Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid HD Collection

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid HD Collection [PS3/X360 @ 2/2012]

Kannattaa varmaan suosista odottaa virallista pal versiota jos ne siitä sitten korjaisi bugit mitä taitaa noissa jenkki/japsi versioissa olla

Bugit...? Minkäs sortin bugeja JAP/USA -versioissa on ilmennyt?

En tiedä, pystynkö odottamaan, kun iski hirveä himo pelata MGS2 ja MGS3. Harmillisesti kolmonen ei toimi, jumittaa helposti ja näyttää aivan hirveältä muutenkin (mun telkkarissa).

Tuon paljon puhutun Zavvin spessusedition sisältö näköjään muuttui hieman ja ovat lisäksi poistaneet rajoituksen, koska sitä saa taas.
Hyvä että on reagoitu Konamin puolesta. Olihan se naurettavaa nähdä eBayssa maksettavan satoja dollareita noista pre-ordereista, vaikka pelin julkaisuun usea kuukausi.

Mun mielestä on naurettavaa että tämä ei toteudu, ennakkotilannut aika päivää sitten ja nyt onkin ihan eri tuote eri painomäärillä minkä olin varannut. Perun tilaukseni ainakin ja ostan puoleen hintaan sitten kun eivät mene kaupaksi, kyrpii suunnattomasti.

Munkin mielestä nykypäivänä tämmöiset "Special" ja "Limited" editionit on kyllä aika vitsi, kun ne ei oikeasti ole yhtään harvinaisia, ja tosiaan jos myydään loppuun niin yleensä painetaan lisää. Sen takia en tollaisia yleensä ostakaan, koska jos haluan "Limited Editionin" niin haluaisin että se oikeasti olisi "Limited". Tosin jossain vaikeassa ja monipuolisessa pelissä voisin kyllä ostaa "Limited" Editionin, jos tulee joku hyödyllinen ohjekirjanen mukana.

Ja tänään paukahti postissa discshopista mgs HD collection. Kakkosen tankkerijakso jo pelattuna. Edelleen huikeaa menoa tämä peli! Graafisesti skarpimpi, mutta antialiasingiä ei ole ihan maksimiin ruuvattu. Silti: hienoa menoa.

Innolla odotan MGS3 aloittamista, mutta ensin kakkonen läpi. Peace walkerista on vähän ristiriitaisia mietteitä, katsotaan miten se nappaa mukanaan.

Peace walkerissa on kyllä aivan mielettömän hyvät controllit ja todella sääli kun nuo toiset ei ole tolla samalla tavalla toteutettu

Tämän uutisen Metal Gear -kokoelmaan uusia ominaisuuksia Vitalla / Uutiset / Pelaajalehti mukaan pelin pitäisi sisältää myös MGS 1 ja MGS2: Solid Snake? Ei mulla vaan semmosia oo tuossa EU versiossa.

Lueppas uudestaan se uutinen kun siinä puhutaan metal gear ja metal gear 2 jotka ovat eri asia kuin metal gear solid

http://fi.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear

EDIT : niin ja nuo metal gear pelit ovat siis siinä metal gear solid 3 snake eaters pelissä ja sielä valikossa saa valita ne pelattaviksi

Viimeksi muokannut moderaattori:

Googletuksella löytyi tosi niukasti tietoa, niin kysynpä täällä. Eli onko tämä collection tulossa storeen ja jos on niin milloin ja mihin hintaan?

Tämä paketti on kyllä maistunut viime viikkoina, kun aikanaan en ole näitä pelannut ollenkaan (paitsi mgs2 tankkeri episodin verran. Tosin siitäkään en enää muistanut muuta kuin tuon tankkerin :D )

Kakkonen ja kolmonen pelattuna läpi, joista mielestäni kakkonen vei juonellisesti voiton. Kolmosessa tietysti hetkensä, mutta jotenki tuo mgs2 tuntui itselle siltä THE peliltä. Nyt vuorossa Peace Walker, joka sekin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Nyt oon tosin pari ekaa tehtävää suorittanu nii tuli vaan mieleen, että onko tässä pelissä nää viholliset täysin sokeita? Tuntuu etteivät huomaa, ellet heitä volttia metrin päässä tai seiso heidän kulkuväylällään :)

Pitää varmaan joskus lainaa joltain frendiltä pleikka ja mgs4, sen verta hyvin on tämä paketti iskenyt.

Miksi mgs1 on jätetty pois? Sen sentään olen pelannut lähes tulkoon läpi, mutta en muista ko. pelistä kyllä yhtään mitään. Sen verta tuosta on aikaa kulunut.

Miksi mgs1 on jätetty pois? Sen sentään olen pelannut lähes tulkoon läpi, mutta en muista ko. pelistä kyllä yhtään mitään. Sen verta tuosta on aikaa kulunut.

Varmaan just sen takia, et peli kuitenki oli tehty ensimmäiselle pleikalle. Siitä ei ihan pikkuhommilla edustavaa HD-painosta saada aikaan. (Oishan sen alkuperäsen tietty voinu sinne mukaan lyödä). Tai sitten Hideolla oikeesti mielessä oikea re-make pelistä. Tosin on Hideo itekkin sanonut: jos peliä päivitetään ja pelimekaniikkaa muutetaan, niin itse peli ja sen tunnelma kärsii siitä. Tietty on GameCuben Twin Snakes, josta käännös olisi helpompi, mutta se ei ollut Hideon oma peli jne. lässyn lässyn.

Helposti yksi parhaimmista pelisarjoista ikinä. Aikaa tulee varmasti palamaan paljon sen oikean Snaken ja Raidenin kanssa. (Onhan se Solidkin siellä, mut joo).

EDIT: Veikkaanpa, et nämä pelit on itselle ns. Platina-trophyjen arvoiset, vähintään

Tänään tuli tämä paketti napattua oman syntymäpäivän kunniaksi kaupasta mukaan. Tuossa ehdinkin hetken Snake Eateria testaamaan ja hyvältä maistui, vaikka peli on aikoinaan useasti pleikkarilla läpi väännetty. Mikä parasta, nyt on pelistä korjattu sen ainut kauneusvirhe eli vapaasti liikuteltava kamera. Ei jaksaisi odottaa iltaan, että pääsee jallittamaan vihulaisia viidakossa. Onkos tuo kameran vapaa liikuttaminen myös tuossa MGS 2:n versiossa? En ehtinyt testaamaan.

Vastauksia kysymyksiin:
- Metal Gear Solid löytyy storesta, siksi ei ole kokoelmassa. (9,90e)
- MGS3 vapaa kamera tuli jo PS2 Subsistence versiossa, josta tuo HD käännös on tehty
- MGS2 ei saanut vapaata kameraa tähän HD pakettiin

Itsellä MGS3 suosikki, ehkä kaikkien aikojen TOP3 peleihin menevä. Juoni, ympäristö, suunnittelu, tunnelma... Kingiä. Kylmä sota mulle aina ollu mieluinen teema.

Itsellä MGS3 suosikki, ehkä kaikkien aikojen TOP3 peleihin menevä. Juoni, ympäristö, suunnittelu, tunnelma... Kingiä. Kylmä sota mulle aina ollu mieluinen teema.

MGS3 on tosiaan kova peli. Vertaa tuohon 4:seen niin monessa asiassa laajempi peli, kuten pitää yrttejä keräillä lääkkeeksi ja ruokaa pitää metsästää :D Hauskinta on kun Snake maistaa ensimmäistä kertaa jotakin ja tuumii miltäköhän tämä maistuu :) Lisäksi piti toki paikkailla itseään ja vielä sen lisäksi maastopuvut piti vaihtaa itse maastoon sopivaksi.

Kuitenkin tuo MGS4 on niin täydellinen, että sanon sen olevan kaikkien aikojen TOP-3 peli mitä olen itse pelannut. Kuitenkin pakko sanoa, että jokainen MGS on ollut timanttia, toivon etteivät sössi täydellisesti tuota uusinta, joka näyttää rehellisesti sanottuna aivan paskalta. Pilaavat vielä MGS-brändin maineen ;)

Pitää tosiaan tämäkin tilata, mutta kun hemmetti olen ulkomailla niin ei vähään aikaan voikaan.

- Metal Gear Solid löytyy storesta, siksi ei ole kokoelmassa. (9,90e)

Eka MGS ei ole kokoelmassa siksi, että se on PS1-peli - simple as that. Aivan samasta syystä eka Silent Hill ei ole SH-kokoelmassa yms. Mutkia oikomalla voidaan sanoa, että HD-remasteroinnit tehdään aina vähintään PS2/Xbox/Gamecube/Dreamcast-ajan peleistä ( History of video game consoles (sixth generation) - Wikipedia, the free encyclopedia ).

PS1-pelejä ei olla käännetty HD-muotoon käsittääkseni ihan siitä syystä, ettei se teknisesti ole kovin järkevää tai ainakaan helppoa. PS1-pelit olivat kuitenkin sen verran "köykäisiä" jo PS2-peleihin verrattuna, ei niistä kovin helposti HD-resoja varmaan revitä.

(Tietysti olisi ollut mahdollista ottaa pohjaksi Gamecuben "MGS: The Twin Snakes", mutta ilmeisesti oikeudet ovat vielä jotenkin kytköksissä Nintendoon - tai sitten yksinkertaisesti Kojima ei puristina sitä tuohon kokoelmaan halunnut.)

Eka MGS ei ole kokoelmassa siksi, että se on PS1-peli - simple as that. Aivan samasta syystä eka Silent Hill ei ole SH-kokoelmassa yms. Mutkia oikomalla voidaan sanoa, että HD-remasteroinnit tehdään aina vähintään PS2/Xbox/Gamecube/Dreamcast-ajan peleistä ( History of video game consoles (sixth generation) - Wikipedia, the free encyclopedia ).

PS1-pelejä ei olla käännetty HD-muotoon käsittääkseni ihan siitä syystä, ettei se teknisesti ole kovin järkevää tai ainakaan helppoa. PS1-pelit olivat kuitenkin sen verran "köykäisiä" jo PS2-peleihin verrattuna, ei niistä kovin helposti HD-resoja varmaan revitä.

(Tietysti olisi ollut mahdollista ottaa pohjaksi Gamecuben "MGS: The Twin Snakes", mutta ilmeisesti oikeudet ovat vielä jotenkin kytköksissä Nintendoon - tai sitten yksinkertaisesti Kojima ei puristina sitä tuohon kokoelmaan halunnut.)

Molemmat valideja syitä, miksi MGS ei ole kokoelmassa. Tuo HD käännöksen mahdottomuus on tietenkin yksi syy, mutta veikkaan silti suurimmaks syyksi, että se ON JO tuotteena myynnissä. Ei olisi mielestäni mitenkään typerää tai outoa, jos MGS1 olisi bonuksena paketissa sellaisenaan, tai koodilla storesta jonkun limited version kanssa tästä. Ei mahdoton idea, mutta näin ei nyt käynyt. MGS: Twin Snakesista heitinkin aiemmin kommenttia, että se oli sellasta kuraa jo tullessaan, ettei uudelleenjulkaisuja kaipaa. En kyllä haluaisi, että PS1 pelejä väännettäisi edes HD muotoon, ellei tekstuureita saisi kunnolla kuosiin, sekä pelimoottoreita uusittua. Aika järkyttävän suuresta operaatiosta olisi kyse...

Ylös Bottom