Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime 2 - 50hz/60hz

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dnaumov
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

dnaumov

New Member
Olen viime aikoina harkinnu GameCuben hankkimista muutaman pelin vuoksi, mutta yksi asia on jääny mietyttämään. KonsoliNet verkkokaupassa väitetään että Metroid Prime 2 vaatii TV:n joka tukee 60hz moodia ja minulla on ihan perinteinen 28" 50 hz laajakuva Phillips TV. Vilkaisin muita nettikauppoja ja missään muualla (verkkokauppa.com, gamelife, playerone) ei ole minkäännäköistä mainintaa ettei peli toimisi perinteisessä 50hz telkkarissa. Kumpaa siis uskoa?

Vastaus: Metroid Prime 2 - 50hz/60hz

Nettikaupat eivät ole paras paikka tiedonhakuun tällaisissa asioissa. MP2 taitaa tosiaan vaatia tuon tuen, joka varmaan televisiostasi löytyykin.

No telkkari on ostettu itseasiassa tällä viikolla, tollainen halpis (289e) tapaus Gigantista.

Ihmettelen, jos tuollainen televisio ei 60Hz:n kuvaa tue, ja itse asiassa luulen, että se ymmärtäisi myös NTSC-värit. Tuon 60Hz:n toiminnanhan voi helposti kokeilla millä tahansa 60Hz:n kuvalähteellä, kuten esimerkiksi amerikkalaisella tai aasialaisella DVD:llä (kunhan DVD-soitin ei tee konversioita, jotka joka tapauksessa huonontaisivat kuvaa), millä tahansa 60Hz:n kuvaa tukevalla konsolipelillä, tai vaikkapa tietokoneen videoulostulolla.

Olen ymmärtänyt niin, että jos töllössä on teksti-TV niin se automaattisesti tukee 60 Hz:n moodia.

FelisLeo sanoi:
Olen ymmärtänyt niin, että jos töllössä on teksti-TV niin se automaattisesti tukee 60 Hz:n moodia.
Tämä ei pidä paikkaansa, asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Teksti-TV siirtyy näkyvän kuvan yläpuolella olevissa juovissa, eikä sillä ole mitään tekemistä kenttätaajuuden kanssa.

50Hz:n ja 60Hz:n videosignaalin kokonaisjuovamäärä tietyssä ajassa on lähes sama, joten siirtyvässä datamäärässä ei ole mitään eroa, jos joku on epäillyt teksti-TV:n jotenkin liittyvän tähän. 60Hz:n kuva toki päivittyy hiukan useammin, mutta siinä niitä juovia on vähemmän per kuva, eli resoluutio pienempi.

sph sanoi:
Tämä ei pidä paikkaansa, asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Teksti-TV siirtyy näkyvän kuvan yläpuolella olevissa juovissa, eikä sillä ole mitään tekemistä kenttätaajuuden kanssa.

OK. Kun vuosi sitten hankin uutta televisiota mainiten ehdoksi sen, että sen pitää tukea 60 Hz:n tilaa. Myyjä kysyi syytä ja mainitsin Metroidin. Mies ei minua uskonut. Väsyin hetken kuluttua hänen lässytykseensä ja kävelin ulos kaupasta.

Naapuripuljussa sattui olemaan Metroidia hyllyssä, joten otin sen ja marssin nenän eteen sanoen: "Töllö, jossa tämä toimii, kiitos." Myyjät miehissä pyörittelivät vastausta löytämättä. Ostin siis telkkarin tietämättä, toimiiko MP2 siinä ollenkaan. Toimi se sitten, kun pääsin kokeilemaan.

Tietääkseni kaikki uudemmat PAL televisiot tukevat myös 60hz:n moodia. Ainakin tuossa ostamassasi televisiossa on NTSC tuki joten uskoisinpa hyvinkin.

Hetki sitten tuli vastaus Philipsin asiakaspalvelulta:
Kiitos yhteydenotostanne Philipsin asiakaspalveluun.Kyseinen malli 28PW6008 tukee 60Hz-modea, eli televisiosta löytyy NTSC-videon toisto.
Jee :)

Asiantuntevaa väkeä. Schneider-tiimini väitti kovasti aikanaan, ettei televisioni mitään NTSC:tä tue, mutta kovasti se sitä puskee jos pistää puskemaan.

FelisLeo sanoi:
OK. Kun vuosi sitten hankin uutta televisiota mainiten ehdoksi sen, että sen pitää tukea 60 Hz:n tilaa. Myyjä kysyi syytä ja mainitsin Metroidin. Mies ei minua uskonut. Väsyin hetken kuluttua hänen lässytykseensä ja kävelin ulos kaupasta.

Naapuripuljussa sattui olemaan Metroidia hyllyssä, joten otin sen ja marssin nenän eteen sanoen: "Töllö, jossa tämä toimii, kiitos." Myyjät miehissä pyörittelivät vastausta löytämättä. Ostin siis telkkarin tietämättä, toimiiko MP2 siinä ollenkaan. Toimi se sitten, kun pääsin kokeilemaan.

Voi että :D ei voi olla mokomat niin tyhmiä xD

Mistäköhän sen Hz-määrän saisi selville? Minulla on 5 vuotta vanha 28" Philips eikä pienintäkään tietoa se Hz-määrästä? Ja onkos näitä vastaavia pelejä enemmänkin? Tuleeko uuden töllöttimen ostaminen (lähes) pakolliseksi viimeistään Revolutionin myötä?

sph sanoi:
Ihmettelen, jos tuollainen televisio ei 60Hz:n kuvaa tue, ja itse asiassa luulen, että se ymmärtäisi myös NTSC-värit. Tuon 60Hz:n toiminnanhan voi helposti kokeilla millä tahansa 60Hz:n kuvalähteellä, kuten esimerkiksi amerikkalaisella tai aasialaisella DVD:llä (kunhan DVD-soitin ei tee konversioita, jotka joka tapauksessa huonontaisivat kuvaa), millä tahansa 60Hz:n kuvaa tukevalla konsolipelillä, tai vaikkapa tietokoneen videoulostulolla.
Saa lukea.

Ylös Bottom