylipitkäksi venytettyä loppua. Päällimmäisiä tuntemuksia:

MGS4 on helposti kaunein peli mitä olen koskaan nähnyt. ...muitakin hyviä puolia on lukemattomasti, mutta jostain syystä ihmisen mieli tahtoo aina ensin miettiä negatiivisuuden kautta. Niin myös minä.

Pelit-lehdessäkin haukutut ylipitkät välivideot todellakin olivat välillä todella tuskallisia katsoa. Dialogi oli paikoitellen todella kökköä, ja muutamassa kohtauksessa tuli jopa myötähäpeän tunteita (mm. kun Otacon itkee itsensä tappaneen Naomin perään, ämmähän sai just mitä ansaitsikin... ja kun lopussa Big Boss ei vaan kuollut, aina kun luulin että NYT, niin vielä se köhii ja sanoo sitten Solid Snakelle jotain todella latteaa).

Kohtaukset olivat eittämättä juonen kannalta tärkeitä, ja ne olivat periaatteissa hemmetin hienoja, mutta niistä ainakin omalla kohdalla hävisi teho huonon ohjaustyöskentelyn takia. Kojiman olisi pitänyt vain kylmästi saksia niistä turhat pois.

Ja ne pomomatsit.... ainoastaan Screaming Mantis oli sellainen matsi (tähän ei nyt lasketa ollenkaan mukaan lopun Liquidia vastaan käytyä huikeaa taistelua, se oli kyllä eeppinen) jonka hyvillä mielin taisteli läpi. Mutta ne jälkipyykit... siis niiden kaunottarien "traagiset taustat". Ne oli niin päälleliimatun oloisia, ettei mitään järkeä!! Eihän niillä nyt ollut mitään tekemistä koko muun pelin tai MGS-saagan osalta.


Ja missä hitossa oli MGS-tunnari sieltä lopusta?! Odotin kovasti, että tuttu biisi tulisi soimaan, mutta ei. :(

Aika ristiriitaiset fiilikset kyllä jäi. Ei todellakaan "PARASTA IKINÄ", vaan hiton hyvä osiltaan ja hiton huono toisilta osiltaan...

No niin, vuodatus loppuu tähän. ehkä.


On se hyvä huomata etten ole ainut jonka seulaa MGS4:jä ei kunnialla läpäissyt. Itse kirjoittelin aikaisemmin juuri noista samoista jutuista kuin sinäkin. Tosin videoiden määrä ei haitannut vaan se niiden laatu. Jos saisi valita niin olisi saanut sarja päättyä Snake Eater:iin, varsinkin kun se on parasta tähän asti. Ennen tätä viimeistä osaa minulla ei ollut mitään Otaconia ja Raidenia vastaan, kuten useimmilla oli, mutta tälläisen "finaalin" jälkeen jää toivomaan että edellä mainitut henkilöt eivät olisi selvinneet hengissä.

Ja vielä lopuksi: Miksi Ocelotin hahmo piti raiskata tuolla tavalla? (siis vertauskuvallisesti)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itse pidin Batmanin ja Snaken karskeista äänistä. Kylmiä väreitä aiheutti, joka on vain positiivista. Mikään piipitys ei sopisi, jos halutaan kärjistää.

Bale esittäisi hyvin Snakea.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pakko myöntää että se venytetty Big Boss loppu oli aika härski vaikka loput demoista olivatkin kivaa katsottavaa. Olisivat nyt perkele pitäneet Big Bossin hyvässä hapessa niin kauan kun sillä oli sanottavaa ja sitten vaikka nirhanneet sen. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Minusta taas se lopun
Big Boss höpinä oli pelin kohokohta. Se oli nimenomaan loistava venytettynä, koska siinä pääsi kunnolla rauhassa sulattelemaan kaiken koetun ja jotenkin niin mahtavasti tuntemaan sen kaiken historian ja tapahtumat mitä nämä legendat olivat saaneet aikaseksi ja kuinka suureksi kaikki niin pienestä lähtenyt olikaan paisunut. Kohtaus olisi voinut kestää vaikka vielä pidempään. Ilman sitä kohtausta jotain olisi jäänyt ainakin minusta vajaaksi, mutta nyt se tyhjensi aivan kaiken loistavasti. Kaksi legendaa vihdoin rauhallisissa maisemissa ja tunnelmissa. Nyt se on loppu.
 
Ylös Bottom