Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metsästys- ja kalastuspelit

Way of The Hunter oli ensimmäinen metsästyssimu mitä olen pelannut ja vaikka oppimista ja kärsivällisyyttä peli vaatikin, oli se aivan loistava kokemus näin aloittelijallekin.
 
Way of The Hunter oli ensimmäinen metsästyssimu mitä olen pelannut ja vaikka oppimista ja kärsivällisyyttä peli vaatikin, oli se aivan loistava kokemus näin aloittelijallekin.
Samaa mieltä.

Ja mm. Alaskan DLC-karttaa tarjoaa hieman erilaista pelattavaa, kun on pienempi kooltaan, eläimiä näkee helpommin ja toisaalta on kuitenkin visuaalisesti monipuolisin. Joten myös vaihtelua on jonkin verran tarjolla ja helpommin lähestyttävää pelattavaa. Eiköhän uusi Afrikan karttakin pidä tason korkealla.
 
Oliko se niin että way of the hunter pelissä on vaikeusasteet ja jotain helpottavia asetuksia? Jos näin niin lähtee kyllä ostoon.
 
Oliko se niin että way of the hunter pelissä on vaikeusasteet ja jotain helpottavia asetuksia? Jos näin niin lähtee kyllä ostoon.
Juu, siinä saa elukoita vähän tyhmennettyä, niin ne ei lähe ihan niin helposti karkuun. Sekä kiikariin näkymään kuulan osumapaikan, tuulesta ja etäisyydestä riippumatta siis näkee mihin se osuu. Mutta helppoa se ei siltikään oo.
 
Way of the hunter tuli ostettua ja ensi puraisu maistuu paljon paremmalta mitä Call of the wild. Ensimmäisen peuran sain kaadettua ja hyvältä maistui. Tässä pitäisi olla myös sama Verikoira kuin wildissa helpottais etsimistä hemmetisti.
 
Elokuun 11 päivä tulee Afrikka DLC. Videolla esitellään uuden kartan eläimiä:


Tänään muuten sain pelattua pelin varsinaisen tarinan läpi (Nez Perce Valleyn kartta). Yli 100h jo yhteensä pelannut peliä. Kannatti ostaa.
 
Mitä nyt viikon peliä pelanneena vois kirjoittaa? En ole varsinaisia metsästyspelejä koskaan pelannut, mutta metsästystä on ollut pelaamissani peleissä ainakin RDR:ssä, Far Cry:ssä ja selviytymispeleissä, mutta tässä se menee huomattavasti pidemmälle (realistisempaan suuntaan).

Mukava pelata hengittävämpää peliä välillä, jossa ei oo mitään kiirettä mihinkään eikä taistelua taistelun vuoksi. Lähinnä hidastempoista eläinten jäljitystä ja eläinten syömä-, nukkumis-ja juomapaikkojen etsimistä. Sitten kun ruvetaan ihan metsästyshommiin, niin sit vaan kivääriin oikea kaliiperi ja johonkin tähystystorniin odottelemaan oikeaan aikaan kun eläin menee esim. syömään, ja ampuu keuhkoihin, sydämeen tai valtimoon. Joskus eläin jääkin henkiin eikä jäljityskään tuota tulosta, no sitten ei muuta kun vaihdetaan paikkaa tai tullaan myöhemmin samaan paikkaan uudestaan. Haulikolla on vähän erilainen taktiikka. Yleensä ryömien yritän mennä mahdollisimman lähelle lintuja ja sit ammun. Pystyyhän niitä onneksi vielä ampumaan kun lähtevät lentoon.

Mukava huomata ettei karhut ja sudet ole epärealistisen aggressiivisia, niinkuin peleissä yleensä.

Tuuli on otettu hyvin huomioon, eläimet haistavat kaukaa jos tulet tuulen suunnasta ja ampuessakin se pitää ottaa huomioon, varsinkin jos muutaman sadan metrin päähän ammut. En muista että missään pelissä pääsee tähtäintä säätämään etäisyyden mukaan, niin kuin tässä, hyvä yksityiskohta.

Series X:llä suorituskyky performance modessa ei ole hirveän hyvä, pahaa nykimistä varsinkin autolla ajaessa, piirtoetäisyys vaikuttaa lyhyeltä ja pop-uppia tulee aika usein.

Tarina vaikuttaa aika päälle liimatulta, se ei kiinnosta.

Peli jää vahvasti plussan puolelle, koska ampuminen, luonto ja eläimet on niin laadukkaasti tehty. Aseiden ja eläinten äänet ovat todella hyvät. 8/10 vois ehkä antaa pelille.

Nyt olis Elkin metsästys käynnissä (muistuttaa saksanhirveä mutta ilmeisesti ei ole? Mikä suomeksi sitten tämä hirvieläin onkaan).
 
Tänään pääsee sitten vihdoin Afrikkaan metsästämään Way of the Hunterissa. Ennakoiden perusteella kartta vaikuttaa todella hyvältä.

Samalla tulee päivitys, jossa mukana tulee mm. jousipyssyt, eläinten ryntäykset, uusi helpompi vaikeustaso ja uusi pelimuoto (ei tarinaa ja saa valita hahmon).

Vielä, kun olisi rahat ostaa pelissä se Safari ATV. Melkein puolet vielä puuttuu..
 
Sehän pitää muuten lähtä Afrikkaan samoilemaan sitten tänään, näyttää tuo lisäri olevan season passin mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Milläs kaliiberin aseella näitä valkohäntä peuroja kannattaa ampua? Nyt ammun .243win niin aina small verijäljet ja ei löydy eläintä. Pystyykö vaikeustasoa tiputtaa kesken pelin? Kyseessä Way of the hunter
 
Milläs kaliiberin aseella näitä valkohäntä peuroja kannattaa ampua? Nyt ammun .243win niin aina small verijäljet ja ei löydy eläintä. Pystyykö vaikeustasoa tiputtaa kesken pelin? Kyseessä Way of the hunter
Kyllä tuolla kaliiberilla myös peurat tippuu. Mikäli kuitenkin käytät sitä pelin alkuvaiheessa saatua Remington 783:sta niin se ei ole kaikista tarkin ase. Itse käytän aseena Steyr Pro Hunter II ja kaliberi on 7mm-08 Rem. Sen avulla loppui epäonnistumiset.

Vaikeustason muutos tapahtuu päävalikossa. Mikäli sitä vaihtaa niin hahmo vaan resetoidaan mökkiin, joten sikäli voi sitä hyvin vaihdella ja mitään ei varsinaisesti menetä. Vaineustaso ei kyllä vaikuta eläinten ottamaan vaurioon tai siihen kuinka helposti ne kuolee.
 
Kyllä tuolla kaliiberilla myös peurat tippuu. Mikäli kuitenkin käytät sitä pelin alkuvaiheessa saatua Remington 783:sta niin se ei ole kaikista tarkin ase. Itse käytän aseena Steyr Pro Hunter II ja kaliberi on 7mm-08 Rem. Sen avulla loppui epäonnistumiset.

Vaikeustason muutos tapahtuu päävalikossa. Mikäli sitä vaihtaa niin hahmo vaan resetoidaan mökkiin, joten sikäli voi sitä hyvin vaihdella ja mitään ei varsinaisesti menetä. Vaineustaso ei kyllä vaikuta eläinten ottamaan vaurioon tai siihen kuinka helposti ne kuolee.
Kiitos opastuksesta näillä vinkeillä uudestaan metsään.
 
Viime aikoina olen ruvennut enemmän käyttämään myös haulikkoja. Nehän ovat aseluokka 1 ja periaatteessa pelissä lintujen sekä jäniksien ampumiseen, mutta ovat läheltä oikein hyviä minkä tahansa eläimen ampumiseen. En sitten tiedä onko se oikeassa elämässä sallittua, edes mahdollista tai fiksua toimintaa, kun en metsästyksestä niin paljon tiedä.

Ja varsinkin nyt Afrikkassa haulikolla metsästys on hauskaa ja kohtalaisen sujuvaa. Lisäksi on hyvä turva, jos eläimet rynnivät kohti (se on hyvä uudistus peliin).
 
Kyllä tuolla kaliiberilla myös peurat tippuu. Mikäli kuitenkin käytät sitä pelin alkuvaiheessa saatua Remington 783:sta niin se ei ole kaikista tarkin ase. Itse käytän aseena Steyr Pro Hunter II ja kaliberi on 7mm-08 Rem. Sen avulla loppui epäonnistumiset.
Itellä käytössä Steyr Monobloc, on mulla myös Pro Hunter II. Ainakin ne haasteet missä pitää osua sydämeen, niin siihen tarvii jo hieman tuuriakin. Keuhkoihin pystyy lähes aina osumaan, alussa oli siinäkin vaikeuksia.
Viime aikoina olen ruvennut enemmän käyttämään myös haulikkoja. Nehän ovat aseluokka 1 ja periaatteessa pelissä lintujen sekä jäniksien ampumiseen, mutta ovat läheltä oikein hyviä minkä tahansa eläimen ampumiseen.
Jäniksiä on vaikea huomata. Ihan muutaman oon onnistunu ampumaan.

Ekan kartan juonitehtävät sain tehtyä, kokeilin sitä Transilvaniaa myös. Season Passin hommasin äsken. Koukuttava peli, ei voi muuta sanoa.
 
Tänään pääsee sitten vihdoin Afrikkaan metsästämään Way of the Hunterissa. Ennakoiden perusteella kartta vaikuttaa todella hyvältä.

Samalla tulee päivitys, jossa mukana tulee mm. jousipyssyt, eläinten ryntäykset, uusi helpompi vaikeustaso ja uusi pelimuoto (ei tarinaa ja saa valita hahmon).

Vielä, kun olisi rahat ostaa pelissä se Safari ATV. Melkein puolet vielä puuttuu..
Onko tuosta uudesta vaikeustasosta jossain jotain lisätietoa? Ei meinaa löytyä.
 
Onko tuosta uudesta vaikeustasosta jossain jotain lisätietoa? Ei meinaa löytyä.
Hiker taso = Eläimet ei ole niin säikkyjä ja Photo Modessa voi lennellä "dronen" kanssa pidemmälle. Ja kuule eläinten äänet kauempaa.

Ei siitä pahemmin ole lisätietoja internetissä, enimmäkseen vain se mitä itse pelissä sekä patch notessa lukee.
 
Ylös Bottom