Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metsästys- ja kalastuspelit

Way of the Hunteria seurannut kevään julkistuksesta asti. Odotin ja epäilin kevyempää aika puhdasta kopiota theHunterista develop diaryn videoiden perusteella, mutta ACG:n arvostelun ja sun viestin mukaan tässä onkin käynyt aivan toisin. Way of the Hunter taitaakin olla jopa puristisempi kokemus. Bugeja tosin ilmeisesti löytyy, toivottavasti tekijöiden hyönteismyrkyt tehoaa.

Saa nähdä miten itselle sitten kolahtaisi, voisi olla jo liian hidasta ja vaikeata itselle. Täytyy tutkia peliä ja omia ajatuksia lisää.. ehkä ihmisten metsästys on kuitenkin enemmän omaaan makuuni videopelien parissa.
 
Peli näyttää kyllä videoiden suhteen upealta mutta meikäläinen on niin vahvasti eläinystävä, ettei pysty edes peleissä ammuskelemaan eläimiä hyvillä mielin. Vihaan jo esim Far Cryn kaltaisissa peleissä sitä, että pitää ampua eläimiä, jotta saa jonku ammuspussukan kokoa isonnettua. Mutta peli kyllä näyttää upealta, harmi, että jää tämän oman ”ongelman” takia kokeilematta. :)
 
Peliä on nyt takana noin 17h verran. Striimin jälkeen piti striimata lisää, että tehdä videota. Jäi tekemättä kun korona iski joten pystyin alkuun vain pelaamaan itsekseni ja sen jälkeen oltiin 38,5asteen kuumeessa sängyn pohjalla puoli tiedottomana muutama päivä. Tänään jaksoin pari tuntia taas jatkaa.

Koska videota en saanut tehtyä, niin pistellään vähän tekstinä mietteitä.
Vertaan kaikkea The Hunter Call of the Wildiin, koska se on ollut se the metsästyspeli.

Grafiikat on molemmissa nättiä, mutta niinkin pieni juttu kuin se, että sataa vettä ja katoksen alla oleva osuus on kuivaa terassilla. Kun hunterissa sataa paikoitellen mökkien sisälläkin. Tuohon oikein kiinnittyi katsomaan ja jäi ihastelemaan tälläistä yksityiskohtaa. 48EBD057-8A4D-4A7C-99DA-AE6AF120D1E9.jpeg

En tiedä miten iso tämä kartta on kooltaan versus hunter. Olin käsityksessä että suunnilleen samaa kokoa, mutta mulla on näkyvissä toisella puolen karttaa kahdeksan aluetta. Oletan että toisella puolella on sama määrä. 15h aikana olin käynyt yhdellä alueella ja 100m kaistaleen verran toisella. Tänään avasin toista ihan hieman lisää ja kävin kolmatta noin puolet läpi. Toki tässä ei tee mieli availla karttaa päättömästi, mutta kyllä siitä huolimatta sanoisin että hunterissa olisin 2-3 kokonaista karttaa avannut kokonaan tässä vaiheessa. Ehkä enemmänkin.,Kaiken lisäksi kun tässä äijä kävelee kovempaa kuin hunterissa juoksee ja silti kestää näin kauan avata, niin tuntuu aivan älyttömästi isommalta.
Tässä kuvassa 15h pelin jälkeen avattu alue:
90E9B736-A17F-424A-88DB-6E41FDBF6B06.jpeg

Sit tuo piirtoetäisyys. Hunterissa se on jossain 420-470 välissä, en tiedä miksi se vaihtelee, mutta käytännössä 400m paikkeilla tiedät että menetät näköyhteyden vaikka olisit keskellä savannia ilman puun puuta. Tässä olin käsityksessä että raja olisi jotain 800m, mutta tänään näin hirvet vielä 1,4km päässä, kunnes menivät metsään. Eli en tiedä missä raja on oikeasti.
Sen lisäksi kun pystyt tähtäystä säätämään aina kilometriin asti, niin meininki on muutenkin vähän eri. Oma ennätys on aika maltillinen, joskin kauempaa kuin hunterin piirtoetäisyys olisi… eli 495m sydämeen. Tää fiilis mikä tästä tuli, oli huikeampi kuin Hunterin koko peli on tarjonnut näiden vuosien aikana yhteensä.
0FBC9E17-F4C9-4332-8073-31ABB5A65827.jpeg

Pitää sanoa muutenkin tuosta tähtäyksen säädöstä jne. Hunterissa kaikki on perksien ja skillien takana. Monia asioita ei myöskään voi olla samaan aikaan päällä. Moni on todella keinotekoista. Et voi ladata juostessa jne ilman skilliä.
No tässä ei ole tällästä. Sulla on samantien range Finder ja näet etäisyydet, osaat ladata juostessa, voit säätää samantien tähtäintäsi jne. Ne löytyy oletuksena. Molemmissa on myös automaattijuoksu, mutta tässä voit säätää myös nopeutta joka on todella hyvä.
Tässäkin on perksejä, mutta niitä ei ostella tai muuta. Ja käytännössä kaikki on sen tyyppisiä, että metsästäjänvaisto toiminto ottaa pidemmältä matkalta, pidät vähemmän ääntä kyykyssä jne. Ei mitään ratkaisevia siis. Ja nekin tulee automaattisesti. Kävelet tarpeeksi, ammut tarpeeksi monta eläintä jne jne. eli ne tulee itsestään. Vähän ku saisit trophyn pelissä, mutta siitä saat palkinnoksi pienen boostin ukon taitoihin. Ainut poikkeus on nää kutsupillit tai miksi noita houkuttimia kutsutaan. Niissä saattaa olla niin, että yhdellä pillillä on erilaisia kutsuhuutoja. Mutta alussa on aina yksi auki. Seuraavat saat auki kun houkuttelet ja tapat x määrän niitä sillä ekalla huudolla. Siinä täytyy tekemällä tehdä jotain et saat jotain ratkaisevaa auki. Silti nekin tulee ”itsestään” vs. hunterin grindaus.

Seuraavaksi voisin puhua eläinten tappamiesta.
Hunterissa en ole jaksanut aikoihin ampua esim hirviä. Ilman sydän/selkäranka osumaa ne juoksee 5km karkuun ja ei sitä jahtia vaan jaksa. Tässä jopa isot hirvet tippui molempien keuhkojen ampumisesta melkein siihen mihin ammuin ja ehdin ampumaan molemmat vierekkäin. Ei ois ikinä onnistunu hunterissa.
85298BB8-DF9B-42FF-A7B3-6596FFAEB4B0.jpeg

Muutenkin tässä on hyvä kun aivoihin tai sydämeen jos osut, tulee iso verilammikko tummanpunaista verta. -> eläin kuolee käytännössä paikalleen.
Keuhkoihin kun osut, veri on enemmän pinkkiä ja jos sitä pääset viereen tutkimaan, niin siinä on joukossa myös ilmakuplia. sen jälkeen pinkkejä lammikoita on tiheään ja ampumisen jälkeen kun kannattaa muutenkin aina seurata eläintä niin pitkälle kuin mahdollista ja pingata sinne merkki, niin tuosta pisteestä max 50m ja ruho löytyy, useimmin ehdit näkemään minne tippuu.

Jos veressä on vihertävää, se on osunut mahalaukkuun ja eläin pääsee selvästi kauemmas, mutta suht helppo seurata.

Jos taas verijälki on pienehkö ja punaista, se on osunut vain lihakseen, jolloin eläin ei tule kuolemaan. Rehellisesti sanottuna tässä kohdin itselleni tarkoittaa etten edes lähde seuraamaan. Jälkiä on harvakseltaan ja ne on todella todella vaikea löytää. Käytännössä niiden kanssa löydät vain lauman, koska eläin ei kuole. Mutta lauman löydät nopeammin muutoinkin.

Parasta tässä on se, että olet itse jossain 350m päässä ja ammut vaikka hirveä. Näet kiikareilla verilammikon koon ja värin. Tiedät tuleeko kuolemaan vai ei. Hunterissa moinen ei todellakaan näy.

Muutenkin kun ammut eläintä laumassa, niin muu lauma ei karkaa mitenkään poikkeuksellisen kauas toisin kuin hunterissa. Ne menevät 100-400m ja pelissä on usein niin aukeita paikkoja että näet vähintään suunnilleen minne ne jää.

Hunterissa esim Suomen kartassa vesilintuja on pakko odottaa maahan. Ilmaan kun yrittää niin ihan hakuammuntaa eikä tunnu yhtään luonnolliselta. Tässä taas kun otat ennakon ja ammut niin osuu hienosti ilmaan kuten kuuluu. Todella nautinnollista. Ei enää tee mieli hakea helppo lintu vedestä/maalta, vaan jahtaan ne niin etä ne lähtee lentoon. Niin tyydyttävää hommaa

Hunterissa kun ajat minkä tahansa eläimen päälle, menetät helaa! :D Tässä et, vaan eläin kuolee. Eikä pelkästään kuole, vaan se menee wasted tilaan road killistä. Et voi siis myydä sitä ja saada rahaa niistä. Rehelliyyden nimissä sanottava, että mun mielestä kannattaa ajaa uusien elukoiden yli, koska sekin riittää avaamaan niiden tiedot pelin sisäiseen ”wikipediaan” jotta saat ruokailuajat jne auki.
9572D5AD-F82C-443C-AE33-AC865D043171.jpeg

Muutoinkin tuo ikkuna mistä näkee tapetun eläimen tiedot on aivan mielettömän yksityiskohtainen ja sieltä löytyy todella paljon tietoa ja hidastetusti näytettävä luodin kulkurata on upea.
6DB29F6B-DF2A-4280-AA53-54A2545014B1.jpeg

Luodeista puheenollen, jokaisella luodilla on ballistiikka ja eri aseilla on eri voimat, eri eläimillä on eri kilojoule määrä mikä on optimi tappamaan eläin. Eli vaikka eläimet on lajiteltu eri tier luokituksella, samoin kuin aseet, niin tehokkaalla aseella kaukaa, tai tehottomalla läheltä voit saada ihan optimi tapon eri tierin eläimeen.
2FAF3DAB-9154-401A-8F5B-534311829794.jpeg

Ja toi pingaus systeemi, aivan loistava. Kiikareilla, tähtäimellä, karttaan voit merkkailla loputtoman määrän merkkejä. Helpottaa esimerkiksi verijälkien seurantaa, tähtäimen asettamista eläintä ammuttaessa, eläintä seuratessa, lepopaikkojen välillä juostessa jne. Numero yksi ominaisuus.

Hunterissa saat rahaa lähes saman verran ammut elukkaa millä vaan. Tässä et saa automaattisesti rajaa, vaan myyt lihat ravintolalle ja väärä ase, huono osuma jne pilaa lihaa, jolloin myytävää lihaa on kiloina vähemmän ja saat rahaakin vähemmän.
Raha on tässä muutenkin fiksumpaa. Aseet ja osat jne maksaa 200-4500, siinä missä hunterissa kallein ase kai 36 tonnia ja esim kalleimmat panokset 800/10kpl, tässä panokset muuten ilmaiset.

Hunterissa voi parhaimmillaan olla 6-7 asettakin mukana, eli kokoajan oikea ase mukana. Voit siis vain juosta juosta ja juosta ja ampua kaikkea mikä liikkuu. Millään ei ole mitään väliä muutenkaan.
Tässä ei. Ehei. Kaksi asetta, kolme kutsupilliä ja parit kiikarit voi olla mukana, ei muuta. Ammuksiakin 25-50kpl vain kerrallaan. Väärä ase vaikuttaa niin paljon, että turha ampua isolla tussarilla mitään fasaania. 0e rahaa. Hunterissa ei vaikutusta.,
Mut ei tää oo mitään vielä. Kaikki tää aikaisemmin sanottu tekee jo tästä pelistä sellaisen, että oikeasti haluat edetä rauhassa ja ampua sitä eläintä mitä metsästät, et muuta.

Kaiken lisäksi kun hunterissa juokset ja eläin huutaa, sulle tulee siitä iso merkki ruudulle, eli voit hiljentää vauhtia vasta kun eläin ekan kerran huutaa jossain. Tässä et näe yhtään eläintä näin, sillä vastaavaa merkkiä ei tule. Vaan tässä on se metsästäjän vaisto, eli hunter Sense. Se toimii aluksi vain paikoillaan ja myöhemmin kävellessä., Eläinten äänistä, jalanjäljistä, lepopaikoista jne et näe mitään ilmoituksia ilman sitä. Eli sun on pakko mennä oikeasti rauhassa. Se taas on hidasta ja ehkä tuskastuttavaa, etenkin aluksi. Moni varmasti alussa menettää hermonsa peliin vaikeuden takia.
mutta kun vähän pelaat, niin opit esim peurojen paikat, sen jälkeen tiedät mistä lähestyt milläkin tuulella ja koska täytyy mennä kyykkyyn jne. Nyt itse jo näen todella helpolla eläimet mitä haluan. Lisävinkiksi annan, että ostakaa heti se 4500 maksava tähtäin. Auttaa paljon. Ilman sitä ei meinaa pystyä ampumaan edes 200 metristä elukkaa. Ja kun ne on niin säikkyjä että on vaikea uusiksi taas päästä kunnon paikkaan.

Eli kaiken tän jälkeen on selvää miksi edetään varovasti, hitaasti ja ammutaan harkiten? No ei. Nää ei oo ees se juttu. Vaan yksi parhaista pelimekaniikoista koko pelissä! Nimittäin eläimillä on eri geenejä. vaikkapa urospeuroilla/hirvillä on sarvien perusteella oma ranking 1-5* Jos ammut parhaat päältä pois, kohta maailma on täynnä huonoja uroksia joiden ranking on alhainen. Mutta kun ammut niitä huonoja, niin ajan kanssa nuorista kasvaa valioyksilöitä. Tämän vuoksi myös kannattaa ampua vanhempia.
Naarailla sit taas on se, että mikäli et harvenna sieltä niitä vanhempia huonompikuntoisia niin alkaa menemään uros/naaras balanssi sekaisin ja uroksia alkaa olemaan vähemmän. Eli älä räiski mitä sattuu. Harkiten ammut niitä.

Palaan karttasuunnutteluun vielä sen verran, että hunterissa eläinten reitit on sellaisia, että lähes aina ne jää jonkun nyppylän taakse. Tähystystornit on aina siten ettet näe oikein minnekään. Tässä torneista näet todella hyvin, mutta kun tässä et oikeasti tarvitse niitä. Nimittäin lepo, ruoka ja juomapaikat (karhuja lukuunottamatta) on todella avoimilla paikoilla ja lähes joka paikassa on ollut 200-300m päässä hyvä kallio tai muu korkea paikka, mistä olet nähnyt varmaan kilometrin alueen kerralla, eli kerrankin oikeasti pääset kunnon paikoille tarkkailemaan eläimiä.

Itse tehtävät, tarinatehtävät jne on hyvin samanlaisia kuin hunterissa, mutta omaan makuun paremmalla taustatarinalla ja tässä on myös sarjakuvatyylisiä ääninäyteltyjä välivideoita jne. Yksi mun makuun hyvä ero on kuitenkin se, että vaikkapa ”ammu viisi eläintä” sijasta tässä on paljon ”ammu 6 kiloa ankan lihaa”, eli riippuu myös minkä kokoista eläintä ammut. Kaiken kaikkiaan tämä puoli tuntuu paremmalta, vaikka itse tehtävät suht samaa onkin.

Pelissä on myös photomode, jota oikeasti kannattaa käyttää ”dronena” vaikka se pysäyttää pelimaailman. Mutta voit nousta katselemaan korkealle ja eteen/taakse jne jotta näet missä mahdollinen ruho on, tai lauma mitä jahtaat.

Hunterin mönkijän ajomalli on hirveä. Laiska, fysiikat hirveät, ajettavuus hirveä. Kaikin puolin käyttökelvoton. Otat damagea eläimistä.
Tässä on auto, tämäkin menee hitaasti mutta ajomalli hyvä, fysiikat hyvät, kiva ajaa. tässä myös auto korvaa samalla osittain ainakin hunterin teltan.

Loppuun yhteenvetona vois sanoa, että kaikki mikä hunterissa ärsyttää on tässä tavallaan korjattu, mutta keksitty siitä vielä ihan next level pelimekaniikka tai idea/toteutus joka tuo fiilistä, ideaa jne tähän. Muutenkin tää tuntuu paremmalta peliltä. Siis ihan pelilliseltä kantilta. Mutta tää tuntuu myös aivan älyttömästi paremmalta metsästyspeliltä. Tää myös tuntuu enemmän metsästyssimulaatiolta.
Moni voi ajatella että tää on liian hc simu, mutta ei ole. Tässä on eri vaikeustasoja elukoiden herkkyydelle jne ja tuon hunter sensen kanssa tästä saa helponkin kokemuksen. Ja nekin hetket kun tää on ollu helppoa, niin tää on tuntunut luonnollisemmalta, simulaatiomaisemmalta.
Mikä tärkeintä tässä on kaikella sun tekemisellä joku merkitys ja tarkoitus, jolloin eläinten tappaminen saa sulle ihan erilaisia fiiliksiä ja merkitystä. Hunterissa kun millään sun tekemisellä ei ole mitään väliä niin kyllästyminen ja toisto on käsinkosketeltavaa alusta asti. Tässä on jo tälläisenään potentiaalia olla kaikkien aikojen paras metsästyspeli.

Esim steamissa tää on valitettavasti lytätty täysin sen vuoksi ettei näppäimiä voi vaihtaa (itse pelaan Xbox ohjaimella ja ne on loistavat vakiona, näppiksellä vissiin ei) ja koska pelissä ei ole FOV säätöä. Haukkuja kymmenittäin vaikka molemmat korjataan ekassa pätsissä ja se on alusta asti ollu tiedossa.
Toivon todella että tämä myy ja saa Hunterin kehittäjät pistämään oman pelinsä uusiksi. Nimittäin muutoin on mun hunterit hunteroitu ja jään 100%:sti tän pelin pariin,

Yli 17h pelaamisen jälkeen oma arvosana on puhdas 5/5, vaikka en ole edes avannut puoliakaan ekasta kartasta, saati sitten käynyt vilkaisemassa toista karttaa. Eikä FOV säätöä lukuunottamatta ole käytännössä mitään huonoa sanottavaa, paitsi että suorituskykyä 10-15fps lisää olisi kiva saada (nyt pyörii 55-65 kun on 4k ultra, siinä missä hunter lukittu 120)

Varmasti unohdin jotain. Tässä on niin paljon hyvää, mutta kysykää jos jotain askarruttaa joku asia, mutta nyt aivan loppuun vielä pelin roadmap.
B990C27F-0B10-474E-A3FD-325818A56E8E.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Upee raportti ja menee kyllä itselläkin jo pian kokeiluun. Erityisesti tähän kun kiteyttää, niin tiedän että tykkään itsekin:
Tää myös tuntuu enemmän metsästyssimulaatilta.

Paljon kiinnostavia ja innostavia aspekteja mitä kävit läpi ja jo aiemmalla videolla tuli eteen. Lähinnä siis vastaavasti theHunteriin verraten ja jossain määrin myös IRL, kun tietynlaisesta simulaatiosta tässä puhutaan. Auto on hieno ja looginen lisä (teltankin korvikkeena) sekä siihen sivuten "rajoitetumpi reppu". Pidempi piirtoetäisyys aivan mahtava - yksi Call of the Wildin suurimpia puutteita omasta mielestä. Aina plussaa että pääsee myös nopeampaa käsiksi monipuoliseen varustukseen. Lisäksi oikeista aselisensseistä iso plussa. Monipuolisempi "kill screen" vaikuttaa myös hienolta.

Pingauksella ei itselle merkitystä tai näetkö 200m päästä kiikarilla verilätäköt yms. CotW tulee pelattua myös melkein ilman mitään apuja turhankin puristina. Mahdollisimman realistiseen suuntaan säädöt siis ja saakin nähdä miten tässä sitten käy tuon hunter sensen kanssa jääkö kokonaan pois, vai onko jollain lievillä asetuksilla pakko olla käytössä.

Täytyy kuitenkin odotella seuraavia päivityksiä. Konsolipuolella ainakin melko huonossa kunnossa peli vielä kommenttien pohjalta ja PC:lle kaivannee myös kovasti päivitystä. Ilmeisen raskas ja huonosti optimoitu, ettei nykyinen oma kone jaksane pyörittää riittävän hyvin. Toivottavasti saavat pian päivityksiä ulos.

ps. muistelisin googletelleeni ja lukeneeni tässä aiemmin, että kartat (kaksi ekaa) olisi tässä noin 55 neliömailia. CotW taas ovat noin 65 neliökilometriä.
 
saakin nähdä miten tässä sitten käy tuon hunter sensen kanssa jääkö kokonaan pois, vai onko jollain lievillä asetuksilla pakko olla käytössä.
Kun ottaa vaikeimman vaikeustason, niin käsitin jotenkin että tuosta sensestä menee iso osa ainakin pois päältä. Hunterissa en ikinä oppinut näkemään kunnolla niitä eläinten paikkoja ja reittejä, vaikka ne toki aika selkeät oli kun ne näki. Tässä näen ilman senseäkin ne kaukaa selvästi. Itse en jaksa noin puristina mennä, mut jos on yrittänyt hunteria vetää puristina eikä arcade juoksuna niin tähän rakastuu heti.
Täytyy kuitenkin odotella seuraavia päivityksiä. Konsolipuolella ainakin melko huonossa kunnossa peli vielä kommenttien pohjalta ja PC:lle kaivannee myös kovasti päivitystä. Ilmeisen raskas ja huonosti optimoitu, ettei nykyinen oma kone jaksane pyörittää riittävän hyvin. Toivottavasti saavat pian päivityksiä ulos.
Ekat päivitykset pitäs tulla nopeastikin. Pc:llä en itse ole varsinaisiin bugeihin törmännyt oikeastaan ollenkaan, jotain pieniä juttuja mut hunterin ongelmiin nähden mitättömiä asioita ollu.

Raskaampi toki on ultra asetuksilla kuin hunter, mutta jos huippurauta pyörittää kuitenkin ~60fps 4k ultralla, niin ihmettelen jos ei keskiverto kone pyörittäisi +60FPS resoa ja asetuksia vähän karsimalla. Ei tälläsessä nyt enempää ainakaan tarvitse välttämättä olla. Konsoleilla lienee 30fps? Tai ei siis mitään hajus ole mut veikkaisin?
ps. muistelisin googletelleeni ja lukeneeni tässä aiemmin, että kartat (kaksi ekaa) olisi tässä noin 55 neliömailia. CotW taas ovat noin 65 neliökilometriä.
Mä kanssa elin siinä uskossa et ois aavistuksen pienempi tai samaa kokoa. Joku tossa on, että karttaa tulee avattua järjettömän hitaasti ja sit ku ihan alko aukomaan ni siltikin on todella hidasta, vaikka äijä tosiaan on hurjasti nopeampi kuin hunterissa. Outo juttu. Eikä huonolla tavalla. Jos hunterissa ois näin hidasta ni siinä ois tekemistä ollu vuosiksi tolla mappi määrällä. Mut tän kanssa ei oo tullu 17h aikana edes mieleen lähteä toiselle puolen karttaa, saati lähteä toiseen karttaan katsomaan.
 
Täytyy lisätä vielä yks tärkee juttu jonka unohdin.
Way of the Hunterissa kun ammut eläintä, se reagoi osumaan eritavalla riippuen mihin osut sitä. Sen jälkeissitä liikkeistä voit myös päätellä miten pahan osuman se otti. Eli tavallaan näet ampumisen jälkeen jo eläimen liikkeistä heti onnistuitko vai et. Tuo on todella hieno systeemi.
 
Hyvä ja tarkka raportti Ompulta. Kyllähän tämä tulee jossain vaiheessa ostettua, kun isoimmat bugit on korjattu ja konsoliversiota paranneltu. Pahoja tallennuksen korruptiota ollut pelaajilla.

Konsoliversiot pyörivät unlocked fps ainakin Xboxilla. Quality mode vetää ilmeisesti 30-60fps ja performance puolestaan 60-120fps huonommilla graafiikka asetuksilla. Tasaista ja sulavaa ei ole tarjolla.
 
Unohtui sekin sanoa, että peli jatkuu aina siitä mihin jäit. Se myös tarkoittaa sitä, että voit löytää vaikka karhun 10 päivän jälkeen
 
Tulee kyllä tuo Way of the Hunter hankittua, mutta vasta kun PS5:llä on toi tallennuksen korruptoituminen korjattu.
 
Kyllä tämä muutaman päivityksen jälkeen ostoon menee jos saavat tämän konsoleilla teknisesti kuntoon. Käsittääkseni peli on keskeneräisenä julkaistu, muutaman kuukauden lisäkehitys olisi ollut arvostelujen puolesta järkevää.
 
ps. muistelisin googletelleeni ja lukeneeni tässä aiemmin, että kartat (kaksi ekaa) olisi tässä noin 55 neliömailia. CotW taas ovat noin 65 neliökilometriä.
Tässä olisin voinut kirjoittaa selvemmin, mutta siis tässä pitäisi olla kartta nimenomaan reippaasti isompi. En jaksanut lähteä yksiköitä vain kääntämään. Olettaen että tämäkin aiempi googlettelu nyt siis pitää paikkansa.
 
Tässä olisin voinut kirjoittaa selvemmin, mutta siis tässä pitäisi olla kartta nimenomaan reippaasti isompi. En jaksanut lähteä yksiköitä vain kääntämään. Olettaen että tämäkin aiempi googlettelu nyt siis pitää paikkansa.
Ite näin jossain että Way of the Hunterin kartta ois 144neliökilsaa, eli on kyllä aika reilustikin isompi ku theHunterissa.
 
Olisiko Omenanraato vielä enemmän kommenttia linnustuspuolesta tässä?

Omat oikeat metsästykset painottuu nykyisellään lähinnä vain tähän, niin olisi ihan mukava jos pelissäkin oikeasti homma toimisi ja olisi edes jossain määrin realistista. CotW:ssa esim. tuo "paranneltu vesilinnustus" on yhä ihan hanurista. Sorsat lentää aina vastaavilla lentoradoilla ja ilmassa ovat aina liian korkealla ja tulevat pelkissä ryppäissä. Ikinä eivät lennä valmiiksi ampumaholleilla tai ylipäätään matalaa. Alas kun laskevat niin istuvat ihan mihin sattuu eli hyvin harvoin edes veteen (yleensä kivikkoon, puskan sisälle tms. mitä sattuu lähellä olemaan). Järvillä näkee tosi vähän lintuja uimassa ja hanhiinkin törmää lähinnä keskellä metsää. Ns. kanalinnustus tuossa ainoaa itselle menettelevää puuhaa ampua haulikolla pomppulintuja, mutta on tuokin jotenkin niin jälkikäteen päälleliimatun oloista siltikin. Linnut lentävät esimerkiksi läpi puiden ja oksien ja yleensä ihan suoraa ilman käännöksiä.

Jossain videolla tai viestissä taisit sivutakin, että CotW:ssa ei juuri ilmaan pääse lintuja ampumaan, mutta Way of the Hunterissa olisi asia toisin?
 
Joo se unohtu kokonaan!
Paaaaaaljon parempi. Ne lentää nätissä ryppäissä ”oikealla” korkeudella, on vedessä ja ilmaan ampuminen paljon helpompaa ja kun ottaa sellasen ennakon ku kuvittelis tarvitsevan ni lintu tippuu nätisti.
Sit ku ne lähtee ilmaan ja ammut niitä, niin ne sinkoilee eri suuntiin, toisin ku hunterissa missä ne jatkaa samaan suuntaan aina. Kaikin puolin valovuoden edellä lintujne osalta. Siitä en osaa sanoa miten aitoa tuo tuossakaan on, mutta pirun hauskaa, toisin ku hunterissa.

edit:
Pc puolelle eka pätsi:
**(PC) Version 1.16 patch notes:**
- Fixed: Disappearing blood tracks, partially (full fix is being worked on)
- Added: Ability to change Keybindings (work in progress, localized characters do not show in tutorials / encyclopedia)
- Added: FOV slider to Game options menu
- Tuned: Ultra widescreen support
- Tuned: Hunter sense blur is reduced
- Fixed: Clipping of player / firearms during movement
- Tuned: Lake sounds volume reduced
- Tuned: Wind sound volume reduced
- Tuned: Sleep spamming no longer advances animal age
- Tuned: Explorer difficulty is even easier (reduced speed of animal reactions, added more blood to streamline tracking)
- Tuned: Sell prices of meat
- Fixed: Mission Riddle Me This Part 3 blocking progress if player dies during walkie talkie dialogue
- Added: Limited photo mode boundaries in Ranger difficulty
- Fixed: Steyr Monobloc animation
- Added: Clipping mask for blur
- Tuned: Visual improvements to vital organs in Bullet camera
- Tuned: Improved and optimized save files
- Fixed: Rare crash connected with animal signs interaction
- Fixed: Improper synchronization of animal trophies and parameters in Multiplayer
- Tuned: Improved synchronization of character in Multiplayer
- Fixed: Climbing ladders no longer corrupts animations
- Fixed: Weather synchronization in Multiplayer
 
Viimeksi muokattu:
Onhan toi nyt älyttömän siistiä. Kaks hirveä 520 metristä, eli noin 100m kauempaa mihin The hunterin eläinten piirtoetäisyys loppuu. Molemmat yhdellä luodilla. The hunterissa 150m päästäkin keuhkoihin ammuttu Hirvi juoksee kilometrikaupalla ja todennäköisemmin ei aina ees kuole.

Se muuten piti sanoa, että täs on siistiä miten tollanen iso eläin ei aina kuole vaan se voi juosta 50m ja mennä makuulle. Sit ku meet lähelle ni lähtee vielä karkuun. Parhaimmillaan mulla on kolmesti jaksanut nousta ennen kaatumista.
4C130EE6-245B-4579-8749-89EDAE91947D.jpeg736A3A2D-D4B7-41C2-97AD-479C4D67CC75.jpeg
 
Kovasti olen odottanut Hunterin tekijöiden kalastuspeliä, mutta eiköhän CotW: The Angler jää hankkimatta, näyttää vaativan vielä tosi paljon korjauksia, eikä sisältöäkään tunnu olevan kovin paljon.
The Hunter on joo arcade, mutta tämä menee jo ihan liian arcadeksi.
Täytynee jatkaa Fishing Planetin ja Russian Fishing 4:n pelaamista, ne on omaan makuun parhaat kalastuspelit atm.

Tuossa KpShaminon arvio The Anglerista:
 
Ylös Bottom