Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Meteos

Vastaus: Meteos

Justin Bailey sanoi:
Time War (2:00)

64 220

Mukaan vaan ja tulokset esiin, kokeneemmilta pelaajilta ois tietty hauska kuulla mitkä muut moodit sopivat hyvin high scoreiluun.

:)
Time War (2:00)
48200 (tuntuu aika uskottamalta tuo reippaasti yli 60k tulos)

Time War (5:00)
n. 77000 (yhdellä yrityksellä)

100 Meteo War
9,94

En ole vielä paljoa pelannut, mutta nyt kun lähden pois kotoa n. viikoksi niin tulee DS:llä pelailtua varmaan aika paljon. Juuri näiden high scorejen takia tämä/ tämänlaiset pelit pitää ostaa DS:lle. Ja näitä tälläisiä laadukkaita "high score" -pelejä pitäis tulla lisää ehdottomasti, koska niillä on todella hyvä uudelleenpeluuarvo, eikä vaadi yksittäisiltä pelikerroilta yleensä kuin pari minuuttia.

EDIT: Varmaan Deluge sopii myös tälläiseen kisailuun. Jos vaikka sovittais pari (2-5) planeettaa, jolla yritettäisiin noita ennätyksiä saada, kun en sitte tiiä, onko siinäkään yhtään järkeä, että yritetään jokaiselle planeetalle saada ennätystä. Tuossa kun kestää yksi peli kohtuullisen kauan, niin olis ehkä mukavempaa tahkota niitä enkkoja tietyille planeetoille vaan.

Eddt2: Sain parannettua TW 2:00 tulosta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Meteos

NapaKettu,

ei tuo 64k oo vielä tulos eikä mikään, mitä oon muita forumeita seuraillut, niin ihan lähitunteina pitäis iteltäki sujahtaa 100k rikki.

Ei muuta ku tekniikoita kehittelemään ja taitoja hiomaan itse kukin! Jatketaan pisteiden päivittämistä :)
 
Vastaus: Meteos

Mitäs muita tälläisiä foorumeja seuraat? Olis ihan kiva nähdä vähän enemmänkin noita listoja.
 
Vastaus: Meteos

Tosta löytyy se mihin vertailen meteos -pisteitäni, muita asiallisia forumeita on mm. YakYak ja Rllmuk. Ja ainahan tietty löytyy ihan spesialisoituneitakin saitteja, etsivä löytää. Noista on kuitenkin hyvä lähteä liikkeelle :)
 
Vastaus: Meteos

Time War 2:00 : 108 110
Tuli tuo tulos suht helposti ja vielä parantamisen varaa löytyy. Pitää vaan sen Speederin pohjassa.

Time War 5:00 : 136 340
Vain pari yritystä, kun en tuosta planeetasta pidä.

100-Meteo War: 0:08:09
Liian tuuripeli, aika riippuu liikaa siitä minne minkäkin värinen palikka tippuu.

1000-Meteo War: 1:28:74
Joutui pari kertaa päästämään speederistä irti. :/


Peliaikaa kertynyt yhteensä reilu 23 tuntia ja kaksi planeettaa vielä lukittuna(olettaen että niitä on yhteensä tasan se neljä riviä.
 
Vastaus: Meteos

Vaikka en noista jutuistanne mitään tajuakaan, niin saitte ylipuhuttua ja tilaus vetämään. Jos tässä on Tetris Attackin haastaja, niin en usko pettyväni.
 
Vastaus: Meteos

Loistavaa Josp, tähtäimet asetettu!

Nyt ei vaan Jatsien aikaan ehdi paljon koskea DS:ään, mut eiköhän tilanne korjaannu ens viikolla :)
 
Vastaus: Meteos

2:00 Time War
139 560

Kahdessa minuutissa parempi tulos kuin viidessä :) Ei tunnu mahdottomalta yli 150k tuloskaan. Oli kerran aikaa oli jäljellä n. 25s ja pisteitä kasassa 119k, mutta pinot otti taivaaseen :/

Kannattaa kerralla yrittää tyhjentää koko aluetta, eikä temppuilla monen eri kasan kanssa.
 
Vastaus: Meteos

Ei ihan mennyt vielä 150k rikki :/
148 480 ja aikaa oli jäljellä kuusi sekuntia.

1000-Meteo Warin aikaan pieni parannus:
1:26:08

ja 5:00 Time Warin ennätys piti pelata yli kahden minuutin tuloksen:
226 140

Oli Stylukseen tullut pieni kolhu, joka kivasti naarmutti näyttöä. Nyt on näytössä hienot pystysuorat Meteos-raidat :/
 
Vastaus: Meteos

ooh, tää elää! ihkuu. :)
Terve vaan kaikille entuudestaan tutuille kuin uusillekin gentlemanneille!

Meteos on kyllä erinomainen peli, DS:n Tetris! Unohtakaa tähän threadiin tekemieni ensipostauksien pujo- ja zookeepper-vertaukset, kun pelin "salaisuus" on auki(konsultoi Jospin taannoin postaamia spoilereita), peli muistuttaa Tetristä enemmän kuin älyttömän paljon enemmän kuin Tetris Attack!
Ensivaikutelmista puheenollen, lapsenomaisen hämmennyksen vallassa voin ilmoittaa muilta osin olleeni harvinaisen oikeassa: millään tapaa tietoisella tasolla älyllisestä taktikointipelistä ei ole kyse. Törkkäisin sua kuomaseni, arvon hra. Bailey kylkeen, jos tässä ois riittävän sympaattinen hymiö siihen tarkoitukseen. ;)

Mun ja Meteoksen yhteinen tarina on kyllä - henkilökohtaisella tasolla - varsin ainutlaatuinen, mikään peli ei ole ollut näin hankala sisäänajaa tätä ennen! Haha, eka sudenkuoppani: mä onnistuin lukittamaan psykoloogiset ulottuvuuteni väärään, huonoon taktiikkaan("koko-kikkare-ilmaan-väkisin-runnoen-taktiikka") jonka takia n. 10 pelituntia kului hevonnevadaan. Kun tästä toivuin, oli mulle kuitenkin jäänyt tuohon taktiikkaan epäsuorasti kuuluvia ominaisuuksia jotka nyt yksin jäätyään hyppäsivät pöydille ja rupesivat elämään herroiksi: aina kun joku rivi pääsi kasvamaan sen verran korkeaksi, että rupesi välkkymään, lamaannuin TÄYSIN. Juujuu, niin täysin kuin vain lamaantua voi. Tän ongelman kanssa sain kamppailla ehkä seuraavat... 5h?
No, se oli silloin - joskus huhtikuussa - ja nyt on nyt. Kiitos pitkän tauon, kaikenlaisista epäoleellisuuksista ja ongelmista on selvitty, rauhoituttu niinku vanha pariskunta eläkevuosinaan.

Mut sitten itse asiaan. Oon pelannu enimmäkseen "Tetris-moodia". Challengeko se englanniksi on? Kaikkia kenttiä on jonkun verran tullut pelattua ja suosikkejakin on useita... En tiedä, mihin olen eniten panostanut mutta oleellisimmat kentät emotionaalisina kokonaisuuksina on seuraavat: olen panostanut siihen ihan ekaan, maapallomaiseen kenttään(190 000 pistettä), aavikko-yksisilmäkenttään (~160 000 pistettä) ja sit johonkin ehkä listan puolivälissä vasemmassa laidassa olevaan punaiseen veijariin(500 000 pistettä. pääsin ikuisuuslooppiin, kunnes hermot sitten pettivät ja kädet tärisivät niin ettei osunut enää oikeisiin palikoihin:).
Muissakin kentissä on pisteet 50 000-150 000 välillä, mut kuten sanottua, ne tuntuu jotenkin epäoleellisilta. :)

Aikapelejä en koe pelanneeni paljoa, mun makuuni ne kaikki(paitsi ehkä 5min. moodi, jota tästä huolimatta olen pelannut 1000-moodin kanssa vähiten!) on liian tuuripohjaisia. Ennenkuin joku riehaantuu(joskun), niin olkoon hyvä vaan ja kysyy tarkennuksia :) En vain jaksa näin oma-aloitteisesti kirjoittaa tuosta kummempia perusteita juuri nyt. Pahoittelen asian vaatimalla kevytmielisyydellä laiskuuttani!
2min: 135 000
5min: 177 000
Huolimatta siitä, etten oikein tykkää aikamoodeista, on tavoitteeni 2minissä 250 000. 200 000 irronnee aika helposti ainakin.

Saisitte kyllä kans alkaa noita tetris-moodeja pelaamaan!
Pidän Tetris Attackia mekaniikoiltaan hienostuneempana(ts. moniulotteisempaa & tietoista älyä aivan eri sfääreissä ruokkivaa) ja elegantimpana kokonaisuutena, mut Meteosta on ihan älyttömän nautinnollista pelata.

Josp tämän jo sanoikin, mutta sanon minäkin ja vähän toisin painotuksin, jotta tulee varmasti selväksi: on välttämätöntä tyhjentää koko alue kerralla, aivan vihoviimeistä palikkaa myöden. tyhjän ruudun bonus on pelin tetris. :)
 
Vastaus: Meteos

Löytyi hassu kikka GameFAQsin foorumeilta: ns. Meteos-kilpi. Valitse Brabbit tai joku muu kevytpainovoimainen planeetta, rakenna koko ruudun kokoinen raketti ja lyö Speeder pohjaan. Kun rakettia pitelee ruudun ylälaidalla, kaikki putoavat meteot tuhoutuvat saman tien. Pisteitä tuli tuolla tavalla jotain 247,000. Vähän juustoinen maku tempussa on, ja varsinkin moninpelissä se on varmasti melkoinen ilonpilaaja.

Sain eilen kahden minuutin Time Warissa rikki 125,000 pisteen rajan (125440). Tänään taas ei tunnu oikein mikään onnistuvan millään. 150,000 pistettä olisi kuitenkin tarkoitus saada vielä tämän viikon kuluessa.
 
Vastaus: Meteos

On kyllä todella mainio peli! Itse en hirveästi ole ollut puzzlepelien ystävä, mutta Meteos löi läpi! Ennätykseni kyllä jäävät teidän omista kauas, joten en edes jaksa laittaa niitä tänne :p

Koskas about on tulossa Konsolifinin arvostelu kyseisestä pelistä?
 
Vastaus: Meteos

Pegi sanoi:
Koskas about on tulossa Konsolifinin arvostelu kyseisestä pelistä?

Kaiketi eurojulkaisun aikaan.

Hehheh, tyttöystävänikin innostui pelistä. Nyt se vääntää tuossa Time Waria silmät soikeina eikä anna minun pelata ollenkaan. :)
 
Vastaus: Meteos

rapuparvi sanoi:
ooh, tää elää! ihkuu. :)
Törkkäisin sua kuomaseni, arvon hra. Bailey kylkeen, jos tässä ois riittävän sympaattinen hymiö siihen tarkoitukseen. ;)

;)

Itsellä edelleen 2 minuutin fetissi, maanantaina meni suunnitelmien mukaan 100k rikki, tänä aamuna lähti rennosti 130 350. 150k on seuraava tavoite, joka toteutunee huomenna..

Pitääpä pikkuhiljaa ottaa rapuparven vinkistä vaarin ja testata Deluge (play until you fail) -moodia. Nyt on takana abt 9h lähes pelkkää Time Waria :) Totaaliaika 15h, josta suuri osa ihan yleistä ihmettelyä ja tyttöystäväkin on pelaillut jo muutaman tunnin edestä. Täytyy sanoa, että Meteos koukuttaa erittäin hyvin!

Reilun viikon päästä pääsee kunnolla testaamaan moninpeliä :)
 
Vastaus: Meteos

Totta, 150 000 oli yllättävän hankala. Jopa siinä määrin, että välillä melkein jo kyseenalaistin oman tavoitteeni(väh. 200 000, miel. 250 000) mielekkyyden.
Mut nyt kun tuo 150 000 sitten ylittyi, ylittyi se varsin kirkkaasti.

2min: 167 000

Tuossa on vieläpä varsin paljon ilmaa mukana, rupesin nääs hermoilemaan kun tunnuin pelaavan hirveen hyvin ja aika taas ei tuntunut loppuvan ikinä. Jos olisin keskittynyt loppuun saakka, olisi tällä kertaa voinut ylittyä jopa se 200 000, mulla oli just näet kikkare menossa ilmaan.

Tässä jokin päivä pelasin myös 5min moodia kerran, nostin tulokseni 232 000:n.

Kertokaa muuten tietonne jatai teorianne Meteoksen pistemekaniikoista! Niitä tuntematta pelaaminen on ollut välillä todella turhauttavaa. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että niiden selvittäminen itsekseen on tuonut Meteokseen aika kivan sävyn. Peli on muuttunut puzzlepelistä exploration-peliksi. :)
Joten spoiler-tagit lienevät paikallaan, pojjaat, kun mekaniikoista puhutaan!
 
Vastaus: Meteos

Huh huh!

Pelasinpas juuri pari tuntia Meteosta, ensivaikutelma löi kyllä ällikällä. En ole hirveä puzzle-pelien kuluttaja ennen ollut mutta Meteoksen pirteä fiilis iskee! Audiovisuaalisesti peli on todella maukas. Suorastaan psykedeelinen. :p

Omien sessioiden ensimmäiseksi simple-moodin ennätykseksi jäi 67260. Muita en tohtinut oikein vielä kokeilla kuin simpleä ja moninpeliä 1 kaverin kanssa. Millaistahan tuo olisi 3-4 pelaajan voimin? :D

Jospa pääsisin lähemmäksi rapuparven ja justinin ennätyksiä kunhan saan pelin omaankin hyllyyn. Äsken tuli hinkattua ruutua ylös-alas aina kun pari riviä oli kohonnut kattoon saakka. :eek: Meteos leimaantui heti pakkohankinnaksi.
 
Ylös Bottom