Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime ja disc read error, aaargh

Badass!

Active Member
Nyt kun tuon Gamecuben vihdoin hommasin, sain ilokseni huomata että kun Metroidissa pelaa Chozo(?) ruinsseissa ja menee yhteen huoneeseen (aina sama), niin yhtäkkiä peli tyssää siihen ja ruudulle tulee disc read error- virheilmotus. Peli ei yhtään edes lataile tai nyi ennen sitä, vaan se error tulee siihen suoraan. Osaisko joku neuvoa, että johtuuko cubesta vai pelistä?

Pelihän on metroid pak:in mukana tullut kappale ja cubesta on vielä takuuta jäljellä, joten jos peli on hajalla, pitääkö koko cube viedä takuuseen?

Edit: Olen yrittänyt aloittaa pelin alustakin, mutta ei auttanut...:(
 
Äh.... tietysti se unohtu mainita. Pelissä ei ole naarmun naarmua ja se tässä aika outoa onkin....
 
Hmm... Itselläni kanssa Metroid Pak ja peliä on pelattu enemmän kuin paljon. Kertaakaan ei ole jäänyt lukkoon. Vika on nyt pelissä tai koneessa. Tarkista vielä näkyykö levyssä sellaisia vääristymiä, ei siis naarmuja vain sellaista epätasaisuutta levyn värityksessä (en todellakaan tarkoita etikettipuolta vaan datapuolta).

Jos kavereillasi on Cube niin käy ihmeessä siellä kokeilemassa peliä.
 
Vein pelin takuuseen, parin viikon päästä tulee uusi. Toivottavasti se toimii ettei tartte viedä koko cubea pois. Muut pelit (Zelda WW & OOT) ovat pelanneet täydellisesti, eikä cd:t oo raksuttanu/hidastellu/jumittunu ollenkaan, joten se ongelma tuskin on cubessa... Noita vääristymiä en tajunnut katsoa.

Kavereilla ei ole cubeja, koska cubet on pikkulasten ja nörttien vehkeitä ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Badass!
Nyt kun tuon Gamecuben vihdoin hommasin, sain ilokseni huomata että kun Metroidissa pelaa Chozo(?) ruinsseissa ja menee yhteen huoneeseen (aina sama), niin yhtäkkiä peli tyssää siihen ja ruudulle tulee disc read error- virheilmotus. Peli ei yhtään edes lataile tai nyi ennen sitä, vaan se error tulee siihen suoraan. Osaisko joku neuvoa, että johtuuko cubesta vai pelistä?

Pelihän on metroid pak:in mukana tullut kappale ja cubesta on vielä takuuta jäljellä, joten jos peli on hajalla, pitääkö koko cube viedä takuuseen?

Edit: Olen yrittänyt aloittaa pelin alustakin, mutta ei auttanut...:(

Suhteellisen paljon olen peliä julkaisusta asti pelannut ja eilen tuli ensimmäinen Disc read error ja vielä aika pahaan tilanteeseen.
Muissa peleissä sama on tapahtunut vain kerran eli yhteensä 2 kertaa, mikä on aika vähän.
 
Mulla tuli myös ensimmäistä kertaa, ja saman tien muutaman kerran lisää sen jälkeen, disc read error Super Monkey Ball 2:ssa. Ostin pelin muutama viikko takaperin, kun niitä sai niin halvalla ja pelasin peliä tietysti heti, mutta peli heitti tuota erroria Stort Modessa valittaessa kenttää ja jätin pelin kiroillen hetkeksi rauhaan.

Ei siis tapahtunut minkään tietyn kentän kohdalla (eikä koskaan itse pelitilanteessa), vaan sattumanvaraisesti (Cubesta kuului vain naks ja disc read error ruudulle).

En pelaa koskaan (ehkä MGS voisi olla poikkeus, jos sen omistaisin) rumble päällä missään pelissä, sillä en voi sietää että ohjain alkaa elää omaa elämäänsä mun käsissä - enkä siis ollut ottanut rumblea vielä pois SMB2:sta, koska kokeilin vasta peliä. Aina pääsin pari kenttää läpi ihan ok, kunnes kerran huomasin että otetaan nyt edes tämä tärinä pois niin helpottaa edes hieman... seurauksella, että peli on toiminut siitä lähtien aivan täydellisesti :). Omituista...
 
Minullakin on tullut kaksi kertaa disc read error... Molemmat kylläkin tulivat peräkkäin ja ne tulivat heti sen jälkeen kun valittiin, että otanko 60hz tilan. vähän vettä hanasta ja aurinkolasien mukana tulevalla silkkikankaalla pyyhkäisyä, niin sen jälkeen on toiminut, kuin unelma!
 
Ylös Bottom