Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime Trilogy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mage
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mage

Member
Nimi: Metroid Prime Trilogy
Alustat: Wii, Wii U (eShop)
Koko eShop: ~7,7 Gt
Kehittäjä: Retro Studios
Julkaisija: Nintendo
Julkaisupäivä: 4. Syyskuuta 2009, 29. Tammikuuta 2015 (eShop)
Kotisivut: http://www.metroid.com/primetrilogy/

[video=youtube;yzxmqwAoSEE]https://www.youtube.com/watch?v=yzxmqwAoSEE[/video]

Huomiotavaa tässä julkaisussa on hintapolitiikka:
9,99€ (29.1. - 5.2.15) / 19,99€ (6.2.15 ->)

Omaa alkuperäistä viestiä lainaten tähän pelin eroista Gamecube-vastineisiin:

Mage sanoi:
Erikoista ja uutta näissä kahdessa ensimmäisessä pelissä on se että mukaan on laitettu sama ohjaus kuin Metroid Prime 3 Corruptionissa. Tähtäys on näin siis tarkempaa ja luontevampaa. 16:9-laajakuva ja 480p myös kylkeen on saatu. Toki pieniä eroja on versioiden välillä.

Wii-painokseen on saatu uusia tekstuureja, bloom-valaistusta. Mutta ainakin Metroid Primestä uupuu muutamia efektejä jotka kuuluivat Cube-painokseen. Esim. kun jää-, sähkötykin kun lataa niin jäätymis- ja kipunointiefekti uupuu kokonaan. Myös veteen ampuessa ei tule näitä aaltoefektejä enää. Erot ei ainakaan itseäni haittaa pätkääkään, mutta tulipahan silti huomattua mitä nyt nelisen tuntia olen tuota pelannut.
Myös nämä pienet saavutukset ovat saapuneet kahteen ensimmäiseen peliin kolmosen lisäksi. Kyseisillä pisteillä ostellaan taidekuvia, musiikkia ja muuta pientä kivaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metroid Prime Trilogy

onneksi nuo friend voucher systeemit on vain kolmos primessa.
on meinaan typerin keksintö vähään aikaan.
no onneksi voi aina ottaa netistä tallennuksen jossa on kaikki extrat auki.
josta päästään seuraavaan valituksen aiheeseen.
onhan se ihan kiva että pelissä on paljon konseptitaide kuvia joissa on jopa kirjoitettu että mitä ne esittää jne.
ainoa miinus että ne on skannattu peliin niin pienellä tarkkuudella että vaikka zoomaat sitä kuvaa niin paljon kuin peli vaan antaa niin et siitä tekstistä saa mitään selvää.
näin ollen nuo menettävät täysin arvonsa ainakin minun silmissäni.
sama juttu on kakkos primen kanssa jonka extroista löytyy koko pelin story board.
siitä sentään saa selvää kuin oikein tihrustaa, mutta mössöä se teksti on silti.

onneksi sentään soundtrack osio on hyvä vaikka läheskään kaikkia biisijä siltä ei löydy.
silti se on monena iltana soinut taustalla kun tässä koneella jotain tehnyt.

Cubea kun en koskaan omistanut, enkä edes kolmosta Wiille hankkinut niin tämä oli pakko-ostos.
Menusta en tykkää. Sen musiikki on melko mitäänsanomatonta, ja tausta on tylsä. Ykkösessä ja kolmosessa oli paljon hienommat. (Kolmosta kaverilla pelannut, ykkösesta kattonu juutuup videoita.) Ja ykköstä pelatessa useimmat paikat ovat aivan liian pimeitä, vaikka laitoin brightnessin täysille. Kokoajan pitää morph ballilla/ ladatulla power beamilla valasta paikkoja. Ja vähän harmittaa kanssa noi Magen mainitsemat puuttuvat efektit.
Mutta enivei, loisto paketti. Ykkösessä oon just saanu wave beamin, kakkosta ja kolmosta en ole oikein pelaillu.
Tarviiko noihin friend vouchereiden vaihtoon vain Wiin oman friend koodin, vai onko tässäkin omansa?
Muoksmuoks: Niin, ja siinä mukana tulleessa lappusessa puhuttiin Samuksen (Vai onko se Samusin?) lapsuudesta, missä pelissä nämä asiat on kerrottu?

Tarviiko noihin friend vouchereiden vaihtoon vain Wiin oman friend koodin, vai onko tässäkin omansa?
Muoksmuoks: Niin, ja siinä mukana tulleessa lappusessa puhuttiin Samuksen (Vai onko se Samusin?) lapsuudesta, missä pelissä nämä asiat on kerrottu?

Ainakin aikoinaan kun MP3:ssa vaiheltiin koodeja niin tuo pelkkä Wiin koodi riittää. Pelikohtaista numeroa ei taida edes olla.

Peleissä ei tuohon lapsuuteen ole otettu kantaa (paitsi tulevassa Metroid M-pelissä tuntuu olevan paljon Samusin menneisyydestä juttua.), mutta mangassa kylläkin. Kaippa tämän uskaltaa linkittää Metroid Manga - Read Metroid manga scans online.
Tuolta löytyy kiehtovaa luettavaa, saa Samusin taustaa valotettua ja muutakin kivaa selviää.

Ookei. kun vaan mietin että mistä ne tiedot sinne oikein repästiin.

Huhhuh, ohan nämä pelit edelleen parasta mitä itse olen koskaan pelannut. Fiilis on ihan huikea ja pelit on edelleen ihan mielettömän upean näköisiä!

Korkkasin tuossa myös siis MP2:sen ja MP3:sen. Käännöstyö MP2:ssa näyttää olevan Cube-version kanssa identtinen (Ei puuttuvia efektejä!!). Toki lisänä on se laajakuva ja proge, mutta ei siinä kaikki. Tässä versioissa näkyy paljonko on patteria jäljellä motessa Samusin kypärästä, MP3:sta napattu ominaisuus. Tästä on hyvä jatkaa, ihan alussa olen tässä vielä... juuri kävin nappasemassa ensimmäisen energy-tankin talteen ja suuntasin takaisin alukselle tallentamaan. Kuten jo hehkuttelin, niin ihan huikea peli edelleen. Tästä on hyvä jatkaa!

MP3 nyt ei eroa mitenkään alkuperäisestä versioista (no ohhoh). Tässäkin olen vielä ihan alussa, en edes ensimmäiselle planeetalle ole laskeutunut.

Kaikki kolme on siis kesken, ykköseen taitaa kolme-neljä tuntia mennä vielä ennenkuin lävitse pääsen. Siitä kakkoseen, missä sitten olenkaan menossa siinä vaiheessa ja kolmonen menee sitten sen jälkeen. Kaikista kolmesta tietty 100% läpäisy, mutta nautiskellen, herkutellen.

Ja menuhan on tehty pelkästä voitosta! Harvoin sitä sentään kenenkään tussarin sisältä pääsee liikenteeseen. Ja musiikki siinäkin on taattua laatua, toki itsekkin myönnän että ykkösen ja kakkosen menumusiikit olivat paremmat (näitä voi onneksi kuunnella tuolta soundtrack-gallerystä). No makuasioitahan nämä on.
Ah, Retron seuraavaa ja uutta Metroidia odotellessa <3

MP3 nyt ei eroa mitenkään alkuperäisestä versioista (no ohhoh).

On siinä pieni muutos. Ainakin alkuperäisessä jenkki versiossa admiral dane sanoo "damn" ja trilogiassa se sanoo sen tilalla "no".
Ihan tulee snes ajat mieleen kun nintendo sensuroi kaiken.

Olenko ainoa jolle siitä main menun musasta tuli heti mieleen terminator leffat? Tu-tum-tu-tum-tum, ihan sama jykevä pauke kuin terminatoreissa.

On siinä pieni muutos. Ainakin alkuperäisessä jenkki versiossa admiral dane sanoo "damn" ja trilogiassa se sanoo sen tilalla "no".
Ihan tulee snes ajat mieleen kun nintendo sensuroi kaiken.

Olenko ainoa jolle siitä main menun musasta tuli heti mieleen terminator leffat? Tu-tum-tu-tum-tum, ihan sama jykevä pauke kuin terminatoreissa.

Niinhän muuten onkin! Tulikin siitä jostain luettua, mutta pääsi karkaamaan mielestä. Se on huikean kova sana tuo "Damn", joten kyllähän tuommoiset kannattaa siivota pois :rolleyes:

Nyt kun asiasta mainitsit, niin ei tuota enää osaa olla yhistämättä. Ideaa kehiin, Samus vs. Terminator... no jos ei kummiskaan.

Minulle tämä peli ei kolahtanut. En sano että peli olisi vaikuttanut huonolta missään suhteessa, vaikka yhden kerran wiin sisällä käytinkin. Casual pelaajana ei yksinkertaisesti ole riittävästi aikaa/halua syventyä tämän kokoiseen eepokseen. Metroidia olen pelannut viimeksi 8-bittisellä, ja silloin oli ehkä enemmän taisteluhenkeä tämän suuntaisiin peleihin. Pelin ehdin jo myydä, toivottavasti en tule katumapäälle.

Annetaan Super Marion hoitaa seikkailut! ;)

Pelin ehdin jo myydä, toivottavasti en tule katumapäälle.

Ei parane katua! Et ainakaan myymääsi peliä saa multa takaisin ilman väkivaltaa. :cool: Mä pelaan tällä hetkellä ekaa Metroid Primea tappi tanassa ja todella hyvältä vaikuttaa. Jäi aikoinaan Cuben molemmat Primet ja Wiinkin versio kokematta.

Hei! Hei! (heiluu hulluna)
IHMISET!

Sanokaa suoraan, miten tämä peli sopisi minulle:
- Tykkään Samuksesta :D
- En ole ennen pelannut yhtäkään Metroidia, mutta olen kiinnostunut
- Tykkään seikkailla
- Tykkään ratkoa ongelmia ja koluta pelejä pitkään
- En tähän hätään keksi muita syitä (kuumeisena ei juuri ajatella)

Joten, sopisiko Metroid Prime Trilogy minulle?

Hei! Hei! (heiluu hulluna)
IHMISET!

- Tykkään seikkailla

Noiden perusteella suosittelen EHDOTTOMASTI kokeilemaan ainakin. Uskon ettet tule pettymään vaan pikemminkin yllättymään positiivisesti. Yksiä parhaita pelejä tutkimisen ja seikkailun saralla omissa kirjoissani. Ehkä ongelmanratkontaa ei niin hirveästi sisällä ko. pelit mutta ainakin seikkailua ja maailmojen tutkimista piisaa yli äyräiden.

- Tykkään seikkailla

Et voi olla tosissasi. :D

Suosittelen mieluummin Dragon Quest Sw... no okei, kyllä aika todennäköisesti tykkäisit Primeistä myös. Samusia ei tosin hirveästi pelien aikana näy first person -näkökulman vuoksi. Parhaiten Samusin tarinaan pääsee kiinni GBA:n Metroid Zero Missionissa, ja ehdottomasti kannattaa katsastaa Virtuaalikonsolin Super Metroid ja sitten GBA:n Metroid Fusion. Primeissa tarina keskittyy enemmän muukalaissivilisaatioihin, avaruuspiraatteihin ja tutkittavien planeettojen historiaan. Mutta ei tämän paketin kanssa pahasti vikaan voi mennä, jos ei sattuisikaan nappaamaan niin käytettynä menee kyllä eteenpäin niin kuin yllä. :)

Ekan Primen pelasin aikanaan Cubella melkein läpi ja Coruption sujahti läpi pikavauhtia Wiillä. Echoes on näistä Primeistä ainut jota en ole vielä pelannut. Pikapuoliin sekin tosin tulee testattua Trilogy-versiona. Viikonloppuna on nimittäin tuo isänpäivä ja mulla on luotettavaa sisäpiirin tietoa mitä pakusta löytyy...

Pelaaja_Hell: Myöhässä kuin mikä, mutta silti... peli ostoon välittömästi!

Tulipahan tuossa pidettyä pientä taukoa Metroideista. Kaikki kesken, mutta hyvällä vauhdilla edetään. Toki miksi näitä kiirehtiä.

MP2:sta on nyt näistä tullu pelailtua, juuri kohtasin
Dark Samuksen ensimmäisen
taistelun merkeissä ja <3<3
Ensinnäkin se video jolla homma alkaa, so good! Toiseksi musiikki pamahtaa kajaareista, so good x2, tahallani jätin pelin tallentamatta, vaan vedän tämän uudestaan ja fiilistellen kunnolla!
Ero Cube-kontrolleihin näissä peleissä on valtava. Nautin peleistä valtavasti Cubella aikoinani (olivathan ne pelit jo sillon parasta mitä sain pelata millään koneella), mutta nämä MP3:sta tulleet kontrollit ja pelattavuus on jotain aivan täydellistä näihin peleihin!

Viimeksi muokannut moderaattori:

Huhujen mukaan Retro Studios on jo tekemässä uutta peliä Wiin seuraajalle, mahdollisesti uutta Metroidia. Alkuperäinen lähde kertoo:

Retro Studios is hot off a four game win streak thanks to Donkey Kong Country Returns and the Metroid Prime trilogy, but according to them, what they’re working on for Wii’s successor is “a project everyone wants us to do”.

I spoke with two different people at the Austin, Texas based first party developer for Nintendo to see if I could get any more information on the “Wii 2″ which many are calling Project Cafe. Whatever the system’s name ends up being, my sources at Retro Studios said that their company was amongst the very first to receive a development kit and that they’ve been on board developing a new project ever since.

Mitä ihmiset siis eniten odottavat Retrolta? Uutta Metroidia? Jotain muuta olemassaolevaa sarjaa tyyliin Donkey Kong Returns? Vai täysin uutta peliä? Jos Retrolla on tosiaan ollut Wii 2 -kehitystyökalut ensimmäisten joukossa, heidän tuleva pelinsä on todennäköisesti jo hyvällä mallilla.

Retrolla on nyt hyvä putki menossa, melkein minkä tahansa pelisarjan uskoisin heidän käsiinsä. Itselleni olisi mieleen, jos Retro kehittäisi jotakin niin epätodennäköistä, kuin... uutta Zeldaa Cafelle. Ei tule tapahtumaan, mutta olisi mahottoman mielenkiintoista nähdä miten Linkin seikkailut muotoutuisivat Retron käsittelyssä.

Uusi Star Fox tahi F-Zero uudelle laitteelle ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja silti.
Retro kuitenkin teki "ihan äsken" kolme kappaletta Metroideja, joten en ihan heti ensimmäisenä usko jatkoa niille tulevan. Voin toki olla väärässä.

Koska Metroid Prime Trilogy saapui ladattavaksi nyt Wii U:n eShoppiin niin ajattelin nostella vanhaa ketjua ylös. Päivittelin aloistusviestiä "nykypäivän" mukaiseksi myös. Kolme klassikkoa jotka kestävät aikaa erittäin hyvin edelleen. Ja hinta on aika maukas, alta kympin! Hop hop ostoksille!

Miten Wii U -version ohjaus ja grafiikka? Jos HD-päivitys ja tavallinen ohjaus niin I'm in.

Ylös Bottom