Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Mahewcoro

Active Member
Nimi: Metroid: Samus Returns
Kehittäjä: Nintendo, MercurySteam
Julkaisija: Nintendo
Alustat: Kaikki 2DS- ja 3DS-laitteet
Julkaisupäivä: 15.9.2017

Kuten E3:ssa paljastettiin, Metroid-sarja ja Samus palaavat 2DS- ja 3DS-laitteille 15. syyskuuta. Metroid: Samus Returns on täysin uusiksi tehty päivitysversio alunperin vuonna 1991 julkaistusta Metroid II -seikkailusta, jossa Samus saapuu Metroidien kotiplaneetalle SR388:lle tuhoamaan Metroidit. Tämä sijoittuu siis ajallisesti ensimmäisen Metroidin ja tarinaa suoraan jatkavan Super Metroidin väliin.

Pelin pääteema:


Täysin uusiksi tehdyn musiikin ja 2.5D-tyylisen visuaalisen ilmeen lisäksi Samusilla on uusia kykyjä kuten melee-tyylinen vastahyökkäys, 360 asteen tähtäys ja Aeion-superkyvyt. Pelin tuottajana toimii Metroid-sarjaa pitkään tuottanut Yoshio Sakamoto, ja musiikista vastaavat Metroid-sarjan pitkäaikaiset säveltäjät Kenji Yamamoto ja Minako Hamano.

Linkkejä:
Introvideo (2 minuuttia)
Pelin esittely ja pelikuvaa E3:ssa (40 minuuttia)
Nintendon virallinen sivu pelille
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Tästä on collectors limited edition whatever tilauksessa, mutta sain joku aikaa sitten viestin ettei niitä riitä meikäläiselle jollei tule peruutuksia. Jätin tilauksen kuitenkin vielä toistaiseksi päälle josko sen tuurilla saisi, jos ei niin täytyy turvautua normi versioon jossain välissä.

Peli vaikuttaa ehdalta 2D metroidilta jollaista tässä on jo jokunen vuosi odoteltu, eiköhän tämä sarjan faneille ole pakko-ostos.
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Peli vaikuttaa ehdalta 2D metroidilta jollaista tässä on jo jokunen vuosi odoteltu, eiköhän tämä sarjan faneille ole pakko-ostos.

Todellakin. Ennakkoarviot ovat olleet todella positiivisia. Niissä tulee toistuvasti esille, että Samus Returns on uudistanut niin monia asioita, että se tuntuu käytännössä uudelta peliltä. Esim. USGamer:

I went in expecting a remake that hewed a bit a closer to the source material—maybe not a straight update, but at least something close to it. Instead, outside of the basic structure, Metroid: Samus Returns feels like a completely different game. A lot of that is owed to Samus' updated abilities.

The Metroid battles are where you will find your greatest challenge, as well as indications of your growing power. My first encounter with an Alpha Metroid caught me offguard because I was expecting to just pump five missiles into it and move on. I wasn't expecting a full-blown battle.

Where it gets kind of awesome is when you obtain the Ice Beam. Anyone who's ever played a Metroid game will know that Metroids simply hate being frozen, and Samus Return's Metroids are no different. If you hit its underside with a charged up shot from Ice Beam, a massive ice crystal forms and it starts drifting around sluggishly. With a little patience, you can then blast it into oblivion.

I came upon all of this fairly organically, and it was a cool moment when I did. It was much more satisfying than the old method of simply finding a Metroid's weak spot and firing missiles until it was dead. I have a lot of love for the original Metroid II, and some of its Metroid encounters can be pretty intense, but I like the depth afforded by the battles in Metroid: Samus Returns.

Actually—and I consider this high praise—it reminds me of the final battle in Metroid Fusion, where you go toe-to-toe with an Omega Metroid. I always loved that fight, not just because it actually acknowledged that Metroid II's unique forms existed, but because it took what was essentially a static sprite and made it awesome. It was the full realization of everything I had imagined when I first read about how terrifying the Omega Metroid was meant to be.

So if battles with an Alpha Metroid are this interesting, I can only imagine what it must be like to tangle with an Omega Metroid.

http://www.usgamer.net/articles/metroid-samus-returns-review-impressions
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Metroidin ostajille pientä bonusta My Nintendosta:

My Nintendo tarjoaa 10 %:n alennuksen 30 kultakolikolla, eli hintaa jää 40,49 euroa.

Lisäksi tarjolla on Samus Returns -teema 2DS:n tai 3DS:n päävalikkoon, teemoille tuttuun tapaan ilmaiseksi lunastettava 20 kultakolikolla.

Tuon teeman saa siis myös erikseen ostamatta peliä. En ole vielä kokeillut sitä, mutta luulisi olevan parempaa laatua kuin My Nintendon vanha Metroid-teema.

Lisäksi ainakin Tampereella on nyt sopivasti Prismoissa asiakasomistajapäivät, eli sitäkin kautta voi saada alennusta Metroidista. Prisman hinta pelille on 49,95, joten S-kortilla hinnasta lähtee pois noin 7,50 euroa.
 
Metroidin ostajille pientä bonusta My Nintendosta:



Tuon teeman saa siis myös erikseen ostamatta peliä. En ole vielä kokeillut sitä, mutta luulisi olevan parempaa laatua kuin My Nintendon vanha Metroid-teema.

Lisäksi ainakin Tampereella on nyt sopivasti Prismoissa asiakasomistajapäivät, eli sitäkin kautta voi saada alennusta Metroidista. Prisman hinta pelille on 49,95, joten S-kortilla hinnasta lähtee pois noin 7,50 euroa.

Tai verkkokaupasta 39,90€ taitaa olla halvin.

Edit: se on näköjään vähän joka puolella tuohon hintaan.
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Itse sain oman legacy paketin jo eilen ja nyt n.9 tuntia varmaan tullut pelattua ja vastaan tuli jo yksi metroid jonka kanssa olin kohtuu kusessa.
Varmaan 10 yritystä vaati, että sain sen hengiltä ja mulla on vielä zero suit samus amiibon antamat apu energiatankit eli kun kuolon pitäisi koittaa niin saa vielä sen perus 99 energiaa+kaksi tankkia täyteen.
Silti tuo pisti mut lihoiksi uudestaan ja uudestaan.

Joku neljällä jalalla kulkeva versio se oli joka sylkee tulta ja happoa, kiipeilee seinille sekä kattoon ja välillä hyppää päälle. Toki katossa ollessaan se laittaa monta happo ammusta lentelemään jotka kimpoilee seinistä.
Tuossa tilanteessa sen voi grapple beamilla repiä alas, mutta sen tähtääminen on vähintäänkin kiikkerää ja jos suhun osuu happo/tuli pallo kun olet repimässä sitä alas niin tietenkin homma loppuu siihen.
Kun se hyppää kimppuun niin voi tehdä counterin jos refleksit riittää. Siinä on aikaa reagoida paljon vähemmän mitä perus vihuja vastaan. Jos tuossa onnistuu niin voi tehdä näyttävän kombon, mutta mulla ei ole hajuakaan miten siinä kerran onnistuin.
Pelin manuska vaan sanoo, että tuossa tilanteessa sellaisen voi tehdä. Kiitos avusta rakkaat pelin tekijät.

Muuten kyllä ollut varsin kivaa viihdettä. Mitä nyt kerran haahuilin yli tunnin etsien etenemis reittiä kun joka paikkaan tarvittiin kyky jota mulla ei ollut.
Noh löytyi se ovi lopulta. Osittain syytän itseäni, mutta on pelissäkin vikaa sillä normaali avaamaton ovi ei pahemmin perus seinästä erotu kartalla.
Hieman kyllä pelottaa, että kuinka vaikeaksi tämä vielä muuttuu ja toivon, että tuo yksi metroid tyyppi ei enää montaa kertaa tule vastaan.
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Tässä nyt muutaman tunnin ehtinyt tätä pelata ja onhan tämä tosiaan melkein ihan erilainen kuin alkuperäinen Metroid II. Ohjaus vaatii jonkin verran totuttelua, counterin laittaminen x:ään ei oikein toimi ja ehkä sen vuoksi tuota counteria ei oikein ole tullut käytettyäkään. Äänimiksaukselle täytyy antaa miinusta, ääniefektit ovat ihan liian kovaäänisiä musiikkiin verrattuna. Niitä myös viljellään liikaa, Metroid-piippauskin menee päälle aivan liian helposti. Ohjausta ja äänitasoja ei tietenkään voi edes säätää mistään. Eli alkutaipale ei ole ihan täydellisesti lähtenyt käyntiin kun pikkuviat varjostavat kokemusta, mutta katsotaan miten tästä etenee.
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Läpi pamahti. 100% ja hieman vajaa 16 tuntia, mutta tuossa oli sitä harhailua ja uuden kyvyn etsimistä varmaan pari tuntia.
Samalla tämä on myös eka metroid jossa olen saanut 100%. Kiitos kuuluu tietenkin scan pulse kyvylle.
Ihan ehtaa metroidiahan tämä oli ja ainakin perus 3ds:n pienellä ruudulla näytti varsin hyvältä enkä äänissäkään huomannut tuota mahen mainitsemaa ongelmaa.
Tosin mulla oli käytössä haman 5 euroa maksaneet in ear kuulokkeet joten paremmilla luureilla tai koneen kajareiden kanssa tilanne voi olla eri.
Jossain arvosteluissa ollaan valitettu siitä, että metroidien tappaminen on liian itseääntoistavaa, mutta ei se minua haitannut. Sellaista se oli kakkosessakin ja koska tämä on sen remake niin samaa odotin olevan tässäkin.

Kontrollit toimi enimmäkseen ihan hyvin, mutta tiukassa paikassa palloksi muuttuminen ja siitä taas takaisin seisomaan ei oikein onnistunut circle padilla.
Onneksi tuo onnistuu myös alaruutua näpäyttämällä. Ilman tuota pari pomomatsia olisi olleet paljon vaikeampia mitä nyt.
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

Sehän alkoi mallikkaasti. Kovin hyvältä Metroidilta vaikuttaa, mutta tuota counteria en osaa käyttää sitten yhtään. Kuolin toiseen Metroidiin hulppeat... 24 kertaa, ennen kuin sain siihen kahdesti counterin läpi. 24 kertaa... En vain osaa ajoittaa tuota millään oikein. Että jep, tästä taitaa tulla oikein kiva kokemus.
 
Vastaus: Metroid: Samus Returns (2DS ja 3DS)

En minä niihin pahemmin counteria käyttänyt samaisesta syystä. Koittaa vaan väistellä niiden hyökkäykset ja ampuu ohjuksia niin pirusti niin kyllä ne siitä tippuu.
 
En laske 3DS pelejä vielä tässä vaiheessa retropeleiksi eli kirjoittelenpa mun 2D metroid-pelaamisesta seuraavaksi tänne retroketjun sijaan.

Otin tosiaan työkseni pelailla läpi 2D metroidit pelin pelin maailman aikajärjestyksessä. Pelailin siis ensin alle GBA:n Zero Missionin ja sen jälkeen pelattavaksi pääsi tämä 3DS:n Samus Returns.

Kyllähän nämä selvästi saman pelisarjan pelejä on pelimekaaniikoiltaan ja tuo GBA pelikin toimi oikein hyvin tänä päivänä. Silti olihan tämä 3ds-peli heti nykyaikaisempi niin grafiikoilta kuin myös pelaajaystävällisyydeltään. Löytyi kivoja uusia mekaniikkoja, joista counterista pidin itse kovasti. Pomotappelut oli huomattavasti hauskempia kuin Zero Missionissa ja pidin niissä tapahtuvista välianimaatioista. Jos ei huomioi sitä, että samanlaisia metroid-välipomoja kohtasi useita, niin pomot oli myös monipuolisempia kuin Zero Missionissa. Kolmesta viimeisestä pomosta pidin erityisesti tosi paljon.

Täytyy sanoa, että tämän saaminen 100%:iin oli myös HUOMATTAVASTI helpompi tehtävä kuin Zero Missionissa sama urakka. Yksikään upgradeista ei ollut kovin hankalan näppäincombon takana, vaan kaikkien saanti onnistui ilman guidejakin muutamalla yrityksellä. Tätä kun vertaan Zero Missioniin, joissa tuijotin youtube videoja hidastettuna ja silti jouduin toistamaan yrityksiä kymmeniä kertoja putkeen onnistuakseni, niin tämä todella helppo peli siihen verrattuna. Olisikin ehkä kaivannut vähän lisää haastetta viimeisten keräilyjuttujen kanssa. Ei ihan niin paljoa haastetta kuin Zero Missionissa, mutta himpun kuitenkin.

Törmäsin muuten pelin lopussa myös outoon bugiin, kun pelin läpipeluun jälkeen sain vastaani vain mustan ruudun eikä koko 3DS vastannut enää mihinkään. Googlettelu paljasti tämän tapahtuneen muillekin kuin minulle ja tähän auttoi vaan pelin uusiksi läpäiseminen. Piti siis hakata Ridley toiseen kertaan, jotta näki viimeisen loppuanimaation ja sai Gallerian kaikki kuvat ja Hard Moden auki. Tuskinpa tuohon hard modeen tulen koskemaan, mutta onpahan nyt tarjolla kuitenkin.

Seuraavana edessä Super Metroid, jota jo muutama vuosi sitten pelailin aika pitkälle, mutta menetin hermoni sen seinähyppytekniikkaan, jota en vaan kunnolla oppinut. Katsotaan onnistuisiko uusi yritys nyt vähän paremmin, kun on pelannut nämä kaksi muuta 2D Metroidia alle. Vai meneekö hermot entistä pahemmin, kun SNES-pelissä on vielä tuota GBA peliäkin vähemmän nykyajan mukavuuksia ja helpotuksia.
 
Ylös Bottom