Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ilmeisesti alkuperäinen peli vaati n. 4.6 gb kovalevytilaa jos MGO laskettiin mukaan (kai n. 4 gb ilman online-osiota). Eli äkkiä luulisi että suunnilleen samoissa pyöritään nytkin - jos ei sitten mukana ole jotain "extraa" (kuvia tms).

Itseä ei aikoinaan tuo asentelu suuremmin häirinnyt, koska se tavallaan toi breikin pelaamiseen. Sen verran "vanha" PS3-peli, joten ilmeisesti optimointi ei silloin ollut ihan parhaalla tasolla. Hyvä että nyt saadaan koko pläjäys kerralla asennettua.
4.6GB oli se alkuasennus pelkästään, Actien välissä sitten taisi asentaa lisää dataa ja poistaa vanhaa tieltä pois?

Seuraava kysymys... Kuinka natseja tulee pokaalit olemaan?

Lista Guns of the Patriotsin pysteistä (19+1). Jos Playstion.Blogin uutinen pitää paikkansa on platinan saaminen aikalailla kakkukävelyä.
BronzeYou enjoy all the killing, that’s why.Killed many enemies in one area, and vomited.
BronzeDivine WindCaused a “divine wind” using the Tanegashima.
BronzeHands Up!Held an enemy soldier at gunpoint and performed a body check.
BronzeEmotion ControlControlled an enemy soldier’s emotions using an Emotive Magazine.
BronzeHurt me more!Shocked an enemy soldier using Mk. II/III.
BronzeDrum Can AddictKnocked an enemy soldier flying using a Drum Can.
BronzeThat Tune Is His Mind Control MusicPlayed Oishii Two-han Seikatsu and made one of the BB Corps dance.
BronzeOverhead view — just like old times…Used overhead view on Shadow Moses Island.
SilverSUNLIGHT!Obtained the Solar Gun.
SilverI Just Don’t Fear DeathCaused ALERT status while wearing the Corpse Camo.
SilverWhere I Can See YaLocated enemy soldiers using the Scanning Plug.
SilverGhost Photography AddictSnapped at least 5 shots of ghosts on Shadow Moses Island.
SilverFaceCamo AddictObtained 10 or more types of FaceCamo (excluding types obtained via password).
SilverCan you feel my power now!!!?Took control of an enemy soldier’s body using the Mantis Doll or Sorrow Doll.
SilverAre you an Otaku too?Viewed all model posters.
SilverYou’re pretty good.Got kissed by Ocelot during the final battle.
GoldFlashback ManiaViewed all flashbacks.
GoldSounds of the BattlefieldObtained all iPod® tracks (excluding tracks obtained via password).
GoldI am THE expert on weapons, equipment and cutting-edge technology.Obtained all weapons (excluding weapons obtained via password).
Platinum

- Metal Gear Solid 4 PS3 Trophy List Revealed!
The Legendary HeroObtained all trophies.

Jos Playstion.Blogin uutinen pitää paikkansa on platinan saaminen aikalailla kakkukävelyä.
Tuosta puuttuu kaikki piiloitetut Trophyt. Ja NeoGAFissa oli laskettu, että platinan saamiseksi vaaditaan 8 (!) läpipeluuta, ml. vähintään yksi Big Boss -emblemiin oikeuttava. Eli kaikkea muuta kuin läpihuutojuttu.

Sounds of the Battlefield

Pelkästään tämä trophy vaatii kaikki iPod-biisit, joista taas "Snake Eater" -kappale vaatii: Obtain all 40 Ranks/Emblems. Ja "Big Boss Emblem" taas vaatii (pieni FAQ jonka bongasin netistä - SPOILEREITA)...

(Ja ilmeisesti peli pitää pelata ainakin kerran läpi että "The Boss Extreme" vaikeustaso avautuu.)
(Ja ilmeisesti kaikki emblemit vaativat lukuisia läpipeluukertoja muutenkin... EDIT: Ilmeisesti jopa 8 (!): http://www.ps3trophies.org/forum/me...-metal-gear-solid-4-trophy-guide-roadmap.html )

All of the following criteria must be met in order to nab that Big Boss Emblem
at the end of the game. There are as follows:

-Game must be completed on The Boss Extreme difficulty
-Game must be completed in under 5 hours
-There can be no kills earned
-There can be no alerts earned
-No healing items must be used
-You cannot use a continue
-You cannot use Special items (Bandanna, Stealth)

Yeah, it's a tall order, but we can do it. The biggest concerns are the alerts
and the time limit. 5 hours may sound like a lot of time, and it is, but you
always want to practice getting through areas faster than you can. If something
happens and you need to spend an extra 10-15 seconds in an area than you might
normally have had to, ok, no big deal. You'll have the leeway to expend these
small intervals, but do not make it a habit because all of it will add up in the
end and it could hurt you.

Before You Begin
----------------
There are a few things you can do to prepare first, and it would be in your best
interest to do so. First and foremost, you need to have The Boss Extreme
difficulty unlocked. Kinda hard to do this without it. Simply put, just beat the
game on any other difficulty to unlock it. Outside of that however, you should
come in with the Middle Eastern Rebel Disguise, a FaceCamo that isn't one of
Snake's faces, and Chaff Grenades. I put these as prerequisites. Another is
optional, but still highly recommended. That is the Solar Gun. I'll go over how
to get them all next.

Middle Eastern Rebel Disguise
-Where Found: Act 1 - Militia Safehouse
-Location: After the room where the two rebels are inspecting the damaged wing
of the flying enemy. Go down the hall and enter the right corridor to find a
room with a bunch of lockers and an RPG-7 lying on the ground. The disguise is
in one of the lockers.

FaceCamo
-Where Found: Act 1, 2, 3, 4 Mission Briefings, other, etc
-Location: It's up to you how you want to do this. Head to the FaceCamo (fccm)
section under Unlockables for more details. Having a FaceCamo that isn't one of
Snake's faces will help you in Act 3.

Chaff Grenades
-Where Found: Acts 2, 3, and 4
-Location: Confinement Facility (Act 2), Marketplace (Act 2), Midtown Central
Sector (Act 3), Heliport (Act 4). In the Confinement Facility, it's in a small
closet in the main facility. At the Marketplace, you can find them in the very
last stall on the left, before the exit (guarded by a Gekko). In the sewers of
Midtown Central Sector, find a ladder leading up, and they will be in the corner
near there. At the Heliport, they're found on the helipad. Collect as many of
these beforehand as you can. The only ones you can really get without going out
of your way (and thus using up more time) during the BBE are the ones in the
Marketplace and the ones on the Heliport. Try to have 6 Chaff Grenades at the
very least before you start.

Solar Gun
-How to Obtain: To get the Solar Gun, you need to beat the game having all five
of the boss Statues. What are those you ask? Well, in short, you can find them
after you have defeated the FROGs in Act 1 and each of the B&B Corps' Beast
forms by non-lethal means. This means blue weapons. After that, you can find the
statue laying around in the immediate area. For the B&B Corps, it's important to
note that with the exception of Crying Wolf, you have to grab the statue during
the Beauty form, or else you'll miss it. Get all five and you'll earn the Solar
Gun when you beat the game. For much more information and strategies, head to
the non-lethal boss strategies.

Besides these though, there are a multitude of other weapons you'll be using in
the game to help you get by. The main weapon you'll be using is the Mk. 2, and
85% of the time, you can get by with it, so I'm not making these other weapons
requirements although a few (and I'll list which after) I strongly recommend.
The weapons you'll see being used in this guide include:

List of Non-lethal weapons used for general purposes:

-Mosin Nagant
-M870 (V-Ring ammo)
-Twin Barrel (V-Ring ammo)
-Stun Grenades
-MGL-140 (Stun Grenade ammo)

List of Lethal weapons used for Beast forms of B&B Corps and Unmanned enemies:

-Rail Gun (Used against all B&B members and Gekkos)
-M82A2 (backup for the Rail Gun)
-P90 (Raven's minions during the Bike Chase)

So obviously, if you've played through the game a couple times, you should try
and get a few of these weapons to help you with this. All of them are easy to
get. Most are either bought from Drebin or can be found along the way, or are
dropped by bosses. You'll definitely have the Rail Gun, so we won't worry about
that, but some others I really suggest you have are the M82A2, Twin Barrel, and
some Stun Grenades. Stun Grenades are easy to find and you can buy them before
you start your BBE. The Twin Barrel can be found in the beginning of Act 2, at
the Cove Valley Village area. From where you start on the hill, there are two
buildings next to Snake. The Twin Barrel is in the right building, which is also
the location of the South American Rebel Disguise, which you can get, but you
won't need. The M82A2 you can buy from Drebin.

(Veritas7Ax/PS3Trophies.org)

Eli platina ei irtoa ihan sellaisella peruspelaamisella kuitenkaan.

Edit: Täällä kai lopullinen trophy lista (huomioi mahdolliset spoilerit):
http://exophase.com/game/metal-gear-solid-4-ps3/trophies/

Viimeksi muokannut moderaattori:
Jei.

Nyt se kaikkien odottama trophy patch 2.0 on ladattavissa, koko on 516 MB ja pelin full install on ilmeisesti n. 9Gt. :)

Install samalla poistaa Metal Gear Online valikot pelistä koska se on lakkautettu.

Toimiikos tämä nyt sitten sillä tavalla, että kun aloitan uuden pelin lataamalla ensin pohjalle pelin lopussa tulleen tallennuksen, peli nuuskii trophyt mitä on saavutettu ja alkaa kilistelemään niitä muistiin?

Toimiikos tämä nyt sitten sillä tavalla, että kun aloitan uuden pelin lataamalla ensin pohjalle pelin lopussa tulleen tallennuksen, peli nuuskii trophyt mitä on saavutettu ja alkaa kilistelemään niitä muistiin?
Ei. Trophyt saa vain aloittamalla uuden pelitallennuksen.

Vanhaa tallennusta ei silti kannata poistaa, jos pelin on sillä ehtinyt pelata läpi. Se nimittäin avaa Password-valikon, jonka kautta pääsee syöttämään erilaisia juttuja avaavia salasanoja.

Eli on siis pakko aloittaa aivan uusi peli, ei voi niitä tallennuksia pelata, jossa on stealth camot sun muut hienoudet valmiina, jotta trouffit avautuisivat? Ei siis niin, että otat loadin ja avaat kaiken siinä loadatessa.

(Oliko muuten näin, että ihan new game ei anna noita unlockattuja rojuja, vaan täytyi aina sen vetästä läpi, siitä aloittaa uusi kierros ja tuolloin rojut tulevat käyttöön?)

Säilyivätkö nuo drebin pointsit jos vetää pelin ja aloittaa samassa savessa uudestaan (jos se nyt oli edes mahdollista..)? Ei näyttäisi mitään ihan mahdottomia trophyjä olevan, kun ei määritellä vaikeusastettakaan bb:een voittamiseen non-lethally.

Eli on siis pakko aloittaa aivan uusi peli, ei voi niitä tallennuksia pelata, jossa on stealth camot sun muut hienoudet valmiina, jotta trouffit avautuisivat?
Puhtaalta pöydältä joutuu lähtemään, pl. nuo salasanojen kautta saatavat jutut (jos on aiempi läpipeluutallennus käytössä).

Ei se noin toimi oikeastaan koskaan. Muutenhan porukka kikkailisi save-tietojen kanssa ja homma menisi pelleilyksi. Jostain muistan lukeneeni että jossain Need For Speed -pelissä olisi ollut ns. retroaktiiviset trophyt, mutta se kai oli vain siksi että siinä tapauksessa pelin statsit oli säilötty EA:n servereille tai jotain muuta vastaavaa.

Raporttien mukaan mitään vanhoja tietoja ei tarvitse poistaa, riittää että tosiaan aloittaa puhtaalta pöydältä tyyliin "new game".

Näköjään muutaman tunnin viiveellä ilmestyi jenkkiversion päivitys ladattavaksi, mutta nyt kuitenkin päivitys ladattu ja koko setti asennettu kovalevylle. Reilut 9 gigaa tosiaan vie tilaa, mutta on todellakin sen arvoista. Viimeinkin voi huoletta tallentaa oman saven joka chapteriin ja palata huippuhetkiin ilman pelkoa jatkuvasta installoinnista. Ja eikä ne trophytkaan ollenkaan haittaa :)

Mielenkiintoista muuten nähdä miten moni kaverilistalla alkaa taas pelailemaan MGS4:ää päivityksen myötä...

Muisti pätkii todella pahasti, mutta mitä nuo ns. "flashbackit" ovat pelissä? Tai siis että ne ovat tiettyjä piilotettuja välipätkiä (vanhoista peleistä) jotka vain täytyy tietää ja painaa x:ää oikeassa kohdassa (mitään varsinaista "paina nyt" näppäintä ei tule)?

Muisti pätkii todella pahasti, mutta mitä nuo ns. "flashbackit" ovat pelissä? Tai siis että ne ovat tiettyjä piilotettua välipätkiä (vanhoista peleistä) jotka vain täytyy tietää ja painaa x:ää oikeassa kohdassa (mitään varsinaista "paina nyt" näppäintä ei tule)?
Juuri sitä ne ovat. Kaikkien flashbackien katsomisesta saa sitten pronssi-Trophyn.

Juuri sitä ne ovat. Kaikkien flashbackien katsomisesta saa sitten pronssi-Trophyn.

Ok. Näköjään hyvä sitten vetää 2-3 tätä ennen läpi... Täällä näköjään trophy mainittu myös:
http://www.computerandvideogames.co...-the-6-hardest-trophies-and-tips-to-get-them/

Btw. Konamin ex-mies Ryan Payton on näköjään laittanut pienet muistelot Neogafille pelin "uuden tulemisen" tiimoilta...

Fun to see the wellspring of MGS4 love in this thread. I remember checking GAF a few months after launch and being surprised at the outpouring of hate. Sure, the game's got problems, but I think it's a sum of its parts, and some of the parts are undeniably incredible.

Haha, yeah, lots of stories. One thing I recall was all the PS3 vs. 360 controversy at the time. (If you recall, it was much worse than it is now. I clearly remember having my family threatened by a fan when he became convinced that we were prepping a 360 version.) We had fun with it all though and put in a few easter eggs to stoke that fire, but I'm not sure anybody noticed...

As you all can see, Act III had the most problems. Credits goes to Shinta Nojiri for coming in at the very last minute and greatly improving it. He practically lived at the office for the final 60 days.

Overall, I remember being really worried about the game upon ship because of the cutscene-to-gameplay time ratio. I wanted the entire game to be like Act I & II, but I think the desire for a lot of special case fan-service stuff won out. I'm still really proud of the game and the controls, actually (they were drastically improved over what was originally intended to ship). Still don't have the urge to play it again though. Maybe on its 10 year anniversary?

Flashbackeista on oma trophynsa, ihme ettei vielä pienenä lisäkettuiluna laitettu trophya piilotetuista L1:n painalluskohdista (Act 2 ja Act 3 tulevat ainakin heti ekana mieleen). Montahan noita ei kuitenkaan ollut.

Tästä saa kuitenkin melkoisen murhaavan platinametsästyksen; sain pelattua Big Boss -nimikkeen itselleni silloin vuosia sitten, eikä ollut lopulta mikään maailman helpoin urakka. Ja kun pelkästään Sounds of the Battlefield vaatii Big Boss Emblemin, niin hellurei.

Hieman kevyemmän trophylistan olisivat voineet kyhätä, mutta ainakin haastetta piisaa..

Hieman kevyemmän trophylistan olisivat voineet kyhätä, mutta ainakin haastetta piisaa..

Olisihan trophy-lista tosiaan helpompi voinut olla, mutta toisaalta neljän vuoden odotuksen jälkeen sellainen tosi iisi lista olisi ehkä ollut tylsää sekin. Jotenkin tuntuu että MGS-fanit ovat asteen oma lukunsa pelimaailmassa - huomaa ettei osa oikein pääse millään näiden pelien sisälle, kun taas osalle ne ovat mestariteoksia. Kojiman tyyli on aika omanlainen.

Ainakin se on selvää, että platinan tästä saavat todellakin ne kovimmat MGS-fanit. Tuskin muut jaksavat veivat peliä noin montaa kertaa läpi...

Ps. Kovin vaikeustaso on muuten nimeltään "The Boss Extreme", ei "Big Boss". Yleinen virhe. ;)

Ylös Bottom